[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinkermuts

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:07

Goedesmorgens allemaal.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 08:19

idd goeiemorruguh

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:24

Chev, wat een pech in je familie. Ik hoop dat het met schoonmama meevalt!

FK, dan kan ik die zalf met een gerust hart kopen. We hebben er gisteren maar acederm opgedaan. Dat werkt vaak goed bij haar.

Sox, ze hadden idd ook Weleda bij de Tuinen maar niet die zalf die ik moest hebben. Die was niet voorradig. Maar dan zou ik weer helemaal naar Dordrecht moeten om te kijken of het aangevuld is. Ze hadden alleen gezichtreiningingsspul liggen.
Is lekker hoor zuurkool met dat vlees. Ik eet het ook meestal met rookworst of met gehakt in ovenschotel. Idd koolraapjes. Lekker!
Wat vreselijk voor die familie van je pensionhoudster. Mijn collega's stiefdochter heeft dat ook gedaan een tijd terug. Zo moeilijk te bevatten zoiets
Jammer dat de Haf weggaat.

Marcella, klinkt leuk v.d. vereniging!

Fijne dag allemaal!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:28

Goedemorgen!!!

Vandaag maar weer eens werken, gelukkig nog maar 3 daagjes, vrijdag ben ik lekker vrij...

Werk ze allemaal vandaag!!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:33

Ohja, ik had trouwens nog een fijn nieuwtje. De tumor in Jan's moeders hoofd is niet gegroeid. Ze heeft weer een halfjaartje rust voor ze weer gescand moet worden. Helemaal blij was ze

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:36

Goedemorgen allemaal!

Gisteravond dus voor de tweede keer gereden. Dit keer in het donker, in de verlichte rijbak. Dit was natuurlijk erg spannend.
Ze was wel erg kijkerig en vond de geluiden van buiten de bak vanuit het donker wel vreemd, maar deed het verder perfect.
In stap kan ze ook al behoorlijk mooi rond door de wending lopen, gebogen in haar lijf bedoel ik dus. Een slangevoltetje deed ze al super. Ook het halthouden ging na een paar keer oefenen al super!

Als ze alles zo snel leert ben ik echt helemaal gelukkig.

Verder wil ik iedereen die het nodig heeft even veel sterkte wensen. Ik moet nu snel weer aan de slag.
Fijne dag allemaal!

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 08:37

Goed nieuws zeg Jellie!

IndianaJones

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:45

Goedemorgen allemaal!!!

Ow dat is zeker goed nieuws Jellie!!!! Kan me voorstellen dat ze erg blij is!

Heb het megadruk de laatste 3 weken op m'n werk. Niet veel tijd voor surfen op het www
Zal aan de slag gaan!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:25

jellie, gaaf, vanmiddag huisje kijken!
lekker op fluit gereden en flan die goed liep weer, fijn hoor
wat fijn ook dat de tumor niet is gegroeid bij de moeder van jan

spetter, gefeli met je examen dus, goed hoor!
balen van je koppijn, hoop dat t vandaag over is
verder oma en de hond aan het opknappen, fijn dat oma lekker thuis op mag knappen

desillies, das balen van die fles ja, equishine loopt hier ook vaak leeg

leon, misschien heeft snow toch ook wat last van die plekjes... net als flanna en paardje hier op stal liep er ook stokkreupel van
calendula zalf van weleda werkt er erg goed tegen...

wenk, lekker gereden dus op ander paardje

maya, thanx voor wat je zegt over sky, ik verwijt mezelf nu niks meer hoor, toen wel, maargoed denk dat ik daardoor nu dus veel van dat soort dingen aanvoel, omdat het toen allemaal langs me heen is gegaan
fijn dat je afstudderproject vormen begint aan te nemen

FK, fijn dat het longeren op deze manier goed ging, fijn dat ze ook een beetje met het bit ging spelen nu
leuke foto
mooi dat die calendula van vsm zo goed werkte op het wondje van de kat, met lavendel dus, heeft hele goede eigenschappen en mag als 1 van de weinige olieen ook puur op de huid, goed voor hoofdpijn, brandwonden en slapeloosheid
had eens een brandwondje, 2 cm ofzo dus viel mee maar wel erg lelijk, drupje lavendel erop, na 3 kwartier was het een klein rood vlekje geworden...

