[TI] [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] Tinker geklets, voor al jullie off-topic behoeften.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:24

Nee.. Ze kon hem toen wel kopen maar dat had ze niet gedaan vanwege dat been van hem toen.

Maar ze heeft een merrie (hele moeilijke naam, trekt op Chaye nogwat) die toen drachtig was, dus merrie + veulen. Veulen is van Raven. En dan nog een hengst geloof ik. Maar dat weet ik niet helemaal zeker..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 23:46

Cheyenne en haar veulen van vorig jaar Gwyneth-Ellis? Smithwicks is mee naar Ierland en zijn been schijnt te zijn genezen.

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 00:05

en grid, hoe krijg jij je tinkie zo wit????
Ben ik erg beniewd naar.
Gefeliciteerd met je winstpunt trouwens.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 08:18

Silas nog Gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Sita: Ook gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, nu officieel dus Haha! Fijn ook om zulke complimenten over Amy te horen, je leert er toch veel van.
Snowdon: chamee zul je nog wel even missen denk, mist toch iets in je wei, hopelijk gaat ze een paar hele mooie jaren tegemoed.
Ook Biggels nog gefeliciteerd Go jij! Go jij!
(zijn er toch veel geboren op 5 mei Nagelbijten / Gniffelen leuk dat er bij alle 3 een jaar tussen zit.)
Grid: gefeliciteerd met je winstpunt, wat leuk dat jullie iemand hebben overtuigd om met nog een tinker te gaan starten! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 08:52

Nou, morgen is de grote dag, Flint wordt geruind. Ik heb er de zenuwen van Bloos!
Nu was het al weken prachtig weer en juist morgen krijgen we regen Boos!
Ik ga kijken of ik wat foto's kan maken, de vorige keer lukte dit maar half, want ik moest helpen, het bleek een klophengst en ik kon mooi mijn handen met betadine scrubben en de balletjes vasthouden. Brrrr

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:01

KootMiraDrum schreef:
Cheyenne en haar veulen van vorig jaar Gwyneth-Ellis?

Ja aan deze merrie met veulen moest ik ook denken!
En dan misschien Guinnes?

vlek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:53

timokyana schreef:
Silas nog Gefeliciteerd Go jij! Go jij!
Sita: Ook gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst, nu officieel dus Haha! Fijn ook om zulke complimenten over Amy te horen, je leert er toch veel van.
Snowdon: chamee zul je nog wel even missen denk, mist toch iets in je wei, hopelijk gaat ze een paar hele mooie jaren tegemoed.
Ook Biggels nog gefeliciteerd Go jij! Go jij!
(zijn er toch veel geboren op 5 mei Nagelbijten / Gniffelen leuk dat er bij alle 3 een jaar tussen zit.)
Grid: gefeliciteerd met je winstpunt, wat leuk dat jullie iemand hebben overtuigd om met nog een tinker te gaan starten! Haha!

Ik sluit me even aan hoor!! is wel af gezaagd maar heb dikke haast!
Hier nog steeds geen veulen,..ze ploft zo wat en kan echt nog amper uit de voeten,..
Hoop zo dat ze zo staat te kegelen,...anders zit je met een beetje pech met al die regen dat ze,...

Nou ja ga er snel naar toe is alles rustig gaan we door naar uden even bij de tinker boerderij kijken!

tot later!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:02

Is Smithwicks de vader van Guinnes?? Ze had Guinnes toch kado gehad en deze kwam met een gekocht paard van de trailer? Ha zou wel leuk zijn!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:06

Goedemorgen,

snowdon schreef:
KootMiraDrum schreef:

Ik heb een nachtje geslapen en werd wakker met de naam van de merrie..
Channehow ofzo.. Zo spreek je het wel uit.. Lachen
Het veulen weet ik niet hoe het heet, het is nu een jaar oud.
Vrouwtje zelf heet Yvonne en komt uit Vogelwaarde..

Nou.. Ik ben net wakker.. Ga zo even lekker mezelf terug trekken in de badkamer..
Lekker mijn gezicht scrubben, wenkbrauwen doen en douchen. Vanmiddag naar de paarden. Eind van de middag/vanavond aan schoolwerk beginnen..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:29

Nou Berk, succes met het ruinen. Is altijd maar naar vind ik. Banbay en Max moeten ook ooit, maar zolang het zo gaat vind ik het prima.

