[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 04:22

Super leuk!! Brave Jack!!!

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 09:12

topper die jack!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:41

Kaat nog gefeliciteerd met jullie 1 jarig jubileum, echt een leuk filmpje van jullie met de taart.

Patrick gelukkig aan het opknappen

…..berichten over een paard met CPL, ik sta nu op een stal met trekpaarden dus begin hier steeds meer over te leren. Ik schrok wel toen ik in de cobstukken las dat een tinker het ook kon krijgen.

Een heleboel brave paardjes die allemaal nieuwe dingen doen en leren.

Een Ierse schone die het Nederlandse landschap komt opfleuren :P. Heeft ze eigenlijk een naam?

Gisteren voor het eerst met Cait wezen wandelen sinds wij op deze stal staan (nu anderhalve maand). We staan nu vlakbij het water en zijn daar dus ook even wezen kijken.
Ik had toch wel wat spannende momenten voor Cait verwacht, maar ze liep als een bomproof paard overal langs :D

Afbeelding

Ik had niet zo’n zin in natte voeten en Cait dus ook niet :D. Volgende keer maar eens een handdoekje meenemen.

Afbeelding

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:46

Mag mijn Ierse schone ( hihih grappig vernoemd ) zelf een naam geven , zit nog wat te dubben , maar heb wel een ideetje !

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 14:53

Leuk zeg aan het water!

Jack doet het inderdaad echt goed, ben blij dat ik die piste ben gaan gebruiken... die doet het enorm graag dat spelen en grondwerken en doen... en die clickertraining al helemaal.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 19:02

Nu straks zonder zadel in die bak gaan rijden (als voorbereiding voor m'n zusje er dan eens op te zetten alleen in die bak).

Nog een vraag willen jullie de reactie van LorPhoto's (ik dus) liken hier ? https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Zou er erg mee geholpen zijn met dat het toch dure tassen zijn en ik ze wel erg goed zou kunnen gebruiken met dat mijn standaardritten nu toch wel 3-4uur zijn geworden. Moest de link niet werken het is de wedstrijd van de barefoot tassen op tevoetentepaard...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 10:14

Gister een hele andere kant van Amigo gezien. Liep naar de wei om hem op te halen normaal komt meneer in ene sukkelgangetje eraan gestapt en zijn vriendje in galop. Nu kwam meneer in volle galop naar het hek toe mijn mond viel open. Toen lekekr poetsten en hij staat altijd te schuren tegen de bak rand vooral zijn hals van onderen schuurt hij graag. Dus hup in de longeercirkel gegooid en lekker ff laten lopen. Moest ie in galop ging ie compleet uit zijn stekker en kwamen er geluiden uit tijdens het bokkken waar ik van dacht ow dus :)). Hij Begint steeds beter in zijn vel te zitten en word zelfs al een beetje te dik dus ik ga weer hard aan de bak met trainen!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:38

Nou Mira283@ leuk, zolang dat dat tenminste niet iedere keer is als je wilt longeren en niet onder het zadel :).

Slaapt iedereen hier ? Op reis ?

Wil iemand nog op mij stemmen bij die wedstrijd van de zadeltassen op facebook, je moet gewoon mijn reactie liken. Je vind het in m'n onderschrift.Ik weet het ik sta nu voor maar dat kan snel veranderen bij zulke dingen...

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 00:48

Nee hoor ik slaap nog net niet. Ik heb alleen niet echt veel te melden.
Ik heb je link een paar dagen geleden al geliked. Ik vond je omschrijving ook echt leuk dus ik hoop voor je dat je wint.

Morgen naar de keuring in Wijchen kijken, ik moet dus eigenlijk eens gaan slapen. Welterusten!!!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 01:04

Neen, ik slaap nog niet :P Heb de hele avond My little pony gekeken (verschrikkelijke verslaving, sorry :o )

Ik wens de mensen die ergens naartoe gaan veel plezier!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 01:06

Veel plezier bij de keuring Becs (dankje voor het Liken).

Nou Kaat is zo erg toch niet :).

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 06:24

geprobeerd te liken.. maar hij laad de pagina helaas niet.

Verder hier bijna klaar met mijn derde en tevens laatste nachtdienst..
heeeerlijk.. straks paar uurtjes slapen, wie weet nog strand en vanav. mn Ierse Liefde weer eens bezoeken!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 06:44

Niks aan te doen fayem, toch heel erg bedankt :) zie ook dat het niet werkt raar, het staat op de pagina van tevoetentepaard... ga eens kijken of ik die link kan doen werken :)). Aah laatste nachtdienst leuk!

