[TI] Verkoopprijs veulen 2009

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: Verkoopprijs veulen 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 14:40

Prijzen worden gebaseerd op vraag en aanbod.
Veulens uit dit soort combinaties met dit soort aantekeningen zijn er gewoon nauwelijks (heb het even over Isis)
Dus dan betaal je gewoon meer.

Je moet niet heel de tijd omrekenen wat het veulen gekost heeft en of het dan wel redelijk is. Waarom is er ander prijsverschil tussen hengst of merrie? Veulenkosten zijn net zo hoog.

Ik denk dat je voor 3000 euro Isis gewoon verkocht zou krijgen.
En Illian ook voor die prijs of meer.
Precies zoals Frenia zegt: dat soort veulens zijn meestal niet voor de recreatiemarkt. Ik zeg trouwens altijd precies hetzelfde Frenia hahaha

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:05

Nuage schreef:
Je moet niet heel de tijd omrekenen wat het veulen gekost heeft en of het dan wel redelijk is. Waarom is er ander prijsverschil tussen hengst of merrie? Veulenkosten zijn net zo hoog.

Bijzondere (dierenarts)kosten en het levensonderhoud van de merrie niet meegerekend, met dergelijke prijzen maak je toch gewoon winst ;)

Is overigens niks op tegen hoor, deze hobby is al duur zat en je loopt toch ook een risico met je merrie..

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 17:54

Tja... En dan verkoop je een veulen voor heel veel geld.... En dan kom je er later achter dat het het dier het harstikke slecht heeft... Ben niet van plan om er verlies op te maken, maar als het diertje goed terecht komt en ik vang "mijn" prijs vind ik het prima. Op een of andere manier voel ik me wel verantwoordelijk waar het veulen terecht komt. Heb het niet voor niets gefokt en al mijn liefde er in gegooid. Zou het vreselijk vinden als het niet goed terecht zou komen. Hoewel ik nuchter genoeg ben om te weten dat je die garantie nooit krijgt....

En ik kan vertellen dat ook oudere prachtige merries echt niet zo maar meer verkocht kunnen worden voor veel geld hoor. Het kost tijd en de mensen zijn stukken voorzichtiger met een veulen kopen momenteel....

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:02

Ik heb hetzelfde gevoel als Lies ... heb tot nu alle veulens kunnen plaatsen bij mensen waar ik er gelukkig mee ben. En voor een prijs die in mijn ogen realistisch was en voor mij de kosten eruit haalde en misschien een klein beetje extra. Daarbij natuurlijk het onbetaalbare half jaar dat ik zelf van de veulens heb kunnen genieten ... ;)

Vind eerlijk gezegd dat sommige hobby-fokkers hier (want dat blijven we uiteindelijk toch allemaal, of niet dan ? :+ ) nogal hoog van de toren blazen .... :+

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:12

Vind eerlijk gezegd dat sommige hobby-fokkers hier (want dat blijven we uiteindelijk toch allemaal, of niet dan ? ) nogal hoog van de toren blazen ....

Sla je de spijker op zijn kop Keeva.
Ben ik het helemaal mee eens, bovendien is de kwaliteit van de meeste hobbyfokkers voortaan uitermate hoog door te kiezen voor een mooie Ster hengst en mooie merrie waardoor de kwaliteit in Nederland echt omhoog aan het gaan is.Als ik € 2000.- euro had ,weet ik bijna zeker dat ik super zou slagen met het kopen van een mooi "kwaliteit"merrieveulentje met super papieren.Bovendien is het als veulen zijnde erg moeilijk te zeggen hoe ze op volwassen leeftijd uit gaan groeien en of ze veel behang en sok gaan krijgen.Heb genoeg eerste premie veulens gezien die op latere leeftijd lager scoren.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:51

Ik vind niet dat sommige hobbyfokkers hoog van de toren blazen hoor... maar ik zal daar wel bij horen dan.

