[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 08:10

Goedemorgen,

ik meld me even en ben snel weer weg. Drukdrukdruk...

Sterkte en knuffels voor iedereen die het nodig heeft.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 08:26

Goedemorgen allemaal!
Heb niet zoveel te melden.
Vanavond weer op Cody rijden.
Fijne dag allemaal!

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 08:30

Morge Allemaal,

Zometeen even bellen of mijn scooter al klaar is,hij zou gisteren klaar zijn,maar ik heb niets gehoord,volgens mij geen goed teken ?
Zou wel balen zijn,vrij en geen vervoer om ergens heen te gaan,
vooral naar macho !

Snowdon:

Hopen dat het snel weer beter gaat met hem ! ,
misschien toch maar een dierenarts ernaar laten kijken ?

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:13

Gaan nu toch de DA even bellen voor mijn Felletje.
Hij hoest nu ook.
Laat wel weten wat hij ervan zegt.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:20

fjordkootje schreef:
Poezels:

Ze zijn geweldig.... Zeker ook dat tuig...

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:22

Nu heb ik ADSL en nu kletsen jullie nog teveel

OKé ik zit ook niet iedere dag op internet, want ben al zo vaak met Say en vanalles en nog wat bezig dat t niet echt gezellig is om dan nog hele avond te internetten

voor iedereen die het nodig heeft

en voor ieder die mee is geweest met rit --> foto's zien er super uit en zo te horen goed naar zin gehad

I-L --> zou gaaf zijn als je zoveel tinkers als ijsco's op strand zou krijgen --> hebben helaas geen vervoer maar doe Say en mij er denk ik ook geen plezier mee om in zo'n grote groep te gaan ... ze wordt er ZOO druk van

Over voerbakken. Wij hadden van die grote grijze kunststof bakken gekocht voor €25 was t geloof ik
Deze bakken worden veel in de vleesverwerkende industrie gebruikt maar ook andere industrie met voedsel, want ik zie ze ook altijd staan als "afval" bakken bij een koekjesfabriek.
Als ze niet meer waterdicht zijn of gewoon oud dan worden ze vaak doorverkocht voor een zacht prijsje.
Het zijn echt hele stevige bakken, die ook nog op een palletwagenpassen, maar die je met 2en ook nog redelijk goed kunt verplaatsen
Kan er gaten in boren zodat t water er niet in blijft staan --> heb er aleen denk ik geen foto van

Flett --> leuke pics lekker zonder zadel balen van auto ...

FK --> laat het los, niet teveel energie in steken je laat je dag toch niet leiden door iemand anders

SR --> gelukkig toch weer iets gehoord, maar dan via via ... niet netjes maar misschien is ze zo druk met paardje dat ze rest vergeet ... sterkte ermee

Leon --> klinkt goed dat lessen/ instructie ... maaruh kan de kreupelheid niks te maken hebben met z'n dominantie in de wei. Nu er (weer) een nieuweling bij is moet rangorde opnieuw bepaald worden en omdat t nog maar zo kort geleden is dat ie "baas" is geworden zal hij er extra hard voor vechten al gecontroleerd op kleine wondjes/ schaafplekken op been/ schouder --> Succes ermee

Hou daarom trouwens ook liever van niet teveel wijzigingen, want dan is het weer druk/heisa enzo ... is het lang 1 clubje dan komt de rust omdat ieder zijn/haar plaats weet

Keevagirl --> je hebt van die mensen en helaas zoeken die vaak een tinker of ander "mak" ras uit omdat ze denken dat ze het dan wel allemaal zelf kunnen terwijl ze er de B ALLEN verstand van hebben ...
hopelijk ben je een beetje tot haar doorgedrongen
Helaas komen zo'n mensen (nog) vrij veel voor

Jacky --> balen van camera --> sony schijnt het beste/ snelste te zijn met focussen wat een voordeel is voor bewegende beelden ... mijne vind ik daarvoor soms te sloom
optische zoom is zeg maar echte zoom en digitale zoom dan rek je alleen de pixels uit (en wordt kwaliteit dus minder)
en succes met scooter, hopelijk niks ergs --> heb je al gebeld?!
Ik ga altijd vrij snel bellen als t langer duurt --> dadelijk maken ze vanalles wat super veel kost dat je eigenlijk beter een andere had kunnen kopen ... hoor dat te vaak

Jell --> spannend naar huisje kijken ...

marcella --> dat zo'n tekst zoveel verschil maakt ... fjordje zal er wel aan wennen en denk ik ook wel voelen dat ie beter in z'n vel zit

Maya --> ligt misschien ook een beetje aan t weer, hier waren ze ook allemaal een stuk frisser dan normaal ... maarja t moet wel verantwoord blijven en anders idd maar op andere manier met haar bezig zijn ...
Jammer dat je geen bakachtig iets hebt of zo zodat je rustiger aan t werk kan in afgeschermde omgeving ...