Vind de zondag echt heel raar zo zonder Mirthe. We gaan eigenlijk altijd op buitenrit, of met de wagen echt een eind rijden. Nouja, lekker rustig zullen we maar zeggen.

Ik zal me zo eens met Banbay bemoeien, hij krijgt streken die vent, en daar ben ik eigenlijk wel blij om. Hij begint zich echt een beetje te ontwikkelen.
Vanmiddag komen vrienden van ons lekker hier eten, dus dat wordt ook wel gezellig.
Fijne dag allemaal!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:37

goedemorgen,

grid gefeliciteerd met de winstpunt...

grrr: ik kan me voorstellen dat je mirthe mist

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:00

Ik meld mij even aan hier.
Ik heb gisteren waarschijnlijk een tinker gekocht! Ja
Ze moet nog gekeurd worden dus daarom even een slag om de arm (ik vermoed dat ze wel goed gekeurd wordt Knipoog) en dan komt ze eind van de maand.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:02

snowdon schreef:
KootMiraDrum schreef:

Nee, die had ze gekregen, die is denk ik niet verkocht .... misschien de blauwbonte? Evergrey?
Of de merrie is Airmed met veulen Grainey. ICS foto van Grainey zou best wel eens in Torhout gemaakt kunnen zijn.
Edit Shannahoe is de merrie dus Knipoog

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:06

Haha.. Ik zat het weeral te moeilijk te schrijven.. *LOL*

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:25

Mendi, welkom! Leuk dat je -waarschijnlijk- een Tinker hebt gekocht! Wie, wat en waar? Knipoog

Grid: gefeliciteerd met je winstpunt! Go jij! Go jij!
Sita veel badderplezier *LOL*

Pffoeh.. gister dus naar bevrijdingsfestival geweest. Wat een miskleun. Zijn twee uur bezig geweest om de vriend van vriendin te zoeken, ondertusen had ik een snee in m'n voet, vet druk en je raad het, ik was aan het eind zeer geïrriteerd. Zeker toen bleek dat hij ook weer een vriend kwijt was, die we persee moesten vinden. Dus hup, hij de hele tijd de massa in die voor De Dijk stond. Wat een idioot. Toen hun dus nog de stad in gingen, ben ik maar naar huis gegaan. Gelukkig ondertussen op het festival nog wel wat andere mensen tegen gekomen, dat was dan wel weer leuk Lachen
Vanavond les, dus vandaag even lekker thuis, beetje lezen, beetje school..

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:38

Berdien schreef:
Mendi, welkom! Leuk dat je -waarschijnlijk- een Tinker hebt gekocht! Wie, wat en waar? Knipoog

Ben er ook erg blij mee Haha! Ze is zwart, 8 jaar en > 1.55 m, best groot dus!
Duimen dat ze goedgekeurd gaat worden!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:00

grid: gefeliciteerd met je winstpunt
grr:kan me voorstellen dat het raar is zo zonder mirthe
mindi: welkom, hopen dat ze goed gekeurd wordt.
berdien: Wat balen zeg dat je iedereen kwijt was.

resdiray

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 12:16

vanmiddag gaat Ray voor het eerst weer het land op, joepie. Het is nu nog mooi weer dus ik ga proberen foto's te maken zodra ze het land op gaan.
Hij zal wel blij zijn de vreetzak haha.
Foto's houden jullie dus tegoed, hihi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:23

Clononeen Shanohoe, Flint zijn mams. Dan is de vader van dat veulen Raven denk ik. Want toen Shanohoe Flint aan de voet had in de zomer van 2005, stond ze samen met wat andere merries o.a. de moeder van Fenore in RAvens 'dek'groepje.

@mendi gefeliciteerd met de aankoop en nu maar duimen dat de keuring goed verloopt!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 14:49

Sita, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!! Super leuk! Ik kom haar dan ook meteen bekijken als ik op vakantie ben Haha! Is het die ene pensionstal tussen Zuiderzande en Oostburg, en dan precies aan de weg? Dan kan ik er namelijk zo heen fietsen .