Gaat die nu wel ? https://www.facebook.com/#!/photo.php?f ... =1&theater

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:41

Nog meer mensen met rodeotinkers? *zucht*

Vandaag was mevrouw tijdens het poetsen echt superbraaf, té braaf.. ze viel in slaap en was mega klef :P Maar dan op wandeling.. Eerste pad waar we inliepen, hupsa, draait mevrouw zich plots om (is een van der énorm gevaarlijke en vervelende truukjes) en was ze dus niet te houden.. Uiteindelijk toch kunnen stoppen, maar toen wou ze dus niet meer omdraaien. Ik heb in mijn hele leven nooit zo hard moeten trekken en heb er dan ook ontzettende spijt van, maar soms moet ze echt eens leren luisteren.. Nu goed, men moeder heeft der een stukje vastgehouden en achteraf terug losgelaten en toen was het plots over.. Ze was wel enorm schrikachtig en verschoot zich vaak een bult. Goed, 2de pad. Ik wou eens een klein galopje proberen, ook al voelde ik dat ze iets ging uitspoken.. Even verder galoppeer ik aan, ging prima, tot ze keihard begon te bokken. Nee, geen klein bokje, maar écht bokken. Superhoog en kei veel achter elkaar.. Ik vloog er haast af, verloor de beugels en dacht 'nu donder ik eraf' maar wonder boven wonder greep ik me vast aan de kleine plukken manen die erover waren (ze waren ingevlochten) en kon ik zo mijn zadel vastgrijpen en blijven zitten. Achteraf was ze poeslief voor de rest van de rit. Strange horse.

Edit; Ik galoppeerde aan naast een wei met jonge koetjes, ik had haar al op voorhand gestopt en laten kijken, maar koeien kwamen dus achter ons aan gehold, dus daardoor kon ze verschoten zijn.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:45

Ze had de zomer in haar bol *\o/* nee grapje hoor, het is geen pretje als ze plots zo doen.
Even een stout momentje dus, hoop dat het niet vaker voor gaat komen want dan schrik je wel heel erg natuurlijk.

Hier gaat alles wel z'n gangetje weer; kan weer normaal lopen gelukkig, af en toe voel ik het nog wel maar lang niet meer zo erg.
Eergisteren is Luna samen met Caily aan het vrijspringen geweest, dat vind ze helemaal geweldig :j
Vandaag lekker getut en geknuffeld, even longeer singeltje opdoen en afdoen en dat een paar keer herhalen.
Gaat prima zo <3

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:46

Guess whu is back, juist, its me!!! ha ha ha.
Heerlijk 2 weken vakanie gehad in Benidorm. Bij bokker Blensink appartement gehuurd. Nou t was echt super. Zeker aan te raden.
Heb mijn dieren wel erg gemist, maar ben nu gelukkig weer bij ze. Alhoewel in Spanje nu ook wel weer mis, haha.
Helaas word ruim 2 weken bijlezen een beetje teveel, dus vanaf heden zal ik weer mee gaan doen :-)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 21:54

Magica schreef:
Ze had de zomer in haar bol *\o/* nee grapje hoor, het is geen pretje als ze plots zo doen.
Even een stout momentje dus, hoop dat het niet vaker voor gaat komen want dan schrik je wel heel erg natuurlijk.

Dit is jammer genoeg niet de eerste keer :n Ik snap er niets van. Het lijkt dat ze zo enorm slecht reageert op dit bit. Je mag doen wat je wilt, ze zal niet of zelden stoppen. Ik weet dat je uit je zit moet rijden, maar dat kan toch niet voordat je eerst een goede contact heb met de mond? Ik zit al lang te denken om over te schakelen op bitloos, maar ik kan nergens oefenen en ik ben te onzeker om gewoon plots met zo'n bitloos hoofdstel de straat op te wandelen.. Ik wil geen ongelukken veroorzaken..

Iemand vroeg me of het niet door het zadel kwam dat ze bokt. Maar dat lijkt me sterk, want vaak is ze gewoon braaf.. Pff, ik snap er niets meer van.. Er komt sowieso een nieuw zadel, ze moet maar even geduld hebben.