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:26

Ik heb al gebeld en ze moeten nog een proefritje maken,
om te kijken of de temperatuur goed blijft,
maar ze hadden het druk en bellen vanmiddag !
Ze hadden gelukkig geen extra dingen dat valt nog mee,
maar of de rekening meevalt dat is nog afwachten !

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:27

Zou zondag eigenlijk sochtends nog ritje gaan maken, maar stalgenootje had Say al op de wei gezet (effe miscommunicatie) en stond er dus nog maar net dus heb haar maar laten staan

S middags naar vriendin geweest en blijven eten, was lekker en gezellig

Moet nu eigenlijk leren, heb studieverlof ivm MBA cursus en examens in januari ...

Maar vanavond ook weer naar Sayla en morgen ook weer genoeg te doen dus anders was ik al week niet op bokt geweest en zou ik nog meer bij moeten lezen

pff jacky --> hadden ze ook wel eerder mogen zeggen dat ze t druk hadden,maarja hopelijk toch vanmiddag scooter weer thuis .. is niks om tijd te hebben maar geen vervoer

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:33

Nee, nu ga ik vanmiddag maar mee met mijn zusje en moeder om voor sinterklaaskadootjes te kijken !

Ik zie net bij fotoklein een goede aanbieding,ik heb het gecontroleerd bij prijsvergelijking maar schilt wel E60,00 bij de anderen winkels !
Een pentax optio 5.0 voor E139,00 !
Even kijken of ze hem hebben,foto klein staat nou niet bekend om hun goede aktie's,meestal hebben ze het niet en proberen ze je een duurdere aan te smeren !
http://www.vergelijk.nl/digitale_camera ... /optio_50/

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:36

grid schreef:
FK --> laat het los, niet teveel energie in steken je laat je dag toch niet leiden door iemand anders

Ben ik mee bezig, we zitten op dit moment even met zijn 2en op de kamer en 't valt mee.

Mijn fotografie forums heb ik laten vallen, moet bokt.nl en nog een forum bijhouden

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:41

Mijn lieve Felletje heeft iets van een bronchitus.
Onsteking waarschijnlijk aan de ingang van de lichtpijp. Hij heeft een antibiotica spuit gehad en moet nu een poedertje door zijn eten.
Komt goed, gisteravond dronk hij ook al wat normaler.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:50

Fk succes ermee

Yarka --> toch maar goed dat DA gekomen is dat ie maar weer snel opknapt !

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:17

Jacky : laat je geen poot aan naaien bij Foto Klein.... Eikels zijn het die in de winkel staan...... (sorry, effe grof door de bocht)....
Succes met je scooter...

FjordKootje : lekker dat ze effe weg is. Geeft weer even rust in't koppie en gemoederen.... En ja..... t'is wel druk he dat bokken bijhouden.... Gaat ook zo mieters snel af en toe...

Yarka : fijn dat je Felletje opknapt.... Je bent er lekker op tijd bij voor hem, anders had het nog wel erger kunnen worden.... Het is wel bijzonder vind je niet, hoe snel sommige middeltjes dan toch weer werken en hoe snel ze weer lekker gaan vreten...

Bij mij moet Sint ook nog komen en ben nu al blut.... Slecht teken... Heb echt de bale met deze maanden, geld vliegt er zo hard uit bij mij.....

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:27

Ja ,bij mij ook,

we hebben nog kleintjes in de familie,dus we vieren sinterklaas en kerst !
Dat is niet goed voor je portemonnee !
Tegenwoordig doe ik met sint,een klein kadootje voor de vier kinderen en met kerst voor ze een ietsje groter kado en met de groten trekken we lootjes (eerst deden we voor iedereen iets kopen maar daar werd het gezin iets te groot voor ! ) en dan kopen we iets voor E25,--.

Vorig jaar heb ik voor het eerst me echt aan de prijzen gehouden anders gaat heel mijn vakantie geld eraan !
Ik ben voor de kids toch al hun suikertante maar sinds ik macho heb moet ik toch steeds beter op mijn geld letten,dus krijgen hun iets minder.

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:35

Goedemorgen.
Yarka, beterschap met je Fellpony (heeft ie ook een naam? haha)
Jacky, hopen dat de rekening meevalt.
Fkaatje, nu dus effe rust op het werk! Lekker.
Snowdon, Spet heeft ook als er een nieuweling komt dat hij gaat vechten. Echt heel boos wordt hij dan en ook asociaal. Dus belangrijk is bij zulke paarden om een stabiel kuddetje te hebben. Zolang er geen vreemden bij komen gaat het goed.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:37

Indezz schreef:
FjordKootje : lekker dat ze effe weg is. Geeft weer even rust in't koppie en gemoederen....

