[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:29

Begrijp dat je baalt. Misschien moet je dan nu alvast gaan plannen voor volgend jaar? Dat het dan wel door kan gaan endat je niet op het laatste moment in haast nog een hotel of b en b moet zoeken.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:40

Magica schreef:
Begrijp dat je baalt. Misschien moet je dan nu alvast gaan plannen voor volgend jaar? Dat het dan wel door kan gaan endat je niet op het laatste moment in haast nog een hotel of b en b moet zoeken.

Klopt, dat is de bedoeling.. Mijn ouders zouden dan iets huren van een week, zodat ze altijd in de buurt zijn. Ook heeft mijn vriendin tegen dan haar nieuw paard en ik mijn nieuw zadel. Dus eigenlijk is het verstandiger en beter om het volgend jaar te doen. Ik kan Tinky hier in de buurt wel laten doorrijden.. Maar heb nergens zo'n vertrouwen als bij deze mevrouw. Geen idee waarom.. Zelf rijd ik ook niet zo graag lessen, ik hààt instructeurs die op je lopen te krijsen of je keihard op je donder geven als je iets fout doet.. Ik ben zo iemand die daar écht niet tegen kan. (Ben een beetje onderdanig type) Ik zoek iemand die rustig en beheerst is en die me écht helpt. Daarom ben ik ook niet van plan om ooit nog een voet in een manege te zetten.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 13:09

Nou als jij je goed voelt bij deze mevrouw, dan moet je daar ook in geloven en daar je zinnen op zetten. En oké het is balen dat het dit jaar niet lukt, maar dan volgend jaar. Dan heb je dus een nieuw zadel en komt het eigenlijk gewoon beter uit.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 17:17

Magica schreef:
En wat is het een knapperd die Denzel! En het ziet er zo ontspannen uit aan de longeerlijn!

Klopt hij was ook erg ontspannen,
ik ben alleen niet goed in, zweep, longeerlijn en telefoon tegelijk vasthouden :o hahaha....
Hij vind alles nog zo moeilijk en heeft veel steun nodig... wanneer ik met al mijn aandacht bij hem ben is hij dat ook bij mij.
Ik moest snel een fototje maken, want daarvoor probeerde ik te filmen maar meneer had gelijk door dat ik niet met hem bezig was en ging stilstaan en wilde omdraaien de andere kant op hahaha... :+
maar je ziet het, ik heb snel een fototje kunnen schieten en hij liep heel ontspannen, hoofdje omlaag en draven maar! :D

hoe is het met je pootje???

Kaat, ik zou persoonlijk iemand in de buurt zoeken die jou prive les kan geven, of iemand op hoog niveau/ervaring die Tinky gaat rijden.
Of breng haar naar een ervaren iemand en laat haar daar minstens een paar weken staan.
en juist een onderdanig type moet drukte opzoeken om erover heen te komen, en dat zijn dingen die je aan een instrecteur moet doorgeven en die kan daar opletten.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:14

Fijn toch dat hij zo goed op jou reageert; wanneer jij volledig gefocust bent, hij dat dan ook is :-)

Mijn pootje, dat gaat nog even duren helaas. Mijn streven om eind deze week weer te kunnen lopen zoals gewoon is helaas niet gelukt, dus baal wel erg. Mn humeur is ook niet echt om naar huis te schrijven haha. Maar goed geduld is een schone zaak :-)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:21

fayem89 schreef:
Kaat, ik zou persoonlijk iemand in de buurt zoeken die jou prive les kan geven, of iemand op hoog niveau/ervaring die Tinky gaat rijden.
Of breng haar naar een ervaren iemand en laat haar daar minstens een paar weken staan.
en juist een onderdanig type moet drukte opzoeken om erover heen te komen, en dat zijn dingen die je aan een instrecteur moet doorgeven en die kan daar opletten.