TM, fijn dat het wat beter gaat met je rug, lekker gecrosst dus

cheveyo, hoihoi alles goed?
nog kwijlfoto's van figje tegen gekomen haha
nu je schoonmoeder weer opgenomen, het is wat allemaal bij jullie hoop dat opereren niet nodig is...

shayla, thanx...
lekker met logan aan het trainen dus, ben benieuwd hoe die het gaat doen met vijfheerenlanden

marcella, hoop dat het gaat lukken dan met die rijvereniging

yarka, gaat super dus met die cody en rijden, leuk dat ze ook al mooi de buiging in haar lijf neemt bij bochten, fig moet ik daar echt in trainen op het moment, maar gelukkig zit er nu erg veel verbetering in

IJ, jammer dat je het zo druk hebt op je werk

nou hier inmiddels nog niks van t paardje gehoord, wordt een raar verhaal allemaal maar vind dat niet correct om op internet te plaatsen eigenlijk, maja klein beetje dan maar, anders snappen jullie het ook niet
we zijn 4 dagen druk geweest met het beessie, 2x naar kliniek gereden etc... eigenaresse had gezegd ons nu te bellen als ze meer wist en vervolgens niks gehoord dus nu, we vinden het te gek voor woorden dat wij moeten bellen eigenlijk, is toch wel het minste wat we verwachten

maargoed, vannacht ben ik zelf erg ziek geworden
spastische darm speelde enorm op, kon er bijna niet van lopen, enorm misselijk en het gevoel van koorts, was bang dat het weer niet van mij was maar weet het dus niet omdat we niks horen
nu ben ik weer aardig opgeknapt maar nog niet echt lekker, slecht geslapen dus ook

gister gelukkig wel lekker kunnen genieten van figje, lekke gereden, kon wel merken dat ik er een dag of 8 niet op heb gezeten, hij had gelijk meer moeite met rechtrichten, omdat het nog geen gewoonte is zeg maar dat ie zo moet lopen

vanochtend heb ik ze al lekker buiten gezet, vanmiddag ff voeren en vanaaf maar weer ff iets doen ofzo, en vanaaf coyote ugly kijken denk ik, lekker simpel filmpje geloof ik

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 10:25

beetje lang antwoord weer hihi sorry

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:03

Yarka, lekker dat je weer gereden hebt! Leuk dat het zo goed gaat al!

Ijones, succes met de werkdrukte.

Roos, wat jammer dat ze jullie niets heeft laten horen na al de energie die jullie er ingestoken hebben Balen ook dat je zo ziek was vannacht. Fijn dat je gisteren wel van Fig hebt kunnen genieten.

Oh, ik heb echt zoooooo'n zin in vakantie. Ben er echt aan toe maja nog een paar weekjes werken….

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:13

Goedemiddag allemaal, ben weer lekker aan het werk.... Helemaal weer bij gelezen.... Fijn dat het met de meeste lekker goed gaat, sterkte voor de anderen die minder zonder zorgen zitten!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:24

Leon, ik ben benieuwd wat de smid gezegd heeft vandaag. Hopelijk goed nieuws

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:33

Hallo Allemaal.
zit ook weer even achter de comp.

Yarka: wat fijn dat het zo goed gaat zeg, super

Jellie: spannend naar een huis kijken, hoop dat het is wat jullie zoeken.

Spetter: gefeliciteerd met je examen, ik heb hem toen ook gehaald, maar hij is alweer verlopen.
wat fijn dat Oma Vlissingen weer wat beter is en dat ze terug mag in haar eigen huis, dat betekend zo veel voor oudere mensen.

Leon vervelend van Snow, hoop dat de hoefsmid ziet wat het is.
Sterkte

Wenk gaat vreemd hehehehe, toch wel leuk om op een ander paard te rijden.

cheveyo: tjonge het zit jullie ook niet mee zeg, ik hoop dat het allemaal mee valt

Roos: hoe is het nou met het paardje??