Ik bedoel juist dat ze er is.......

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:39

Spetter schreef:
Fkaatje, nu dus effe rust op het werk! Lekker.

neejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj, juist NIET.
Zij en ik alleen op de kamer!

Beterschap voor alle hoestende paardjes!

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:45

Spetter schreef:
Goedemorgen.
Yarka, beterschap met je Fellpony (heeft ie ook een naam? haha)

Yep! Hij heet Hilton.
Ik zeg maar gewoon de Fell pony, wanneer ik hier Hilton zeg weten volgens mij de meesten niet over wie ik het heb, vandaar.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:09

Roos ik ben ook gisteren middag in t huisje geweest maar direct na t werk om 16.30 Hihi Figemans was effe ontspoord Minder met je gezondheid

Chev, balen van hoofd en oorpijn. Ik hoop dat t nu over is!

Indezz, Flan heeft ook nooit last van haar tanden gehad maar toch blijkt het bij de jaarlijkse controle dat er wel e.e.a. geveild moet worden. Als een paard niet geveild hoeft te worden dan hoef je ook geen kosten te betalen (hooguit voorrij als hij voor 1 paard komt). Ik vond t heel erg leuk want ik mocht ook voor en na voelen!
Wat voor dansen doe je? Succes met je bank.

Mazzel, lekker meelezen dan. Je bent niet verplicht te reageren. Leuk gedaan met je avater! Wat jammer dat je zus t daar niet goed naar haar zin heeft. Ik hoop dat ze snel overgeplaats (oid) kan worden. Balen dat je ouders er zo moeilijk mee hebben En voor jou zal t ook niet leuk zijn…. Lijkt me wel interessant om die rechtzaken bij te wonen. Ook in een bedrijf kan je er mee te maken krijgen.

Leon, tje ze hebben daar idd mazzel gehad dat de kids ongedeerd waren Fijn dat je waarschijnlijk instructie hebt! Toen Flan een goede week mankte en ze ook rust had gehad heb ik naar utrecht gebeld om haar verder te laten onderzoeken in de kliniek. Ik zou toch kontakt opnemen met je DA/kliniek. Minder dat er gezeur over hem was

Annick, fijn dat je een siroop krijgt voor Damian! Ik hoop dat hij er baat bij heeft. Sneu he Ik heb voor Flan een deken van HH van 2,15 en die past goed dat het echt over haar billen valt. Maar Ik heb ook een paar iets kleinere waar haar billen uitpiepen en dat vind ik eigenlijk wel best. Haar staart en benen blijven zo schoner…. Was eigenlijk een tip van mijn instructrice. Ze krijgt dan op haar kont alleen iets langere haren.

Cindy, we zijn gisteren geweest. Zal onder effe een verslagje typen. Grappig om een oude juf tegen te komen. Ik kwam er een x een tegen waar ik vroeger helemaal gek van was. Maar tijdens het gesprek dat volgde begon ik me steeds meer af te vragen waarom ik dat mens ooit aardig vond

Fk, minder van die ijzige stilte met die collega van je…. Bah vervelende situatie Mooi dat de kittens het goed doen. Wat een leuke poezen. Zag er een heul errug leuk kittentje tussen

Pel, leuk dat je er een (tijdelijke) kat bij hebt!

Yarka, succes + plezier met het rijden van Cody! Goed dat je de DA toch ingeschakeld hebt

Grid, ook lekker buurten hier. Succes met leren.

Jacky, rekeningen zijn nooit leuk

Gisterenmiddag snel uit het werk naar het huisje toegereden. T was ontzettend leuk maar erg klein. En boven in de balken zaten beestjes die moesten door een verdelger weggehaald worden, voordeur was rot, de rest van het gangetje moest ook gerenoveerd worden. Ook moest er een nieuw dak op, een kamer moest helemaal afgetimmerd en opgeknapt worden. De ruit van de schuifpui was gebarsten enz…. De prijs vonden we voor zoiets veel te hoog en zeker als je bedenkt wat voor kosten er bij zouden komen. Jammer dat het boven ook te klein was. Voor de rest was het echt heel sfeervol maar t was niet reëel voor de prijs. T is wel zoiets als wat we graag zouden willen maar dan in betere staat en liever iets ruimer. Voorlopig zitten we goed waar we wonen

Daarna zijn we snel gaan eten en vervolgens naar stal gegaan. Bah, ik had heel de tijd buikpijn en kramp. Gelukkig ging het goed tot ik weer thuis was Vind die wc's altijd zo goor….

