[TI] Tinkerzadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gringopablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 12:36

Ik heb een trekker pro endurance voor mijn tinkers.
Dat is een flexibel zadel.
Er zit geen houten boom in!
Alles aan het zadel is (eenvoudig) verstelbaar: de grootte van de zitting, beugelophanging, de stevige kussens én de breedte van het zadel!!
Er is een type met vaste kniewrongen en eentje met afneembare/verplaatsbare wrongen.

Ik heb voor dit zadel gekozen omdat mijn tinker te mager was toen ik hem kocht. Hij moest dus nog flink aankomen.
En mijn andere tinker is nog geen 3 dus die heeft straks ook een aanpasbaar zadel nodig.
Verder zit het heel stabiel en is het van goede kwaliteit.
Ik heb altijd Barefoot gereden, maar vind dit zadel veel beter en lekkerder zitten!
Wat mij betreft echt een aanrader!

Afbeelding

Luzz

Re: [Centraal] Tinkerzadel topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 16:58

Hier dus ook zadel met flexibele boom van Trekker; de Master II, het dressuurzadel. Foto's en info staan op www.buitenzinnig.nl ! Ik ben er zeer tevreden over!

Mrijkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 12:22

Ik had in eerste instantie een normale wintec met de breedste boom, maar al gauw paste het zadel niet goed meer. Het ging klapperen en het drukte achterop zijn lenden.
Nu heb ik, na komst van een zadelpasser, een wintec wide met de één na grootste boom. Deze ligt perfect, stevig en stabiel.
Ook heb ik een western zadel (alleen geen idee welk merk het nu was..)

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-10 21:29

Frank Baines dressuurzadel. Een heerlijk zadel,voor zowel mezelf als voor mijn tinker.Wel laten aanmeten/aanpassen door erkend zadelpasser/maker.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:40

Toen ik Tirzah net had, had ik een boomloos zadel voor haar. Helaas was dat een ramp, want daarmee zakte ik wel heel ver opzij. Daarna heb ik er een tijdje een te smal zadel op gehad; leek te passen, maar moest daarvoor veel te ver naar voren liggen waardoor de schouders belemmerd werden. Dat ding dus ook maar de deur uit gedaan... Paar maanden geleden (had ik al veel eerder moeten doen) heb ik Tirzah door een zadelpasser helemaal laten opmeten en uittekenen en mevrouw bleek dus inderdaad scheef te zijn; rechts loopt ze veel schuiner af dan links en daarom zakte ik met dat zadel dus zo ver opzij. Nu heeft ze een Thorowgood veelzijdigheids met verwisselbare boom. Rechts is het zadel meer opgevuld dan links en daardoor zak ik nu veel minder opzij. Tirzah is er ook heel happy mee, alleen ligt de singel nu weer niet goed dus moet ze een banaansingel. Laten die krengen nu overal beschikbaar zijn in zwarte dressuurversie, maar niet in bruin veelzijdigheid... Bestellen en uit Engeland laten overkomen (180 euro :| ) was volgens mijn zadelpasser de beste optie.

Foto van mijn zadel:

Afbeelding

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:39

als iemand nog zoekt, mijn Henri de Rivel zadel wat op Troy goed ligt is te koop. Zit er zelf niet goed in.

Voor meer info PB

wezup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:52

Na veel gedoe heb ik een Bob Marshall (boomloos) westernzadel gekocht. Het zit als een heerlijke stoel, je hebt veel contact met je paard en het past op mijn beide tinkers.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:52

Heb je een foto van je BM boomloos? Ben erg benieuwd

wezup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:57

ja, zal vanavond (als ik tijd heb) een foto plaatsen. Je kunt ook kijken op http://www.newwaystable.nl/bobmarshall.html. Ik heb het zadel nieuw bij Allida Hadders gekocht. Het is een heel fijn zadel omdat het (vrijwel) altijd past. Mijn oudste tinker loopt sinds dit zadel heel vrij en buigzaam en is er erg attent door geworden. Ik heb het zadel ook op mijn jonge tinker (5 jaar) geprobeert en ook hij loopt er als een tiereliertje onder. Ik ben dus nu van plan een tweede Bob Marshall aan te schaffen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 19:19

