[TI] Mag ik even voorstellen + zadel vraagje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Re: Mag ik even voorstellen + zadel vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 11:03

Ja precies, ik doe alles rustig op mijn gemakje. En ik ga ook eerst in de bak, niet gelijk naar buiten enzo. Die verkoopster zij, gewoon gelijk naar buiten gaan joh, daar heb je hem toch voor gekocht? Maar ik wil toch eerst even aan elkaar wennen hoor (en aan het zadel e.d.) hij is hier nieuw en onbekend en ik ook. Dus rustig aan, we hebben alle tijd! ;)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 11:49

als ik buiten ga rijden (bij equixantos bijv.)
gaan we eerst gewoon aan de hand naarbuiten, als je dat vertrouwd kan je er dan alsnog opstappen, vertrouw je het niet, dan stap je gewoon niet op!
(sowieso is het leuk om aan de hand buiten te lopen!!!)

persoonlijk vind ik ook dat je een paard ook even de ruimte moet geven om te wennen hoor, heb met dat monstertje van mij heel wat ellende gehad door het verhuizen, en zelfs bij mn merrie merk ik nog ander gedrag op nu ze 3/4 jaar bij me is...

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 12:09

Dat is ook zo.... en ik ga sowieso eerst nog even met hem aan het halster een stukje lopen denk ik, even verkennen ;).... Ik moet namelijk aan de zijkant van de boerderij langs allerlei 'vreemde' dingen zoals een stapel dakpannen, wapperend zeil en dat soort dingen.....

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 12:42

Ha ha, en als jij denk ohhh jee wapperend zeil dan denk je paard wat is er, wat is er, ze doet zo raar. Terwijl als jij je er niets van aan trekt het paard vaak niets merkt. Zo gaat dat bij mij tenminste, ben nl na m'n ongelukje van vorig jaar een enorme stresskip geworden en zie overal "gevaar" terwijl Black heel cool is. En dan ineens is daar, als ik het niet verwacht, die gevaarlijke roof-mus en dan blijft ie stokstijf staan... Rare muts.

Maar ik begrijp je heel goed hoor, gewoon rustig aan en op je eigen tempo. Als jij relaxed bent is hij dat ook. Heeeeeeel veel plezier in ieder geval maar dat zit wel goed denk ik!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 12:54

Hahhaah zo werkt het vaak wel ja ;). Maar hij is er donderdag ook langs gekomen toen hij gebracht is en toen keek hij er wel heel angstig naar dus vandaar dat ik hem er in alle rust gewoon nog eens langs willen laten lopen (met een rustige 'ik' er naast natuurlijk hahaha).

Maar ik ben zelf wel iemand die snel gespannen is vandaar dat ik alles heel rustig aan wil doen ;).

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 13:37

die vreemde dingen vind ik zelf ook nog enger als ik erop zit :P
daarnaast heb je ook nog van die lekkere maffie dieren die zelf bedenken dat iets vreemd is, terwijl jij dat gewoon normaal vind
(de alombekende boskabouters en baktrollen)
maar aan de hand is het al gauw veiliger!
en TS kent de omgeving ook nog niet zo goed neem ik aan?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 13:46

Nee klopt, de omgeving is voor mij helemaal nieuw en dus vreemd ;). En boskabouters had ik wel eens van gehoord maar nog niet van baktrollen hahahaah.....

Isabelle877

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 17:23

Wat een leuke tinker. gefeliciteerd! en hij is ook nog zo mooi wit. Veel plezier ermee!

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-09 22:54

Dank je ;), enne... hij is nu al niet zo wit meer hoor haha.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 09:16

Hij is harstikke leuk zeg! Mooie foto's! Wens je heel veel plezier met hem! ;)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 09:17

Dank je ;)

xsiroccox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-09 13:21

Het eerste jaar bijna heb ik ook heel veel met mijn tink gewandeld. Hij moest wennen aan de nieuwe omgeving, ik wilde hem leren kennen. En hij was 3, dus ging puberen en uitproberen. Wel zo veilig om er dan maar gewoon naast te lopen ;) Nu ken ik hem goed en kan ook goed reageren als ik erop zit. Heel prettig!
Heel veel plezier met je "aard" :D

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-09 14:04

Dat heb ik dus ook, wil hem gewoon goed leren kennen en weten hoe hij reageert en niet gelijk blind op hem stappen en jiehaaaa gaan met die banaan ;).