[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:49

Ik hoop ook dat de pony een pijnvrij leven kan hebben Lor!

Wat een gave foto Claudia!!

Haha gekke Gijs :P

Lijkt me wel eens leuk om heel vroeg te rijden, dus ik ga een keertje dauwtrappen met een stalgenoot :D

Gisteravond viel het mij nog wel mee met de hitte.
Feike had de hele dag in de koele stal gestaan dus hij was mooi fit zelfs een beetje hyper.
Dus selfiestick mee, stalgenoot mee, en even op buitenrit :D
We zijn een uurtje weg geweest ofzo, maar het was hartstikke leuk :D
Feike uiteraard in zijn uitrijvliegendeken :) Smurf :=
Afbeelding
Daarna Feike lekker onder de koude douche gegooid en toen kon hij lekker de nacht naar buiten :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 12:52

Ik wil ook nog een uitrij vliegendeken kopen
Maar ben dan bang dat ie te krap is op de borst en gaat schuren ofzo..

Heb afgelopen hemelvaart gedauwtrapt met een stalgenootje.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:00

Ik heb eentje bij de EJ vandaan, ruim verstelbaar bij de borst alleen geen beensingels, waardoor hij vanachter wel schuift, dus daar moet ik even wat op gaan verzinnen.

Gaaf Dott!
Lijkt me toch zo stoer om eens te doen :D

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:08

zo'n vliegendeken staat ook nog op mijn verlanglijstje :j

Leuk dat hij zo fit was :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 13:10

Ik moest hem grotendeels weer inhouden, hij had er echt zin in haha, af en toe mocht hij even :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 14:03

Bah bah wat een kl*te weer, water naar de wei brengen vergt echt het uiterste... Kan ze niet afspuiten want we hebben geen kraan meer op stal en daarbij krijgen ze het erna alleen maar warmer. Ze hebben wel schaduw enzo van bomen.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:33

Ik spoel ook nooit voor de lol af, het heeft altijd een reden bij de mijne (net gereden, vuil achterste, als oefening bij Finn) want daarna krijgen ze het enkel warmer inderdaad.

Hier geen uitrijvliegendekens, Jack doet niet veel van de vliegen en dazen :).

Morgen de dierenarts, spannend... vandaag mis stapte die zich even en liep toen even kreupel maar was gelukkig terug gedaan tegen dat we terug richting de weide gingen. In de weide steken ging ook vlot vandaag geen gebijt of gesteiger, 1x moeten omdraaien maar dat is nog het minste :).

Hier net rijles gehad instructeur zegt of veel oefenen komende week OF nog uren bijpakken en het examen uitstellen (heb nog 1 les en dan examen op zich). Nu wat ik ga doen is morgen naar 't centrum bellen om te vragen hoe lang ik op voorhand een examen nog kan laten uitstellen als dit 3dagen is oefen ik deze week veel (net parkeren geleerd) en wacht dan af wat die zegt tegen eind volgende les... maar als het een week op voorhand moet ga ik eerstdaags moeten beslissen of ik 't ga doen of ga wachten :)

Hier was het trouwens doenbaar van de warmte want hebben enkele keren even een onweer front over ons gehad dat scheelt. De momenten met zon waren wel énorm warm terug maar op dat vlak een dagje dreigende wolken en wat koele wind was zeker welkom :D .

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:04

Ja ik spuit Zac wel af omdat ie al zweet zonder wat te doen, daarna laat ik hem lekker in koel zand rollen, hij schud het nu ook niet af.. lekker tegen de vliegen.

Wel vervelend om te horen zeker of niet Lor? Gok dat je had gehoopt dat t gewoon kon?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 22:09

Goh het kan lukken hoor op zich maar behalve als ik kan oefenen zou hij nog uren bijpakken... zal dus afhangen van of mijn ma wil doorzetten dat ik kan oefenen of niet, zo niet stel ik 't beter uit voor het zekerste... is ook geen ramp hoor maar daarom dat ik ga bellen eerst want als ik na volgende les kan beslissen is dit handiger :) . Het is en blijft een commercieel gericht centrum dus is het logisch dat ze graag klanten hebben daarom als het mogelijk is zou ik nog even willen wachten met beslissen :) .

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 06:56

Ik heb ze even afgesponsd. Woody ging gelijk rollen hahaaa. Storm stond gewoon te genieten. Daarna de sproeiers aan in de wei.

Ik heb de uitrijdeken van Qhp. Met afneembare hals. Goed te verstellen. Ook beenkoordjes. Echt een super fijn deken. Is op de borst gevoerd. Dat heb ik eruit geknipt, maar hij schuurt dus niet.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 07:24

Ok. Goed om te weten :)

Het heeft hier echt enorm ge onweerd en is vlakbij ingeslagen :o jullie nog onweer gebad?

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 08:38

Wij niet, wel een straat verder een enorme brand door de hitte...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 23:30

ja hier ook flik geknetterd ,maar niet zo super lang.

deze week heeft 1 van de bijrijders afscheid genomen.echt heel erg jammer, maar gelukkig is team eros weer compleet.donderdag heeft een nieuwe bijrijder voor het eerst op eros gereden.en t lijt wel te klikken.
voor de rest vandaag voor t eerst sinds 5 dagen weer de laptop pas aangezet,dus vandaag dat ik vandaag pas reageer.had door de hitte namelijk iet veel zin om te computeren.mailtjes las ik wel even via de telefoon ,net zoals fb.
morgen met die hitte werken..zal nog wat worden.na een kwartier was ik deze week iedere keer al zeiknat.morgen vast nog wat erger.gelukkig is het een zorgzame man,dus hij let er wel op dat ik niet teveel doe

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 08:04

Sterkte vandaag. Ik ben sinds deze week begonnen bij het asiel, en mag dus zo ook weer heen.. wat een dag om te werken..

