Wohan is mooi zeg! En "Ido" ook Hij ziet er in iedergeval heel vriendelijk uit en inderdaad dat oog
@Lot: Mooie foto! Je hebt talent
Hier even een update'tje van mij. Alles gaat lekker zijn gangetje hihi, nieuwe autootje rijdt als een zonnetje, gisteren met Gracey gelest en het ging ook goed. Dit keer minder nageeflijk, maar wel lekker voorwaarts! Uiteindelijk zocht ze zelf de ontspanning op. Daar hou ik van. Ze geeft het zelf aan en ik vang haar daarbij op. Verder afgelopen zaterdag ook nog 30 geworden hihi, maar moest heel t weekend werken. A.s. weekend vier ik het dus wordt het lekker gezellig.
Ik zal binnenkort ook eens nieuwe foto's maken van Grace nu het zonnetje weer gaat schijnen
alsnog gefeliciteerd jess.Volgend jaar wordt ik ook 30,maar moet er nog niet aan denken.
update van ruana:vandaag even lekker buiten een ronde gelopen.Ook al voelde ik me nog niet bepaald lekker,ik wilde toch heel graag een rondje lopen.En ruana genoot!ze was ontzettend nieuwschierig,maar schrok bijna nergens van.ze schrok even van een hard blaffende hond,maar een bladblazer deed haar totaal niks.er liep iemand mee met een arabiertje en die reageerde totaal anders.ik wil nu 2 a 3 keer per week dit gaan doen voorlopig en daarna weer rustig gaan longeren.volgensmij heeft ruana wel geacepteerd dat haar veulentje weg is.ze vindt het in ieder geval hartstikke fijn bij de merries.Al was ze ook blij dat ik kwam,want ze kwam al naar me toe
Caily
Geplaatst: 26-10-11 23:34
Groeien in de breedte zal Jack nu toch ook al wel doen? Het is heel moeilijk te voorspellen hoe groot een paardje gaat worden. Ik weet van Luna ook niks van afstamming etc., dus heb heel veel na lopen zoeken. Het verschilt enorm per paard, er valt geen enkele logica in te vinden, ook geslacht oid lijkt geen invloed te hebben (wel worden ruinen groter dan wanneer je ze hengst laat, maar dat is vrij bekend), en uiteraard kunnen paarden die het als veulen moeilijk hebben gehad later dat gaan inhalen, maar volledig bijtrekken zullen ze zelden doen... Zo weet ik een Tinkerruin die veel kleiner is gebleven als beide ouders en volle broers/zussen (7 stuks). Tijdens de dracht is moeders erg ziek geweest en is gedacht dat het vruchtje was afgestoten, dus rest van de dracht is moeders op dieet gezet en weet ik wat meer, dus mams heeft het veulen helaas tekort moeten doen, ruintje is verder erg mooi uitgegroeid, maar was klein bij de geboorte, en is dat ook gebleven. Maar als ik jou was zou ik Jack niet weg doen hoor.
Welkom BONxFIRE, leuk Tinkertje heb je te verzorgen!
Hoe is het met Kayleigh Simone? Al helemaal gewend op haar plekje en aan elkaar?
Fijn dat alles goed is gegaan Ellie! Heb je al wat gehoord van hoe het nu met Kyona is? Nu lekker met Ruana aan de slag, leuk
Karlijn, wat een geweldige avatar heb je! Wat voor zadeltje heb je gepast?
