[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 21:26

& dankje allemaal voor de welkom & reacties :) zondag en maandag ga ik weer rijden met em.
Al die leuke tinkers hier :D !

Jess_vH

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 10:54

Sterkte...met he verzorgpaardje

Gisteren had ik nog een verjaardagsverrassingsuit van twee vriendinnen.
Wist dus niet wat t was. zijn we een rit wezen maken op Belgen in Zeeuws Vlaanderen!
Was enorm leuk zeg!

Lot, ja vind die foto ook erg geslaagd hihi
Had toevallig nog een foto van een buitenritje van gisterochtend. Zit nu op mijn tel te internetten dus wordt foro's plaatsen lastig. Zal gelijk ff wat belgenfoto's spammen in dit tinkertopic

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 12:03

Hier zijn er wat van de belgen:
Afbeelding
Opstappen in de binnenbak. Ik (links) kreeg een 3 jarig puppy belgje mee :-) : Lana

Afbeelding
Na heel wat instructies mee gekregen te hebben hoe zo'n paard te rijden (niet hoofd te laag anders struikelen ze en toch met een ontspannen hand rijden ivm scherp bit) ben ik d'r klaar voor!

Afbeelding
Oefff eff been d'r bij, t hoofd wordt zwaahaar!

Afbeelding
Gezellig met z'n allen

En nu wat foto's van Gracey gisteren op buitenrit
Was in de ochtend voor we naar Zeeuws Vlaanderen vertrokken voor de belgenrit
Afbeelding
Afbeelding

Ik smelt helemaal wat is ze lief he?!!! En zo stoer en moedig al! <3
Vanaf maart pas onder t zadeltje aangereden en vanaf juli/aug doorgereden :-)

Nu Chance, de Stinker van mijn vriendin:
Afbeelding
Afbeelding
Ikke dr op

Afbeelding

Zo zijn jullie ook wee rup to date hihi :D

isabellamoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 15:49

wat een leuke tinkers hier

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:08

Allemaal mooie Stinkers gekiekt,wat hebben we toch en mooi en leuk ras uitgekozen <3 .

Afgelopen donderdag heb ik helaas onze 'ouwe Insch' in moeten laten slapen.
Hij was een 26-jarige KWPN ruin,ooit gekocht door Bert als zeer moeilijk paard,maar wat hebbenwe een plezier van hem gehad!
Onze beide dochters hebben op hem leren(buiten)rijden,ze reden er allebei al op buiten toen ze 9 waren(Ze zijn nu 13 en 20).
Hij had al 2 jaar ziekte van Cushing,een stalgenootje vond hem liggend in het land,helaas.....koliek
In overleg met de da besloten om hem in te laten slapen.
Het is goed zo...Maar wel verdrietig |(

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 20:39

Ach, wat sneu Tinkerplein. Sterkte!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 21:11

Insch heeft wel een heeeel mooi leven gehad, en die taaie rakker hield ook nog goed vol... vervelend dat op zon vervelende manier moest gaan, maar troost je met t feit dat jullie hem een fijn leven hebben gegeven.. ;( ;(

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:03

ahh Gracey is echt cool :D moooi getekend ook

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:31

sterkte met Insch .. koester de mooie herinneringen..

@ Ellen: Thanx! Ze is best pittig, maar ook echt een schat. Kan er goed mee overweg en we leren veel van elkaar. Ze is mijn eerste tinker na allemaal KWPN-ers gehad te hebben.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:27

Tinkerplein: erg veel sterkte toegewenst !
Leuk al die belgen bij elkaar :)

Heeft Chance in omgeving Alblasserdam / Nieuwlekkerland gestaan ?

Mijn puppy vandaag naast de fiets :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:03

Nee Chance heeft in monster gestaan en ervoor ergens in brabant. Daarvoor kwam hij over uit ierland.

Leuk fimlpje!

