[TI] ICS Belgie, HK Ghlin 15-02-2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:15

nou leon, jij weet echt nog goed wie wie is :+ 8)7
ik ga nu slapen, commentaar komt morgen wel ;)
en foto's wellicht nog wat later :P

toch even melden dat:
Meadows Selwyn de Beste werkproef verreden heeft :D *trots*
(ik hem by the way niet te vet vond, waar zagen jullie dat :? vond hem eerder wat aan de slanke kant, ken hem zwaarder :o en dat zeg ik nu niet omwille van ;) want Lexx vond ik bv zeker ook overgewichtig ;))

en ik héééééél blij en übertrots ben dat ik een dekking van Lexx gescoord heb voor Angel *\o/*
*krijgt dus toch lekker haar zin*

marlijn: :oo heb jou helemaal niet gezien :? :oo

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 23:18

Hihi en ik twijfel nog wel bij een aantal wie nu wie was!

Wat super zeg, dekking van Lexx!!!!!!
Well done :D
Laatst bijgewerkt door snowdon op 15-02-09 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:18

Ja kan niet missen he haha... toevallig van een winkel gekregen die zo hete.... gelijk even showen hé

Vind wel jammer weet nooit zo goed wie nou wie is van bokt en dan loop ik voorbij had wel even praatje willen maken met iedereen...

Heb trouwens wel veel ervaring opgedaan daar.... (ben ik iets minder zenuwachtig)

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:19

hmmm lope wat mooie ventjes tussen

maar als ik dit zie vrees ik voor die van mij

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 23:19

Ik spreek ook niet zo heel makkelijk iemand aan, meestal word ik aangesproken :o

Ervaring opdoen is zeker iets wat je doet met zo'n dag :j

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:22

Wat een verschil he,tussen die 3-4 en meerjarigen,kan je zien wat een paar jaar aan uitzwaren doet.
Ik ben niet heel erg onder de indruk van Lexx
Leon,over een paar jaar met jouw mooie man?(niet Arjan hoor :D

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 23:24

Lexx verdient echt betere foto's..... is wel een knapperd hoor :j

Eefje, dat is wel de bedoeling... maar is zorg voor later ;)

Whis_Serada

Re: ICS Belgie, HK Ghlin 15-02-2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:25

Misschien heb ik lexx in mijn foto bestand whahah

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:28

proficiat iedereen...

zitten zeker paar hele mooie plaatjes tussen

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:28

Toen we Lex in zijn stal zagen staan in het begin zei ik al dat hij wel is de kampioen kon gaan worden wat een prachtplaatje

En trouwens iedereen die met zijn hengst is geweest die dag gefeliciteerd heb in ieder geval genoten

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:35

Ik vond Selwyn ook helemaal niet te dik. :n

Frenia: Ik heb jou dus ook helemaal niet gezien! :? Heel vreemd, We waren er al voor 10en, en gingen om 16.15 weer weg. Dan zou je toch wel verwachten dat je elkaar een keer tegen komt. :=

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 23:37

Was er om 8uur en ging om half3 weg was helemaal verkleumt van de kou

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:19

wij waren er om 9u20 en zijn vertrokken na een after-babbel na het dagkampioenschap, vind het effectief erg bizar dat ik je niet heb gezien marlijn :oo

ik kom net zoals leon, niet snel op mensen af ;)

dianne: jou wou ik eigenlijk achteraf nog aanspreken, maar je was toen dus al weg :+

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:25

Ben het stalgenootje van Dianne en Boyan :wave:
Ik vond het ook een hele leuke dag, Boyan heeft zich super gedragen.

