[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:30

mnkortleve schreef:
Keuze 1 heethoofd druktemaker.
Keuze 2 dat eerste word je zelf als je het gaspendaal kan vinden bij de 2e.

:D :D :D

En ik dacht dat tinkers zulke lieverdjes waren???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:31

He wat flink balen Berdien van het zadel... :(:)

:wave: @ Renate, leuk dat je erbij bent :) Hoe spreek je Strae uit, en wat is de betekenis erachter? (Moet wel aan striae denken... := )

Wat een koddige pupseltje Berdien! :+:

Jongens, het moet me van het hart. Wat een héérlijk weer weer he? :):) Afgelopen week giga lopen balen natuurlijk :o maar nou is de zomer weer terug :D Vanmorgen druk aan de shopperij voor m'n huis geweest, nog gekeken voor een eettafel maar niks naar m'n smaak gevonden, dus blijf het bij een tafel van zolder houden :+ Verder ff bij de kapper langsgegaan. Vanmiddag ook weer lekker thuisgeklooid, en toen daarna met een graszaadmonster naar m'n werk om het vochtgehalte te bepalen voor m'n vader, toen gelijk ook maar ff naar de Blokker, en daar supermooi bestek en servies gescoord :j Ook nog ff bij de camping langs geweest, even de huidige afrastering bekeken voor wat ik nog moet regelen voor volgend weekend als we de paarden naar daar overhalen voor een strandweekend.

Vanmiddag bij paarden uit de wei gehaald op Aman gesprongen en toen zz door de wei gedenderd. Nico vond het zoooo bijzonder, liep steeds met me mee, met grote ogen naar Aman en mij kijken, je zag 'm gewoon denken :D En verder is ie echt idolaat van Tante Aman, waar Manda loopt, daar loopt Nico bij :+: En zo trots meehuppelen en sjezen... Aman ging in galop vlak onder de laagstamfruitbomen, dus :') ik lag zo ongeveer plat op dr rug om alle takken te ontwijken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:32

Zammie schreef:

Ik ken meer Tinkers waar iets mee is, en die niet braaf en rustig zijn, dan Tinkers die het wel zijn... Dus nee :+

Die van mij is bijv. niet helemaal verkeersmak, en ik durf er erg slecht anderen op te laten, flipt gigantisch bij teveel druk of stress of wat anders.

Berdien

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:34

Heerlijk weer? *kijkt naar buiten en ziet wolken en af en toe een bui*
Nou.. fantastisch :') _O-

Klinkt als een hele fijne zaterdag Maya!
Ja zadel is balen, maar goed. Ben nou al een heule tijd bezig voor zo'n kreng, dus nog langer.. ach :+
Lief is Lientje he? Hoop zo dat het dit keer wel allemaal lukt, gun het mijn mams zo. Die mist het zo om een hondje in huis te hebben.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:34

Hier nog zó eentje.
Lekker rustig sukkeltje, jazeker, dat kan ie zijn.
Maar bij het rijden heb ik er mn handen vol aan :+
Dan wordt het echt een ontzettend heethoofd :)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:35

Dewi is altijd al natuurlijk een verhaal apart geweest!

Lekker gesjeed in de wei dus Maya!

Ik heb vandaag dus 0,0 gedaan en kan nog steeds niet goed van mijn plek komen :O

Ik ben gaar en gaarder en heb vanmiddag ook nog liggen maffen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:36

Jes is beide, een ontzettende lieverd en het beste paard wat ik me kan wensen, maar ze kan ook een enorm heethoofd zijn die er zoefzoef vandoor snort. Ask Maya, die heeft het meegemaakt :))
Maar zou niks anders willen :n het is mijn prettig gestoorde chickie :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:39

Maar Jes vind ik verder wel betrouwbaar, ze kan ook gewoon heel rustig en braaf blijven. Ze gaat wel hard, maar ze wordt niet link :+

Dat is Dewi op zich ook wel, (rustig en betrouwbaar) maar die kan sneller ontbranden. En als ze in die status is, vind ik het vaak erg lastig om dr weer tot rust te krijgen. Dat nog steeds helaas... Maar komt ooit wel goed, over een jaar of 20 ofzo, als ze niet meer kan O:)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:39

Maya schreef:
Zammie schreef:

Ik ken meer Tinkers waar iets mee is, en die niet braaf en rustig zijn, dan Tinkers die het wel zijn... Dus nee :+

Die van mij is bijv. niet helemaal verkeersmak, en ik durf er erg slecht anderen op te laten, flipt gigantisch bij teveel druk of stress of wat anders.

Wordt altijd zo lichtzinnig over gedaan toch? Tinkers zijn toch altijd mak?? Nou, de mijne is absoluut lief, maar is erg onzeker. Bij de verkeerde persoon kan dit een mormel worden of een naar binnen gekeerd paardje wat niets meer durft/kan. Dus was ook als "grapje' bedoeld ;)

Strae is dus de hele naam Straechan. Ik spreek het uit als Stree. Geen idee wat de naam betekent. Heeft hij van z'n fokker gekregen :(:)

Ik zie wel een beeld van je voor me met je paarden, maar of het juist is? Geen idee, zal in de loop van de tijd de mensen en paardjes wel vaak genoeg zien hiero denk ik..

