Herkenbaar die kosten, en dan heb je nog niet eens de onverwachte kosten. Hier de 2 shetten ook laten chippen, paspoort aangevraagd, ontwormt, geent, 2de keer enten moet nog, hoefsmid erbij en plan opgesteld voor de lange voeten. Dan heb je nog de normale kosten van voer, water, vervoer hierheen. En nog niet te spreken over het meerwerk
Tsja kosten... die horen erbij. Wat dat betreft heb ik meer dan genoeg aan Feike
Feike wist niet wat hem overkwam vandaag, na een weekje ofzo stilgestaan te hebben, heb ik hem vandaag (omdat het niet zo warm was) een kwartiertje gelongeerd. Hij was bijna niet vooruit te branden "Maar baas ik ben zo mooeehoeee"
Ik ben ff rustig rondje buiten geweest. Man wat een beesten.. heb meteen een vliegen uitrijdeken besteld. Toen ik terug kwam van buitenrit hem even laten rollen en toen zag ik dat ie niet helemaal rad liep, mn moeder ff stukje laten draven op t harde. Idd niet helemaal zuiver. Hoop dat t is van verstappen of rare sprong ofzo, hij heeft nogal wat gekke sprongen gemaakt (schrikken van een konijn in de berm, of een bordje in t hoge gras.. aansteller ) was iig nog niks dik of warm.
Morgen een fotoshoot met t monstertje :p ben altijd zo inspiratie loos over wat ik wil.. hahah. Iemand nog leuke ideeen?
Naawh hopelijk is het inderdaad even een verstapping Euhmm leuk idee voor een shoot... Indianenstyle? Of gewoon met een mooi halster of hoofdstel
Feike was aan het genieten van zijn tropenrooster Lui mormel, zweep erover Hij heeft, door de hitte, wel een wat droge koker. En het gekke is, normaal mag niemand daaraan komen want jij lelt je er echt weg. Maar ik kon hem nu gewoon vastpakken Ik heb hem even ingewreven met vaseline om hem wat vettig te maken, zodat het droge wat wegtrekt (op advies van een stalgenoot). Daarna kon hij lekker zijn schone bedje opzoeken Iemand ervaring met een droge koker en de do's en dont's?
Nee, ik moet zeggen dat ik daar zo veel mogelijk vanaf blijf. Heb stalgenoten gehad die hem bij hun ruinen regelmatig schoonmaakten enzo, had niet t idee dat t daar echt beter van werd Zolang hij er geen last van heeft dan laat ik de natuur dat gewoon regelen.
Nee schoonmaken doe ik inderdaad ook niet, maar hij was echt heel droog en volgens mij vond hij het wel fijn, want deze keer maakte hij geen aanstalten om zijn achterbeentje op te tillen
He, hopelijk iets kleins dott. Succes met de fotoshoot
Zou er geen vasaline opsmeren, daar plakt zand zo aan vast. Wat je kan doen is wassen met lauwwarm water en evt een heel klein beetje baby olie (of van die hele neutrale billendoekjes)
Hier zijn ze ook allemaal slooooom door het veelste warme weer. Tinkers hoeven dan ook niets te doen. Gister wel een heel klein rondje met Khaleesi en Aika gemaakt. Mijn opa was mee, die had Aika vast, zo leuk
Ja, Aika is enorm beleefd en braaf. Ben normaal niet zo fan van kindjes bij paarden, maar bij Aika durf ik dat makkelijk, ze is ook bereden. Diertje is zo rustig en braaf. Ook met groot verkeer enz. Echt een heel makkelijk diertje, alles vind ze prima, als ze maar aandacht krijgt. Mijn opa doet nooit iets met paarden, maar Aika loopt braaf aan een lang touwtje achter hem aan, past mooi haar tempo aan zodat mijn opa gewoon rustig kan wandelen (Khaleesi daarintegen vond het slakken tempo iets minder leuk, en de enorme mest-tractor daar moest ze toch ook nog even goed naar kijken want die was toch wel eng)
Ja hoop ik ook Zac helaas vandaag ook nog niet rad. Morgen mn instructrice maar ff laten kijken. Hoop niks ernstigs
_Clocloken_
Geplaatst: 07-07-15 18:08
Hier heeft het een beetje geregend zelfs vandaag. Sorry dat ik een tijdje niet stuurde, ik ben sinds maandag begonnen als begeleiding van een kleuterkamp voor twee weken superleuk en bij mij in het dorp dus handig
Shoot verzet naar vrijdag, spannend! Heb je al een idee wat voor foto's je wilt?
Wat leuk Claudia!! Stoere screenshot ook
Ik ging Feike vandaag longeren, had ik hem lekker lopen, begon het te hozen Dus ik snel naar de ponystal om te schuilen (die grenst aan de longeerbak) maar Feike wilde niet naar binnen Hij vertikte het Nouja dan blijf je maar lekker in de regen staan Toen de ergste regen weg was, het longeren weer hervat
Donderdag ga ik op een Trekpaard rijden (een buitenrit) en vrijdag heb ik weer les met Feike
Hier zijn ze beiden nog niet zonder toezicht hulp bij kinderen te laten Cup en Finn. Finn gaat niks doen maar snapt nog niet zo goed dat die bij een klein iemand (kind) ook achter moet blijven lopen en Cup hangt de laatste tijd de draak uit op vlak van gras naast de weg... trekt er dan zo heel subtiel naartoe. Mijn zusje van 10 had er haar handen vol mee vorige keer .
Hij vond die natuurlijke douche wel fijn inderdaad
Verstandig hoor Lor, om ze niet zonder toezicht alleen te laten met de pony's
De trekpaardenrit gaat helaas niet door, de mensen hebben afgebeld wegens "bepaalde omstandigheden", jammer, maar helaas niks te doen. Hopelijk is het niet heel ernstig voor die mensen
Wat doe je als je een ruime week niet op je paard hebt gereden en het hard waait? Juist!! Dan ga je bitloos en met barebackpad rondhobbelen door de bak Wat hou ik van dat paard
Zaccie mocht vandaag even zebra spelen. Hij is gelukkig weer rad Uitrijdeken gepast op hem, maar te strak bij de borst. Dus nu maar ff maatje groter besteld om te proberen. Hopen dat dat het probleem oplost
Vanavond komen de eerste kijkers voor onze pleegkittens. Altijd leuk en moeilijk tegelijk.
Knappe Zac, jammer dat het deken niet goed past. Lastig is dat, dieren weg doen, had ij ook toen met mijn rittens
Ik heb vanmiddag ook wel zo gelachen om Feike Na het rondhobbelen had ik hem op de poetsplek gezet en toen ik me even omdraaide om mijn cap af te doen, liep Feike door de gang en ging hij lekker zijn stalletje in daar ging hij lekker zijn hooi op eten hij weet ook precies welke stal van hem is maar dit heeft hij nog nooit gedaan Muts