Damian heeft geen verhoging meer , maar hoest nog steeds

Annick

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:08

Hopelijk knapt Damian snel op Annick!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:22

Zo net lekker en gezellig gelunched!

Annick, wat balen dat Damian nog hoest gelukkig geen verhoging meer..

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:22

fjordkootje schreef:
Calendula creme van VSM... eergisteren gesmeerd op een vervelend viezig wondje van een van de 2 weken geleden gecastreerde poezen. 't Is nu helemaal genezen. Lavendel wordt ook in een verfrissende benengel van Yves Rocher (gister gekregen) gebruikt bij bv moeie benen, zorgt voor betere doorbloeding. Betere doorbloeding lijkt me geen slechte eigenschap bij wondjes. Heel goed dat je naar de bestanddelen hebt gekeken, Jellie.

Heb hier het tubetje
Calendulan creme van VSM
Calendula in cremebasis met gezuiverd water, decyloleaat, cetostearylalcohol, ceteareth 20, sorbinezuur en eucalyptusolie.
Hier zit dus geen lavendel in.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:23

haaaai allemaal.

even een vraagje...over websites maken. Volgens mij hebben een aantal van jullie ook een website gemaakt. Ik maak ze in frontpage.
Nu heb ik een cd met van die standaard opmaken voor websites. Maar ik zoek eigenlijk meer of andere. Hebben jullie daar ervaring mee??? En weten jullie waar ik zoiets kan vinden?????

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:27

Ik heb even jullie mening nodig.

Mijn Fell pony is wat traag de laatste paar dagen. Hij eet traag, en drinkt niet op de manier als anders. Hij hapt het water meer. Normaal is het de snoet in het water steken en in 1 teug drinken. Verder heeft hij geen vieze neus o.i.d. Hij hoest niet. Ik heb nog niet getemperatuurd.
Kan het met het wisselen te maken hebben eventueel (hij is 2,5 jaar oud) of zou het een virusje zijn denken jullie?
De dierenarts ga ik zeker bellen, maar ik wil graag op dit moment ook jullie visie horen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:31

SuperRoos schreef:
mooi dat die calendula van vsm zo goed werkte op het wondje van de kat, met lavendel dus, heeft hele goede eigenschappen en mag als 1 van de weinige olieen ook puur op de huid, goed voor hoofdpijn, brandwonden en slapeloosheid
had eens een brandwondje, 2 cm ofzo dus viel mee maar wel erg lelijk, drupje lavendel erop, na 3 kwartier was het een klein rood vlekje geworden...

Het is dus de Calendula creme zonder lavendel die ik heb...
Brandwondjes helpt Rescue Creme ook heel goed tegen. Er op smeren, en binnen 5 minuten is de pijn weg!

Als je ECHT wilt weten hoe het met het paardje gaat zet je je "verwondering" (vul maar een ander woord in) opzij en bel je. Aan de andere kant zou geen nieuws ook goed nieuws kunnen betekenen....

Heb net Mira's sokken geBiotexed. Automatisch zette ik de voeten 1 voor 1 in de emmer, en ze bleef braaf staan. Ik had er niet bij stil gestaan dat het wel eens zou kunnen zijn dat ze het vreemd zou kunnen vinden

Nu naar werk toe, collega zit tot 16.00 uur in cursus, dus die zal ik alleen zien als ze tas en jas komt halen.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:33

fjordkootje schreef:
fjordkootje schreef:
Calendula creme van VSM... eergisteren gesmeerd op een vervelend viezig wondje van een van de 2 weken geleden gecastreerde poezen. 't Is nu helemaal genezen. Lavendel wordt ook in een verfrissende benengel van Yves Rocher (gister gekregen) gebruikt bij bv moeie benen, zorgt voor betere doorbloeding. Betere doorbloeding lijkt me geen slechte eigenschap bij wondjes. Heel goed dat je naar de bestanddelen hebt gekeken, Jellie.

