[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:08

Jess_vH schreef:
Dus max ging lekker hard? Hihi. Herken het wel hoor. Grace is ook behoorlijk pittig buiten qua snelheid, maar ik kan het hebben. Vind het wel leuk. Met name met het windje erbij is ineens alles iets enger. Maar verder gedraagd Grace zich erg goed en kunnen we ook wel met los teugeltje rijden buiten hoor. Ze zet met name in het begin hard in en erna vindt ze ontspannen waggelen toch ook wel lekker.

Haha ja moest even alle zeilen bij zetten om hem
Bij me te houden hihi

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:09

Jess_vH schreef:
ohh ja vergeten te vermelden * en heeft niets met tinkers te maken* vorige week woensdag mijn nieuwe auto(tje) opgehaald !! Ben helemaal gelukkig!

Watvoor autotje ik wil ook een andere

Diaz

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 21:45

Haha Diaz is echt lui de afgelopen dagen! Gister scheen ze al niet te willen longeren met de verzorgster.
Vandaag heb ik lekker naar haar staan kijken terwijl ze buiten stond te eten. (normaal komt ze al zenuwachtig en briesend naar me toe om dingen te gaan doen!)

prima toch! lekker luiwammesen meissie! <3

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:49

Hoi Bianca,

Wat is Job een mooi dier zeg :D!! Ik ben ook sinds 2,5 weken een trotse eigenaresse van een tinker.. zul je wel gelezen hebben ;)

En nog om even terug te komen bij Kailonne, ik heb zelf een fjordje van ong. 1.38m en ik ben zelf 1.73. Heb er nog nooit iets over gehoord dat ik te groot ben ofzo... foto staat in mijn profiel ;)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:50

he? ik had gister een berricht geplaatst hier??

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 09:54

Haha zo! jij bent er vroeg bij :D Ejh maar lekker toch dat je paardje een x lekker rustig is?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:00

Diaz schreef:
he? ik had gister een berricht geplaatst hier??

2 :P en die staan er nog hoor.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:48

Hey iti, ik was benieuwd naar jouw tinker maar kan jou foto's op je profiel niet zien?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 10:49

nee de laatste? dat Diaz zo lekker lui was?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:31

Diaz schreef:
Haha Diaz is echt lui de afgelopen dagen! Gister scheen ze al niet te willen longeren met de verzorgster.
Vandaag heb ik lekker naar haar staan kijken terwijl ze buiten stond te eten. (normaal komt ze al zenuwachtig en briesend naar me toe om dingen te gaan doen!)

prima toch! lekker luiwammesen meissie! <3

Ja hoor :)
Shaartje1991 schreef:
Hey iti, ik was benieuwd naar jouw tinker maar kan jou foto's op je profiel niet zien?

Dat klopt. :) ik heb er geen, alleen een verzorgpaardje, zij is van tinkerplein die ook in dit topic zit, ze heet Madelief.
Daarnaast mn borstel en vlechtvriendin, ook van tinkerplein, daar heb ik zo geen foto van, zij heet Odjus Rakli en is de dochter van Mel waar Lot_ in dit topic op rijdt :)

[AR-ITP] Madelief voor het eerst voor de kar!!

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 11:33

Oke :D Leuk dier hoor!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:13

ellen_xx schreef:
Watvoor autotje ik wil ook een andere

Een Toyota Aygo Dynamic Navigator. Is een mond vol voor een stoer klein wagentje :D
Afbeelding
Alleen heb ik deze van google geplukt. Ik heb er een zonder reclame hihihi

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 17:20

leuke auto :j

bedankt allemaal voor de reacties over Jack. Ik twijfel nog even lekker verder.
Op stal wil iemand misschien een tinker kopen. Als zij Jack eventueel wil kopen ga ik erover nadenken. Blijft hij wel lekker op stal staan. Dat lijkt met wel leuk. alleen als hij dan toch nog 5 cm groeit dan zal ik misschien wel balen.

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 19:25

leuke auto :D

ik heb nu nogmaar een oude renault twingo onder me kont haha

BONxFIRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 21:57

Hoi! :) Ik heb een nieuwe verzorgpony, is een heel leuk tinkertje van 5 jaar :d ik ga hem morgen voor het eerst in zijn nieuwe thuis rijden. Ik kan foto's posten ook dan :) .
Trouwens, we hebben hem gekocht onder de naam Idool maar dat vinden we allemaal niet zo mooi :p iemand leuke namen? 't is een ruin . :)

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:38

Hoi,

Ik snap je berichtje niet helemaal er staat dat je een nieuwe verzorgpony hebt én dat je hem hebt gekocht??

