Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
kan net zo goed gesloten worden dus frangelica schreef:maar toevallig heb ik hengst van 2 en merrie van twee in dezelfde weide gehad...als ze er nog niet klaar voor zijn word ze niet drachtig.

Mero schreef:Kortom, er is maar één drijfveer om je 2-jarige te laten dekken; quick money..
Waarom doen de zigeuners het in Ierland en Engeland dan wel? Weet iemand van jullie dat? Daar ben ik nou echt benieuwd naar want er zijn zelfs merries bekent die als jaarling al drachtig zijn! KootMiraDrum schreef:Inmiddels weet ik op wat voor land 't dier staat, en moet ze nadat de koeien erop hebben gestaan op koeienland, dan ligt er al gauw extreme dikte en hoefbevangenheid op de loer, ja.
guenivere schreef:Ik zou een 2 jarige merrie niet laten dekken. Dat kan zorgen voor belemmering van de groei. Zou haar gewoon nog even van haar ''baby'''jaren laten genieten. Als je nog 1 of 2 jaar wacht heb je toch nog genoeg jaren om haar te laten dekken?

hermes schreef:KootMiraDrum schreef:Inmiddels weet ik op wat voor land 't dier staat, en moet ze nadat de koeien erop hebben gestaan op koeienland, dan ligt er al gauw extreme dikte en hoefbevangenheid op de loer, ja.
Maar misschien kan je dan beter kijken naar de omstandigheden waarin het paard wordt gehouden. De merrie MOET nadat de koeien erop hebben gestaan op koeienland? Van wie moet dat dan?
Vet koeienland is voor paarden nooit goed geweest en zal dat ook nooit worden. Is het niet een beetje de omgekeerde wereld om een (te jong) paard drachtig te laten zijn om dat het land te vet is?
Ik vind het vanzelfsprekender om de "woon"omstandigheden van het paard dan aan te passen