Heb hier het tubetje
Calendulan creme van VSM
Calendula in cremebasis met gezuiverd water, decyloleaat, cetostearylalcohol, ceteareth 20, sorbinezuur en eucalyptusolie.
Hier zit dus geen lavendel in.

Gek, bij die VSM van onze super zit er ook lavendel in. Staat ook duidelijk op de verpakking aangegeven (miss vernieuwd product)
Gelukkig zie je die collega niet echt...

IJones, kan je helaas niet helpen...

Yarka, het kan met de tanden te maken hebben. (zeker in die leeftijdscategorie)Dan kan het eten ook moeite kosten. Wanneer is de TA voor t laatst geweest?
Pas was er bij ons ook een virusje op stal daar kregen sommige paarden dikke benen van en die aten ook niet met veel smaak.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:41

Zal zijn benen eens checken. De TA is nog nooit geweest, moet ik me nu schamen? Misschien niet verkeerd om deze ook eens te laten komen.
Waar zou je een 'betrouwbare' kunnen vinden?

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:03

IndianaJones schreef:
haaaai allemaal.

even een vraagje...over websites maken. Volgens mij hebben een aantal van jullie ook een website gemaakt. Ik maak ze in frontpage.
Nu heb ik een cd met van die standaard opmaken voor websites. Maar ik zoek eigenlijk meer of andere. Hebben jullie daar ervaring mee??? En weten jullie waar ik zoiets kan vinden?????

Hey IJ, helaas geen ervaring met Frontpage nog, maar wel met gewone HTML websites. Dat is heel simpel knippen en plakken. Op internet zijn er ook genoeg gratis "cursussen" te vinden waarbij ze stap voor stap vertellen wat je moet doen. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Kijk anders maar eens op die van mij (zie mn onder schrift) wat je er allemaal mee kunt.

Hoe is het verder trouwens met iedereen? Goed mag ik hopen. Hier, afgezien van dat het koud is, goed en ik heb mijn eerste opdracht over Vitamine C af . Nu kan ik aan behaviour gaan beginnen.

Maar ik ga zo eerst drinken

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:05

Yarka, het is nu ineens flink wat kouder vind ik zelf, van het weekend was het vrij zacht, terwijl het nu echt fris is. Zou het niet kunnen zijn dat hij het water ook te koud vind? Kan idd ook deels met gevoelige tanden door wisselen te maken hebben. Ik laat dat trouwens door mijn dierenarts doen. Een van die jongens is ook echt voor de paarden gestudeerd. Maar ik geloof dat tandenfee (zelfde website) ook heel goed bekendstaat.

In de vriestijden wil onze koe (ja ik weet het ) ook altijd maar heel moeilijk drinken, dan hapt ze ook altijd water ipv gewoon te slurpen. Amanda drinkt in de wintertijden ‘gewoon’ heel erg weinig.

Annick, sterkte voor Damian, maar ik wil je toch echt aanraden om nu flink actie te ondernemen… Voor je chronische problemen hebt… Hoesten is voor paarden gewoon echt slecht, een mens kan hoesten zonder serieuze longbeschadigingen op te lopen. Paarden niet. Ik zou hem zelf echt weghalen van die stal bij de bak… En op een drogere stal en/of omgeving neerzetten. Nat hooi voeren en iets voor de luchtwegen wat je DA aanraadt. Hoe doet hij het op die Horslyx? Die stal helpt hem nu gewoon niet… Dat ie dan zonder zijn maatje moet, sja jammer maar zijn gezondheid gaat voor.

Verder zelf weinig te melden… Ben aan het leren en af en toe krijg ik wat werk toegeschoven Al mijn opdrachten zijn nu uit handen, verslagen praktisch af. Wacht enkel op medestudenten voor hun verslagen voor de bedrijfs- en functievergelijking…

Chantaljamie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:07

Ow yarka, wat goed van cody en sneu van de fell pony. Hopen maar dat is snel weer beter wordt.

Duimen dat het met Damian ook weer snel wat beter gaat. Hoesten is niks hoor