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 13:06

Terug op stap geweest met Ido :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 01:46

Zal hier eens even wat leven in blazen :wave:

Pfff... schrikken Simone, hoe is het nu met hem?
Leuk dat je zo met Kayleigh langs de fiets op pad kan! Vind je dat niet eng? Ik zou dat met Luna niet durven denk ik, maar ieder paard is natuurlijk anders. Met Kyra had ik het zo gedaan denk ik...

Gaaf op een Belg Jess! :)) Ben benieuwd hoe dat zit, heel breed gok ik zo?
Mooie Grace! En ik heb echt een zwak voor Chance <3 Ik bezwijk bij zulke blesjes :')

Insch heeft zeker een mooie oude dag gehad bij jullie Carolien :j

Ik vind Ido ook wel wat hebben, alleen mist hij het overvloedige behang :o

Ik zat oude foto's en filmpjes terug te kijken, wat vinden jullie, Luna veranderd? :D

Afgelopen maart:
Afbeelding

En Luna twee weken terug
Afbeelding

En mis deze dame zo verschrikkelijk...
Afbeelding

Prachtige tijden
Afbeelding

Afbeelding

Deze is gemaakt een week voor ze stierf

Kwam ook een hele lange van in de bak tegen: http://www.youtube.com/watch?v=4sRQjPEYRLw

Mijn eerste buitenritje (en de zijne) met Thigor, sweet hinnikje <3

En ons laatste ritje

En lieve Kyra <3
Ze zeggen wel eens dat een goed endurance paard eerst 1000 km aan de hand gemaakt moet hebben, we waren best al een eind op weg....

Boze Luna _O- Dit was nog niks met wat ze daarna uithaalde, toen was het bye bye touw :evaw:

En Luna gaat los =:) Volgend jaar ga ik erop zitten voordat ik haar de sporen geef :))

De herfst vindt ze ook heerlijk, letterlijk dan :9

Jammer dat ik afgelopen zondag geen camera had, toen heeft ze ook wel even wat mooie passen laten zien *D

Maar er is ook een dame waarvan ik hoop nog heel lang te mogen genieten...

En eentje waarvan ik hoop in de toekomst al het bovenstaande (plus nog veel meer) mee te kunnen gaan doen

Let niet op mijn gekakel, de film begint vanaf ongeveer 0:45

Aan de ene kant heel beangstigend, omdat er nog zoveel fout kan gaan, of ze misschien uiteindelijk niet voldoet aan de verwachtingen die ik heb, maar aan de andere kant is het juist prachtig om je eigen paardje zo van jongs af aan op te leiden en alles mee te delen.

Weltrusten iedereen! :evaw:

Afbeelding

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 10:47

Luna is mooi bijgetrokken...

@tinkerplein,afscheid nemen doet zeer als is soms de dood een bevrijding,het doet ontiegelijk veel pijn..

Ido geniet ervan te lopen ofniet?

Wauw,die belgen...

Heerlijk al die paardjes,ik geniet ook volop van mijn Wootje..

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 11:18

_Lot schreef:
Ik vind Ido ook wel wat hebben, alleen mist hij het overvloedige behang :o

Haha daar kan ik inkomen :) maar hij had wel z'n peeskappen aan dus mss zie je het ook niet zo goed, maar vergeleken met jouw tinkertje (vanaf de derde foto, weet haar naam niet?) heeft ie er idd wel heel wat minder..
Misschien is dat ook omdatie nog maar 5 is? heb er geen idee van :P

btw mss effe melden , :Y) ik ben Belg en Ido komt van Nederland (Zeeland, Borssele), daar hebben ze 'm van Ierland overgescheept gekregen

en hoeveel tinkers heb jij momenteel als ik vragen mag? :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 13:25

hier ook weer uit cuijk/vianen een berichtje:

