Mijn overzichtje, resultaten zijn mogelijk niet àltijd juist ivm niet goed gehoord/verkeerd genoteerd
Kan me over het algemeen goed tot zeer goed in de beoordeling vinden

2- en 3-jarigen blijf ik verschrikkelijk moeilijk vinden...
Ben eerlijk gezegd nogal cru soms

hoop dat iedereen er kan mee leven

ben uiteraard open voor discussie

ETALONS DE 2 ANS/ 2-JARIGE HENGSTEN .
DARCY GO-GO (Wim & Hetty Kanters)
Mijn favoriet van deze groep, mooi uitgegroeide 2-jarige hengst! 2des met 2de premie van 137 puntenHAICO (Albert Schepers)
Deze zou ik persoonlijk niet hebben meegebracht, zag er ieltjes en érg jong uit. Geen premie, niet ggkMEADOWS EIRNIN (Sabine Piet & Jacques Host)
Helaas had de voorbrenger hem niet goed in de hand wat Eirnin punten heeft gekost voor karakter (7)...
Vind het erg jammer, want vind hem persoonlijk echt geweldig leuk
maar nog erg jeugdig natuurlijk, volgend jaar opnieuw hoop ik
130 punten, geen premie, niet ggk
Maar ben tóch héél trots, want ik vond hem echt weer prachtig geëvolueerd tov deze zomer
TWIX DE L’ECURIE DE TINE (Elevage de Mai)
Ook zo’n broekventje haha! Hij leek heel gek gebouwd, terwijl ik hem ken als veulen en jaarling en toen is me dat helemaal niet opgevallen, dus denk dat dat de leeftijd was
Niet ggkHERMITS GLADIATOR (Philippe & Edwige Robart)
3des en ggk, premie ben ik vergeten
gewéldig leuke kinderpony, leuk gebouwd, klein formaat, klein fijn hoofdje, lieve deugnietuitstraling, zoals gezegd: leuke kinderruin, maar zie hier geen dekhengst in
BOYAN VAN GYPSY DIAMONDS (Dianne Moerenhout)
Leuke hengst, had meer en beter van hem verwacht, hij leek in het echt veel meer op mams dan op de foto’s en op foto’s meer op paps dan in het echt
lastig uit te leggen
denk dat ie wel gestresst was, deed zn halsoprichting géén goed
jammer! Volgende keer beter! 125 punten en niet ggkDUSTY GO-GO (Wim & Hetty Kanters)
Winnaar van deze categorie, leuke hengst, hoewel Darcy me persoonlijk meer doet
2de premie en 138 punten2. ETALONS DE 3 ANS/ 3-JARIGE HENGSTEN .
JASPHER VAN HET DRIESHOF (Piet Lagaert)
Een echte Moes-zoon, het lijkt of je naar de jonge Moes kijkt in bruinbonte versie! Dat hoofd, die kont, die gangen,... echt helemaal Moes, alleen de sokken had ie nog wat meer van paps mogen hebben.
Héél verdiend de winnaar van zijn categorie
1ste premie 144 puntenROMABEL (Van Looy-Hoffmann)
Vond hem mooi veranderd tov vorig jaar, mooi uitgezwaard, maar helemaal mijn smaak zal hij nooit worden, vond de premie-stijging wel verdiend
2de premie 136 punten 4de plaatsLUCKY PRIDE (Maxime Corbisier)
Jaikes! Wat een verschrikking! En de heer eigenaar liep er meer naast te dromen en de onnozelaar uit te hangen dan dat hij effectief met zn hengst bezig was
123 punten,6de plaats niet ggkKYLIAN (Christelle Cuvilliez)
Kapstok op pootjes... zonde dat ze zulke hengsten niet gewoon weer de ring uit kunnen sturen
Waarmee ik niks wil zeggen over de kwaliteit van de hengst, maar hij zag eruit als een jaarling en bovendien zo mager als wat
129 punten, 5de plaats, niet ggkJOSKE VAN TINKERSTAL FOUBERT (Tinkerstal Foubert)
Leuke jonge hengst, mooi geproportioneerd, mooi compact en rond, zag er absoluut geen Bob-bloed in
mooi hoofdje! 2des(gedeeld) met 2de premie 142 punten
JUNIOR VAN POEKE (Hippolacta)
[i]Typische Zippo-zoon
leuk jong ding! De hele bouw klopt, het hele plaatje klopt, mooi ontwikkeld, maar jeugdig, enige mindere puntje: wat licht beenwerk, gedeelde 2de plaats 2de premie 142 punten3. ETALONS DE 4 ANS/ 4-JARIGE HENGSTEN .
CILLBARA CONNOR/JOKER DES LEGENDES CELTIQUES (Detollenaere-Orbie)
1 woord: waauw! Kende hem als sinds jaarlingleeftijd en ben nooit geen fan geweest, op foto’s was hij ronduit lélijk! Maar nu... 1ste premie zeker en vast verdiend
3de plaats enne verdiend een vermelding voor witheid
++ STONEWALL NORBERT (Piet Lagaert)
Aaaahhhh Norrie
Voelt zich nog niet helemaal inheems
nog een tikkie overbouwd, maar wat een leuke body en wat een geweldig smoeltje zit erop! Ben in love
1ste plaats 1ste premie met als ik me niet vergis 147 puntenTOY (Mirko Piccoli)
Niet positief geëvolueerd helaas
