[TI] Keuringen ICS Ltd in Nederland 24 en 25 april

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 23:27

puur schreef:
wie gaan er morgen verder allemaal behalve Cp112 met noedel ? :)

ITS Twister :):)
Celtic van mamauba
Zoë van Dribbelkont

cp112

Re: Keuringen ICS Ltd in Nederland 24 en 25 april

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:12

@Hanneke, Dineke heeft mij het programma doorgemailt inmiddels :j
Hopen dat Noedel een beetje de trailer op wil morgen en dat hij niet weer zo gigantisch zweet als de vorige keer... :\

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 00:13

HannekeS schreef:
stalnijmegen schreef:
het is maar eng stil... niemand foto's gemaakt?? of uitslagen??

Laurenzo van de Bonte Laarhoeve is Main Elite Stallion en The Welsh Tornado is Supplementary Elite Stallion gekeurd.
Dus beide hengsten zijn toegelaten tot het Elite fokprogramma.

enne... wat betekent dat? en waar zit em het verschil?

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:39

Krijg net een email van ICS NL dat Scott nu bij hen uitgeschreven word omdat ik met hem naar deze keuring ben geweest, ik dacht toch echt dat hengsten bij meedere stamboeken ingeschreven mochten staan?

Ik ga foto's uploaden....

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:45

GGK dekhengsten mogen bij meerdere stamboeken ingeschreven staan.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:56

KootMiraDrum schreef:
GGK dekhengsten mogen bij meerdere stamboeken ingeschreven staan.

Dus zodra ze goedgekeurd zijn bij stamboek A mag je je paard pas laten inschrijven bij Stamboek B?
Da's ook gek, Tommie stond ingeschreven bij het NSvT, werd daar niet goedgekeurd en kon toen wel bij ICS NL worden ingeschreven een een half jaar later gekeurd worden voor de dekdienst...
Nou ja, dan moet Scott dus inderdaad uitgeschreven worden bij ICS NL, het is niet anders...

Zouden ze nou ook alle meries en ruinen die op de keuring van ICS Ltd zijn geweest uitschrijven uit hun boeken? Wim?

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:43

Heeft er nog iemand foto's gemaakt gister?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:43

desillies schreef:
Krijg net een email van ICS NL dat Scott nu bij hen uitgeschreven word omdat ik met hem naar deze keuring ben geweest, ik dacht toch echt dat hengsten bij meedere stamboeken ingeschreven mochten staan?

Wat een }:0 }:0 ...
Mij lukte dat trouwens niet.. Katinka en Dipsy zijn van ICS naar GCDHA gegaan.. Netjes een mail gestuurd dat ze uit het ICS bestand moeten, maar ze doen dat niet.. Terwijl dit tegen de PVE regels is. Maarja beetje offtopic misschien..

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:45

Zo wij zijn net weer terug.
Noedel heeft een nette 2e premie gehaald (had ik niet verwacht eerlijk gezegd := t'is een slungeltje :=)
Ze vond hem wel potentie hebben voor de toekomst :j altijd goed om te horen natuurlijk :P

Schimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:01

Wij zijn ook weer terug!

Vanmorgen om 7:15 al weggereden met Twister (van ITS), na een leuke TOURISTISCHE route dankzij de TomTom toch aangekomen.. Peerdje bij de DA geweest, alles goed bevonden en door naar de ring. Daar liet hij zich ook braaf zien, een mooie 1e premie! Toen voor het kampioenschap hengsten nog een keer de baan in en werd hij reservekampioen van de hengsten! :D

Toen wachten... en wachten... al in de zon bakkend op de tribune.. ;) Want hij moest later nog een keer voor het over-all kampioenschap. Toen na de middag weer de baan in, met de kampioen hengst en de kampioen merrie. Nog een keer een rondje, nog eens opstellen, nog weer alledrie rondje draven.. En.. wat we niet verwacht hadden:
Twister was over-all supreme champion van de dag! *\o/*

Tijdens de laatste kampioensronde begon hij veel meer te showen (handig, een merrie in de baan!) dus hij draafde er lekker door! Zijn weer trots op Twistie!

Toen met drie dikke linten en een goedgekeurde hengst (jippieee) weer op huis aan, en nu ga ik eerst een uurtje plat!
:O

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:44

desillies schreef:

Heb het nagevraagd.

Dekhengsten mogen bij verschillende stamboeken geaccepteerd worden.
De hengst blijft dan wel bij het stamboek van origine. mist geprimeerd of goedgekeurd.

In opdracht van het PVE moeten nog niet geprimeerde paarden direkt verwijdert worden wanneer ze bij een ander stamboek ter keuring aangeboden worden en daar worden geaccepteerd.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:49

ik ben ook weer thuis

hier verslagje van zoë
zoe is als eerste gejureerd als partbred wat ik zelf niet erg vindt omdat ik toch niet met haar fok
maar heeft een 1 ste premie gekregen!!!
vrouwtje janken ben zo trots op mijn kleine meid want klein blijft ze nog steeds :D

fotos komen zo snel mogelijk

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:59

Ariebren schreef:
desillies schreef:

Heb het nagevraagd.