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 08:46

Ja dat snap ik ook niet echt??

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:28

leuk autotje!!

@ iti hahaha ik lees er gewoon helemaal overheenn ;)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:22

Heidy... Het is wat je zelf wilt, qua lengte van jou vind ik het wel kunnen op Jack, misschien voor de sport niet mooi, maar te groot valt mee hoor, de lengte van Jacks rug kom je niet mee in de knoei? Maar als jij liever wat meer Tinker onder je hebt en Jack daarvoor wilt laten gaan zou ik zeggen, waarom niet? Daarbij zal hij nog wel iets groeien, misschien binnenkort een groeispurtje in de hoogte, en daarna wss nog wel in de lengte: http://img43.imageshack.us/img43/4641/groeischijven.jpg

Carolien lekker met Mel en de hele bups op pad geweest, gezellig. Brave Maddox, en Diablo! Hij stond pas heel geïnteresseerd te kijken toen ik met Luna in de bak bezig was, haha.

Ooh, een Tosca-kindje, ik ben benieuwd hoe die uit gaat groeien! :))

Sterkte met het afscheid nemen Ellie. Aangevallen worden... weet dat het in belang van het paardje is en niet omdat wij jou niet mogen ofzo, je praat juist altijd heel lief over je paardjes! Toch was mijn merrie allang daar weg geweest als ze er zo bij zou lopen Bultje op de ruggengraat, is dat achter het zadel? Dat is een veel voorkomende plek voor blokkade's in de rug, je kan dat, als het dat idd is, eruit laten masseren door een masseur. Er zijn volgens mij meer optie's, maar dat weet ik verder niet precies.

19 jaar en voor het eerst 's winters buiten, spannend! Beterschap voor de kleine, hoe is het nu met hem?

Max :):) op buitenrit, maar toch genoten :)

Welkom Bianca, gefeliciteerd met je prachtige aanwinst!

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Jes! Vind jou en Grace ook nog steeds een prachtig team!
We moeten maar eens wat afspreken, Thigor staat tegenwoordig in Poortugaal, dus ik kom zeker een keer die kant op :)

Hier gaat ook alles zijn gangetje. Luna doet het momenteel even iets te goed :o Pas was ze ff lekker aan het puberen, maar een paar dagen wat minder lang leve de lol doen zat ze weer keurig in het gareel. Lichamelijk is ze weer wat gegroeid, maar geestelijk zeker ook. Na 3 maanden is het kwartje "kusje geven" ineens gevallen. Ik was er allang niet meer mee bezig maar zij had het blijkbaar ergens onthouden en begon er pas ineens mee, terwijl ze het voorheen alleen snapte als ik laag voor haar zat, haar hoofd ervoor omhoog doen snapte ze niet. Maar dat ze alleen wat lekkers krijgt als ik ook het commando geef dat snapt ze nog niet helemaal. Verder haar pas aan de longeerlijn gehad, rondje stap - draf - stap - draf - stap en halthouden op beide kanten, ging perfect, dus dat hoef ik voorlopig niet meer te doen. Volgend jaar (of nog later) als ik ga beginnen met het inrijden pas weer. Lange lijnen gaan ook erg goed, of eigenlijk ook vrijwel perfect. Ik heb dan een zweep aan de binnenkant om haar iets makkelijker te kunnen corrigeren voor het naar binnen vallen. Met van hand veranderen was ik vergeten die ook mee te wisselen en sloeg ik ermee tegen de bakrand. Luna schok en bokte, maar trok netjes haar benen in dat ze mij niet raakte, schat is het ook.

Verder geniet ik met volle teugen van Mel, heerlijk. Verder lijk ik op stal ineens sociaal te worden, haha. Was ik eerder, en op vorige stallen, helemaal niet. Ik was veel liever alleen met de paarden bezig, maf hoe dat ineens kan veranderen, maar ik vind het tot nu toe erg gezellig :)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:42

Hoi,

Zou ik in dit topic mee mogen kletsen / posten ect ? :o :D Het lijkt mij leuk om ervaringen te delen. Denk dat ik qua het ras tinkers aardig van jullie kan leren :)

Had mij wel al voorsteld in de tinkerhoek 3 maanden geleden. [TI] Voorstellen. . Dus misschien dat sommige mij al 'kennen'.

