[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

desillies

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:56

Annick schreef:

maar zijn billen piepen eruit, dus moet een nieuwe gaan kopen.
hij heeft nu 205, tis een deken van imperial riding, dus misschien vallen ze wel klein, want ik kan me niet voorstellen dat ik een 215 moet kopen.
heb die van de shire op stal gepast en die was iets te groot.
iemand nog tip's???

Annick

ik heb voor tommie ook een IR da's een 195 aar hij is eigenlijk ook net te klein,terwijl van andere merken de 195 goed past.ligt dus toch aan het merk denk ik....

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:00

Elke, komt vast wel goed met je ouders bezorgheid! Sneu dat je zus zich niet op d'r gemak voelt daar, maar misschien komt dat nog?

ps: Marcel vertelde nog dat je pa nog naar mij had gevraagd haha... zo word er nog eens over je gepraat Ben nu dus ook op de hoogte dat je zus samen met het zusje van Marcel's vriendin naar Australië is

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:02

, vergeet helemaal erbij te zetten dat ie maar 2 keer gehoest heeft, dus ik heb het gevoel dat het beter gaat, hij is ook niet echt ziek eigenlijk, is vrolijk, eet goed, piest en schijt alles onder heeft trouwens geen diaree, waar ik al heel blij om ben.

Elke, wat lijkt me dat rot zeg zo ver weg van huis.

Ja dess dat dacht ik dus ook al, dus als ik nou een bucas voor hem koop heb je kans dat een 205 wel goed is.

Annick

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:10

Annick schreef:
Wenk gaat vreemd hehehehe, toch wel leuk om op een ander paard te rijden.

WenK gaat heel vaak vreemd... Ik zit tegenwoordig meer op andere paarden dan op die van mezelf, maar goed, die heeft beginnend zwangerschapsverlof...

Yarka, Lisje eet en drinkt ook anders nu haar hengstentandje door komt.. Ze hebben er toch last van he....

Vandaag lekker gewerkt, voor ik het wist was het half 6 en kon ik weg... Heerlijk is dat! Zo lekker naar de paardjes en dan hopelijk een beetje bijtijds in bed....

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:21

Hoihoi!
Weer bijgelezen. Roos apart hoor dat je je ziek voelt bij een ziek paard. Lijkt me ook erg lastig, maar aan de andere kant kun je misschien daardoor er ook bij helpen zeg maar.
Jellie hoe was het huisje? Ging je nu vandaag kijken of morgen?
Annick beterschap met Damian. Hopelijk gaat het siroopje helpen.
Cheveyo wat een narigheid met je familieleden. Ben je trouwens niet bang dat als je andere klachten hebt dat het te maken heeft met je aderen enzo?
Vanmiddag naar een infomiddag over de opleiding van de stagiaire die ik begeleid. Weer interessant hoor. Nog een "oude" juf gezien, hihi. Ze zei meteen, goh wat een bekend gezicht zeg! Nou vond ik wel knap, is zeker al 10 jaar geleden dat ik op die school zat.
Straks naar stal, heb nog staldienst. 3 stallen uitmesten, bleh! Gelukkig samen met stalgenootje, dus wel gezelliger. Ik durf ook niet zo goed in het donker alleen bij de stallen te zijn. Ben zo'n schijtbak!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:36

Indezz schreef:
FjordKootje : hoe is het nu met je collega?? Denk dat ik wat gemist heb, bokt gaat dan ook zo snel.... Heb wel je verhaal gelezen van Mira in haar biotexje.... Lekker hoor.... Fijn dat het zo goed ging.... Je foto's zijn echt prachtig van haar Gaat het met je kittens ook nog lekker van Chocje?

Over de collega: Nou, ze had tot 16.00 uur cursus, was om 15.50 uur al terug, zei "hoi", ik zei "hoi" terug. Verder niets, want de concierge van vroeger was hier om cdroms met foto's te brengen, en ik zat met hem te babbelen. Ze heeft 20 minuten bij 2 andere collega's in de kamer gezeten, en toen ze terugkwam was er een doodse stilte. Heel koud, koel, ijskoud. Ik heb gezegd dat een student nog steeds verkeerd ingeschreven staat en toen zei ze dat die student ook in het cijfersysteem nog niet goed staat. 15 seconden later ging ze naar huis. "tot morgen". 't Zag eruit alsof ze vluchtte, maar ik kan het mis hebben.