Dekhengsten mogen bij verschillende stamboeken geaccepteerd worden.
De hengst blijft dan wel bij het stamboek van origine. mist geprimeerd of goedgekeurd.

In opdracht van het PVE moeten nog niet geprimeerde paarden direkt verwijdert worden wanneer ze bij een ander stamboek ter keuring aangeboden worden en daar worden geaccepteerd.

Klopt Wim mailde mij dit ook, ik vind het alleen wel jammer dat het op deze manier gaat.
Een halve dag na de keuring heeft Wim al gehoord dat..
En daarom is Scoot nu al van de online stamboom af (hoewel ik niet eens wist dat ie daarop stond 8-) )enzovoorts.

Hadden ze nou zelf een keuring gehad voor jonge hengsten dan was ik daar wel heen gegaan, ik ging puur voor de ervaring, niet om me bij een ander stamboek aan te sluiten....
Ach eigenlijk is het ook maar weer van dat huisvrouwengezeik!

Overigens vind ik met twee maten meten ook erg laag bij de grond, alsof alle paarden uitschreven worden bij het stamboek waar ze eerst in stonden geschreven :n dat is bij Tommie, Shermain, Mira en anderen dus ook niet gebeurd.
Maar goed, waar zou ik me druk om maken.
Tegen de tijd dat ik Scott weer naar een hengstenkeuring breng zie ik wel wat voor stamboek er nog altijd operationeel is in Nederland :D en dan schrijf ik hem daar wel in en uit bij het ICS Ltd.
Hebben die vervolgens weer een keuring dan schrijf ik hem daar wel weer in enzovoorts enzovoorts.
Wie weet bied ik Scott ook nog bij de GCHDA aan en het NSvT 8-) :P

cobfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:05

Hallo Schimpje gefeliciteerd.

Wij zijn gisteren geweest met Laurenzo. Hij haalde een eerste premie en werd dag kampioen. Dus ik ken het gevoel Super Trots.
Vanavond zal ik nog proberen om foto's te plaatsen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:15

Wat een gedoe met Scott en de stamboeken zo zeg. Maar krijg ik nu dan niet hetzelfde met Noedel... :? Want wij gingen ook puur voor de ervaring heen, niet om bij het stamboek over te schrijven....

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:26

Hoi Marcha, een dikke proficiat met Laurenzo. +:)+

cobfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:31

Dank jewel Toon en Monique. We zijn ook apetrots op hem.
En nog steeds blij dat we hem konden kopen van jullie.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:48

Voor alle mensen die met hun paarden op de ICS ltd keuring van HannekeS zijn geweest.
Het PVE accepteerd niet dat een moederstamboek opname van paarden doet in het land waar een dochterstamboek aanwezig is.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:49

Waarom heeft PVE dan goedkeuring gegeven hiervoor?
Anyway, offtopic!

cobfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:01

Hallo Henk,

Wij begrijpen er ook niets meer van want er waren ook 2 keurmeesters van ICS Belgie aanwezig die ook meekeurden.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:05

cp112 schreef:
Wat een gedoe met Scott en de stamboeken zo zeg. Maar krijg ik nu dan niet hetzelfde met Noedel... :? Want wij gingen ook puur voor de ervaring heen, niet om bij het stamboek over te schrijven....

Ja dan krijg je precies hetzelfde :D
Al zie ik hem helemaal niet staan in de online stamboom van het ICS NL, was ie daar al wel ingeschreven dan?

cobfan schreef:
Hallo Henk,

Wij begrijpen er ook niets meer van want er waren ook 2 keurmeesters van ICS Belgie aanwezig die ook meekeurden.

ICS België is op verzoek van de leden, aangesloten bij ICS Ltd, zij waren op de keuring om hun keurmethodes af te stemmen op die van het moederstamboek ICS Ltd.
ICS België is dus een affliation van Ierland.
Laatst bijgewerkt door desillies op 25-04-10 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:05

Nee hij is NSvT ingeschreven :j

cobfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:15

Is ICS NL dan geen dochterstamboek van ICS LTD(ierland)?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:16

Nee toch?

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:17

Cobfan nog van harte gefeliciteerd met jullie Laurenzo!
Ik heb je naderhand niet meer gezien, ik wilde naar huis :D

Ik vond het in ieder geval een geslaagde dag gisteren en zo te lezen was ook vandaag een mooie dag.
Iedereen gefeliciteerd met de behaalde resultaten van vandaag!!

Cobfan, om niet al te ver offtopic te gaan (waar ik overigens zelf mee begonnen ben, excuses :o ) heb ik je een pb gestuurd met uitleg...