Ben erg benieuwd naar welk model je er op hebt liggen wezup. Ik heb een trail model gepast op mijn merrie, die was helaas te lang... doodzonde, het was echt een schitterend zadel voor een leuke prijs.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 19:20

Wat is de aanschaf prijs van een BM ongeveer?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 19:21

Ik vond Allida destijds érg prijzig. Het is goedkoper om via via ze uit de USA te laten komen. Dubbeldun op Bokt weet daar heel veel over.
Op deze site vind je de modellen en de (Amerikaanse!) prijzen:
http://www.sportssaddle.com/bt_trail_rider.php

wezup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 00:11

Ik heb een trail BM (standaard) en het past qua lengte prima.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:41

Beste tinker liefhebbers,

Jammer dat dit topic dood is gevallen inmiddels.

Ik ben namelijk zelf op dit moment bezig met een tinker kruising te kopen en ik haal best veel info uit dit topic. Ze is namelijk 4 en ga dus nu wat rond kijken voor een zadel.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 22:35

Tamadine, heel veel succes met zoeken van een zadel, laat je goed adviseren en koop niet de eerste de beste!
Kijk ook goed naar kussens en kanaalbreedte en niet alleen naar de boom breedte.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:06

Ik ben het helemaal met Zoeff eens,goed laten informeren en vooral goed passen.
Zelfs tussen de boomloze zadels zit heel veel verschil(met VPS,zonderVPS),ik heb en tinker waar de Barefoot Cherokee super op ligt,maar bij een andere ligt de Torsion weer beter.Een andere tinker wordt weer gereden met de Thorrowgood Griffin,dus het verschilt echt per paard en natuurlijk per ruiter... :j

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 00:07

o ja,ben trouwens zelf fan van de Torsion :D

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:33

Bleh.. het type zadel dat ik wil past (zoals ik al verwachte) niet op Diaz haar korte rug:
Afbeelding

De cheyenne wel, maar ik wil een western-zadeltje (boomloos)
Afbeelding

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 15:53

Hmmm, die cheyenne vind ik ook niet top hoor. Nog steeds erg krap...

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 17:17

Klopt.. lastig he! Alles is zo enorm bij haar hihi..
Ik denk dat een maat 0 voor mij weer niet gaat passen :(

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 13:59

ik zet hier even een stipje! :)
Ik wil voor Flame nu ook een zadel kopen, madame is nu 3 jaar en behoorlijk zwaar dus zat te denken aan een boomloos zadel!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:03

vind die chyenne niet extreem slecht wat betreft lengte. Zijn altijd erg lang maar als je kijkt naar het zit vlak en positie op de rug zit je niet zo ver naar achteren.
Zadel wat voor paard kort genoeg is en voor jou te klein kan ook extreme problemen veroorzaken! (spreek helaas uit ervaring)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:06

Nou de koop van mijn paardje gaat door, ze is goedgekeurd.

Nu heeft de (oude) eigenaar nog een wintec wide liggen en die pastte perfect op dr. En bij afslanken kan je er natuurlijk ook een smallere boom in doen. Dat is wel fijn. Dus word toch een wintec denk ik.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:27

Gefeliciteerd!
Is opzich een fijn zadel, ik heb het weg gedaan omdat de kussens niet goed aansloten bij Troy zijn rug en daardoor in zijn lendelen prikte. En met wijdere boom lag hij teveel op de schoft.
let daar goed op, maar als dat niet het geval is kan het een prima zadel zijn.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 14:36

@ Tamadine Gefeliciteerd met je aankoop en fijn dat er al een zadel bij zit als t goed ligt prima toch :) en dan kun je als je wilt evt later nog altijd op je gemak naar iets anders gaan kijken.

@klijntje de rug groeit nog het langste door, dus met beetje geluk heb je straks meer keuze ;)
Afbeelding