[TI] Tinker stal mccloud.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 07:57

Jayney schreef:
Bedoel je dit paard misschien?
Afbeelding

Hee dat is Brutus! De vader van een jaarling waarin ik interesse heb, is die nu geruind??
Ik had al van eurotinkers begrepen dat hij verkocht was naar een stal in Nederland en dat hij was omgedoopt, maar mij werd verteld dat hij inmiddels zou zijn goedgekeurd, ik kon hem alleen nergens vinden bij een van de stamboeken.
Hmmmm jammer zeg.

Afbeelding

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:06

mijn paard komt ook bij Mc Cloud vandaar...ik volg dit nu een hele tijd maar ik zou toch voorzichtig zijn met uitspraken dat een paard stijf onder de dope zat soofted...
lang verhaal kort... ik geef graag info maar dan via pb.
er hebben idd meer Forrests bij Mc cloud gestaan voor zover ik weet.
@ heidi toen ik Feija kochte bij Mc Cloud en hem ging ophalen begin januari was er een paardje net gekomen met de naam Sense...lang verhaal bij vertelld en hij zag er ook niet uit. inmiddels is sense weer naar iemand anders gegaan, het was een zwart bonte vlgs mij als ik me niet vergis.

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:52

snowdon schreef:
Waaruit concludeer jij dat hij stijf van de dope liep?

Hij had een rare blik in zijn ogen, en mijn instructrice had het gezien en die heeft daar ervaring mee. ;)

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:53

ik haal het wel weg.
Laatst bijgewerkt door Sophie154 op 11-09-09 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sophie154

Re: Tinker stal mccloud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 08:54

Oh lukt niet meer laat maar.

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 10:11

@ soofted een rare blik in de ogen? dat zal wel niet genoeg wezen om te concluderen dat een paard gedoopt is/was. Ik wil je niet aanvallen maar probeer alleen te zeggen dat je zulke uitspraken niet moet doen op een openbaar forum, dat is mijn mening althans. ;) heb je dit aan de mensen van McCloud gezegt dan? als jij het idee hebt dat een paard dope heeft gehad of iets dergelijken dat zal ik dit meteen bespreken met de handelaar. of het paard meteen laten onderzoeken.

Sophie154

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 14:38

Sorry, ik had eerst getypt en toen pas nagedacht. ;) Het is voor de rest wel een super lief paard. Ik wil het hier graag bij houden. Beetje laf, weet ik, maar wou gewoon graag mijn ervaring zeggen. Voor de rest ben ik tevreden met hem. Mag ik het hier bij houden? ;).

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:49

Sophie154 schreef:
Sorry, ik had eerst getypt en toen pas nagedacht. ;) Het is voor de rest wel een super lief paard. Ik wil het hier graag bij houden. Beetje laf, weet ik, maar wou gewoon graag mijn ervaring zeggen. Voor de rest ben ik tevreden met hem. Mag ik het hier bij houden? ;).

:D tuurlijk...

bibo317

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 14:35

Hoi allemaal,

ik ben heel erg geschrokken van alle berichtjes hier op bokt. Wij hebben 2 weken geleden de Forrest gekocht die hier op de foto staat!!
En het maakte mij niet erg zeker van mijn zaak, terwijl hij bij ons heel lief is en best gemakkelijk is.
Hij is nog maar net bij ons en kan dus nog van alles gaan verzinnen als hij zich thuis voelt.
Graag zou ik nog wat meer over hem willen weten.
Dus brand maar los alstublieft

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:30

Guinness schreef:
Ik vraag me af of je niet in de war bent met een andere Forrest. Deze Forrest is gewoon beleerd, hij kwam al beleerd op de stal en er is buitenrit en alles meegemaakt. Ondertusse (zoals je misschien al gezien hebt) is hij al verkocht en diegene maakt heel veel buitenritten met hem en allemaal zonder problemen. Ze is helemaal gelukkig met dit paard en hij heeft nog geen stap verkeerd gezet, ook niet naar haar kinderen.

Dus ben je niet in de war met een ander paard?

