[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 17:56

Bedankt Lotte en Caroline (? ) voor het welkom :)
Meeste tinkers van bokt weet ik wel te herkennen van itp tinkers. Nu jullie namen nog :+

Caily

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:02

Vallen vaak ook wel na te zoeken O:)

Wat vinden jullie van mijn creatieve momentje van gisteren? Over het algemeen erger ik me aan alles van mijn camera, zou graag een met meer kwaliteit en handmatig in te stellen functie's willen, maar deze vind ik wel goed gelukt:

Onbewerkt
http://farm7.static.flickr.com/6031/626 ... d926_b.jpg

Afbeelding

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:05

Welkom simone :D

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:06

Lotte: wat een onwijs mooie foto zo met die zonnestralen :D

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 18:39

Shaartje1991 schreef:
Hoi,

Ik snap je berichtje niet helemaal er staat dat je een nieuwe verzorgpony hebt én dat je hem hebt gekocht??

Ja sorry voor de onduidelijkheid :p Het is wel degelijk mijn verzorgpony maar ik mocht mee met de eigenaars hem gaan kopen.
Waarschijnlijk daarom dat ik zei "toen we hem gingen kopen" bla

ben net terug van het rijden zal straks kijken om de foto's te posten :)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:02

Welkom Simone en

@Lot ik hoop echt dat hij nog een paar cm groeit. Wanner gaan ze in de breedte groeien, want dat zou ook helpen. Mooie foto heb je gemaakt.
Eigenlijk is Jack eigenlijk gewoon een superpaard. hij is superbraaf, loopt heel netjes aan de teugel, hij kan springen wel 40 hele centimers en is beleerd voor de kar. Dat is ook echt geweldig. Kan ik lekker met mijn man op pad.
Ik ga geen wedstrijden met hem rijden, want ik ben echt een enorme zenuwpees. Dus daar begin ik niet meer aan op mijn oude dag :9

@ Bon & Fire; ook welkom. Wat ik een leuke naam vind is Duncan, Barney, Scot of in ieder geval iets Iers.
Je kunt op google wel zoeken op ierse namen, dan krijg je een hele lijst. Daar heb ik Jack uit gehaald, die heet officieel Macho. Dat vond ik niet leuk. :P

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:22

Kailonne schreef:
Welkom Simone en

@Lot ik hoop echt dat hij nog een paar cm groeit. Wanner gaan ze in de breedte groeien, want dat zou ook helpen. Mooie foto heb je gemaakt.
Eigenlijk is Jack eigenlijk gewoon een superpaard. hij is superbraaf, loopt heel netjes aan de teugel, hij kan springen wel 40 hele centimers en is beleerd voor de kar. Dat is ook echt geweldig. Kan ik lekker met mijn man op pad.
Ik ga geen wedstrijden met hem rijden, want ik ben echt een enorme zenuwpees. Dus daar begin ik niet meer aan op mijn oude dag :9

@ Bon & Fire; ook welkom. Wat ik een leuke naam vind is Duncan, Barney, Scot of in ieder geval iets Iers.
Je kunt op google wel zoeken op ierse namen, dan krijg je een hele lijst. Daar heb ik Jack uit gehaald, die heet officieel Macho. Dat vond ik niet leuk. :P

Dankje :) die zijn idd best leuk, de eigenaars hebben wel besloten om de naam te houden, omdat hij er goed naar luistert. Ik denk dat ik em gewoon Ido noem :) Heb ook zijn maantjes moeten trekken vandaag zodat ze overal even lang zijn.

Het had net geregend dus zo netjes ziet ie er niet uit op de foto's :P
Voor :
Afbeelding
Na:
Afbeelding
(ja hij heeft een maanoog :) )

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:28

Leuk paardje
En vooral ze blauwe oogje i love it :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 19:33

@Kailonne : Lijkt mij een moeilijk keuze over Jack. Vind je voor het plaatje ook iets te groot, maar het kan wel natuurlijk. Vooral omdat je zegt dat je toch geen wedstrijden gaan rijden. So What.
Voel je je erzelf groot op ? Dat is denk erg belangrijk. Als je je er maar gewoon lekker bijvoelt :)

Ido zijn manen ook weer netjes :)

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-11 21:12

Hehe :) dankje allebei. Vindt het een leuke pony! :)

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:44

het is bijna zover.Over anderhalve dag gaat kyona als het goed is naar haar nieuwe bazinnetje.Als het goed is want...de trailer die de mensen konden gebruiken is aangereden en niet te gebruiken.Morgen gaan ze proberen een andere te huren.even afwachten.
Kyona bewees vandaag voor de zoveelste keer een zelfstandig denkende dame te zijn.toen ik ze uit de wei haalde,keerde ze naar links en liep de rijbak in.terwijl ik richting de stal liep.pas na een paar minuten kwam ze naar de stal toe.Nee hoor,ik kan het wel alleen hoor..
van de week haalde de stalhouder ruana binnen.via de korte route door de stal heen.Kyona besloot rechtdoor te lopen en om de stal heen te lopen.Zo kwam ze via een andere deur de stal vrolijk binnen.ff een ommetje gemaakt dacht ik zo..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:26

Hihi wat leuk die natte manen!
Ik heb gister diaz haar manen gewassen, dus ik herkende het 'beeld'

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 08:53

@Ellie; Is het goed gegaan met Kuona? En hoe is Ruana nu? Wel spannend of niet? Ons veulen gaat ook bijna naar de opfok, heb er nu al zenuwen van haha.