sinds vorig jaar, vond hem 3x niks
4de plaats 3de premieTIBO (Gilbert De Gendt)
Ah! Ook zo’n leuke! Mooi rond en compact, die belooft ook zeker en vast
2de plaats 1ste premie4. ETALONS DE 5 ANS/ 5-JARIGE HENGSTEN .
LEO DE L’ECURIE DE TINE (Wastiau-Gouthier)
Tja, mijn eerste idee werd slechts bevestigd, vind ook hem niet positief geëvolueerd
1ste premie was desondanks nog steeds verdiend, werd daarmee STER en beste van deze groepJIGSAW
Jigsaw is wel al gekend, leuke kleine hengst, maar geen die echt indruk maakt, mocht wel wat kilo’s meer hebben. 2des met 2de premie
EPREUVE AU TRAVAIL / WERKPROEF
TAZ DU YOTA (Camille David)
MEADOWS SELWYN ()
AND HEEL (Audrey Coduti)
[i]Ging met de vaste verwachting dat Taz de boel zou winnen, aangezien die het meeste gereden is.
Taz liep echter erg gespannen, ruiter zat ook gespannen in de schouderpartij, hield het paard veel te strak bij zich, daardoor werd Taz soms wat eigenzinnig en hardhorig, kneep zn billen samen en aanspringen in galop wilde ook niet erg lukken.
Selwyn liep lekker ontspannen en soepel door zn lijf, heel aangenaam om naar te kijken
heb stiekem enkele traantjes weggepinkt, gelukkig kon ik me verschuilen achter mn camera, denk dus niet dat iemand iets gezien heeft
en al zeker niet weer eens op de foto heeft gezet haha
And Heel was érg opgekrikt, vond het heel erg spannend allemaal.
En zodoende werd Selwyn de Winnaar van de Werkproef!
met 75 punten!
6. ETALONS DE 6 ANS ET PLUS – SECTION C.
6-JARIGE HENGSTEN EN MEER- SECTIE C.
TAZ DU YOTA (Isabelle Destrain)
[i] Sja, Taz is Taz he, hij blijft een leuke rijpony
6de plaats, premie weet ik niet meer...MOONLIGHT VAN GELINDEN (Georges Vanstapel)
Kan zeker niet zeggen dat ik er kapot van was
bouw leek ergens niet te kloppen
5de plaats MACLOU (Nathalie Thérin)
Vond hem minder leuk dan vorig jaar. 1ste premie wel verdiend, en daarmee STER, 4de plaatsAND HEEL (Christine Van Put)
Blijf het een leuke hengst vinden, STER geworden, 1ste premie dus, wel opgefokt bij de werkproef. En zijn gangen zijn oké, maar vind ik niet mooi, het lijkt wel alsof voor en achter aan een ander tempo bewegen, kan het niet echt uitleggen
CILLBARRA CURRAN (Isabelle Destrain)
Heerlijk dier he
verdiende 1ste premie, was al STER, 148 punten en daarmee in exequo met de eerste (Otis). Vond zijn 2de plaats niet gerechtvaardigd, op het moment van die keuring liep Curran veel soepeler en vlotter doorheen heel zijn lijf. OTIS
Tja, pràchtige massale, mégazware hengst, zéér impressionant! Verdiende 1ste premie met 148 punten en werd als eerste geplaatst. 7. ETALONS DE 6 ANS ET PLUS – SECTION B.
6-JARIGE HENGSTEN EN MEER- SECTIE B.
WINNETOU (Jan de Visser, Tinkerhoef)
Vind hem echt een leuke hengst, sportiever, luxer type met pittig temperament, fantastische sokken :wow : echt helemaal iets voor Tinkerbell, moest hij een tikkeltje korter zijn en een mooier hoofd hebben (hoofd wat lang) wel verdiend 1ste premie natuurlijk ! STER en 1ste van zijn groep
CILLBARRA THE BOXER (Isabelle Destrain)
[i]Leuke hengst, maar kan niet zeggen dat ik er helemaal wég van ben, hij mankeert ook wat kilo’s. Weet wel dat ie goed vererfd, maar dat kan je er natuurlijk niet aan zien zo
2de plaats, 1ste premie 144 puntenPOLLEKE
Wat een naam!
Deze hengst, of beter gezegd eigenaar, hadden ze de ring moeten uitsturen
was echt een gevaar voor iedereen daar! Hengst was eigenlijk nog braaf hoor, maar eigenaar was er totaal geen meester over
1ste premie 144 punten en gedeelde 2de plaats8. ETALONS DE 6 ANS ET PLUS – SECTION A.
6-JARIGE HENGSTEN EN MEER- SECTIE A.
LEXX VAN TINKERSTAL FOUBERT (Tinkerstal Foubert)
Vond hem vorig jaar al leuk, maar nu nog leuker! Wel weer wat overconditie
maar ach, geef ze mij dan toch nog duizend keer liever zo dan zo van die magere dingetjes
Door die overconditie vond hij het rondjes lopen op het einde niet helemaal leuk meer
Hij is mooi compact en breed, klein hoofdje, goed karakter,
1ste premie 148 punten9. CHAMPIONNAT / KAMPIOENSCHAP
CHAMPION DU JOUR / KAMPIOEN VAN DE DAG
Twerd een zeer spannend wedstrijd tussen uiteindelijk 3 hengsten met 148 punten