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:40

welkom zammie.

hier ook gebbq-t. was lekker, vooral de spare-ribs.

hier is het weer ook redelijk maya, lekker zonnetje, maar toch ook wel bewolkt. maar alles beter als die regen.

joepie, bijna op vakantie!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:41

Klopt, Jes is zeker 100% betrouwbaar. Ze zoeft er wel vandoor, maar stopt ook altijd weer en zal je er niet afgooien ofzo. Ze raakt ook niet overstuur, ze vindt het gewoon lollig om er vandoor te gaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:42

Zammie schreef:
Ik zie wel een beeld van je voor me met je paarden, maar of het juist is? Geen idee, zal in de loop van de tijd de mensen en paardjes wel vaak genoeg zien hiero denk ik..

Wat voor beeld dan? :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:43

Streachail betekent worstelen in het Gaeilic, misschien dat het daar wat mee te maken heeft? :)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 19:47

Aaahw, Owen is cute :+:
Maar die puppy's omg :+: :+: :+:

De pup van je mama is ook schattig Berdien :z

Maartje ook bijna op vakantie, ik ga zo zadel ophalen op de Dorpstraat, ik moet mn tas nog even inpakken en dan zijn we er klaar voor denk ik, m'n ouders lopen nu al te stressen dat ik morgenochtend met Mambo moet lopen :')

Nou, ik ben zadel ophalen en nog even kijken/foto's maken bij de veulies :D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:47

Bravour is onder een goede en consequente ruiter heel makkelijk te rijden, MAAR als je hem 1 vinger geef neemt hij je hele hand.
vorige week heeft er nog een meisje van 15 op gereden en dat ging super.
Bravour is schrikachtig, maar dan meer van het onverwachte of bijv. een witte kei lang de weg, trekkers, kranen, auto's ed doen hem niet veel.
Bonny is niet snel bang wel word ze opgewonden van sommige vreemde paardjes zij is zo over de weg te rijden helaas wil ze nog niet ver van huis, verder in de bak is het een sul ze loopt wel maar het is wel aanpoten.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:48

Haaaii.. Lois ik hoor dat je een super mooie opening hebt gemaakt, kan hem helaas zelf nog neit zien aangezien hij de afbeeldingen neit wil laden :? zal wel aan mijn pc liggen..

Berdien heerlijk schattig puppytje zeg :+:

Maya wanneer kreeg je ook al weer de sleutel?

Sita wat een gave foto's van je kudde!

Hallo Renate! waar in drenthe woon je??

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:48

edit: hij laad, ga de opening ff checken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:49

De overdracht van het huis is maandag 3 augustus, maar ik ga komende maandag alvast de sleutel ophalen, onoffficieel dus, ze halen het dit weekend helemaal leeg, dus mocht 'm vast hebben voor wat opmeetwerk en bespreken met CV-mannetjes enzo :#

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:50

Maya schreef:
Zammie schreef:

Wat voor beeld dan? :)

Een vrouw los zonder wat dan ook op een mooie tinkermerrie, handen vast in de manen en al galloperend met veulen ernaast proberen de takken van de bomen te ontwijken.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:50

Wat een gave opening!
top gedaan!
en een mooi eerbetoon aan alle tinkers die we moeten missen dit jaar.

Vanochtend eerst op bedden jacht geweest, nou we waren er al snel uit.
Het wordt een mooi bed, antraciet grijze stof, met een nog mooier matras. Een Tempur matras, doet erg zeer aan de portmonee maar ligt zo heerlijk!
Daarna de moeder van Wilco opgehaald en door naar het Homecentre in Wolvega. Daar niet geslaagd. Arme wilco met drie vrouwen opstap := hij was helemaal bekaf :(:)
Toen nog door naar een meubel outlet en daar geslaagd voor een tv kastje en een salon tafel beide van teak hout.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:51

Berdien schreef:
Streachail betekent worstelen in het Gaeilic, misschien dat het daar wat mee te maken heeft? :)

Meestal is het inderdaad iets met EA, maar bij hem is het dus AE. Ik zou het echt niet weten hoor...

Men, wat gaat dat hier snel....

D_Travis

Super zeg! dat gaat dus heel erg snel!!

Lois de opening is prachtig wat een schitterende foto's.. al sta ik er zelf niet zo charmant op in die kruiwagen :+ hahahaha

Zammie, ja precies dat is maya ;)

mnkortleve

Maya sorry volgens mij heb ik wat gemist, gefeliciteerd met je huisje.

Ik ga eerst eens kalveren voeren en een stukje fietsen met Bravour.
Laatst bijgewerkt door mnkortleve op 25-07-09 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:52

Janet gaaf hoor! wordt vast erg mooi bij jullie in huis!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 19:54

Ik ben tinkeren! byebye!!!