Eva, bedankt voor je compliment! Zelfs ik had me erin vergist hoor, ik had ook niet verwacht dat ze zo goed zou gaan groeien. Ik heb puur mijn gevoel gevolgd, verstand op nul en kijken wat ervan komt, misschien niet slim, maar ach, als je altijd slim en verstandig bent is het leven maar saai denk ik zo. Nu vind ik gevoelsmatig 1.51 wel een mooie maat, dus als ze dat gaat halen is het helemaal perfect, haha. Wel grappig, als ik soms over Cloof lees herken ik daar ook wel wat van. Verder wil ik je nog een hele dikke geven (lees nog steeds mee bij de kontenkletsers). Ga jezelf niet teveel dwingen en laat je goed begeleiden. Ik heb vorige winter met Thigor ook weken gehad dat ik mezelf er echt heen moest slepen. Toen uiteindelijk maar toe gegeven en om de dag gegaan ipv elke dag, en deed ons beiden best goed eigenlijk, al was het wel wennen aan het begin. Enerzijds snap ik het dus wel, maar aan de andere kant ook niet, die angst kan ik me niet in plaatsen, ik ben er juist eentje die er eerst goed af moet kletteren en dan nog tien trappen na voordat ik er niet meer op wil. Hoe meer draaks, hoe leuker ik ze vind. Ik zou je graag helpen, maar zou niet weten hoe. Het ljikt me wel heel klote, en ik hoop dat het op den duur makkelijker wordt Voor de ademhaling trouwens: liedjes zingen helpt die ook rustig te houden/krijgen. Werkt heel goed. Als Luna iets spannend vindt onderweg ga ik kinderliedjes zingen, hihih.
Welkom terug Wietske, mooie Tinker heb je!
Mooie Max, hij lijkt wel wat op een Tinkertje die ik heb bijgereden, dat was ook zo'n ronde tank. Kon geweldig springen (was alleen niet zo'n succes met een westernzadel )
Nog gefeliciteerd Jes! En bedankt voor het compliment, ik vind het ook erg leuk om te doen. Ontbreekt me alleen aan het materiaal helaas. Ben benieuwd naar hoe Grace nu is, laat je een keer rijfoto's maken? (En iets groter formaat dan de meeste plaatjes van jou )
Hier lekker met Luna wezen wandelen in het bos pas, super! Ik had niet gedacht dat ze zo braaf en relaxed zou zijn met alleen mij en bomen om haar heen. Maar madam ging gewoon lekker blaadjes snaaien en sjokte lekker rustig achter me aan. Ze lijkt dus iig geschikt waarvoor ik een paard wil hebben uiteindelijk Nu nog een topconditiekweken en inrijden en dan gaan wel lekker endurance rijden, dat is toch stiekem wel een droom van me, al dan wel met een Tinker natuurlijk! Dag erna had ik de smaak te pakken en met Mel ook die kant op gereden, heuveltje op... heuveltje af... heerlijk. Op een wat breder pad dacht ik ff een stukje galop mee te pakken, Mel vond dat wel prima, tot er ineens een plas op het pad lag (en ik met een big smile wat been bij gaf), toen lag ik bijna alleen in de plas In stap erdoor deed ze wel braaf
Lekkere teddy wordt ze al (Helaas vrees ik wel dat ze van de winter ineens een stuk meer bont gaat worden, hihih)
@lot:zoals ik maandag heb vernomen gaat het goed met kyona.In de wei is ze lekker hyper en in de stal lekker braaf.Ze hadden aan een hoefsmid gevraagd hoe groot ze zou worden en volgens hem zou dat rond de 1.60 gaan zijn.Das flink,ruana gaat haar verwachte groote waarschijnlijk niet halen.Dat vindt ik geen drama hoor,maar dracht voor zon jong diertje is nooit goed.daardoor wordt haar groei geremd. ruana zou 1.55 worden en als ik het mag geloven de hengst 1.55/1.60.Daardoor dacht ik nou dan wordt kyona 1.57.ik ga het volgen..