Heb heel vreemd gevoel aan mijn handen van de Biotex. Heb ook voor ieder been een verse emmer sop gemaakt.

De kittens gaan super, sinds 2 dagen krijgen ze 1x per dag #$%@!duur blikvoer, een paar hapjes. De eerste dag, zondag, vond ik ze daarna zo krijserig. Bleek dat ze gewoon MEER wilden, 't tuig! De hele donkerbruine gladhaar leek eerst net een aapje, krijgt nu ineens een Devonkopje.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:39

SuperRoos: "dan gaan ze verder"... is dat opereren of beslissingen nemen? Ik vraag me af hoeveel pijn 't dier nog mag hebben en kan verdragen? Groot nadeel is dat toch, zo ontzettend veel darmen dat je er gewoon niet 123 bijkunt.

En ja, ik snap wat je bedoelt

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:45

nou ik heb even vlug weer 6 baldzijdes voorbij zien komen hihiihhi.

door dat ik wat rommelig in me hoofd de laaste maanden ben kan ik weinig info opslaan.

dus iedereen die niet lekker is of iemand heeft die niet zo lekker is beterschap.
paardje die niet zo lekker zijn dikke knuf van ons.

paarden die heel goed hun best hebben gedaan een aai over hun koppie.

en mensen die het gewoon naar hun zin hebben ook een aai over hun hoofje hihihihihi

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:23

N-Z is ook erg ver weg MZ... zal wel wennen moeten idd!

annick alleen het friesje hoest, die kwam al met snotogen aan, daarna snotneus en nu de hoest erbij.
gam en waldi hebben een goede weerstand, ik wijdt het dan ook aan haar jeugdigheid hoor, weinig weerstand opgebouwd, ze is ook nog maar 2 jaar.

leon, wat voor soort lessen zullen het worden?

eerste laag zand ligt al op het pleintje,
Afbeelding

en we hebben een logeerkat in huis, deze is aan komen lopen bij mensen en die hebben de kattenopvang opgebeld. deze dacht dat het onze dexter was, die al een jaar weg is, maar het is em niet. heb de kat toch maar meegenomen maar het is wel fijn als de baasjes hem terugvinden. dus morgen de krant maar ff bellen voor het rubriekje.
koetje jansen
Afbeelding

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:37

cheveyo, beterschap met je koppijn en oorpijn

indezz, probeer anders even mn oude site... http://www.freewebs.com/karakteranalyses
daar staat niet veel extra op maar wel over de analyses wat en wat voor foto's ik nodig heb enzo...
verder dringende paardje, viese merries en een nieuwe bank op komst, nu lekker dansen en morgen schoonmaken hihi succes

leon, lekker van die kids op het werk die aan de haal gaan met gevaarlijke machines, fijn idd dat ze zelf niks heeft
leuk dat je misschien iemand hebt voor les

annick, damian weer wat hogere temperatuur, tegen de avond loopt dat ook wel op he, lekker onder een dekentje nu, hopen dat ie wat opknapt van de siroop
potverdorie vergeet je te zeggen dat ie al minder hoest, 2x maar, nou hopen dat het zo blijft of minder wordt dus!

mazzelmeid, ahh beetje mindere situatie dus ff, je zus die flink wordt gemist en die daar ook nog in een raar gezin zit
is ff wennen een lid van het gezin een eind weg, later valt het wel mee, was hier tenminste... en de tijd gaat snel hoor

wenk, fijn dat je werkdagje snel om was voor je gevoel, nu lekker genieten van de paardjes

spetter, t is lastig idd, kan er wel iets mee helpen voor mn gevoel maar vertrouw er net te weinig op zeg maar om andere mensen er ook van te overtuigen zodat ik op die manier kan helpen, weet t ook nie, we zullen zien wat het in de toekomst brengt hihi
lekker stalletjes aan het mesten nu, kan me wel voorstellen dat je er niet graag alleen bent, aan de ene kant is dat heerlijk met al die etende paardjes, maar t is donker en volgens mij bij jullie ook een beetje afgelegen toch