Dat is ook de bedoeling. Maar haar ergens enkele weken stallen gaat niet. Dat is gewoon vééééél te duur en Tinky kan niet opgesloten worden in een stal. Zeker niet als ze dat niet gewend is. De instructrice in kwestie is ervaren genoeg hoor, die weet wel wat ze doet.. Ja, ik kàn Tinky naar stal Bruyland brengen ja, maar of ze op haar gaan willen rijden? Geen flauw idee. Vind maar eens een goeie instructeur die je niet loopt af te zeiken om het feit dat het hier gaat om een Tinker en geen BWP of KWPN'er.. Jo had er geen problemen mee, ze vond het zelf een uitdaging! Een beetje een strenge instructeur vind ik geen probleem, maar als ik echt afgebeuld word (jammer genoeg heb ik dat meegemaakt) heb ik gewoon zin om het op te stappen, sorry, maar ik kan dat gewoon niet uitstaan en vind het gewoon niet fijn. Ik zeg het je, ik rijd al niet graag lessen en dat komt gewoon door die brak manege lessen die ik kreeg.. Toch op mijn laatste manege. Paardrijden moet in rust en harmonie gebeuren, niet met geroep of getier. Het is toch niet leuk als ik niet kan genieten noch vooruitgang kan zien?

Goede instructie in de buurt vind je niet of weinig. Anders zijn ze te duur, te ver, willen ze geen Tinker berijden, ... En ja, Tinkers worden hier wel echt gediscrimineerd ja. Toch hier op de manege. Moest ik nu toekomen met Tinky zouden ze me vierkantig uitlachen, en juist dààrom wil ik ons bewijzen.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:11

ligt eraan wat je duur vind. ik weet niets van de prijzen in Belgie.
Maar ik betaal hier voor een prive les van een zeer ervaren instrecteur 25 euro per uur, wat volgens mij kwa prijs al haast gelijk ligt aan een manege lesje...
En schreeuwen, jaa ik weet niet hoe het bij jullie er aan toe gaat, maar ik heb nog nooit een instructeur hier meegemaakt die zijn lesklanten afzeikt of hard schreeuwd... kwestie van geduld van die mensen en dan is het jammer als ze zo reageren.

Maar je moet indd, iemand vinden die bij jou past. en soms moet je nou eenmaal beslissingen maken die veel geld gaan kosten, maar als daaruit een goed resultaat komt zal ik dat niet afslaan.
Paarden sport is nou eenmaal een dure hobby.
Maar ik geef liever iets meer uit, met als resultaat dat ik en mijn paard zich goed voelen dan half werk voor minder geld. Zo kan je het alleen maar voor jezelf verpesten en voor je paard

Hopelijk kan Jo.. je helpen of vind je iemand in de buurt met ervaring.
Er zijn genoeg landgenootjes van je hier op het forum dus wie weet dat zij nog iemand weten of jou hulp kunnen bieden.

En mensen die jou uitlachen... nou, daar moet je proberen boven te staan... en gelukkig heb je ons allemaal nog, die wel dezelfde liefde voor het ras delen. ;)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:13

Voor een les van Jo betaal ik ook 25euro per uur, ook zeer ervaren persoon dus vind het dat wel waard! Als zijzelf moet rijden was het 20euro per uur.. In een gewone manege zou je tussen de 10 à 15euro voor een uur betalen, mààr daar krijg je een meestal slechte les in de plaats voor terug. Qua prijzen voor lessen vind ik het geen probleem om wat meer te betalen voor een les, echter vind ik stallingen vaak wel té duur.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:44

Is beetje jammer inderdaad dat jullie niks vinden. Weet niet wat jullie zouden kunnen doen, ga eens nadenken wat hier zit (nouw ja dichter bij de trainster).

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:45

hoop dat je vader het goed gaat vinden. Strand is erg leuk!

Sterkte met je nog pijnlijke voet Jessica

En Denzel wordt steeds knapper zeg!!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 15:47

Gijs al gemeten toevallig ???
Wat gaaf dat je die foto’s zo hebt van Milo en Gijs, dat is echt leuk om te vergelijken.

Amigo is toch best flink gegroeid tussen de twee foto’s in :P

Mini-Tinky is echt heel mooi gelukt

Magica: ontzettend veel beterschap met je voet, dat is echt zo balen als je net zulke leuke plannen met je paardje hebt.

Denzel is echt mooi…. Die voorpluk, kwijl, kwijl. Als Cait toch al iets ouder was geweest……

Kaat: hoe lang was je van plan om naar die stal te gaan (misschien heb ik er overheen gelezen)? Ik zou toch proberen om instructie te krijgen bij jou thuis of in ieder geval meer in de buurt. In korte (intensieve) tijd kan je natuurlijk wel wat leren, maar Tinky en jij zullen allebei moeten wennen aan een “andere” manier van rijden en lesgeven en daar heb je al even voor nodig. Het is juist prettig als je goede instructie in de buurt hebt die jou (binnen een week) zou kunnen helpen als jij ergens tegenaan loopt.

