Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Denk dat dat zeker een positieve ontwikkeling is, het feit dat de hengstenshow dan ook in het najaar valt daargelaten. (Hoewel de keuringen eerst ook in het voorjaar waren, toch? Waarom is ook alweer besloten de hengstenkeuring in het najaar te houden?)
Muds schreef:Ik ben ook benieuwd in hoeverre het haalbaar is om een evenement te organiseren met verschillende stamboeken, waaraan in wezen dus verschillende rassen mee zouden doen die wel dezelfde oorsprong hebben en waarbij je het zelf dus eigenlijk een soort van promoot voor merriehouders om eventueel een hengst van een ander stamboek te kiezen die wellicht helemaal niet bij het fokbeleid van je eigen stamboek past
wat zeg je nu? Verschillende rassen?

Net wat Caira zegt, anders zouden er geen verschillende stamboeken kunnen zijn. De Tinker, de Irish Cob en de Drumhorse zijn in theorie verschillende rassen. (Hoe het zit met de Gypsy Cobs bij het GCDHA weet ik niet precies).
)
) demonstratief haar en zijn tas pakte en de vergadering verliet.
) de indruk dat er hier sprake is van een 'politieke' kwestie, die weinig te maken heeft met de vraag wat het beste is voor het stamboek of voor het tinkerras, maar eerder met persoonlijke wrok en frustraties van een klein groepje mensen ten opzichte van van het NSvT-bestuur. Daarbij leek het bovendien alsof de aanwezige aanhangers van het manifest met slecht één doel naar de ALV waren gekomen, namelijk om het bestuur pootje te lichten.
in de verantwoording en zeker niet van fraude of zelfverrijking.
) Hopelijk komen jullie in grote getale naar het overleg over het manifest en de extra ALV, zodat er uit al dit gedoe alsnog iets moois groeit waar het stamboek en alle tinkerliefhebbers baat bij hebben!
Marjolein schreef:Daar werd in de rondvraag tijdens de ALV ook over geklaagd. Er komen steeds minder bezoekers kijken naar hengstenshows, waardoor de hengstenhouders er de meerwaarde niet meer van inzien om mee te doen. Dus zijn er minder hengsten te zien, waardoor het weer minder interssant wordt voor bezoekers ook te komen kijken. Een vicieuze cirkel noemen ze dat geloof ik...Ik lees in het jaarverslag van 2009 dat de opkomst van hengsten en van bezoekers de laatste jaren dalende cijfers laat zien. Misschien dat dat heeft meegespeeld.