Grid, gefeliciteerd ook met je 2e winstpunt! Dat gaat nog wat worden!

Vandaag álweer super gereden op Hendrik, mijn ouders kwamen ook even kijken, en die vonden dat hij goed vooruit was gegaan met de vorige keer dat ze keken. Galopje was ook weer lekker beheerst.

@ Annique, haha, weetje wat mij opvalt? Dat Hendrik vaak rond hetzelfde bedrag wordt getaxeert in het taxatie topic als Lord Ja Grappig!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:03

berk schreef:
Clononeen Shanohoe, Flint zijn mams. Dan is de vader van dat veulen Raven denk ik. Want toen Shanohoe Flint aan de voet had in de zomer van 2005, stond ze samen met wat andere merries o.a. de moeder van Fenore in RAvens 'dek'groepje.

@mendi gefeliciteerd met de aankoop en nu maar duimen dat de keuring goed verloopt!

Klopt.. Veulen is van Raven.. Ja Nu een jaar oud ongeveer..

Marije.. Ja dat is die pensionstal. Dan kom je maar eens langs. Lijkt me leuk!
En als je je verveeld tijdens de vakantie kan je wat poetsen aan de twee dames en beetje op Amy rijden.. Lachen

Net heerlijk gereden op Amy.. Eerst wat voorwaarts laten lopen. Heb mijn zweepje er even bijgepakt, want bij draf wil je alleen nog maar joggen en geen tempo meer hoger. Dus even mijn zweepje erbij en dan liep ze well lekker.. Daarna zweepje weg.. Lekker doorgereden en ineens was daar de perfecte rechtergalop! Zomaar vanuit het niets! Go jij! Go jij!
We zijn wat nieuwe oefeningen er door aan het gooien.. We zijnnu serieus aan het oefenen op stops vanuit galop, rollbacks en spins.. Vandaag voor het eerst serieus er mee aan de slag gegaan.. En de rollback kent ze nu al.. Tong uitsteken
Ze word alleen een beetje te enthousiast waardoor ik nog aan het omdraaien ben en zij al doorgalopeerd.. Vork Ze vind het erg leuk om te werken, het word een echte allrounder! Haha!

Daarna met Collin aan de slag. Eerst Martinique en dr pa zelf laten muggelen. Maar Collin weet hoe sterk hij is. Dat vind ik dus een nadeel aan een paard wat twee jaar alleen de wei in gaat, die kunnen niks en groeien uit, worden sterk en zie er dan nog maar eens wat op een normale manier van te maken.
Dus heb ik hem eerst even op zijn plaats gezet en uitgelegd aan hun hoe ze hem moeten begeleiden terwijl ze zelf toch de leider blijven. Ze pakten het alledrie goed op.
Daarna poetsen, dat vond ie heerlijk! Ook nog wat aanwijzingen gegeven. Maar er zit een goed hart in het paardje, totaal geen kwaad. Maar ze hebben allemaal een goede begeleiding nodig.. Lachen Maar dat is altijd als ze elkaar nog moeten kennen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:26

Even Collin op de foto.. Lachen Van de week maak ik wel buitenfoto's!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:28

Klinkt goed Sita! Gefeliciteerd met de rechtergalop! Go jij! Go jij! Hij zit er dus wel! Haha!
Dat overenthousiasme ken ik, Jes heeft (had Nagelbijten / Gniffelen ) dat ook. Ook met het aangalloperen vanuit het zijwaarts of een spin, dan was ik nog bezig en woesj, was Jes alweer weg ROFL

Hoe oud is Collin? Wel fijn dat je ze kan begeleiden!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:28

Oke! Is goed! Ja Leuk dat Martinique nu ook een tinker heeft! gaat vast helemaal goed komen Lachen

Deze foto heb ik in Italie gemaakt, ik vind hem echt zoveel sfeer hebben! Wat vinden jullie?

Afbeelding

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:30

Dat is inderdaad een mooie foto Marije! Zit inderdaad heel wat sfeer in! Ja

Collin is 2 jaar Berdien, jonkie nog.. Lachen