[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:19

Ben ook best wel trots op haar Chantal, ze doet goed haar best.
Ben trouwens wel benieuwd naar je werk over vitamine C. Als je het kunt en wilt delen mag je het me wel eens mailen. Als dat niet kan is dat ook geen ramp.

Dat klinkt ook niet raar Maya, zijn reactie na het toch nemen van een iets grotere slok lijkt idd wel op de reactie van koud water langs een zere kies.
hmmmm...

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:20

Ik wil het je best even op sturen hoor. Tuurlijk mag ik het delen. Het is wel allemaal in het engels en het was voor het vak Nutrition

xingridx

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:21

hmm heb ook weer ff bijgelzen maar vrij weinig tijd vandaag

hier gaat alles beetje zn gangetje, giste rlekker buiten gereden met Blondie en Santana, samen met Maaike, was wel lekker,
en net ben ik even wezen winkelen voor een nieuwe winterjas, en zowaar, ik heb er 1 gevonden normaal moet ik er altijd voor naar Rotterdam, nu gewoon in Hellevoetsluis gevonden

Maar ga nu maar weer snel door, moet mn huiswerk nog ff afmaken en moet eind vd middag autorijden

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:23

Yarka: zou inderdaad zijn tanden kunnen zijn, maar tempen kan geen kwaad, zou ik zeker doen, succes.

Maya: Ik weet dat het erg is dat ie hoest, Horslyx vind ie niet veel aan, jammer genoeg.
zoals ik al zei hoesten er meer paarden op stal, en die staan niet allemaal op een stal bij de bak, ik probeer alles zo goed mogelijk te doen voor hem, hij staat ook buiten, , er zijn geen andere stallen waar hij naartoe kan dus dat gaat al niet.
hoop dat het snel beter gaat.

IndianaJones: ik werk ook met Frontpage, wat je ook kan gebruiken is macromedia dreamweaver, heeft meer mogelijkheden, maar wel ingewikkeld.

Annick

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:29

Dank je Annick!

Dat zou top zijn Chantal!
Vermaak je je een beetje daar verder?
Nog iets vlammends ontmoet misschien? Of zit er echt helemaal niets tussen bij de engelsen? Haha!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:31

Yarka, rond die leeftijd krijgen ze wel eens last van hun tanden. Je kan er altijd een TA naar laten kijken. Wij doen dit jaarlijks met Flanna. We hebben Dhr. R. van Dordrecht. Ben erg tevreden over deze man! Legt het ook super uit en staat goed bekend.

Ingrid, leuk dat je geslaagd bent voor een jas!

CJ, fijn dat t goed gaat

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:38

de VA is net geweest voor de entingen, en lutske hoest ook. zij heeft cubarmix gekregen, om de infectie weg te krijgen.

hij zei dat er op dit moment ontzettend veel hoestende paarden zijn.

er wordt hier eindelijk aan het pleintje voor de stallen gewerkt, grote kraan op het erf en straks wordt de eerste lading zand al gekiept.

verder weinig gelezen helaas, zo nu en dan een stukje maar kom er niet aan toe en er zijn meer fora op bokt die interessant zijn

hoe is het met esme trouwens, tijdje niks van gehoord.

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:41

Nou de engelsen zijn niet echt heel spectaculair hoor. Erg jammer, maar niks aan te doen. Des te meer tijd kan ik weer aan mn school besteden.

EDIT: Yarka, ik heb em naar je oldehietmoat adres gestuurd hoor.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:51

Dat is ook waar ja.

Ik heb het gekregen Chantal, bedankt. Ik laat je weten wat ik er van vind!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:16

jellie, hihi zin in vakantie, ik heb zin in school en werken haha

indezz, weer hard aan het werken

annick, fijn dat damian geen verhoging meer heeft, maar nog wel hoesten dus... zal wel erg geirriteerd zijn allemaal in zn keel ofzo arme vent!

yarka, fig at ook wat gek op die leeftijd, kijk hem eens goed in zn mond, het kan zijn dat er een tand niet uit wil terwijl er wel wat onder zit te drukken, die mag je dan zelf loshalen heeft de tandarts mij hier verteld maar anders kun je er zelf iemand bij halen, hoe ik het zo hoor denk ik wel gelijk tandjes... hoop dat je snel de oorzaak hebt

FK, rescue creme hebben we wel gehad, werkt super idd, nu gebruiken we vaak traumeel, werkt eigenlijk net zo
we hebben inmiddels gebeld hoor, verslagje onderaan
lekker met mira dr beentje bezig geweest dus, zelf niet echt opgelet en mira zal wel gedacht hebben och dan zal het wel ok zijn hihi
vaak als je van te voren al gaat denken van ohh god... hihi je snapt wat ik bedoel

