Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

. Heeft ze eigenlijk een naam?

. Volgende keer maar eens een handdoekje meenemen.
. Hij Begint steeds beter in zijn vel te zitten en word zelfs al een beetje te dik dus ik ga weer hard aan de bak met trainen!
. 
Heb de hele avond My little pony gekeken (verschrikkelijke verslaving, sorry
)
zie ook dat het niet werkt raar, het staat op de pagina van tevoetentepaard... ga eens kijken of ik die link kan doen werken
. Aah laatste nachtdienst leuk!
Maar dan op wandeling.. Eerste pad waar we inliepen, hupsa, draait mevrouw zich plots om (is een van der énorm gevaarlijke en vervelende truukjes) en was ze dus niet te houden.. Uiteindelijk toch kunnen stoppen, maar toen wou ze dus niet meer omdraaien. Ik heb in mijn hele leven nooit zo hard moeten trekken en heb er dan ook ontzettende spijt van, maar soms moet ze echt eens leren luisteren.. Nu goed, men moeder heeft der een stukje vastgehouden en achteraf terug losgelaten en toen was het plots over.. Ze was wel enorm schrikachtig en verschoot zich vaak een bult. Goed, 2de pad. Ik wou eens een klein galopje proberen, ook al voelde ik dat ze iets ging uitspoken.. Even verder galoppeer ik aan, ging prima, tot ze keihard begon te bokken. Nee, geen klein bokje, maar écht bokken. Superhoog en kei veel achter elkaar.. Ik vloog er haast af, verloor de beugels en dacht 'nu donder ik eraf' maar wonder boven wonder greep ik me vast aan de kleine plukken manen die erover waren (ze waren ingevlochten) en kon ik zo mijn zadel vastgrijpen en blijven zitten. Achteraf was ze poeslief voor de rest van de rit. Strange horse.
nee grapje hoor, het is geen pretje als ze plots zo doen.
Magica schreef:Ze had de zomer in haar bolnee grapje hoor, het is geen pretje als ze plots zo doen.
Even een stout momentje dus, hoop dat het niet vaker voor gaat komen want dan schrik je wel heel erg natuurlijk.
Ik snap er niets van. Het lijkt dat ze zo enorm slecht reageert op dit bit. Je mag doen wat je wilt, ze zal niet of zelden stoppen. Ik weet dat je uit je zit moet rijden, maar dat kan toch niet voordat je eerst een goede contact heb met de mond? Ik zit al lang te denken om over te schakelen op bitloos, maar ik kan nergens oefenen en ik ben te onzeker om gewoon plots met zo'n bitloos hoofdstel de straat op te wandelen.. Ik wil geen ongelukken veroorzaken.. hetlevenwint schreef:Niks aan te doen fayem, toch heel erg bedanktzie ook dat het niet werkt raar, het staat op de pagina van tevoetentepaard... ga eens kijken of ik die link kan doen werken
. Aah laatste nachtdienst leuk!
Gaat die nu wel ? https://www.facebook.com/#!/photo.php?f ... =1&theater
, wel raar dat die in het onderschrift niet wil (zelf getest ook) maar goed.. echt dankje!!
Citaat:*Nu had deze week mijn beugelriemen dus op lengte gedaan voor m'n kleine zusje (gaatjes geprikt, ze is sinds April 7jaar)... dacht ja gaat vanavond wat stap zijn en doen (vooral aan de hand dus, dacht ik). Nou ze heeft me heel hard verbaasd! Miep heeft uiteindeijk stap, draf en galop los gedaan (was dus eerste keer dat ze los reed en zeker de eerst keer met beugels die op haar maat waren, deed zoizo op de enkele keren dat ik met haar eens een blokje om ging zonder zadel niet meer dan stap). Ook gewoon Jack aanpakken als die niet direct luisterde (wou bij mij blijven plakken), netjes stoppen.... wat me vooral opviel dat ze een heel erg nette zit heeft en vind haar en Jack wel een leuke combi, ga ze vaker laten oefenen in die piste hoor, was echt heerlijk om te zien!
Ga met haar wel natuurlijk het lichtrijden etc oefenen maar ze had hem al lekker aan het lopen *
Hij zal mij helpen om een betere leiderspositie te creëren. 
Hij ging er in galop zelf over heen. Zelf Zohra vond het zeil niet eng! Jacky en Tinky beginnen de klikker nu echt goed door te hebben!
.
)