Het uiteindelijke resultaat:
1) Lexx van Tinkerstal Foubert
2) Otis
3) Cillbarra Curran
Otis stond al voor Curran geplaatst in hun eigen categorie, vond dat een verkeerde keuze ivm bewegingen op het moment van de keuring van Sectie C , maar iig dus de eindkeuring wel logisch dat Otis het opnieuw haalde van Curran.
Zou niet graag jury geweest zijn op dat moment, want ze waren alledrie erg aan elkaar gewaagd en ook binnen het publiek waren de meningen erg verdeeld.
Uiteindelijk had denk ik menigeen verwacht Otis op nr 1 te zien, aangezien die zich tijdens de eindkeuring beter toonde in draf terwijl Lexx er niet veel zin meer in had.
Uiteindelijk kan ik me persoonlijk wel helemaal in het resultaat vinden, wilde zelf graag Lexx op 1 zien

En vind achteraf bekeken, Lexx de beter keuze als dagkampioen ivm het feit dat hij een beter allrounder is. Bij Otis gebruik je bv geen zeer zware merries, dan krijg je volgens mij olifanten ipv irish cobs
Otis is een prachtig, impressionant paard, maar Lexx is in mijn ogen wel de betere cob.
Lexx is voor een breder publiek/merriebestand inzetbaar

en aangezien er toch nog steeds zat mensen zijn die zich laten leiden in hun hengstkeuze door een titel

denk ik dus dat het stamboektechnisch/foktechnisch ook de betere keuze was om Lexx op 1 te zetten