CJ, fijn dat alles daar nog lekker gaat en dat je al een opdracht af hebt!

maya, flink aan t leren al

ingrid, drukdrukdruk hihi
wel lekker buiten gereden en geslaagd voor een winterjas

pellie, fijn dat lutske iets tegen het hoesten heeft nu, hopen dat het helpt
en vanmiddag ff aan de gang met het pleintje voor de stallen, leuk hoor

figje net naar binnen gehaald, helemaal tevreden
liet hem nog even door de oude bak rennen met cris om de klei van de benen te 'schuren' zeg maar met het natte zand
nou cris wil fig in zn kont bijten, maar fig schoot op tijd vooruit
crisje vloog door en valt zo op zn knieen haha oude opa, hij moet wel rustig aan doen
had mams belooft hem te poetsen als ie gerold had, nou en of ie gerold had, normaal is het een vosje, nu dus een zwarte tink met kleisokjes haha

andere pensionklant heeft vandaag gebeld over het zieke paardje, ze had ons al een paar x gebeld maar weet ook op welke tijden we weg zijn bij de paarden zeg maar, dusja
maargoed, verstopping zit er nog
ze heeft nu al 6 dagen niet mogen eten, wordt elke dag met sonde gespoeld met natrium nog wat
dit kan nog 5 dagen duren, toch begreep ik dat als er morgen geen verandering is dat ze verder gaan...
paardje was helemaal apatisch van de pijnstillers en alles eromheen, arm dier
toch misschien een beetje goed aangevoeld vannacht...
heb nu telkens pijn op mn borst, hoop niet dat dat van haar komt, kon ik het maar onderscheiden allemaal...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:44

t is hier weer een beetje ernstig rustig
waar is chubby eigenlijk, of heb ik daar overheen gelezen al een tijdje in mn stress hier

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 15:58

Ja behoorlijk rustig, geloof ik. Ik ga er weer van tussen, lekker naar huis en bankhangen. Tot morgen denk ik

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:06

bankhangse dan maar hihi
tot morge!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:13

Viel me ook al op dat t zo stil is hier!

Roos, nog erg spannend met t paardje En voor jou 'gevoel"

Yeuh, kreeg net een bos bloemen net als mijn andere 5 collega's. er stapt 1 vennoot op en een man die daar werkt wilde ons bedankt voor de samenwerking. Leuk boeket joh!

Nou, ik ga zo. Fijne avond!!!!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:20

thanx jellie, leuk van die man, bedankje voor de samenwerking, erg correct
ik dacht dat je vanmiddag al huisje ging kijken maar was zeker vandaag gepost dus dan is het morgen hihi

ik ga zo ook van de pc, heb het ijskoud, weet niet of ik vanaaf nog online ben dus fijna avond dat voor iedereen!

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 16:26

yarka schreef:
Ik heb even jullie mening nodig.

Mijn Fell pony is wat traag de laatste paar dagen. Hij eet traag, en drinkt niet op de manier als anders. Hij hapt het water meer. Normaal is het de snoet in het water steken en in 1 teug drinken. Verder heeft hij geen vieze neus o.i.d. Hij hoest niet. Ik heb nog niet getemperatuurd.
Kan het met het wisselen te maken hebben eventueel (hij is 2,5 jaar oud) of zou het een virusje zijn denken jullie?
De dierenarts ga ik zeker bellen, maar ik wil graag op dit moment ook jullie visie horen.

Kit was helemaal sloom en futloos toen hij aan het wisselen was. Wortel hoefde hij niet (normaal voedselvoorkeur nr 1). Ik herkende hem werkelijk niet terug. Wellicht is het ook bij je Fell het geval. Bij mij was toen ook pas voor de eerste keer de TA erbij hoor, heeft er gelijk 2 tandjes uitgetrokken voor mij (zaten al los )

Zo nu even de paardjes voeren. Heb een fikse zware pijn in de kop en oorpijn aan die kant, bleh

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:18

Weer genoeg te lezen in ieder geval....

SuperRoos : fijn dat je in ieder geval weer wat gehoord heb van dat paardje. Heel bijzonder dat je dat allemaal ook voelt : een gevoelig mens dus Probeer nog steeds op je site te komen via omwegen, maar is me nog niet gelukt.... Ik blijf het proberen in ieder geval...

FjordKootje : hoe is het nu met je collega?? Denk dat ik wat gemist heb, bokt gaat dan ook zo snel.... Heb wel je verhaal gelezen van Mira in haar biotexje.... Lekker hoor.... Fijn dat het zo goed ging.... Je foto's zijn echt prachtig van haar Gaat het met je kittens ook nog lekker van Chocje?

Moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een paard heb gehad wat last had van zijn tanden. Bij mij is er nog nooit een tandarts geweest voor de paardjes... Gelukkig maar voor hun

Heb verder lekker de stal weer uitgemest en gevoerd... De jongens knokken verschrikkelijk om het eerst binnen te komen, en dat terwijl er toch maar 1 paard tegelijk door de deuropening kan
Stelletje macho's!!

De meiden zien er ontzettend modderig uit! Als ik ze een klap op hun kont geef zit ik zelf helemaal onder het stof

Ga vanavond lekker weer naar dansen, dus ik ben er vanavond niet. Vrijdagmorgen komt mijn nieuwe bank (gelukkig!!!) dus morgen heb heb ik schrobdag als de kids het toelaten.... Effe de boel schoonmaken
Heb er helemaal zin in!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:19

Ik lees lekker mee, helaas niet zoveel tijd om te reageren
Sorry daarvoor!

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:22

Elke, waar is je avatar???

Kytha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:23

snowdon schreef:
Elke, waar is je avatar???

hier
in kerstsfeer

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:28

Mazzel-meid schreef:
Ik lees lekker mee, helaas niet zoveel tijd om te reageren
Sorry daarvoor!

Ik doe hetzelfde hoor.... Lekker meelezen en af en toe reageren..

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:32

Ahaaaaaaaaa, ik miste hem al eventjes!

Op mijn werk is trouwens iets frapants gebeurd.... Gistermiddag toen iedereen weg was, hebben de kinderen van de baas in de kassen gespeeld... Het 6-jarige dochtertje is toen met de heftruck rond gaan scheuren en is toen van het pad geraakt. Daardoor is er een complete 'hangende goot' van een soortement blik, incl verwarmingsbuizen en watertoevoer, behoorlijk verbogen..... Het zag er niet uit toen we vanochtend er langsliepen.

Maar de ouders van de kids waren al lang blij dat de kinderen ongedeerd waren, het had erger gekund was hun reactie

Zo nu eerst eten en dan op naar stal.... hoefsmid komt straks. En ik heb waarschijnlijk éín-dé-lijk instructie/begeleiding voor mij en Snowdon... Beestenboel1 op Bokt. We zijn nu nog aan het mailen.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:34

Pellie: dus bij jullie hoesten er ook, tja , hoop niet dat het bij jullie ook uit breekt.

Jellie: das mooi een bloemetje, lief van die man.

SuperRoos: ik hoop toch zo dat ze het haalt he dat paardje, hou ons op de hoogte.

Indezz: veel plezier vanavond en niet op tenen gaan staan he

Mazzel-meid: druk druk.mooie avatar trouwens.

Ben net weer van stal, damian binnen gezet en getempt, was 38 .
veearts ook nog gebeld en ik krijg siroop voor z'n hoest.
deems heeft nu dus een deken op, wat ik normaal nooit doe, heb er een voor als ie ziek is, maar zijn billen piepen eruit, dus moet een nieuwe gaan kopen.
hij heeft nu 205, tis een deken van imperial riding, dus misschien vallen ze wel klein, want ik kan me niet voorstellen dat ik een 215 moet kopen.
heb die van de shire op stal gepast en die was iets te groot.
iemand nog tip's???

Annick

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:36

jeetje Leon, dan is het toch nog mazzel dat niet de hele kas weg was.

ben benieuwd wat de smid zegt, en succes met de les dan, leuk!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:38

Snowdon; Hee wat leuk dat je instructie hebt!
Ik ben stiekem ook een klein beetje aan het zoeken! Maar nu in de winter valt het niet mee met rijden etc.

En die kinderen.. tjongejonge, ik wist dat het een stel draakjes waren, maar voor het zelfde geld was het verkeerd afgelopen.
Ik zou écht heel boos zijn als ouders zijnde!

Annick; het gaat nog steeds niet goed met Damian dus
Wat erg zeg, hopelijk helpt de siroop.
En wat een gigantische maat heeft ie zeg
Ik vond dat Shakyra al een grote maat heeft met d'r 185 :p

Mijn zus is trouwens sinds zondag weg naar Nieuw Zeeland voor 3 maanden. Ze is vannacht aangekomen na 24 uur vliegen, zonder het wachten tussendoor meegerekend. Ze zitten in een gastgezin maar ze zei dat het rare mensen waren en dat ze er zo snel mogelijk weg wilde... dus wat er aan de hand is weet ik niet precies.
Hier thuis zijn m'n ouders helemaal van slag omdat ze zo ver weg zit, en ze krijgen geen hap door hun keel enzo.. en ik en m'n zusje hebben ze alvast gewaarschuwd; wij mogen NOOIT zo ver weg!