Het is hier een discussie over prijs, niet over het vinden van een goed huis. Want het lijkt mij logisch dat je zoekt naar een goed huis. Meestal is het trouwens ook zo dat als mensen bereid zijn meer te betalen ze ook een goed huis bieden.
Het kan altijd misgaan natuurlijk, ik had voor Hindu een geweldig huis gevonden maar door een scheiding is het nu 3 jaar later toch misgelopen. Dat kan je ook niet voorzien.

Ik vind dat sommige mensen hier erg vreemd doen over het maken van winst op veulens. Alsof het slecht is om winst te willen maken. De prijzen worden ervoor betaald, en er worden goede huizen geboden. Wat is er mis mee vraag ik me af.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:59

Ik vind zelf een goed thuis ook het belangrijkste,vind een goede prijs ook belangrijk maar vind alleen dat door sommige personen hier gesuggereerd word dat bv een merrieveulen van € 2000.- geen goede kwaliteit veulen kan zijn.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 19:59

Interesant topic,

ik zelf vind de prijzen voor nu (iedereen is voorzichtig met geld) ook erg hoog, de klad in de paardenwereld is er toch best wel in, en om dat de juiste persoon te vinden voor je paard is heel moeilijk.

als viane en biggels een hengst krijgen, wordt die zo wie zo verkocht, prijs zit ook al in mijn hoofd, en maak ik geen geheim van overgens, zal ong 1750 euro zijn, licht ook een beetje aan de nieuwe baas, zowel voor Lonan als Viane heb ik echt perfectie baasjes gevonden, en hoop dan ook zo`n baas weer te vinden. maar die garantie kan je nooit hebben, er kunnen ook in die gezinnen dingen gebeuren in een paar jaar tijd, wat alles veranderd, en dat kan je nooit uitsluiten.

een merrie is nog niet zeker of dat verkocht zal worden. kans is best aannemelijk dat ze dan blijft.

maar hier worden ze dus wel echt gescreend of het moeten dus bekenden zijn. die ken ik dan al :D
en is dus niet nodig, (voor Biggels die te koop staat hebben we nu al 3 mensen geweigerd omdat ik ze bij voorbaard niet geschikt vond.)

Overgens vind ik winst maken echt niet slecht, als iemand het wil betalen prima. paarden kosten al genoeg tijd en geld, dus beetje winst op een veulen moet dan best mogen.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 20:01

Daar is helemaal niks mis mee Nuage, alleen doen de meesten alsof ze geen winst maken :D

Ik weet nu in ieder geval hoe verschillende mensen over verschillende prijzen denken en hoe ze tot die prijs komen, en dat vind ik erg interessant om te lezen.

Wat ik al eerder typte, de veulens van bijvoorbeeld Frenia zijn van betere kwaliteit als de mijne en daarom alleen al is het logisch dat zij er meer voor ontvangt dan ik.

Alleen ben ik nog altijd benieuwd of ze markt nog zo is als vorig jaar of het jaar daarvoor, dit i.v.m. de crisis :)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:06

Ik denk zelf dat de markt lager is, als 2 jaar geleden,

paarden van frenia vind ik inderdaad wel een uitzondering, die fokt toch echt steeds een paar prachtige veulens, maar ik moet zeggen dat er dit jaar nog een paar meer zijn die ik om te kwijlen vind hoor,

maar hier wordt niets meer gekocht, alleen maar ingekrompen voorlopig.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:08

Ik denk dat de markt wel wat veranderd is idd. Zeker in Nederland.

Veulens van 2000 euro zijn zeker niet minder van kwaliteit! Dat is nog best een stevige prijs!