Ben wel blij dat we de volgende keer niet naar ghlin hoeven om te supporten :Y)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:27

Ja, Alexandra :-) Mijn superlieve paardentaximensen Peet, Ruud en Waldo wilden naar huis en dan ga ik mee :-) Achteraf maar goed ook, want we waren echt keikapot van de lange dag!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:31

JA en je ziet het nu was het ook nog laat.
En baggerweer de terug weg, dat we blij waren dat we redelijk optijd waren vertrokken

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:34

Gefeliciteerd iedereen met de behaalde premies of de ervaring die opgedaan is.
Er zitten weer hele leuke jongens tussen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:52

Hier staan alvast wat foto's (gemaakt door eigenaresse van Fantaghiro ;) )
ook even doorklikken en doorscrollen ;)
http://passion-irish-cob.forumactif.com ... 75-165.htm

Mijn verslagje volgt, foto's worden op dit moment naar pc vervracht ;)
Tzijn 6 sdkaartjes à 289 foto's :+ dus duurt wel even voor ze online zullen staan ;)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 16:58

frenia schreef:
wij waren er om 9u20 en zijn vertrokken na een after-babbel na het dagkampioenschap, vind het effectief erg bizar dat ik je niet heb gezien marlijn :oo

ik kom net zoals leon, niet snel op mensen af ;)

dianne: jou wou ik eigenlijk achteraf nog aanspreken, maar je was toen dus al weg :+

Heel bijzonder! We gaan over 2 weken wel in de herkansing. ;)
Al ben ik er dan maar eventjes, want ik kom zondag terug uit Disney. Kom alleen even Miles knuffelen.
(Ik hoop dat hij er nog is tegen de tijd dat ik daar kom. := )

Ik stap ook niet snel op mensen af. :n

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:21

als ik had geweten dat je kwam, had ik je ook gezocht, heb ik nu nl niet gedaan ;)

mijn verslagje :o

Citaat:
Mijn overzichtje, resultaten zijn mogelijk niet àltijd juist ivm niet goed gehoord/verkeerd genoteerd :+
Kan me over het algemeen goed tot zeer goed in de beoordeling vinden :j
2- en 3-jarigen blijf ik verschrikkelijk moeilijk vinden...
Ben eerlijk gezegd nogal cru soms :o hoop dat iedereen er kan mee leven :o ben uiteraard open voor discussie ;)

ETALONS DE 2 ANS/ 2-JARIGE HENGSTEN .

DARCY GO-GO (Wim & Hetty Kanters)

Mijn favoriet van deze groep, mooi uitgegroeide 2-jarige hengst! 2des met 2de premie van 137 punten

HAICO (Albert Schepers)

Deze zou ik persoonlijk niet hebben meegebracht, zag er ieltjes en érg jong uit. Geen premie, niet ggk

MEADOWS EIRNIN (Sabine Piet & Jacques Host)

Helaas had de voorbrenger hem niet goed in de hand wat Eirnin punten heeft gekost voor karakter (7)...
Vind het erg jammer, want vind hem persoonlijk echt geweldig leuk :o maar nog erg jeugdig natuurlijk, volgend jaar opnieuw hoop ik ;) 130 punten, geen premie, niet ggk
Maar ben tóch héél trots, want ik vond hem echt weer prachtig geëvolueerd tov deze zomer :j

TWIX DE L’ECURIE DE TINE (Elevage de Mai)

Ook zo’n broekventje haha! Hij leek heel gek gebouwd, terwijl ik hem ken als veulen en jaarling en toen is me dat helemaal niet opgevallen, dus denk dat dat de leeftijd was :? Niet ggk

HERMITS GLADIATOR (Philippe & Edwige Robart)

3des en ggk, premie ben ik vergeten :+ gewéldig leuke kinderpony, leuk gebouwd, klein formaat, klein fijn hoofdje, lieve deugnietuitstraling, zoals gezegd: leuke kinderruin, maar zie hier geen dekhengst in :n

BOYAN VAN GYPSY DIAMONDS (Dianne Moerenhout)

Leuke hengst, had meer en beter van hem verwacht, hij leek in het echt veel meer op mams dan op de foto’s en op foto’s meer op paps dan in het echt :+ lastig uit te leggen ;) denk dat ie wel gestresst was, deed zn halsoprichting géén goed :n jammer! Volgende keer beter! 125 punten en niet ggk