Maar zal het nog een keertje kort doen:
Naam Simone, 3e jaars ergotherapie student in Rotterdam, Sinds een maand jonge tinker Kayleigh op stal. Hiervoor heb ik 4 jaar mijn eigen pony gehad, die ik helaas in september heb in laten slapen. Rijd nog een paard van een vriendin. Andere hobby's zijn schilderen, fotografie en theater.

Foto van mij en Kayleigh vandaag: Afbeelding

Verdere info en foto's staan in mijn profiel, maar vragen mag altijd :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:47

Welkom Simone *\o/*

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:49

@lot:mijn merrie staat afwisselend op het gras en in de paddock.Dit is de paddock voor het huis,waar enkel wat groen langs de kantjes staat.t is daar een lekkere blubzooi!tja ze is geen vuilmaker,dus dat vieze is een uitzondering.Kyona echter houd er wel van om smerig te worden.
Ik denk dat ruana in de loop van de volgende week weer bij de groep wordt gezet.Dat zal ze fijn vinden.misschien zelfs wel maandag.Ik zal vandaag maar eens vragen wat er gaat gebeuren.ik vindt het megaspannend.
die rug houden we in de gaten ,maar het is buiten het zadel het bultje en ze heeft er ook geen last van.ze reageert er niet op als je er aan voelt.
Vandaag wordt ook een tijd afgesproken van ophalen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:59

Spannend Ellie! Fijn dat Ruana binnenkort weer de groep in gaat...
Heb je trouwens ooit nog eens reactie gehad op je zoektoch naar de vader van Kyona?

Ik ga mn bedje maar eens uit, huis opruimen en schoonmaken. Een dag niks te doen hebben is echt slecht voor mij, hihih. Luna en ik doen het een stuk rustiger aan nu. Of eigenlijk jeuken mijn vingers gewoon te erg om met haar bezig te gaan dat ik het naar haar toe gaan even beperk tot 3 keer per week (en uiteraard wel ff knuffel geven als ik met Mel op pad ben geweest). Als ik ga dan wil ik namelijk weer veel te veel, dus neem haar maar even tegen mezelf in bescherming :Y) Met veel positief benaderen en belonen kan er een heleboel heb ik het idee, zolang de hoeveelheid stress die erbij komt maar beperkt blijft en ze de tijd krijgt om het in het koppie een plekje te geven, dat laatste heb ik de meeste moeite mee, geduld is een schone zaak :P Maar het laatste wat ik wil is dingen doen waar ik later spijt van krijg, dus ik zal wel moeten...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:29

nee helaas nooit geen reactie gekregen.Ik heb zo mijn ideeen erover.Een ervan is dat de naam misschien wel niet klopt.Ik heb contact gezocht met iemand van de tinkertukkers(volgensmij schrijf ik het zo goed)waar de ouders vandaan zouden moeten komen.Die bestaan wel das zeker,maar nu wil ik er achter komen of hun toevallig weten hoe het veulen moet zijn genoemd toe het werd geboren(atalanta zou de moeder zijn,en het veulen is geboren bij de boer waar ik mijn ruana heb gekocht).De zoektocht gaat verder.
Ik ben wel van plan een foto te gaan plaatsen bij mijn topic van die bewuste hengst.Ook al is de foto niet door mij gemaakt.Ik wil weten waar hij nu is

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 16:45

Spannend hoor Ellie!

Welkom Simone!

Hier staat Olivia inmiddels toch met regendeken op. Gister was ze koud tussen de achterbenen, nu weer lekker warm. Blijkbaar heeft ze het dus toch nodig. Maar goed, ik heb al een 200gr deken klaarliggen en als het moet haal ik er wel een bij. Ze is nu wel klaar met haar veulen trouwesn, die mag nauwelijks nog drinken.

@Lot; Het gaat goed met veulen hoor! We smeren nu 2 keer daags met Aloe vera Jelly om het soepel te houden, en ze vindt het wel prima. Er is ook niets dik geworden of warm, dus dat is asllemaal top. Ze heeft wel een tetanus spuit gehad trouwens, aangezien ze nog niet geent is.