Cait had donderdag ineens weer een temperatuur van 39 graden ipv de normale 38. Ook maakt ze proppen van haar hooi terwijl ze 2 maanden geleden nog bij de tandarts is geweest. Iemand een idee waar het van kan komen?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:31

Becs, dat is allemaal goed en wel, maar je vind hier gewoon geen goede instructie in de buurt. Thuis rijden kan sowieso niet, want heb geen bak noch een geschikte wei. Er zijn slechts weinig goede in de buurt, maar die willen dan bv geen les aan mij geven of ik vind ze te streng in de hand.. Achja, ik vind wel wat zeker? Het probleem is dat ik ook geen trailer heb, dus dan moet een vriendin mijn paard voeren en dan hang ik nog steeds aan iemand anders vast stel dat er iets gebeurt.

Ben vandaag met mijn zadel naar een ruiterwinkel geweest en ze hebben ons goed geholpen! We hebben een beetje gekeken wat de prijs is van een simpel veelzijdigheidszadel. Er was een synthetische van Norton die echt héél fijn zat en er goed uitzag. De verkoper heeft netjes alles nagemeten met ons oud zadel en het kwam goed overeen. Hij had eventueel ook nog een lederen.. Wat denken jullie?

Zoals jullie kunnen horen heb ik staan nadenken en tot de conclusie gekomen dat boomloos toch niet zo ideaal leek. Als ik een goed passende wou moest er iemand van ver komen en de reiskosten + zadelpassen kostte al énorm veel.. En dat allemaal zonder de stijgbeugelriemen, pad, ..

Trouwens, als ik ineens de draad heb gevonden in het pistewerk is zo'n zadel ook niet super lijkt me. Daarom ga ik toch voor een boomzadel :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 17:37

Zit in dubio om Amgo vannacht naar binne te doen vanwege het weer. OP buienradar zijn geen rode vlekken meer te zien maar goed daar moet je ook niet vanuit gaan.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 22:03

Kaat ik snap je probleem wel, ik had vroeger met mijn vorige tinker hetzelfde probleem. Mijn ouders hadden geen verstand van paarden en hadden geen zin om zich ermee te bemoeien, ik heb wat aangeklooid met Pardoes om maar een beetje netjes te rijden. Lessen viel ook niet mee, want ik vind instructeurs ook al snel "hard" in de hand en had erg weinig contact met andere paardenliefhebbers dus kon ook geen ervaringen uitwisselen. Ik ben op een gegeven moment mezelf les gaan geven door met de videocamera op te nemen hoe ik reed en daarna alles te bekijken en te bekritiseren :P.
Ik heb uiteindelijk 2 jaar geleden een instructrice gevonden waar ik het goed mee kon vinden. Ik hoop maar dat ze mij les wil komen geven als Caitlynn eenmaal zover is, want ik sta nu toch weer een eindje verder weg.
Ik hoop voor je dat je snel een oplossing vindt.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:49

het weer is nog meegevallen vannacht toch?

En afhankelijk zijn van ouders is niet tof, ben blij dat ik oud en wijs genoeg ben intussen om het zelf te regelen.

Jes, hoe gaat het nu met je pootje?

de foto's van de springles,

Afbeelding

Te diep, maar ik heb het idee dat hij wel vanuit zijn schoft zakt, maar dat hij alsnog vals knikt in de 3e of 4e wervel. (kin op de borst)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit was een oxer, hij gooide de eerste om, maar sprong hem toch door. had ik niet meer opgerekend.
Afbeelding

Hij is er 1x echt langs gevlogen. Maar heeft alles gesprongen verder. Veel proberen te weigeren, dat ik hem echt aanvoelde en dan ook echt moest insluiten met mijn benen, en soms toch over de sprong heen moest trekken, maar mn kanjer heeft het toch maar gedaan. Ik ben echt superrrrr trots! Hij was dood en dood moe na de les. ik ook,maar enorm voldaan!
Ik weet dat hij het kan, nu verder trainen. Ik vind deze les erg fijn, dus over 2 weken nog een keer afspreken denk ik zo.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 10:56