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:04

Gisteren is een DA geweest en die keek enkel en zei direct "chronisch hoefbevangen" (van die pony) nu is de 2de dag die bevangen zegt.. ik blijf persoonlijk twijfelen aan de combinatie met zijn hoeven die verwaarloosd waren maar ze ging daar niet op in verder, had er precies niet veel zin in. Nu ik heb direct gezegd dat ik het risico niet zie zitten in de toekomst, die mag niet meer op gras zomaar dus moet constant op stal of in de uitloop. Hele dagen hooi eten want 1 spriet gras en 't kan weer prijs zijn. Ze kijken allemaal naar ons omdat ze weten dat we een uitloop hebben maar de kosten lopen te veel op voor mij, alle meer 't risico aan kosten moest ik weten dat het met een goede vitamine, mineralen kuur, extra magnesium (om te testen), afvallen opgelost zou zijn maar voor het zelfde geld gaat het 3 maanden goed en daarna dikke miserie. Vooral ook de pony mag niks meer van arbeid doen behalve eens wandelen en dan nog niet te ver en te veel... staat daar dus gewoon de rest van zijn jaren te staan en weet dat 90% van de hoefbevangen paarden en pony's cushing en/of Insuline resistentie (denk zelf dat die die IR heeft).

Dus ik heb er mijn handen vanaf getrokken, de andere zoon was aanwezig ook en die zei het van behalve als iemand zich nog bedenkt bel ik maandag een DA om hem te laten inslapen (die baalt ook enorm maar is wel eerlijk naar 't beestje toe). Naar mijn gevoel is dit het beste, 't beestje is doodbraaf en geniet duidelijk van de aandacht maar heeft ook gewoon pijn bij iedere stap... vindt het enorm zonde want die is prachtig van looks zeker geen lelijk dier en zonde dat die dan zo vroeg al aan zijn einde gaat komen. Nu ik hou die gene niet tegen om 'm zelf nog over te pakken maar ik ga het niet doen wil niet het risico nemen dat ik te kort zou komen voor Finn, Jack of Cup. Zeker nu de buut (pijnstiller + ontstekingsremmer) er af is zie je dat die terug slechter loopt niet extreem maar je ziet het gewoon. Is het moeilijkste als je ermee gaat gaan wandelen die zit vol leven dan en is echt gelukkig, ik hoop dat er geen "reddingsacties" komen en die in de loop van volgende week rustig mag heengaan. Het is jammer maar beter zo... Y;( :) .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 20:13

Eerlijk, ik denk dat het een goede beslissing is :(:) Arm ding. jammer dat het allemaal te laat kwam voor hem maar je hebt het geprobeerd.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:12

Klinkt idd als de goede beslissing

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:20

Is dat hebben hem nog proberen helpen, opvoeden was geen enkel probleem die is dol op de aandacht en ook al is het hopelijk gedaan volgende week weet ik dat die enorm heeft genoten van afgelopen week :j .

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:26

moeilijk lor, maar in dit geval denk ik wel de beste beslissing

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:28

Heel moeilijk maar wel de beste beslissing.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 22:30

Sterk besluit, wanneer er niemand is die de zorgen voor het beestje op zich wil nemen kan hij beter uit zijn lijden verlost worden.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:14

Heh bah wat naar Lor :(:)
Maar het klinkt inderdaad als het, enige, juiste besluit.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:29

Pony kan stabiel worden maar dat kost heel erg veel tijd en geld. De bijrij haf is ook chronisch bevangen en als ik hoor wat dr eigenaresse doorgemaakt heeft met dr. Ze staat nu op een schraal landje met onbeperkt ruwvoer en ze is stabiel. En het is en blijft een zorgenkindje

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:51

Arme pony... :(:)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:54

Ja awel weet dat het op zich stabiel kan worden maar ik kan er die kosten niet insteken en was maar tot september bedoeld voor eventueel bij mij.... omdat ik weet dat Jack naar huis kan komen daarna en ik de plek niet heb voor 4.

Ze heeft mij ook gezonden dat die met wandelen vandaag hele tijd wilde draven en geen moeite had met omdraaien en dergelijke. Heb haar de uitleg nu gezonden van 2 optie's die ze kan navragen, dan een uitleg van de kosten die ze alvast mag verwachten en gezegd dat ik 't niet durf... wil het risico niet nemen 1 van mijn kleine schatten of Jack te moeten wegdoen als de kosten omhoog schieten voor die pony... Nu is het haar keuze heb 't ook geschreven als er bij beide optie's niks uitkomt ze haar emoties aan de kant moet zetten en 't dier ook gewoon moet laten gaan. Ik laat 'm los en hou inslapen niet tegen, als zij dit doet hoop ik dat ze er goed bij nadenkt. :)

Want duurde maar even uitrekenen om te weten dat je aan een startbedrag van 300/500euro zit al zeker: 150euro(castreren), 20/35 euro(hoefsmid), 3/6euro/week (hooi), een hooisysteem zodat die geen zand zit te eten (10/15euro), 6 a 30 euro (1/2 a 1/4de ontwormspuit), magnesium suplement eventueel (30euro), vitaminen eventueel (10euro), eventueel een goede liksteen (5euro), een halster + hastertouw (15 euro, die dat die heeft is kapot) bloed laten nemen voor nader onderzoek rond dingen.. 60euro (maandelijkse huur dat ze zei), 200euro (indien ze 'm op een huur stuk zet om zand te laten storten indien ze het toe laten, op gras mag die nu de eerste tijd zeker niet) en laten chippen! ... =