Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
snowdon schreef:@ moonprayer: Maximus van Paintlinger?
Bonte Willem is hier geplaatst als vader van een veulen, die uit een tinker komt
sefanja schreef:Nee dat klopt, maar Juliekeuh wilde weten wie op mijn merrie was gegaan. Vraag was voor mij niet geheel duidelijk over welke hengst zij het nou had (de vader van tinka of Abano). maar gezien zij een kruising wil met een ander hengst (geen tinker) dacht ik dat zij de hengst bedoelde die mijn merrie heeft gedekt.
bonte willem is fries x kwpn

snowdon schreef:Kan je een beetje Engels lezen of moet het worden vertaald? Onderstaand stukje zegt al heel veel van wat ik bedoel.Citaat:In Ireland in the late 1960’s early 70’s the biggest collection of these horses were used to pull Romany (Gypsy) caravans earning their living pulling tourists around the country side.
These heavier types have for years been crossed to Thoroughbred mares. The best have the substance of a good middleweight hunter, plenty of movement and jump from the TB, plus an amenable temperament and plenty of good bone from the Vanner. If you cross such an animal with a TB again you end up with Eventers and all round Sports Horses which are becoming increasingly popular.
bron: http://www.theipsa.com/definition.htm
)

Juliekeuh schreef:sefanja schreef:Nee dat klopt, maar Juliekeuh wilde weten wie op mijn merrie was gegaan. Vraag was voor mij niet geheel duidelijk over welke hengst zij het nou had (de vader van tinka of Abano). maar gezien zij een kruising wil met een ander hengst (geen tinker) dacht ik dat zij de hengst bedoelde die mijn merrie heeft gedekt.
bonte willem is fries x kwpn
jou merrie zelf is ook n kruising zeker (tinkerxarabier?)
moest je de naam vd AV ook weten is die ook weten...
Bonte willem is trouwens ook een erg mooie kerel!
Cayenne schreef:Ik ben benieuwd. Lijkt me dat je dan wel kans gaat krijgen op een veulen met een wat grover hoofd.
dit is een kruising van Marialva (vader) en de moeder is een kruising paint/holsteiner met een flink hoofd en de kleine heeft niet een groot hoofd

haar eerste eigenaresse kocht een tineker en een paar maanden later kwam er wel een erg magere tinker uit rollen.