Jammer dat Forrest, die eerst Brutus heette en nu Guus alweer is verkocht (of is ie niet weggeweest bij Mc Cloud?, ik volg het even niet meer helemaal), ik hoop dat de nieuwste eigenaar heel veel plezier heeft met hem.
Ik heb al even ge-pb't met Bibo317 en wie weet word Guus uiteindelijk opgenomen bij een van de stamboeken zodat via DNA kan worden vastgesteld dat hij de vader is van de diverse nakomelingen die o.a Tengeltje en ik, zei de gek, van hem hebben...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 08:43

@ desillies,ik weet zeker dat hij de vader is van jouw jaarling en mijn veulens hoor :-) (en ik snap nog altijd niet waarom het zo moeilijk is voor een tinkerstal om ff te bevestigen dat het paard bv verkocht is,of als hij al ingeschreven is in een stamboek)

maar ik snap ook niet hoe het komt dat dit paard van pier,jan naar klaai verkocht wordt....

hij stond enkele maanden terug al als 'verkocht' op de site van Mc cloud....

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:46

Mijn Tinkerruin Crosby (van tinkerstal McCloud dus) komt er ook vandaan.... heb hem er echter niet rechtstreeks gekocht. Hij heeft nog een eigenaar gehad hiertussen in die hem voor de kar wilde hebben. Hiervoor bleek hij (volgens deze eigenaar) echter niet geschikt aangezien meneer te voorwaarts was, ook onder het zadel ging het niet echt goed. Hij heeft hem via een kennis weer in de handel gedaan en daar heb ik hem van gekocht (wist niet dat het handel was, ben gewoon in een heel mooi verhaal gestonken :roll: ).

Het heeft lang geduurd voordat Crosby mij een beetje leerde te vertrouwen, het enige wat hij wilde was hard, harder en allerhardst, hebben veel grondwerk gedaan en rijden nu eindelijk (heb hem vanaf mei dit jaar) sinds een aantal weken echt. Hij is ontzettend alert, ziet vanalles, en gisteren hoorde ik van iemand dat hij waarschijnlijk wel een trauma heeft. Hij moet ook niets van mannen hebben, ook niet van spuiten en dat soort dingen dus er is nog zeker wat werk aan de winkel ;). Maar verder is hij echt superbraaf, echt een kroelkont en een knuffeltinker! *D

Dit is mijn stuk (links mogen toch wel geplaatst worden?):
http://i238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/Afbeelding453.jpg
http://i238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/Afbeelding464.jpg
http://i238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/Afbeelding469.jpg
http://i238.photobucket.com/albums/ff250/Hof66/Afbeelding473.jpg

bibo317

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:12

Nou Dakota, het is net of ik het verhaal van Guus, alias Brutus, alias Forrest lees.
We hebben eigenlijk geen problemen met hem en de dierenarts, een (leuke) man, komt en hij gaat rennen. En elke keer als een man hem aanraakt verstijfd hij helemaal.
Verder geeft hij geen tekenen van iets.

Wij hebben hem ook niet van McCloud, maar van marktplaats. De mevrouw die hem verkocht heeft haar andere paard daar ook vandaan en zij was heel enthousiast. Dus toen ze een tweede erbij wilde hebben ging ze weer terug. Eerst kreeg ze een paard mee met bulten en daarna kreeg ze Guus.
Hij heeft sinds april toen zij hem haalde niets meer gedaan behalve eten. (en dat is te zien _O- )
We konden er zo op stappen en mee weg rijden. Dus braaf is hij zeker.
Maar goed de tijd zal het leren.

Ik kan ook nog steeds niet geloven dat er zoveel gerotzooid word met die paarden. Waar zijn al die paspoorten?! Zonder mogen ze niet meer verhandeld worden. Sommige mensen word echt van alles wijs gemaakt. :(:)

bibo317

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 23:17

Oh ja, wat een leukkie Dakota. Dat zwarte op zijn neus is echt leuk. Zo heeft Guus een zwart vlek op neus in zijn witte bles. Het is niet zwart maar wel een zwarte onderhuid. Zo schattig. :o

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 07:37

Dat is ook toevallig dan zeg. En dus ook bang van mannen. Ik kreeg van iemand te horen dat het heel best een trauma kan zijn van het uit de kudde halen in het wild. Dit wordt immers meestal door mannen gedaan. De vraag is hoe dat gebeurt is natuurlijk. Cros heeft gelukkig wel een paspoort (KNHS) deze is door Mollema aangevraagd. De vorige eigenaar heeft hem in sept. 2008 voor de keuring gehad (eerste premie en ster) en toen is hij volgens mij ook gelijk in het stamboek terecht gekomen.