Lot, ik ben wel benieuwd waar je heen bent geweest, ik herken dat stuk namelijk niet!
ellen_xx
Geplaatst: 27-10-11 16:43
tinkerplein schreef:
Welkom James
Ha,ha,Max heeft heerlijke ronde tinkerbillen
haha ja heerlijk
maandag eff zonder zadel gereden al tijdje niet meer gedaan wel merkte ik dat ie wat is afgevallen maar hij zit nogsteeds lekker zonder zadeltje
gister opnieuw gevlochten had wel kramp in me vinger dik een uur bezig geweest met uithalen uit de klit halen splitten en vlechten maken maar dit is het resultaat
lot: haha ja bollie is wel al minder bol dan die is geweest wel grappig dat zelfs tinkers op elkaar kunnen lijken hihi ik vind altijd wel wat hebben tinkertje met teddy vacht max is ook al aardig teddy (voornamelijk aan ze oortje te zien hihi )
Ha, james-bont; mijn monstertje staat net over de grens in Groningen (bij Camping Strandheem). Hemrik is dan nog best in de buurt haha. Misschien moeten we maar eens een meeting houden in de regio
Helaas is Elsa haar enorme voorpluk vakkundig gehalveerd door ons veulen . Dus ik heb me net even uitgeleefd met een of ander smerig spul. Hopen dat dit wel werkt, want heb ook al cribox geprobeerd (zonder resultaat)
Jess_vH
Geplaatst: 27-10-11 19:36
Ellen, wat een heerlijke vent is max toch, met dat lijf en diekortlijkende beentjes eronder. Kan helemaal van de foto's genieten!
En ja 30 worden is een van de dingen zie helaas vanzelf gaan hihi. Voel me nog niet zo dat scheelt. Vandaag 2 tinkertjes gereden. Eerst Grace. Dinsdag les gehad en der beginselen der wijken gestart. In de les begreep ze er niets van, de schat. Dacht vandaag laat ik het eens rustig proberen. En hop daar ging ze! Er zit bij haar altijd een vertraging in van een paar dagen, maar dan doet ze het ook enorm goed! Het is voor mij alleen erg wennen dat ik overdreven mijn zit moet verplaatsen, want ben dan zelf even uit balans hihi. Erna lekker buiten een ronde uitgestapt. Heerlijk gewoon.
Na Grace had ik Chance nog om te rijden omdat het baasje een beetje bang is en ook wel druk. Maar het is een super lief dier! Viel een beetje terug in de bak qua tempo en er was even geen beweging in te krijgen dus heb het buiten afgemaakt. Lekker galopje op de koop toe wat hij super deed. Het is net of hij alles bij ijn eigenaresse uit de kast haal, want ik kan er mee lezen en schrijven. En stiekum is het ook wel leuk om even op een paardje te zitten waarbij je net wat meer kan vragen. Alleen wennen is het opstappen nadat ik op Grace gereden heb. Al is hij maar 6 cm hoger, het opstappen blijft gymnastisch voor mij hahaha. Terwijl ik hiervoor een KWPNer had van 1.64. Zo snel wen je aan een ponietje hihi.
Hier even wat grotere fotootjes: Grace toont met rijden heel anders dan in stand :-P Mijn heerlijke puber!
Lekkere charmante sta-foto hihi
Heerlijk zo'n pony die je niet hoeft te vangen als je d'r uit de wei wil halen!
Ik zal binnenkort wel wat duidelijkere foto's maken. Wij staan met zijn 7-en op stal dus de kans dat je elkaar ontloopt is groot!
Jess_vH
Geplaatst: 27-10-11 19:37
lijkt me heerlijk zo'n meeting. Helaas woon ik wat uit de weg. Misschien ergens nog tinkerbezitters in de buurt?
Fijn dat het goed gaat met Kyona Over het algemeen kan je miss zeggen dat veulens de gemiddelde stokmaat vd ouders krijgen, maar dat is niet altijd zo. Hier op stal uit twee ouders van 1.55 een ruin die nu vier is en dik 1.65 meet Eerste veulens schijnen ook vaker wat kleiner te blijven. En om het af te maken, volle broer en zus, zus is 13 maanden jonger (zijn nu 3 en 2), maar wel 14 cm groter
Zonder zadel rijden, leuk! Ik rij stiekem liever zonder dan met Helemaal op een tanker zoals Max Dit was de Tinker waar ik hem veel op vind lijken, Chico heet hij: Maar hij kon wel springen Gaat zo'n vlecht trouwens niet trekken op den duur bij Max?