het gaat goed met ruana.ze zit ontzettend goed in haar vel.ik ga nu 2 a 3 keer wandelen met haar.in de bak of op straat.vindt ze prachtig,hoe zwaarder trekken,hoe harder ze gaat lopen.en dan die oren spits omhoog zetten.en de oogjes gaan fonkelen.je ziet ze denken;heerlijk lekker werken.
van de week was ze zo lekker aan het stappen dat ik het wel aandurfde een klein stukje te draven aan de hand.Ja en toen ging ze,het meisje wat er bij liep stond raar op te kijken dat ze dat ook kon en wilde!
half november wil ik weer beginnen te longeren.dat kan ze wel.Ze komt niet snel aan,maar laat gewoon zelf merken dat ze iets wil doen.
morgen is een spannende dag;haar sokken worden nu definitief eraf geschoren voor de behandeling van haar benen.je voelt korstjes zitten dus ik ben benieuwd naar de ellende die er onder zit.morgen meer daarover.
als het goed is komt haar nieuwe halster binnen vandaag;bordeaux rood..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:21

BonXFire, wat is je echte naam? Dat praat wat makkelijker :) Ik ben ook een Belgse, alleen dan een beetje verdwaald :+

Ik heb een Tinker, Luna.
Die op de foto's daaronder was "mijn" eerste Tinkertje. Mijn tussen aanhalingstekens omdat het op het moment dat ze stierf (mei 2010) nog niet de mijne was, ik verzorgde haar toen.
Na een paar verzorgpaardjes in een korte periode daarna was ik het verzorgen beu en kwam Thigor, de vosbonte. Ik had hem in bruikleen. Prachtig paardje, maar een enorm verhaal, we hebben samen heel diep in het dal gezeten, maar zijn uiteindelijk op zo'n hoge berg beland dat ik geregeld spijt heb hem te hebben weg gedaan en niet Luna. Maar soms moet je keuze's maken met je verstand, en dat heb ik goed gedaan. Hij had zo'n trukendoos, ik had hem bijv. nooit op de stalling kunnen zetten waar Luna nu staat.
Kyra is de dochten van Lady die ik vanaf dat ze afgespeend was totdat ze bijna 2,5 was heb verzorgd, ik ging elke week 30 min in de trein en 40 min fietsen om met haar te gaan wandelen. Had ook een optie tot koop op haar. Ik wil erg graag een tweespan, en dat zou dan Luna en Kyra worden. Kyra zou voorlopig nog blijven waar ze is omdat ik graag met haar zou willen rijden waar ik met haar moeke ook altijd reed. Helaas zijn de meningsverschillen over hoe je omgaat met paarden tussen mij en de eigenaar veel te groot. Toen hij Kyra twee maanden terug achter mijn rug om (ik geef toe, ik kwam ook veel minder (2x per maand), maar Kyra kon alles wat ze moest kunnen en stond heerlijk in een kudde op de wei) voor de wagen knoopt dan is de maat vol. Ik kon het daar gewoon niet langer aanzien en ben gestopt.
Toen ik naar GR ging verhuizen heb ik korte tijd een Tinkermerrie verzorgd hier vlakbij, prachtige jonge merrie. Alleen de eigenaren hadden totaal geen idee waar ze aan begonnen door eigen paarden aan te schaffen, dat ging eerst wel redelijk gezien ze wel wouden leren, maar naar een maand kwamen de twee dieren te koop. Na al het bovenstaande kon ik dat even niet hendelen, omdat het achter mijn rug om gebeurden. Na 10 dagen heb ik gereageerd op de advertentie met de mededeling dat ik ermee stopte. Toen beweerden ze dat de paarden niet te koop stonden en werd de advertentie verwijderd, gelukkig ben ik niet terug gegaan, want een maand later stonden ze toch maar wel weer te koop. Wel een beetje zuur voor hun nieuwe bijrijdster...
En nu rij ik Mel, van Carolien (tinkerplein). Het fijne is dat ik eerst wist met wat voor eigenaar ik te maken had voordat ik ging bijrijden, dat is al een hele geruststelling. En Mel zal ook niet zomaar ineens verkocht worden dus dat is ook een zorg minder voor mij. Ik ben erg blij met Mel, dus ik hoop nu eindelijk een paardje (en Luna natuurlijk ook) waar ik nog jaren van kan genieten.