FK, owh heerlijk je kittenverhaaltjes hihi, wij hebben hier dus ook een nestje gehad, gewoon van die huistuindingetjes hoor
tijger, die we nu nog hebben werd achterstevoren geboren, at al blikvoer en dronk nog bij de moeder, tot ze zelf groter was, nu is ze een kilotje of 7 haha shame on me
mams van dr weegt 3 kilo ofzo
over dat verder gaan, ik begreep het ook niet allemaal, kreeg het indirect weer te horen he
echo maken heeft geen zin want met poep in de darmen zie je niks dus zal dan toch iets van opereren zijn
en idd hoeveel pijn laat je het dier hebben, is idd heel moeilijk, iets waarin ik helaas zelf ooit het besluit in heb moeten nemen
denk eerlijk gezegd dat het bij dit dier nog wel kan, ok het is vreselijk maar de pijnstillers werken goed, dan is ze ook echt rustig, achja, moeilijk oordelen nu ik dr geen uren op een dag zie, paardje van mij werkten de pijnstillers niet bij, dan is de keuze snel gemaakt als het paard aangeeft niet meer te willen...

peetorlan, denk dat je op iedereen gereageerd hebt super hihi

pellie, eerste zandjes gestrooit, leuk hoor
en wat een geweldig mooi beest die kat hoop dat je zn baasje terug vind

vanaaf ff lekker met fig gereden weer, ging nog lekker super
de rotzak dook alleen het hooi in toen ik hem los had staan, heb hem met de pad achter zn kont aan gezeten en toen was ie heel braaf en kon ie ook voor het hooi wachten, de grapjas
alleen zelf weer niet lekker, misselijkjes nog, onrustige spastische darm
en steken op mn borst, iets wat ik langer heb gehad, tijd weg geweest en nu is het er weer
alleen bij mn linkerborst, echt op de plooi waar die overheen valt haha snappie
had het gister voor de grap nog over een verkleinig, god straft meteen hihi ney wel ff in de gaten houden, ben geen panieksaaierd ofzo maar t is wel de hartstreek dusja...

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:38

He Pellie, zo kwamen wij ook aan onze zwarte kat... precies hetzelfde verhaal. Hij is dus nooit op gehaald.

Kijk hier maar eens over wat voor lessen ik mee bezig ben: http://www.stalbeestenboel.nl/index.html

Verslag Snowdon komt er zo aan....

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:07

Annick schreef:
Indezz: veel plezier vanavond en niet op tenen gaan staan he

Annick

Ha ha, ik doe aan vrije dans dus heb geen last van tenen. Foxtrotten e.d. heb ik jaren geleden al geleerd, dus dat kan ik wel. Nu is het gewoon een beetje lekker heen en weer huppen Werkt heel ontspannend

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:10

leon, ziet er interessant uit allemaal van beestenboel

nou bokt lag er uit net, ga nu lekker naar beneden en dan naar bed, fysio morgen weer maar eerst weer om de plas lopen met de hondjes, 1,5 uur weg denk ik dan

fijne avond iedereen

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:18

Ik had dus net al getikt van snowdon, maar bokt lag er uit

ff in het kort dan maar:
Hoefsmid heeft niets gevonden, heeft gecontroleerd op hoefzweer en dergelijke. Ook koot en pijp. We weten dus nog niet veel meer, maar hij loopt nu ook in stap lichtjes mank... Hij aarzelt met neerzetten zegmaar, in draf zie je ook goed zijn hals meebewegen bij het terugvallen op zijn voorbeen.

Uk is niet bekapt, hoeven zagen er hartstikke gaaf uit. Stond ik wel versteld van, hij is tot nu toe nog maar 1x bekapt.

Verder gezeur op stal en klachten over Snowdon's gedrag... Grmbl. Hij heeft z'n dominante plek nog maar pas veroverd en net nu komt er een nieuweling die hij niet uit kan staan... Ook de 'vorige baas' in de kleine kudde moest het ontgelden. En hij probeert andere mensen uit als ze hem buiten of binnenzetten voor mij.