Irene, ik ben naar de appelbergen geweest, erg leuk! We kunnen ook wel eens samen gaan, neem je gezellig Madelief mee, of misschien Od als ze daar goed genoeg voor loopt? Heuveltje op... Heuveltje af.. Vennetjes waarvan ik sommige wel eens wil kijken hoe diep ze ongeveer zijn (eentje lag gewoon aan een doodlopend pad, durfde het niet aan om Mel er blind in te sturen, maar ik denk best dat het gekund zou hebben).
Wietske, Luna staat in Noordlaren, bij Carolien (tinkerplein), Irene (iti) verzorgt een paar Tinkers, dus wij kennen elkaar alledrie ook van gezicht Ik rij twee keer per week op Melody, de Tinkermerrie van Carolien.
Ik ben stiekem al langer aan het denken over een Noordelijke Tinkerrit, maar nog niet echt tijd gehad om een topicje te maken, ik zal het zo eens doen, kijken hoeveel animo er is! (Kan alleen dan zelf niet mee, maar dat geeft niet, kan ik mooi zorgen voor de extra's, en wie weet foto's oid.) We kunnen het, mocht het een succes zijn, altijd het jaar erop eens herhalen.
Balen Caroline Gelukkig groeit het wel weer aan
Jess, Thigor staat vlakbij jou, eigenaresse is ook erg vd Tinkers. En er zijn nog wel een paar Tinkerbokkers uit jouw regio, maar een dagje naar het noorden is ook leuk hoor! Je kan hier prachtig rijden! Wat ziet Grace er goed uit! En je hebt haar lekker aan het lopen! Heb je ook wat plaatjes van die andere Tinker? Ik heb er zo even geen beeld bij.
Hier heerlijk gewerkt. Ik moest eerst achter de kassa, dat vind ik echt tien keer niks, gasten die je op de vingers staan te kijken, mensen in de rij waaraan je gewoon ziet dat ze het te lang vinden duren, het team achteren wat niet optimaal functioneert waardoor jij staat te wachten op producten. Als ik drive sta kan ik dan tenminste zelf ingrijpen Maar mijn lieve manager vond het opeens genoeg en toen mocht ik pauze overnemen in de keuken Wij bereiden alle kip zelf, marineren gebeurd 's ochtend, en de rest gewoon voordat de kip gebakken wordt, speciale training is dus noodzakelijk. Momenteel staan er alleen maar jongens in de keuken, in het verleden wel twee meiden gestaan (in vier jaar tijd ). Ik heb een tijd terug al aangegeven dat ik wel graag nummer drie wou worden, maar nog geen training gehad helaas. Door af en toe eens een kwartiertje de keuken in te kunnen glippen en veel te kijken en vragen kan ik nu bijna alles, en ik vind het onwijs leuk, haha. Daarna mocht ik door naar de drive, koopavond, dus het stond lekker vol, maar daar hou ik van, gewoon werken, niet denken, laat mij het maar lekker druk hebben. Morgen weer een dienst van 9,5 uur, vrijdag nacht is meestal wel rustig, dus ik hoop dan het laatste stukje kokkin te leren, dan nog even een training erover voor de procedure's en dan kan ik ook keuken ingepland worden
Ik ga nu maar eens slapen, morgen Luna maar eens de bak door slingeren, wie weet over een hindernisje jagen, ben erg benieuwd of ze dat een beetje leuk vind. Heb het nog nooit geprobeerd (maar ze kan wel springen, de eerste kennismaking met Thigor was niet zo fijn, en sprong ze prachtig over de omheining).