bibo317

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:18

Guus heeft ook een KNHS paspoort, maar volgens mij moet hij een paspoort hebben van het tinkerstamboek.
Nou ja, die belgen van ons hebben ook van het stamboek en niet van de knhs.
Maar ben van plan om te bellen en het uit te zoeken, want er was toch ook wel vraag naar, zeker omdat hij nog gedekt heeft.
Meestal op keuringen treffen wij het nooit zo. Ik laat het nog wel even weten als er wat uitkomt.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:35

Guinness schreef:
Ik vind het belachelijk dat er zo negatief wordt gesproken over Tinkerstal Mc Cloud. Die mensen doen hartstikke hard hun best om het allemaal goed voor elkaar te hebben. Ook kun je daar, als je om een gegronde reden, je paard nog inruilen voor een ander als je niet tevreden bent.

Sens had geen huidkanker maar last van een wrat. Hij is in de vrachtwagen naar Nederland hoogst waarschijnlijk getrapt door een ander paard, hij kwam met een wond op zijn borst op stal aan. Aangezien wratten besmettelijk zijn heeft hij dit waarschijnlijk hierdoor opgelopen. Dit was keurig weggehaald door de veearts en die meldde ook dat het heel misschien weer terug kan komen na verloop van tijd. Dat stond ook op zijn keuringsrapport. Het is inderdaad teruggekomen en daarom heeft de beste Heidi dit paard letterlijk teruggedumpt. De wrat is weer netjes weggehaald, dit keer is er wat dieper gesneden zodat het wat minder snel terug kan komen en Sens loopt weer geweldig en het is helemaal mooi geheeld. Je ziet er niks meer van op zijn borst.

En dat er wordt gezegd dat Tinkers niet naar de hoefsmid hoeven, niet te hoeven worden ontwormd etc is ook dikke onzin. Als je daar een paard koopt krijg je een complete map met wat hij aan voer moet hebben, wanneer hij voor het laatst bij de hoefsmid was, wanneer hij weer ontwormd moet worden etc. Dus dat is ook onzin wat daar gezegd worden.

Als je er niks over weet en dingen van horen zeggen hebt, filter die informatie dan en zeg alleen dingen die je zeker weet. Dat voorkomt een hoop ergernis en angst om niks.

Ik neem aan dat de mensen die er ervaring mee hebben gehad dit niet maarzo uit hun duim zuigen ;)
Ik heb er geen ervaring mee, maar moet zeggen dat ik wel geschrokken ben van de berichten hier!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 19:11

Ik ken iemand die daar haar tinker heeft gekocht. 't Is op zich een leuk beestje, maar hij was nog wel heel erg jong; toen ze hem (ingereden en verkeersmak) kocht, moest hij nog 3 worden...ik houd er niet zo van om een dier met 2,5 in te rijden.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:17

Ja ik weet niet precies hoe het zit met die paspoorten maar volgens mij kan elk paard een paspoort van het KNHS krijgen en als ie in een bepaald stamboek moet, dan moet hij gekeurd worden? (Maar heb me er eigenlijk niet in verdiept).....

Ik vraag me wel af hoe het met zijn leeftijd zit.... In het paspoort staat 01-01-04, hij zou nou dan dus vijf zijn. Het is dus een 'om-en-nabij-datum' omdat hij natuurlijk uit het wild komt en ze zijn exacte geboortedatum niet weten.... maar voor het zelfde geld is hij ook jonger? Wie heeft hier ervaringen mee? Dus qua leeftijd dat gezegd werd en dat naderhand wat anders bleek? Ik wil er eigenlijk nog eens door een goede tandarts naar laten kijken (denk alleen dat het dus wel een vrouw zal moeten zijn gezien zijn angst voor mannen).....