Kon hij maar praten, dan was het allemaal heel wat duidelijker!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:22

SuperRoos schreef:
indezz, probeer anders even mn oude site... http://www.freewebs.com/karakteranalyses
daar staat niet veel extra op maar wel over de analyses wat en wat voor foto's ik nodig heb enzo...

Yep, het is gelukt!! Heb je site gevonden..... Zitten hier nog kosten aan vast? Zal je binnenkort een paar foto's sturen. Weet zelf wel hoe mijn beessies in elkaar zitten, maar vind jouw verhaal ook wel heel interessant en wil weten of het een beetje overeenkomt!!

Ach, Snowdon, er zijn altijd mensen die last hebben van een ander zonder ze eerst te begrijpen. En dat uitproberen van Snowdon : is volgens mij typisch tinkereigen!!! Mijn vriend vlakbij heeft een tinkerhengst en die probeert ook iedereen eerst eens lekker uit!!
Maak je om een ander maar niet te druk en probeer eerst Snowdon goed in zijn velletje te krijgen...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:30

Spetter; succes met de stallen

Roos; ik hoop inderdaad dat de tijd een beetje opschiet!

Haha FK; leuk die kittens, stelletje druktemakers

Mooie kat, Pellie, hopelijk vinden jullie het baasje. Die zullen ‘m vast missen!

Hee Leon, dat had ik helemaal gemist van Snowdon, hopelijk valt het mee met zijn lichte kreupelheid?
En dat dominante, dat heeft Darlah ook. Vervelend dat ie anderen gaat uitproberen. Maar daar kun jij toch verder niks aan doen?

Zo, ben weer een beetje bij. Ik duik zo m’n bedje in. Morgen moeten we voor school naar de rechtbank in “s Hertogenbosch om daar een aantal rechtszaken bij te wonen.
Ik doe een bloemenopleiding.. zien jullie het verband?
Ik namelijk niet

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:31

klinkt goed leon!!
en waarom niet eens een animal communicator raad vragen over wat er in snow speelt?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:39

Tja... zo'n animal communicator zat ik aan te denken, maar vervolgens dacht ik ook gelijk dat ik zelf even nuchter moet worden qua gedachten en even met twee voeten op de grond moet blijven staan. Als ik logisch nadenk en rondkijk, komen de oorzaken en oplossingen vanzelf. Naar mijn gevoel kan je zo ook al een heel eind komen, en nog gratis ook.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:43

hahaha ja is ook een manier. dan heb je er iig wel goed over nagedacht

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:44

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:58

Bah, opeens is mijn beeldschermresolutie niet goed meer of zo. Ik krijg hem niet in oude stijl. Nu moet ik dus steeds heen en weer scrollen en dat leest beroerd. Ook na systeemherstel nog zulke grote letters. Niks bijzonders gedaan volgens mijn man. Wie weet hoe ik het moet herstellen. Het lukt me niet om de schermresolutie te veranderen.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:15

snowdon schreef:
Tja... zo'n animal communicator zat ik aan te denken, maar vervolgens dacht ik ook gelijk dat ik zelf even nuchter moet worden qua gedachten en even met twee voeten op de grond moet blijven staan. Als ik logisch nadenk en rondkijk, komen de oorzaken en oplossingen vanzelf. Naar mijn gevoel kan je zo ook al een heel eind komen, en nog gratis ook.

Wat zei ik nou in een ander topic? *PIEP* geld moet R O L L E N!
Je moet nuchter worden in je gedachten? Je komt al zo nuchter over.
't Wordt duidelijker, erger, hoe zien zijn mok en rasp eruit, vergeleken met bv vorige week?

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 22:45

weltruste allemaal doei doei

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 07:43

Goedemorgen!!!

En weer een nieuwe dag... Ben nog moe. Bah wat is wakker worden in het donker toch naar.... Maar goed, alleen morgen nog vroeg op en daarna heb ik lekker een lang weekend!!

Leon, balen dat Snow nog niet goed liep. Misschien toch maar even de DA bellen?

Roos, doe je voorzichtig met jezelf?

Mazzel-Meid, zal wel met je algemene ontwikkeling te maken hebben?