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:29

_Lot schreef:
BonXFire, wat is je echte naam? Dat praat wat makkelijker :) Ik ben ook een Belgse, alleen dan een beetje verdwaald :+

Ik heb een Tinker, Luna.
Die op de foto's daaronder was "mijn" eerste Tinkertje. Mijn tussen aanhalingstekens omdat het op het moment dat ze stierf (mei 2010) nog niet de mijne was, ik verzorgde haar toen.
Na een paar verzorgpaardjes in een korte periode daarna was ik het verzorgen beu en kwam Thigor, de vosbonte. Ik had hem in bruikleen. Prachtig paardje, maar een enorm verhaal, we hebben samen heel diep in het dal gezeten, maar zijn uiteindelijk op zo'n hoge berg beland dat ik geregeld spijt heb hem te hebben weg gedaan en niet Luna. Maar soms moet je keuze's maken met je verstand, en dat heb ik goed gedaan. Hij had zo'n trukendoos, ik had hem bijv. nooit op de stalling kunnen zetten waar Luna nu staat.
Kyra is de dochten van Lady die ik vanaf dat ze afgespeend was totdat ze bijna 2,5 was heb verzorgd, ik ging elke week 30 min in de trein en 40 min fietsen om met haar te gaan wandelen. Had ook een optie tot koop op haar. Ik wil erg graag een tweespan, en dat zou dan Luna en Kyra worden. Kyra zou voorlopig nog blijven waar ze is omdat ik graag met haar zou willen rijden waar ik met haar moeke ook altijd reed. Helaas zijn de meningsverschillen over hoe je omgaat met paarden tussen mij en de eigenaar veel te groot. Toen hij Kyra twee maanden terug achter mijn rug om (ik geef toe, ik kwam ook veel minder (2x per maand), maar Kyra kon alles wat ze moest kunnen en stond heerlijk in een kudde op de wei) voor de wagen knoopt dan is de maat vol. Ik kon het daar gewoon niet langer aanzien en ben gestopt.
Toen ik naar GR ging verhuizen heb ik korte tijd een Tinkermerrie verzorgd hier vlakbij, prachtige jonge merrie. Alleen de eigenaren hadden totaal geen idee waar ze aan begonnen door eigen paarden aan te schaffen, dat ging eerst wel redelijk gezien ze wel wouden leren, maar naar een maand kwamen de twee dieren te koop. Na al het bovenstaande kon ik dat even niet hendelen, omdat het achter mijn rug om gebeurden. Na 10 dagen heb ik gereageerd op de advertentie met de mededeling dat ik ermee stopte. Toen beweerden ze dat de paarden niet te koop stonden en werd de advertentie verwijderd, gelukkig ben ik niet terug gegaan, want een maand later stonden ze toch maar wel weer te koop. Wel een beetje zuur voor hun nieuwe bijrijdster...
En nu rij ik Mel, van Carolien (tinkerplein). Het fijne is dat ik eerst wist met wat voor eigenaar ik te maken had voordat ik ging bijrijden, dat is al een hele geruststelling. En Mel zal ook niet zomaar ineens verkocht worden dus dat is ook een zorg minder voor mij. Ik ben erg blij met Mel, dus ik hoop nu eindelijk een paardje (en Luna natuurlijk ook) waar ik nog jaren van kan genieten.

Ik heet Lieselot :)
Belgse maar verdwaald? :P woon je nu in Nederland dan?