Hier een les vandaag met mijn kleine Elsa. Ze is nu alweer 20 maanden, en ik ben nu bezig om met haar te wandelen enzo. Af en toe is ze een beetje 'ongemotiveerd' en ik hoop vandaag iets te leren over hoe ik dat op kan lossen. Ben wel benieuwd.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 12:02

@caroline:het is best goed gegaan.Ok kyona bood flink weerstand met de trailer in gaan,maar dat is logisch.Uiteindelijk hebben we met wat moeite (lees,1 halstertouw vast en twee mensen handen vast onder de billen)haar de trailer in gekregen.
Ik vond het wel pittig hoor.eigenlijk de hele week had ik al zon ***gevoel,maar zelfs nu heb ik moeite het droog te houden.Ook al was voor mij zeker dat ze niet zou blijven,je gaat door alle zorgen er van houden.
Ruana is vrijwel meteen toen de trailer weg was weer in de wei gezet bij de kudde.zo staat ze niet alleen en dat is fijner voor haar.er werden even een paar klappen her en der uitgedeeld maar vervolgens is ze lekker gaan weien en lopen.heb haar gister losjes gepoetst(niet heel erg netjes),maar haar concentratie stilstaan is na al die weken ver te zoeken.
over een paar dagen zal ze wel weer een beetje in haar doen zijn,maar t valt niet tegen moet ik zeggen(had ik wel verwacht,ruana is een ontzettend nuchter dier.)
Ik laat snel weer wat foto's zien,moet ze nog even maken.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 13:51

Gelukkig maar Ellie. Het lijkt mij ook maar niks, maar goed het is wel beter idd. Ons veulen heeft al regelmatig met trailer en vrachtwagen gereist, en stat er ook zo in. Hopelijk doet ze dat ook als ze weggaat.
Bleef Kyona nu een beetje in de buurt ook?

Vanmorgen gelest met Elsa en Olivia, ging super. Al blijkt Olivia toch wel wat weerstand te geven als ze iets moet doen :D

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:06

:wave:

Lotte wat ziet luna er goed uit! Wat heb ik me daar in vergist zeg, toen je haar ging kopen. Ze doet me vreselijk aan clover denken als ik jullie verhalen lees! Leuke tante, jullie gaan een hoop van elkaar leren!

Kyona afgespeend! Mamma heeft flink ingeleverd zeg! Hopen dat het goed gaat zo!

Ik vind Diaz persoonlijk ook nog niet klaar om bereden te worden, maar ik geloof dat er meerdere mensen zijn geweest nu die dat gezegd en onderbouwd hebben.. dus ik bemoei me daar verder niet meer mee :)

Kalionne ik vind je niet zozeer te lang voor jack, maar misschien dat het hem goed zou doen om vooral even veel kar werk te doen? Dan wordt hij wat minder belast in z'n rug en kan hij de bespiering in z'n schouders meer gaan gebruiken? Geef m'n mond ook maar een gooi hor!

Leuke foto's gezien verder!

Hier alles goed! Clover is aan het puberen, maar verder gaat t z'n gangetje :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 16:34

@caroline:kyona is redelijk in de buurt gebleven.Ik wil met een week of 3 eens gaan kijken.Dan kan ze nu even lekker wennen aan haar nieuwe vrienden.en dan is het voor mij ook niet meer zo vers.Sinds een uur of 12 heb ik weer een dipje.hopen dat dat snel minder wordt,want t beinvloed mijn werk wel een beetje.Ik weet dat ze goed terecht komt en dat ik er goed aan heb gedaan haar nu af te spenen,maar t voelt wel ***
@mallow:mama heeft inderdaad goed ingeleverd.kyona was goed gevuld toen ze gister wegging,dus die nam t er van.ben benieuwd of ze bij de nieuwe groep ook wil proberen te gaan drinken.er schijnen merries te staan die bij het zien van een veulentje(ook al is dat een vreemde)spontaan weer melk gaan geven.
met ruana gaat het wel goedkomen.Gister is ze meteen weer in de groep gezet op de wei,zodat ze in beweging blijft.dan heeft ze minder last van haar uiers die even strak gaan staan.beweging is goed.Gisteravond toen ik haar even kwam knuffelen liep de melk er gewoon uit.Ruana moet wel weer leren stil te staan als ze vaststaat aan een touwtje.Nu blijft ze aan het dansen.Maar dat kunnen de hormonen ook wel zijn.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 21:24

Hey Ellie,het heeft nou eenmaal zijn tijd nodig,ze zal de komende dagen echt veel last hebben van haar uiers,goed in de gaten houden dus!
Neemt niet weg dat ze zich wel moet gedragen hoor!Als ze anders ook stil kan staan,kan ze dat nu ook.Consequent bliven.

Hallo Mallow!

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:43

Is het goed dat ik ook meeklets?
Heb mij in het begin weleens voor gesteldt maar is al ff geleden..
Heb ook een heerlijke tinker genaamd Wohan..

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:45

Dit is Wohan..
Afbeelding

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 06:42

Mooie sokken!

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:53

wauww

max gister :D
Afbeelding

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:08

Welkom James :wave:

Ha,ha,Max heeft heerlijke ronde tinkerbillen +:)+

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 22:29

het ging al stukken beter met ruana.kon de uiers niet zo goed bekijken in het donker,maar ze vindt het wel best allemaal.Ben maar even geweest ,ik zit met buikgriep en ben niet helemaal in mijn doen.
schijnbaar is ze vandaag met een paar andere merries op stap geweest en door de omheining gegaan.rechtstreeks de wei met hengsten in.gelukkig werd het gelijk gezien en is het boeltje weer netjes gescheiden.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 09:03

@ elliecuijk wat een ondeugende merries! hihi

beterschap voor jezelf!!

Mooie foto's hierboven! lekkere tinkers!!

vandaag komt Diane weer gezellig! even een zadeltje passen op diaz! ben ZO benieuwd!
En mijn kleine knulletje gaat mee!! :D