Mijn prijzen liggen denk ik gewoon rond 2000-2500
Maar als ik er meer voor kan krijgen zal ik het zeker niet laten ;)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:37

julian schreef:
Heb genoeg eerste premie veulens gezien die op latere leeftijd lager scoren.
Daarom zeggen al die premies mij ook niets.. Ik kan prima zelf zien of een paard een goed paard is..
En wat vragen jullie dan voor een mooi grof, mooi bont merrieveulen? Of bijv. het veulen van Bodine van dit jaar?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:39

Die gaat ze weg geven aan mij :P :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:44

Haha ze vinden een goed huis belangrijk.. dus dat zit wel goed dan :D

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:46

Lucy_1 schreef:
Die gaat ze weg geven aan mij :P :D

_O- :D

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:41

Das waar, als ik ze weg moest geven dan aan Liesbeth ;)

Bo's Rosie blijft voorlopig hier,maar zou ze de verkoop ingaan dan zou ze ook niet goedkoop zijn. 8-)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:45

Wat is niet goedkoop? 2000 - 2500 euro? Of meer?

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:48

Ik kan me prijzen herinneren van deze stal een paar jaar geleden toen vroegen ze al
E2500,00 voor een merrieveulentje.

Prachtige meid was dat en is een nog mooiere jonge merrie geworden 8-)

Als ik verkeerd zit met mijn geheugen mag/moet ik even gecorrigeerd worden :+

Edit: volgens mij was dat toen Lois van de Dorushoeve.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:55

Das waar,die is toen ook voor die prijs verkocht.Maar ik stoor me eraan als mensen zeggen dat hun veulens de beste zijn en supergoed. Ik ben best op plaatsen geweest die nooit op Bokt of op een keuring komen en die mensen hebben ook schitterende veulens waar je van achteroverslaat met ook goedgekeurde ouders . Kwaliteit is meer dan alleen keuringsuitslagen en een supergoede fotograaf zijn.Bovendien is de kwaliteit van de gefokte veulens enorm omhoog aan het gaan.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 21:57

Ja daar heb je helemaal gelijk in ! +:)+

Edit: van mijn kant was het geen kritiek ofzo maar ik vond lois toen een prachtveulen en ik heb
gewoon ook een goed geheugen.

Plus sinds jullie Black Shadow kochten heb ik altijd jullie site in de gaten gehouden om te kijken hoe het met hem ging. 8-)
Laatst bijgewerkt door jacky2 op 01-05-09 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:00

Dus? Daarom zou ik hoog van de toren blazen als ik 3000 euro zou vragen? Lekker kromme redenatie.. Ik zeg nergens dat mijn veulens de beste zijn.. En dat andere meer of minder voor hun veulens vragen, daar heb ik toch niets mee te maken? En als puntje bij paaltje komt, durf je zelf geeneens een prijs te noemen.. lekker makkelijk..

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:02

Ik denk dat ze dat niet zo bedoelt als dat jij het oppikt mariska :x

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:03

Ben wel benieuwd over wie je het nu hebt dan. Want je zegt eigenlijk via een omweg dat je bepaalde fokkers dus helemaal niet zulk goed fokmateriaal vind hebben en dat ze dus te hoge prijzen vragen?
Mij zal je iig nooit horen zeggen dat mijn veulens de beste zijn of supergoed... maar ik heb ook nog nooit iemand dat zo horen zeggen :+

Ik ben ook op plaatsen geweest bij fokkers die niet op bokt komen e.d. en daar zie ik werkelijk schitterende veulens. Maar die gaan ook voor nog veel meer geld weg, heb prijzen tot wel 8000 euro voor een merrieveulen gehoord.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:03

Nou Jacky ik snap wel waarom Mariska het zo oppakt hoor. Vind het ook overkomen als een opmerking met dubbele betekenis en onderhuidse sneer erin.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 22:06

Nuage schreef:
Nou Jacky ik snap wel waarom Mariska het zo oppakt hoor. Vind het ook overkomen als een opmerking met dubbele betekenis en onderhuidse sneer erin.

Ik snap wel dat mariska het zo oppakt maar ik denk niet dat julian het zo bedoelde ???