Lijkt mij ook leuk om een noordelijke tinker-meeting te houden. Alleen is Elsa nog puppy, dus rijden wordt em nog niet . Ik heb al wel een trailerauto, en hoop binnenkort mijn BE te halen, dus dan kan ik eindelijk op pad
Elsa is trouwens haar ouders al ontgroeit. Moeders was/is 1.45, vader Moonlight van de Gelinden is volgens mijn info 'slechts' 1.40 hoog. Elsa is al over de 1.45 en dat met haar 19 maanden . Maar goed, de lucht is hier natuurlijk heel gezond, en eten kan ze als de beste . En ze staat bij een KWPN merrie dus ze past zich wel mooi aan (die is 1.60 trouwens). Het veulen van de KWPNér is nu bijna 5 maanden en scheelt maar en heel klein stukje qua hoogte met Elsa. Maar die wordt ook geschat op minimaal 1.70 als ze 'volwassen' is.
De Noordelijke tinkermeeting is al een keer een gooi naar gedaan door Carolien (tinkerplein) helaas ging het toen volgens mij door weersomstandigheden niet door...
Ik rij niet, dus ik doe niet mee
Caily
Geplaatst: 28-10-11 11:26
Irene, ik rij ook niet met Luna, dus ik ga ook lopen, we hoeven niet ver
Grote Elsa! Zolang ze verder maar in verhouding komt maakt het niet uit toch?
Irene, misschien is er ook wel plek voor een aanspanning, en anders foto's maken, drankjes doen, groomen, genoeg te doen hoor Oja, dat is ook zo, jammer dat het toen niet door ging...
Je moet het zelf maar weten, ik weet ook nog niet of een aanspanning meenemen voor veel beperkingen gaat zorgen. Maar we praten wel over een half jaar verder he, dus je kan nog heeeeel veeeel oefenen met Madelief
Als ik jullie zo hoor kan het gemakkelijk,dat kyona de 1.60 haalt.Tjeempie dat is best flink voor een eerste veulen.Kyona was ook al best flink toen ze geboren was.ze zat nu zeker al op de 1.20 voor haar 3,5 maand.
@ lot: hij lijkt idd een beetje op die tinker hihi Nee ze zkken door het gewicht langzaam uit moet iedere 2 weken opnieuw vlechtenals het er beetje netjes uit wil hebben zien.
@ jess: max is ook heerlijk paard niet alleen om naar te kijken maar ook in omgang
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 28-10-11 19:49
Computer liep net vast, dus zal het verhaal weer opnieuw typen.
Jess: van harte gefeliciteerd! Ellen: mooi gevlochten zeg.
Als er een keer een meeting komt in het zuidwesten ben ik daarbij Zonder zadel ben ik ook fan van lotte. Heerlijk is dat.
Ben even helemaal van de kaart. Vandaag met mijn verzorgpaard (is van een vriendin, maar doe ik ook al ruim 2 jaar , 2 a 3 dagen in de week) naar de kliniek (utrecht) geweest. Hij had van de week een aanval gehad. Heeeel erg benauwd was hij geworden, werd helemaal slap en wilde niet lopen, zweet brak hem overal uit, ogen draaide weg. Vandaag een hartfilmpje, hartecho ect laten maken. Slecht nieuws gekregen. 3 hartkleppen lekken flink en zijn hartritme is zeer onregelmatig. Dit betekent dat er grote kans is dat hij weer een aanval kan krijgen en dat zo'n aanval ook verkeerd kan aflopen. Wanneer hij een aanval kan krijgen is niet duidelijk, kan morgen, volgende week, volgende maand of volgend jaar zijn. Er mag niet meer op gereden worden, ivm vallen. Eigenaresse moet nu blissen of ze hem wilt houden of in laat slapen. Het is zo lastig want het is geen paard om stil te zetten. Hij is 11 jaar en barst van de energie. Voorlopig kijkt ze het even aan hoe hij zich voelt als hij niks meer mag doen. Of het geen hoopje ellende wordt dan. Zo bizar eigenlijk. Hij zit zo goed in zijn vel en het rijden ging laatste tijd zo goed. Kan het niet bevatten. Paar foto's van deze kanjer.