En haha waw, een hele geschiedenis daar. Nja ik ken het een beetje,
Begin deze zomer vroeg een meisje die ik kende van mijn manège of ik mee wou rijden naar haar, er stond een nieuwe pony bij haar verzorgpaard en als ik wou mocht ik em rijden, dus ik lekker mee want het is vlak in de buurt van mijn school en ik weet dus ook best hoe ik er moet geraken :)
Had gebeld met de eigenares voor dat ik ging, en ze vertelde me, het was dus een hafje, Nouchka, ze had er de eerste keer mee gereden en ze was ervan gevallen door een bokje en was dus wat bang en had wat rugpijn. daarom mocht ik Nouchka rijden.
Alles ging supergoed (bij mij heeft ze nooit gebokt) en heel lieve haflinger. Ging er deze zomer ook mee op kamp naar Waregem (bloso) en we hadden allebei weer superveel geleerd :) vlak daarna was ik ergens anders op kamp en kom ik thuis en krijg ik te horen dat ze te koop staat. verzorgster heel bezorgd als ik niet boos was enzo, en ik tja ik snap het wel als jij een pony/paard wil die je zelf ook wil kunnen rijden.
Dan mocht ik normaal mee haar afzetten aan haar nieuwe thuis, krijg ik net 2 dagen voor ze weg moet te horen dat dit de laatste keer was dat ik ze zag omdat ze haar wegdoen tijdens mijn schooluren. Dan afscheid gepakt (bakken tranen als ik thuis kwam) en dan mocht ik mee een nieuw paardje gaan ophalen.
Dat was een soort bonte quarter, prachtig paard en enorm lief karakter, (Yardi heette ze) zou alles voor je doen en is superbraaf, alleen wat snel & soms moeilijk te houden. Ze had ook net 2 jaar stilgestaan dus was de afspraak dat ik haar de eerste keren ging rijden, maar zoals ik al zei, superbraaf, nooit bokken/steigeren , gewoon wat te veel vooruit willen gaan onderweg (in de bak was het veel makkelijker om haar op een normaal/kort tempo te houden). Na 3 weken zag ik haar ook al te koop staan op het internet, ik superkwaad eerst. Daarna had de eigenares me weer gebeld, ze wou een rustiger paard omdat ze bang was dat mij iets ging overkomen. Vond ik nogal quatsch maja, ik heb er natuurlijk niets over te zeggen. Dan zijn we samen mee naar Nederland geweest, hebben we Yardi daar achtergelaten en uiteindelijk daar Ido gekocht. Ben blij dat ze een tinkertje heeft gekozen aangezien die normaal best rustig zijn.
Gelukkig - pak van mijn hart - is Ido idd doodbraaf en ie doet geen vlieg kwaad. De laatste tijd is ie wel een beetje heviger dan in het begin maar dat is volgens mij omdat ie meer eten krijgt dan waar we 'm hebben gehaald. Heeft vandaag ook een mini-steigertje gedaan door een tractor die passeerde, ook een paar keer verschoten maja. Hij is nog maar 5 en voor die leeftijd vind ik em enorm gemanierd en braaf onder het zadel.

1 ding wel , als ze nu Ido ook verkoopt om de één of andere reden ga ik daar niet meer . dan heb ik het daar wel zwaar mee gehad.

En bovendien, ik ga nog steeds elke week naar de manège, daar heb ik ook een soort van verzorgponytje staan (ze is van de zus van de eigenares van de manege, dus geen manegepony), maar jammer genoeg is dat wat ver dus zoals ik al zei ga ik maar 1x in de week en ze wordt ook wat klein voor mij :p.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:43

lieselot,wat heb jij een hoop verdriet van verlies mee gemaakt dan.dat is echt naar.ook al zijn het maar bijrijddieren,je beschouwd het dier meestal toch als een beetje eigen.ik hoop dat de tinker dan ook wel mag blijven.
ik ben zelf ook nogal onzeker,maar weet zeker dat mijn ruana geen vlieg kwaad zou doen.ik weet zeker dat ik over een paar maanden op haar durf te gaan rijden (ook omdat tinkers gelukkig niet zo groot worden)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 15:51

