Al die leuke tinkers hier

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Lot schreef:Ik vind Ido ook wel wat hebben, alleen mist hij het overvloedige behang
_Lot schreef:BonXFire, wat is je echte naam? Dat praat wat makkelijkerIk ben ook een Belgse, alleen dan een beetje verdwaald
Ik heb een Tinker, Luna.
Die op de foto's daaronder was "mijn" eerste Tinkertje. Mijn tussen aanhalingstekens omdat het op het moment dat ze stierf (mei 2010) nog niet de mijne was, ik verzorgde haar toen.
Na een paar verzorgpaardjes in een korte periode daarna was ik het verzorgen beu en kwam Thigor, de vosbonte. Ik had hem in bruikleen. Prachtig paardje, maar een enorm verhaal, we hebben samen heel diep in het dal gezeten, maar zijn uiteindelijk op zo'n hoge berg beland dat ik geregeld spijt heb hem te hebben weg gedaan en niet Luna. Maar soms moet je keuze's maken met je verstand, en dat heb ik goed gedaan. Hij had zo'n trukendoos, ik had hem bijv. nooit op de stalling kunnen zetten waar Luna nu staat.
Kyra is de dochten van Lady die ik vanaf dat ze afgespeend was totdat ze bijna 2,5 was heb verzorgd, ik ging elke week 30 min in de trein en 40 min fietsen om met haar te gaan wandelen. Had ook een optie tot koop op haar. Ik wil erg graag een tweespan, en dat zou dan Luna en Kyra worden. Kyra zou voorlopig nog blijven waar ze is omdat ik graag met haar zou willen rijden waar ik met haar moeke ook altijd reed. Helaas zijn de meningsverschillen over hoe je omgaat met paarden tussen mij en de eigenaar veel te groot. Toen hij Kyra twee maanden terug achter mijn rug om (ik geef toe, ik kwam ook veel minder (2x per maand), maar Kyra kon alles wat ze moest kunnen en stond heerlijk in een kudde op de wei) voor de wagen knoopt dan is de maat vol. Ik kon het daar gewoon niet langer aanzien en ben gestopt.
Toen ik naar GR ging verhuizen heb ik korte tijd een Tinkermerrie verzorgd hier vlakbij, prachtige jonge merrie. Alleen de eigenaren hadden totaal geen idee waar ze aan begonnen door eigen paarden aan te schaffen, dat ging eerst wel redelijk gezien ze wel wouden leren, maar naar een maand kwamen de twee dieren te koop. Na al het bovenstaande kon ik dat even niet hendelen, omdat het achter mijn rug om gebeurden. Na 10 dagen heb ik gereageerd op de advertentie met de mededeling dat ik ermee stopte. Toen beweerden ze dat de paarden niet te koop stonden en werd de advertentie verwijderd, gelukkig ben ik niet terug gegaan, want een maand later stonden ze toch maar wel weer te koop. Wel een beetje zuur voor hun nieuwe bijrijdster...
En nu rij ik Mel, van Carolien (tinkerplein). Het fijne is dat ik eerst wist met wat voor eigenaar ik te maken had voordat ik ging bijrijden, dat is al een hele geruststelling. En Mel zal ook niet zomaar ineens verkocht worden dus dat is ook een zorg minder voor mij. Ik ben erg blij met Mel, dus ik hoop nu eindelijk een paardje (en Luna natuurlijk ook) waar ik nog jaren van kan genieten.