Maar iig weer op Flanna gereden. Zo maar een half uurtje. Ze was vreselijk sloom en ook best wel stijf. Ze liep iig niet kreupel en dat was erg fijn! Jammer genoeg kreeg ik ook weer last van mijn longen tijdens het rijden. Lekker veel gestapt. Wat kleine stukjes draf erbij gepakt. Vanvond maar weer kijken hoe t gaat. Tegen de stalbaas gezegd dat ze weer wat loopt zodat ze ook iets meer voer kan krijgen.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:12

Even tussendoor voor ICSLEDEN,

Ik krijg net een pakketpapieren binnen van Mevr. van de Ham.
Die ga ik vanavond eerst aandachtig doorlezen,ben benieuwd of jullie ook die brief hebben gehad ?

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:29

Jellie schreef:
Gisterenmiddag snel uit het werk naar het huisje toegereden. T was ontzettend leuk maar erg klein. En boven in de balken zaten beestjes die moesten door een verdelger weggehaald worden, voordeur was rot, de rest van het gangetje moest ook gerenoveerd worden. Ook moest er een nieuw dak op, een kamer moest helemaal afgetimmerd en opgeknapt worden. De ruit van de schuifpui was gebarsten enz…. De prijs vonden we voor zoiets veel te hoog en zeker als je bedenkt wat voor kosten er bij zouden komen. Jammer dat het boven ook te klein was. Voor de rest was het echt heel sfeervol maar t was niet reëel voor de prijs. T is wel zoiets als wat we graag zouden willen maar dan in betere staat en liever iets ruimer. Voorlopig zitten we goed waar we wonen

Jammer Jellie, maar is een droomhuis in Duitsland misschien een optie voor je? http://www.droomhuisduitsland.com/

jacky2 schreef:
Even tussendoor voor ICSLEDEN,

Ik krijg net een pakketpapieren binnen van Mevr. van de Ham.
Die ga ik vanavond eerst aandachtig doorlezen,ben benieuwd of jullie ook die brief hebben gehad ?

Oh, ik ben erg benieuwd met welke aktie José komt.

Kijk ook eens hier: http://pub1.bravenet.com/forum/26561346/show/501972

Ik red het niet meer om alles bij te lezen. Af en toe kijk ik nog weleens en plaats af en toe een ego bericht en af en toe reageer ik op een van jullie

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 12:44

Mazzel-meid schreef:
Mijn zus is trouwens sinds zondag weg naar Nieuw Zeeland voor 3 maanden. Ze is vannacht aangekomen na 24 uur vliegen, zonder het wachten tussendoor meegerekend. Ze zitten in een gastgezin maar ze zei dat het rare mensen waren en dat ze er zo snel mogelijk weg wilde... dus wat er aan de hand is weet ik niet precies.
Hier thuis zijn m'n ouders helemaal van slag omdat ze zo ver weg zit, en ze krijgen geen hap door hun keel enzo.. en ik en m'n zusje hebben ze alvast gewaarschuwd; wij mogen NOOIT zo ver weg!

Elke - ik heb een vriendin die heeft ook in Nieuw-Zeeland gezeten, dit jaar. In oktober zat ze in Australië en zit nu even in Thailand, ze blijft voorlopig reizen, had ook een paard maar die heeft ze inmiddels verkocht. Heb ze pas nog in Thailand gebeld. Als je zus hulp nodig heeft kan ze mijn vriendin wel bellen of SMS-en voor info die haar helpen kan in Nieuw Zeeland. Mijn vriendin heeft als beroep in Nederland bij de recherche gezeten van de politie, dus is wel wat mans.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 13:19

Jacky, ik ben benieuwd of er vanaaf ook zoiets op mijn deurmat valt.

Nikitagogo, ik zou dolgraag in zo'n leuke boerderij in DLD gaan wonen maar ja... wat dan met werk? Dat vind ik nog t grootste risico. Jan wordt al 40... En we werken beide.

Net lekker geluched. Ik ga zo de makelaar bellen om door te geven dat we het niet doen.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:00

goede middag allemaal.
ik ga weer hihihi even de boel hier doen ben toch een dagje vrij dus doen we hier ook maar whahahah.

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:19

Jellie schreef:
Nikitagogo, ik zou dolgraag in zo'n leuke boerderij in DLD gaan wonen maar ja... wat dan met werk? Dat vind ik nog t grootste risico. Jan wordt al 40... En we werken beide.

Met een lage hypotheek hoef je beide maar voor halve dagen te werken, of 1 wel en de ander niet. Kun je nog werk zoeken net over de grens. Het is maar een idee hoor... In Duitsland koop je nog een redelijk goot en mooi huis met een stukje land erbij onder de ton, waar vind je dat in Nederland?