Hey wat super dat je nu wel je spring les hebt gehad! En wat goed van Jaron dat hij zo zn best heeft gedaan! En kan me voorstellen dat jullie moe waren haha maar het belangrijkste is inderdaad dat jullie moe maar voldaan waren ;-)

Mijn pootje is nog steeds stijf, kan nog niet plat op mijn voet staan dus loop wat op de buitenkant nog. En daardoor krijg ik wat kramp in mijn enkel en tenen haha.
Maar ja er zit dus verbetering in maar het is nog niet goed, ben bang dat het nog wel een weekje gaat duren.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:49

Super Jaron super zeg die springles!

Jes succes met je voet kan wel ff duren soms

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:53

Mira283 schreef:
Jes succes met je voet kan wel ff duren soms

Dankje, het valt me wel tegen inderdaad maar ja geduld is een schone zaak haha.
En hoe ging het gisteren met het weer bij jou? Viel het mee of toch wel slecht weer gehad?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:11

Jaron doet het super! Hoop dus ook dat ik dit met Tinky kan doen ooit.. :)

Ik ga straks trouwens richting Brakel, kijken naar mooie Tinkertjes bij Frenia! Hoop om Déaglan en de veulies te kunnen zien :) Zullen stuk voor stuk pracht paarden zijn! Had graag met Tinky meegegaan, maar met haar korte lelijke staart.. :P Dan maar volgend jaar terug op de Tinkerstal.

Morgen heb ik Tinky precies een jaar *\o/* Lekker tutten en vooral lekker verwennen, heeft ze wel verdiend :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 12:12

Het was zo'n modder bende in het land dat ik al een paar keer bijna onderuit lag en Amigo ook. Hebben hier geen buien meer gahd met onweer en tegen wat regen kan ie wel. Vandaag weer even rijden misschien lange teugel werk. Hij staat al weer een paar dagen te niksen naja 2 dagen hebben nog gewandeld wat niet geweldig ging met zijn vreugdebokken wat ie anders nooit doet :=

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:27

Becs schreef:
Denzel is echt mooi…. Die voorpluk, kwijl, kwijl. Als Cait toch al iets ouder was geweest……

Caitlinn is nu drie jaar toch?
je mag altijd kennis komen maken hoor met Denzel!!

Hier weekendje Geel (belgie) achter de rug..
we waren bij het Reggae festival daar! was nu de 3de keer dat ik daar was, in een woord wat een geweldige sfeer!

ajaa nu nog ff twee daagjes vrij en dan gaan we weer aan de arbeid.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 14:54

Denzel is knap! Vandaag maar denk ik wat lange teugel werk gaan doen aangezien de longeercirkel een zwembad is... En Amigo een pesthekel aan water heeft ik dan denk ik niet fatsoenlijk kan longeren :+

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 15:53

leuke foto's andrea! Ziet ie er goed uit he?
Het is nog even zoeken vanuit waar die kan zakken, maar dat komt wel goed.

Lees overal dat het slecht weer is. Hier in het al een paar dagen gewoon weer zomer :-)
Vandaag gereden op Grace langs de oude maas. En ging op het strandje het water in. Was mijn batterij van mijn tel op. En er waren wat oudere dames gelijk foto's aan het schieten van mij en grace. Ik vroeg of ze het mij wilde mailen en gaf mijn mail adres. Krijg ik ze net binnen zo leuk! Toch wel blij dat ik niet in een drukke stad woon. Heel aardig van die mensen.

Pff nu mijn tweede late dienst. Erna lekker 2 vrij :-)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:23

Heb smakelijk om Amigo gelachen. Druk met de jambette bezig floept er een spaansepas uit opeens. Hij dacht zeker we gaan gewoon gelijk verder met alles. Flehmen deed ie uit zichzelf en nu een commando aan vast gemaakt en hij deed het ook gewoon nog! Ook de haf van een vriendin gepakt die al wat verder is met VD ook leuk ff wat afwissleing :=

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:57

net mailtje gehad van het oude baasje van silvesters vader, zijnde Wilco. (silvester is mijn overleden hengst)
Wilco heeft iets aan zijn benen en wordt binnenkort afgemaakt...
zo zonde en sneu, maar zo zullen vader en zoon snel weer samen zijn.