Je moet me begrijpen, Tinky is een super paardje, doodbraaf. Maar als ze zo'n enge bokkensprongen maakt, er vandoor gaat oid begin ik toch te twijfelen aan haar.. Ik kan niet zeggen "Ik verkoop haar" want het is zo'n schat van een beest.. Ik vrees dat ik er maar mee moet leven dat ik waarschijnlijk nog een paar keer in de aarde hap (en dat ik achteraf weer dagen niet kan liggen of lopen door mijn rug)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 22:01

hetlevenwint schreef:
Niks aan te doen fayem, toch heel erg bedankt :) zie ook dat het niet werkt raar, het staat op de pagina van tevoetentepaard... ga eens kijken of ik die link kan doen werken :)). Aah laatste nachtdienst leuk!

Gaat die nu wel ? https://www.facebook.com/#!/photo.php?f ... =1&theater

jupp het is gelukt!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 23:30

Super :), wel raar dat die in het onderschrift niet wil (zelf getest ook) maar goed.. echt dankje!!

Kaat@ Is minder zeg. Je was nog zo enthousiast voor die rit :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:10

Even (mijn post) nog gekopieerd uit het andere kletstopic... verwacht je dit van een 7jarige ? Het gene waar ik net heb van mogen genieten:

Citaat:
*Nu had deze week mijn beugelriemen dus op lengte gedaan voor m'n kleine zusje (gaatjes geprikt, ze is sinds April 7jaar)... dacht ja gaat vanavond wat stap zijn en doen (vooral aan de hand dus, dacht ik). Nou ze heeft me heel hard verbaasd! Miep heeft uiteindeijk stap, draf en galop los gedaan (was dus eerste keer dat ze los reed en zeker de eerst keer met beugels die op haar maat waren, deed zoizo op de enkele keren dat ik met haar eens een blokje om ging zonder zadel niet meer dan stap). Ook gewoon Jack aanpakken als die niet direct luisterde (wou bij mij blijven plakken), netjes stoppen.... wat me vooral opviel dat ze een heel erg nette zit heeft en vind haar en Jack wel een leuke combi, ga ze vaker laten oefenen in die piste hoor, was echt heerlijk om te zien!

Ga met haar wel natuurlijk het lichtrijden etc oefenen maar ze had hem al lekker aan het lopen *

Kwam ze na die galop naar mij toe gestapt... "was dat galop"... ja..."Dat zit beter dan draf, leuk,..." :')
Laatst bijgewerkt door Lori op 13-08-12 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:13

Oké, heb net besloten dat ik écht bitloos wil gaan rijden en ik iets aan mijn probleem moet doen. Een man die veel bezig is met NH wilt mij helpen en heeft het al vaak aangeboden :) Hij zal mij helpen om een betere leiderspositie te creëren.

Ik heb een artikel gelezen over het bitloos rijden en jammer genoeg herken ik mezelf er veel te vaak in.. Zo vaak dat het me echt ontmoedigd en me werkelijk overtuigd heeft.

Ik ga morgen proberen rustig wat grondwerk met Tinky te doen. Gewoon een schrikparcourtje. Redelijk simpel, dus eventueel enkel een zeil op de grond. Ze moet me meer leren vertrouwen en ik haar ook. En in mijn opinie is NH hiervoor de enige oplossing.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 00:17

Het zou kunnen helpen Kaat, heb verder geen ervaring met het NH en parelli in levels maar grondwerk op mijn eigen manier met Jack.

Wil ook heel graag bitloos er mee maar ja wie weet komen we ooit eens de optoming tegen die echt bij hem past en tot dan rij ik op het gene dat die zelf prima op reageerd.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 15:10

Tinky heeft ons 'ongeval' van gisteren terug goed gemaakt, hihi :)

Net grondwerk met de paardjes gedaan met een zeiltje. Lukte super! Zeker met Tinky! Ze was doodbraaf en leek me echt te vertrouwen! Jacky vond het allemaal maar een flauwe grap :P Hij ging er in galop zelf over heen. Zelf Zohra vond het zeil niet eng! Jacky en Tinky beginnen de klikker nu echt goed door te hebben!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 16:33

@Jackytje gelukkig maar misschien leert ze het stiekem toch!

Vandaag weer een sjabrakken en halsters wasdag. Ik heb een zwijn van ene paard die het rollen in de modder heel leuk vind... Ben benieuwd hoe lang de halster schoon blijven :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 02:54

Zat er vandaag ook al aan te denken voor zijn ene halster eens te wassen :).

Super dat het goed ging trouwens (ja voor de gene die het uur bekijken, ik ga zo gaan slapen ;))