DUSTY GO-GO (Wim & Hetty Kanters)

Winnaar van deze categorie, leuke hengst, hoewel Darcy me persoonlijk meer doet ;) 2de premie en 138 punten

2. ETALONS DE 3 ANS/ 3-JARIGE HENGSTEN .

JASPHER VAN HET DRIESHOF (Piet Lagaert)

Een echte Moes-zoon, het lijkt of je naar de jonge Moes kijkt in bruinbonte versie! Dat hoofd, die kont, die gangen,... echt helemaal Moes, alleen de sokken had ie nog wat meer van paps mogen hebben.
Héél verdiend de winnaar van zijn categorie :j 1ste premie 144 punten

ROMABEL (Van Looy-Hoffmann)

Vond hem mooi veranderd tov vorig jaar, mooi uitgezwaard, maar helemaal mijn smaak zal hij nooit worden, vond de premie-stijging wel verdiend :j 2de premie 136 punten 4de plaats

LUCKY PRIDE (Maxime Corbisier)

Jaikes! Wat een verschrikking! En de heer eigenaar liep er meer naast te dromen en de onnozelaar uit te hangen dan dat hij effectief met zn hengst bezig was :roll: 123 punten,6de plaats niet ggk

KYLIAN (Christelle Cuvilliez)

Kapstok op pootjes... zonde dat ze zulke hengsten niet gewoon weer de ring uit kunnen sturen :o Waarmee ik niks wil zeggen over de kwaliteit van de hengst, maar hij zag eruit als een jaarling en bovendien zo mager als wat :n 129 punten, 5de plaats, niet ggk

JOSKE VAN TINKERSTAL FOUBERT (Tinkerstal Foubert)

Leuke jonge hengst, mooi geproportioneerd, mooi compact en rond, zag er absoluut geen Bob-bloed in :n mooi hoofdje! 2des(gedeeld) met 2de premie 142 punten

JUNIOR VAN POEKE (Hippolacta)

[i]Typische Zippo-zoon :j leuk jong ding! De hele bouw klopt, het hele plaatje klopt, mooi ontwikkeld, maar jeugdig, enige mindere puntje: wat licht beenwerk, gedeelde 2de plaats 2de premie 142 punten

3. ETALONS DE 4 ANS/ 4-JARIGE HENGSTEN .

CILLBARA CONNOR/JOKER DES LEGENDES CELTIQUES (Detollenaere-Orbie)

1 woord: waauw! Kende hem als sinds jaarlingleeftijd en ben nooit geen fan geweest, op foto’s was hij ronduit lélijk! Maar nu... 1ste premie zeker en vast verdiend :j 3de plaats enne verdiend een vermelding voor witheid :j ++

STONEWALL NORBERT (Piet Lagaert)

Aaaahhhh Norrie :+: Voelt zich nog niet helemaal inheems ;) nog een tikkie overbouwd, maar wat een leuke body en wat een geweldig smoeltje zit erop! Ben in love :j 1ste plaats 1ste premie met als ik me niet vergis 147 punten

TOY (Mirko Piccoli)

Niet positief geëvolueerd helaas :n sinds vorig jaar, vond hem 3x niks :o 4de plaats 3de premie

TIBO (Gilbert De Gendt)

Ah! Ook zo’n leuke! Mooi rond en compact, die belooft ook zeker en vast :j 2de plaats 1ste premie

4. ETALONS DE 5 ANS/ 5-JARIGE HENGSTEN .

LEO DE L’ECURIE DE TINE (Wastiau-Gouthier)

Tja, mijn eerste idee werd slechts bevestigd, vind ook hem niet positief geëvolueerd :n 1ste premie was desondanks nog steeds verdiend, werd daarmee STER en beste van deze groep