hier ik weer als grote twijfelaar.
Vanmorgen zou ik lekker gaan buitenrijden met Jack. Eerst ff in de buitenbak een rondje gestapt om te voelen of hij gespannen was. Hij had aan het begin van de week namelijk nogal veel energie. Het voelde heel goed. Wij op pad. Meteen werd hij weer gespannen. Toch doorgereden. Af en toe schrok hij wel van iets, dat deed hij eerst nooit, maar ik vond het nog niet zo erg.
Toen we het bos uitkwamen moesten we een stukje over een fietspad naast een drukke 80 km weg. Hij is goed verkeersmak en hij heeft ook de hele zomer voor de kar gelopen. Motoren, tractoren, auto's Jack keek nergens meer van op.
Vandaag dus langs die weg vond hij elke auto eng en begon hij te rennen. Ik heb hem een keer of vier teruggepakt, maar toen werd ik zelf erg onzeker en ben ik afgestapt. ook aan de hand met een lang teugeltje bleef hij schrikken.
Terug op stal (ben teruggelopen) heb ik hem nog gereden in de binnenbak. Niets aan de hand, niet gespannen of niets.
Ik denk dat het een beetje puberen is, maar ik weet niet of ik daarmee om kan gaan.

Ga ik toch weer denken. verkopen of houden.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:10

Een jong paard opleiden is niet altijd makkelijk en leuk... Ik begrijp je twijfel heel goed, heb er zelfs ook wel eens last van. Door mijn ADD heb ik ook de verschrikkelijke tik altijd na te gaan of er niet ergens een betere is. Maar zou je hem echt kunnen missen? Je zegt zelf, hij heeft het de hele zomer goed gedaan, denk je dat hij nou de rest van zijn leven zo schrikkerig blijft? In dit jaargetij met het toch wat vreemde weer zijn veel paarden even wat drukker. Daarbij zal hij misschien nu op conditie komen? Ook dan hoor je vaker dat ze wat pittiger worden. Probeer door te zetten, wat je nu hebt gedaan is prima. Als jij denkt het van boven niet meer te kunnen handelen, afstappen, dan leert hij iig niet aan dat rennen een mogelijkheid is, want dan ben je heel ver van huis. Als je zelf niet zeker genoeg bent om hem dat te leren dan zou ik dat als ik jou was uitbesteden. Eventueel kan ik je via Pb wel iemand aanraden die niet zo ver bij jou vandaan woont en genoeg ervaring heeft met het opleiden van Tinkers.

Jemig Liselot, dat zijn ook een boel paardjes in korte tijd :(:) Ik duim dat Ido een blijvertje is!
Ik heb mijn jeugd wel in NL gewoond, in Brunssum, Z-Limburg.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:20

_Lot; bedankt voor je tips. Bij ons op stal zijn genoeg mensen die me kunnen en willen helpen, maar ik ben en blijf een grote twijfelkont.
Ik vraag of iemand anders hem weer een keer mee naar buiten gaat en hij moet maar weer een paar keer voor de kar, met de instructeur. Ik denk dat het uitproberen is en een teveel aan energie. Eind september lie hij 1 x voor de kar,2x met mijn bijrijder en 1 of 2 keer met mij erop. Begin oktober heeft mijn bijrijder een eigen paard gekocht en sindsdien heeft hij ook minder voor de kar gelopen. Toen ik terugkwam van een week herfst vakantie schrok hij met rijden " zogenaamd" overal van. na een flinke longeerbeurt was dat gespannen zijn over. Hij heeft dus een hele goede conditie gekregen deze zomer. Dat is voor mij dus weer even wennen. Gelukkig heb ik dus wel begeleiding op stal en ik zal deze week wat fanatieker rijden en misschien een extra lesje nemen. Donderdag had ik ook les en toen was hij superbraaf. Ik had toen heerlijk gereden en een heel goed gevoel. Na zo' n rit van vandaag is dat weer even weg. pfff

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:25

Fijn dat je een heleboel begeleiding hebt :j

Als je hem weg wilt doen moet je dat zelf weten, maar als ik jou zo hoor; goed overdenken, verkopen kan maar een keer...

Mag ik trouwens vragen hoe lang jij bent?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:33

nieuwe update:ruana is vandaag voor het eerst weer gelongeerd.ging erg goed,af en toe nog wat struikelen.
Alleen:sinds vorige week laat ze haar achterbenen niet meer oppakken.t eningste wat ze doet:ze probeert je letterlijk de tent uit te schoppen.zo kunnen wel niet scheren -:(-

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 16:36

_Lot; ik ben 1.72 lang.