[TI] Herkent iemand deze tink?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:43

en een grote kuip met water?? of zou hij erin stappen?? idd aanbieden in een emmer lijkt me het beste, zeker als je twijfels hebt over het gezichtsvermogen.gewoon heel veel positieve aandacht (en volgens mij zit dat wel snor) en dat zit wel snor denk ik zo :D

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 23:51

)
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 12-02-22 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:00

daar ben ik het mee eens zandvanger...die van mij dronken ook niet veel ;) (die van mij zijn helaas verkocht |( Mijn ponny vorige week en mijn shet vandaag ;( )
Echt veel sterkte met Bolero :o Echt vreselijk dat mensen dit een paard aan kunnen doen! echt niet te geloven :(

hiboune

Re: Herkent iemand deze tink?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:06

k volg even

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:08

midgie schreef:
Dank je allemaal, en Snowdon, je kom maar eens met Mirjam mee om hem in het echie te zien,

Hij staat nu wer lekker te eten gelukkig en ga nu zelf even op de bank hangen en dan straks nog even en vannacht ook nog even mijn bed uit.
Hij drinkt niet uit de automatische bak , kent hij waarschijnlijk niet , zijn emmer loopt hij finaal omver , dus ja je moet wat, maar ik do ehet met liefde en plezier, het is echt zo`n schatje die helemaal in zijn eigen wereldje zit, arm ding.

Krijg gewoon een brok in me keel van dit bericht :(:) Arm beessie..
Goed geluk vanaf deze kant :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 00:51

Het opknappen is ook moeilijk. Wat zijn lijf heeft opgebouwd om te overleven, wordt nu overhoop gehaald door goede zorgen en moet zich opnieuw gaan aanpassen. Ik denk dat zo'n terugval niet raar is, maar wel spannend en rot.
Ik duim voor hem, ik hoop echt dat je zorgen beloond worden met een gelukkig en gezond paardje!!!

Heel veel succes en sterkte voor Bolero, jou en de andere verzorgers :(:) .

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 01:00

Wat goed van je dat je dit beestje die kans wil geven!!!
Ben benieuwd hoe snel hij opknapt....
Veel succes iig, ik zal mee duimen!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 01:15

Ik wil dit even volgen. Zal mn duimen blauw draaien voor jullie. Arm ding, ongelofeloos, op zulke momenten weet ik weer wie de echte beesten zijn.....
Voor jullie een grote pluim in ieder geval!!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 01:29

Ach arm paard!
Ik hoop dat je hem er helemaal bovenop krijgt!
Wat een vechtertje is het!!!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 02:12

goede tip, waterbakje vullen tot de rand, dan ruikt hij iig het water wel, als die zintuig nog werkt. :(:)

hij zal idd wel ff een terugslag krijgen door de ontworming misschien? spuitje erin, hoop dat dat genoeg drive voor hem is om weer verder te kunnen!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:25

Wat een verhaal zeg meid.
Nou ik vind het super dat jullie toch die uitdaging voor dat beesje aangaan hoor.
Want ook al is het in en in triest hoe mensen zo een paardje kunnen verwaarlozen, jullie toch die zorg op jullie willen nemen
Ook finacieel kost het manneke zat straks.
Ik volg dit topic ook even.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:29

Een groet speciekuip neerzetten in de stal dan? Wel verzwaren met een tegel oid.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 10:30

@janet: volgens mij wou ze juist geen grote kuip in de bak hebben, omdat ze bang was dat het beessie blind is, en hij dan er tegen aan loopt te botsen, of ertegenaan valt