JIGSAW

Jigsaw is wel al gekend, leuke kleine hengst, maar geen die echt indruk maakt, mocht wel wat kilo’s meer hebben. 2des met 2de premie

EPREUVE AU TRAVAIL / WERKPROEF

TAZ DU YOTA (Camille David)
MEADOWS SELWYN ()
AND HEEL (Audrey Coduti)

[i]Ging met de vaste verwachting dat Taz de boel zou winnen, aangezien die het meeste gereden is.
Taz liep echter erg gespannen, ruiter zat ook gespannen in de schouderpartij, hield het paard veel te strak bij zich, daardoor werd Taz soms wat eigenzinnig en hardhorig, kneep zn billen samen en aanspringen in galop wilde ook niet erg lukken.
Selwyn liep lekker ontspannen en soepel door zn lijf, heel aangenaam om naar te kijken :j heb stiekem enkele traantjes weggepinkt, gelukkig kon ik me verschuilen achter mn camera, denk dus niet dat iemand iets gezien heeft :+ en al zeker niet weer eens op de foto heeft gezet haha :P
And Heel was érg opgekrikt, vond het heel erg spannend allemaal.
En zodoende werd Selwyn de Winnaar van de Werkproef! :D  met 75 punten!

6. ETALONS DE 6 ANS ET PLUS – SECTION C.
6-JARIGE HENGSTEN EN MEER- SECTIE C.

TAZ DU YOTA (Isabelle Destrain)

[i] Sja, Taz is Taz he, hij blijft een leuke rijpony ;) 6de plaats, premie weet ik niet meer...

MOONLIGHT VAN GELINDEN (Georges Vanstapel)

Kan zeker niet zeggen dat ik er kapot van was :o bouw leek ergens niet te kloppen :? 5de plaats

MACLOU (Nathalie Thérin)

Vond hem minder leuk dan vorig jaar. 1ste premie wel verdiend, en daarmee STER, 4de plaats

AND HEEL (Christine Van Put)

Blijf het een leuke hengst vinden, STER geworden, 1ste premie dus, wel opgefokt bij de werkproef. En zijn gangen zijn oké, maar vind ik niet mooi, het lijkt wel alsof voor en achter aan een ander tempo bewegen, kan het niet echt uitleggen :+ :o

CILLBARRA CURRAN (Isabelle Destrain)

Heerlijk dier he :+: verdiende 1ste premie, was al STER, 148 punten en daarmee in exequo met de eerste (Otis). Vond zijn 2de plaats niet gerechtvaardigd, op het moment van die keuring liep Curran veel soepeler en vlotter doorheen heel zijn lijf.

OTIS
Tja, pràchtige massale, mégazware hengst, zéér impressionant! Verdiende 1ste premie met 148 punten en werd als eerste geplaatst.

7. ETALONS DE 6 ANS ET PLUS – SECTION B.
6-JARIGE HENGSTEN EN MEER- SECTIE B.

WINNETOU (Jan de Visser, Tinkerhoef)

Vind hem echt een leuke hengst, sportiever, luxer type met pittig temperament, fantastische sokken :wow : echt helemaal iets voor Tinkerbell, moest hij een tikkeltje korter zijn en een mooier hoofd hebben (hoofd wat lang) wel verdiend 1ste premie natuurlijk ! STER en 1ste van zijn groep

CILLBARRA THE BOXER (Isabelle Destrain)

[i]Leuke hengst, maar kan niet zeggen dat ik er helemaal wég van ben, hij mankeert ook wat kilo’s. Weet wel dat ie goed vererfd, maar dat kan je er natuurlijk niet aan zien zo :+ 2de plaats, 1ste premie 144 punten

POLLEKE

Wat een naam! :+ Deze hengst, of beter gezegd eigenaar, hadden ze de ring moeten uitsturen :oo was echt een gevaar voor iedereen daar! Hengst was eigenlijk nog braaf hoor, maar eigenaar was er totaal geen meester over :oo 1ste premie 144 punten en gedeelde 2de plaats