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:30

Onze tinker Grainey komt ook bij Mc Cloud, toen nog Vegelin van Claerbergen weg. Zij heeft het inderdaad niet op mannen en het heeft lang geduurd voordat ze ons vertrouwde, maar ze gaat nu voor ons door het vuur en is ontzettend braaf, we zijn haar nu aan het opleiden voor officieel voltigepaard, ook voor wedstrijden, met hele kleine kindertjes, gaat geweldig. Ze heeft echt nog geen hoefje verkeerd gezet Ze heeft ook een KNHS paspoort, we zijn net vorige week met haar naar de tinkerkeuring geweest, dit omdat ze een merrieveulentje gekregen heeft van een goedgekeurde tinkerhengst. Ze kreeg een tweede premie, haar veulen trouwens een eerste en die was tweede op het dagkampioenschap. Grainey krijgt echter geen nieuw paspoort, maar er komt een stempel in van het tinkerstamboek, dat ze hierbij nu ook geregistreerd is. Het veulen is gechipt op de keuring en krijgt wel een paspoort van het tinkerstamboek. Zo'n KNHS paspoort is trouwens wel handig als je wedstrijden gaat rijden, scheelt weer de administratiekosten van het registreren bij de KNHS

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:34

Toch toevallig dat ze het niet op mannen hebben dan hè... Op zo'n moment zou ik toch wel eens willen dat ze konden praten ;). En dat is ook zo, Cros heeft ook een stempel in zijn paspoort van het tinkerstamboek. Wedstrijden gaan we niet rijden maar in dat geval is het inderdaad wel handig gelijk dan. Cros heb ik puur voor recreatief gebruik en als het aan mij ligt nog heeeeeeeel erg lang. Lekker ding is het!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:35

Dakota_75 schreef:
Ik vraag me wel af hoe het met zijn leeftijd zit.... In het paspoort staat 01-01-04, hij zou nou dan dus vijf zijn. Het is dus een 'om-en-nabij-datum' omdat hij natuurlijk uit het wild komt en ze zijn exacte geboortedatum niet weten.... maar voor het zelfde geld is hij ook jonger? Wie heeft hier ervaringen mee? Dus qua leeftijd dat gezegd werd en dat naderhand wat anders bleek? Ik wil er eigenlijk nog eens door een goede tandarts naar laten kijken (denk alleen dat het dus wel een vrouw zal moeten zijn gezien zijn angst voor mannen).....

een vijfjarige is nog niet aftands en dus is de leeftijd redelijk nauwkeurig te bepalen. Heeft hij alles al gewisseld? Dat kan je als leek zelfs zien; veulentanden zijn kleiner en duidelijk witter. Misschien kan je je nog herinneren dat hij aan het wisselen was?
binnenste snijtanden wisselen met ca. 2,5 jaar
middelste met ca. 3,5 jaar
buitenste met ca. 4,5 jaar

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:35

Op de keuring werden ze trouwens ook veterinair gekeurd, hierbij werd de leeftijd ook gecontroleerd aan de hand van het gebit, Grai heeft als geboortedatum 12-3-2002 in het paspoort staan, volgens de veterinair moest dit dus wel ongeveer kloppen. Grainey heet trouwens zo, omdat ze daar dachten dat het een Gray was, (ze was nogal smal, dit kwam waarschijnlijk, omdat er al een veulen inzat, wat niemand wist, terwijl ze nog maar drie was, dit is dus ook dood geboren) nu ze is vorige week officieel op de keuring tot cob benoemd, heeft ze een naam die niet bij haar past.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:50

Ik heb Cros nog maar sinds mei, en ik mag helaas nog echt niet in zijn giecheltje kijken..... Dus ik durf het echt niet te zeggen... Maar volgens mij zijn het (wat ik zo kan zien dan) geen veulentanden meer.

Wat een verhaal Grainey.... wat sneu dat ze al zo vroeg drachtig was. :(

bibo317

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:56

Grainey, een paard wat op haar derde een veulen krijgt hoeft niet dood geboren te worden. Bij de trekpaarden is het heel normaal dat ze met 2 al gedekt worden om ze beter te laten uitdijen. (Ik ben er trouwens geen voorstander voor) Het zijn dan net kinderen met kinderen.
Dat van dat paspoort met die stempel is helemaal nieuw voor me. Ik dacht echt dat ze een paspoort moeten hebben van het stamboek waar ze bij horen.
Grainey, het is wel gaaf als ze voor voltigepaard gebruikt word. Ik weet uit ervaring hoe moeilijk en hoe voorzichtig ze moeten zijn. Ook zegt het genoeg over haar karakter.
Nou Dakota, bij ons op stal zijn sommige mensen er echt van overtuigd dat er iemand is die met de paarden kan praten :?
Zij komt dan regelmatig bij onze pensionklanten om te praten met de paarden.
Ik laat het in het midden.........