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 11:10

Idd ik denk echt dat hij aan beide ogen steken blind is,er zit aan beide ogen een behoorlijk rare grijze gloed en hij reageert nergens op en als je hem niet stuurt loopt hij gewoon tegen alles op.
Hij heeft vannacht gelukkig goed doorgekomen, hij heeft gelukkig ook een halve emmer gedronken.
Nu staat hij lekker buiten te staan en ja af en toe een hapje hooi te eten.
Hij is zo aandoenelijk, ik heb net toch even wat traantjes gelaten bij hem, wat moet hij nou , hij is blind en zo zwak, wat zal dat arme dier wel niet voelen, hoe is hij blind geworden of is hij zo geboren en dat nooit iemand hem wilde hebben daarom.
Nou hij blijft hier de rest van zijn leven , al duurt dat lang of misschien wel kort, ik heb hem vertelt dat hij een grote trotse kerel moet worden en al die mensen die hem niet wilde hebben, wel eens zullen zien wat ze hebben laten gaan,
Ik kan wel een sentimentelen muts zijn nu ,maar jeempie wat zijn mensen toch erg over de rug van zo`n dier.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:14

Het is zon aandoenelijk ventje.
Ik kan ook nauwlijks bevatten wat er allemaal wel niet in zijn koppie om moet gaan, ook omdat hij niet kan zien.

Waarschijnlijk vind je nooit de mensen die hem dit aan hebben gedaan, want anders :(

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:17

Arm beestje zeg...heb het hele topic gelezen en arme ziel. Wat mensen een paard wel niet kunnen aandoen :( Heel veel succes en ik duim voor jullie!

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 11:19

Ach dat mensen zoiets laten gebeuren :n echt respect dat je dit doet! Het komt vast helemaal goed met dit mannetje :)

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:46

midgie met tranen in mijn ogen lees ik je stukje, laten we hopen dat hij weer sterker wordt.
Gelukkig dat jij hem tegen bent gekomen en dat hij de rest van zijn leven bij jou mag blijven!

Boemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 12:56

echt, Super dat je dit doet! Wat sommige mensen de paarden toch aan kunnen doen het is gewoon verschrikkelijk.
Nu maar hopen dat hij weer gauw opknapt!!

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:20

Super dat je hem deze kans geeft !!
Werd emo toen ik het las,arm beessie........hoop dat hij het gaat redden en kan gaan genieten van alles !!
Sterkte !

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:24

Heb je zn ogen al laten bekijken door een dierenarts? Ik wil echt niet vervelend doen en ik weet dat er tig verhalen gaan van blinde paarden die uitstekend functioneren. Maar ik denk dat ik zou twijfelen aan hoe paardwaardig het bestaan voor dit diertje zou zijn (mocht hij onheroepelijk stekeblind zijn). Neemt niet weg dat ik het heel dapper van je vind om hier mee aan de slag te gaan en ik wens je dan ook alle succes van de wereld!!

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:24

.
.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 12-02-22 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 15:03

Nou ja we hebben van alles gedaan ook de DA , hij reageert echt nergens op, wel op geluid.
Misschien is hij wel zo in zichzelf dat hij niet reageert, maar die gekke grijze gloed zegt ook wel veel natuurlijk.
Van de week de DA ook even met het lampje laten kijken, die was ook zo geschokt van de week dat we daar niet aan gedacht hebben.

Ik denk wel dat hij een waardig leven kan krijgen zelfs onder het zadel gereden kan worden.
Ik ga de nodige aanpassingen doen als hij echt blind blijkt te zijn.
Ik ga aan de gang met veel praten en aanraking en denk als hij mij echt vertrouwt je er een super band mee kan krijgen,
Ik heb mensen om me heen die weten een blind paard te trainen,
Ik werk met al mijn andere paarden op de academische manier en juist voor een blind paard is dit echt heel fijn denk ik, veel aanraking en heel veel geduld en heel veel gymmen en vertrouwen hebben in mekaar.
Dus wat dat beterft ben ik niet bang, ik maak me meer zorgen om zijn gezondheid, dan zijn blindheid.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:21

Wat geweldig dat je dit voor hem doet.Hoop dat hij er weer bovenop komt.en super dat hij nu een thuis heeft gevonden.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:34

Het kan ook zijn dat hij blind is geworden door teweinig voedings stoffen.
Dat schakelt dan sommige functies uit..
Ik weet alleen niet of die functies terug kunnen komen... ik geloof het niet...