8. ETALONS DE 6 ANS ET PLUS – SECTION A.
6-JARIGE HENGSTEN EN MEER- SECTIE A.

LEXX VAN TINKERSTAL FOUBERT (Tinkerstal Foubert)

Vond hem vorig jaar al leuk, maar nu nog leuker! Wel weer wat overconditie :+ maar ach, geef ze mij dan toch nog duizend keer liever zo dan zo van die magere dingetjes :o
Door die overconditie vond hij het rondjes lopen op het einde niet helemaal leuk meer :+
Hij is mooi compact en breed, klein hoofdje, goed karakter,
1ste premie 148 punten

9. CHAMPIONNAT / KAMPIOENSCHAP
CHAMPION DU JOUR / KAMPIOEN VAN DE DAG

Twerd een zeer spannend wedstrijd tussen uiteindelijk 3 hengsten met 148 punten :oo
Het uiteindelijke resultaat:
1) Lexx van Tinkerstal Foubert
2) Otis
3) Cillbarra Curran

Otis stond al voor Curran geplaatst in hun eigen categorie, vond dat een verkeerde keuze ivm bewegingen op het moment van de keuring van Sectie C , maar iig dus de eindkeuring wel logisch dat Otis het opnieuw haalde van Curran.
Zou niet graag jury geweest zijn op dat moment, want ze waren alledrie erg aan elkaar gewaagd en ook binnen het publiek waren de meningen erg verdeeld.
Uiteindelijk had denk ik menigeen verwacht Otis op nr 1 te zien, aangezien die zich tijdens de eindkeuring beter toonde in draf terwijl Lexx er niet veel zin meer in had.
Uiteindelijk kan ik me persoonlijk wel helemaal in het resultaat vinden, wilde zelf graag Lexx op 1 zien ;)
En vind achteraf bekeken, Lexx de beter keuze als dagkampioen ivm het feit dat hij een beter allrounder is. Bij Otis gebruik je bv geen zeer zware merries, dan krijg je volgens mij olifanten ipv irish cobs :+
Otis is een prachtig, impressionant paard, maar Lexx is in mijn ogen wel de betere cob.
Lexx is voor een breder publiek/merriebestand inzetbaar :j en aangezien er toch nog steeds zat mensen zijn die zich laten leiden in hun hengstkeuze door een titel :roll: denk ik dus dat het stamboektechnisch/foktechnisch ook de betere keuze was om Lexx op 1 te zetten :j

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 17:58

Wat een mooi verslag van hoe Alexandra de paarden beziet :)
Knap dat je dat allmeaal zo helder op kunt schrijven.
Ben benieuwd of dat je over 14 dagen ook lukt in Schijndel dan zijn er dubbel zoveel hengsten :D

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:11

Prachtig verslagje Frenia, voelt een beetje alsof ik er zelf geweest ben nu ;-) +:)+

Ik raak er steeds meer van overtuigd dat je als merriehouder de echte mooie zware hengsten toch echt bij het ICS moet zoeken ... ;)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:13

lien: heb helemaal niks opgeschreven ;) gewoon onthouden :o door een camera kijken helpt om aandachtiger dingen op te nemen, je focust beter op het onderwerp, je mist aan de andere kant wel weer veel van de dingen die rondom gebeuren...
kon nog wel meer pennen :+ maar dat leek me dan weer wat overdreven :=

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:16

:oo zou liegen :o plaatsing en premie heb ik natuurlijk wel genoteerd ;)

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 18:17

frenia schreef:
:oo zou liegen :o plaatsing en premie heb ik natuurlijk wel genoteerd ;)

Ik bedoelde niet dat je het daar heb opgeschreven maar dat je het hier zo helder opschrijft :)

Oooh en Irene, ook voor de minder zware hengsten ga je naar het ICS :+ hahahahaa, ik weet natuurlijk best wat je bedoeld maar vind het leuk een beejte te plagen :D