[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Clocloken_

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:39

Brrr wespen.. Hopelijk blijven ze nu weg :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:18

Net gaan kijken naar waar het gat zat en er zit geen leven meer in. Gisteren om dit uur krioelde het nog... ik ben blij dus nog enkele dagen wachten dan een emmer er over gieten (zij die van de brandweer) voor het laatste vergif in het gras, gat toegooien en dan kunnen de pony's er terug op :).

Vandaag ook nog eens naar die andere geweest. Ging terug allemaal top enkel het terug in de weide doen was miserie even heb uiteindelijk de pony overgenomen en zelf beginnen corrigeren. Kwam er op neer als je er voor liep ging het prima maar als je er naast wilde lopen duwde die je gewoon aan de kant zodat die er niet in hoefde... dus die gecorrigeerd meneer was niet blij ging de lucht in dus dat ook gecorrigeerd en daarna dus in en uit de weide, corrigeren waar nodig en kon na 10 minuten zowaar met een pony naast mij de weide in zonder geduwd te worden :) . Heb de andere alvast gewaarschuwd dat het kan dat die het morgen gewoon terug opnieuw probeert }:) .

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:28

Ik denk niet dat ik Feike met grondwerk in het water ga krijgen Jane :')

Heerlijk zo'n Tinker knuffel dag Jane!
Wat zullen die meiden genoten hebben <3
Ik duim mee dat het zadel past!

Ik ben er ook niet zo blij mee dat het zo warm wordt.. Pff kan heel erg slecht tegen hitte -O-
En dan kan ik ook niets met Feike doen en dat is ook balen :+

Spannend chimello, fijn dat er een zadelpasser langs komt, ik zal ook voor jou duimen! Super dat je alle andere spulletjes voor hem al besteld hebt :D

Jij ook al een nieuw zadel Leonoor :D

Ik baal van mijn rot chaps... Door die krengen heb ik een gat in het zweetblad van mijn, nog maar een jaar oude, zadel.. @#$& -O-
Maar mijn laarzen zijn nog steeds niet klaar dus ik heb niets anders ;(

Knappe pony's weer Maartje!
En wat zijn je kipjes en kwartels mooi geworden zeg!!

Klinkt goed Claudia! Knappe Jolly :)

Wat super dat het laatste konijntje een huisje heeft gevonden Lor :D
Bah wespen, rotbeesten :oo
Malle pony ook, heb je nog wel even werk aan zo te lezen.

Ik ben gisteren met een vriendin naar Den Haag geweest, daar zijn we naar een hele grote dierenwinkel geweest waar ze ook een minidierentuin hadden haha. Ze hadden er 3 grote Oehoe's, een beverrat, eekhoorns, hele aparte eekhoorns, verschillende soorten papegaai, knaagdier, schildpadden, slangen en andere reptielen, vissen en zelfs flamingo's := Was een hele gave hihi
Daarna zijn we naar Amsterdam gegaan en hebben we het martelmuseum bezocht en natuurlijk ook meerdere winkels. Was super gezellig! :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:34

Flamingo's, serieus?? Heb je foto's gemaakt? :D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:43

Ja echt flamingo's! :D
Afbeelding

Aparte eekhoorn :P
Afbeelding

Oehoe <<)
Afbeelding

Ara :D
Afbeelding

Beverrat :))
Afbeelding

Nog een birdy :+
Afbeelding

En ze hadden nog veel meer gave beesten :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:06

Wtf halve dierentuin :o wow..

Maar door je chaps een gat in je zweetblad?? Hoe dan? :o

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:36

De schoenmaker heeft mijn ritsen verknald, waardoor er door de uitstekende rits, gaten in mijn zweetblad komen. -O-

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:56

Nou lekker dan :\

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:31

Ben je klaar mee :x

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:37

Idd :\

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 23:37

Daar ben je echt klaar mee... Heel slordig!

Kan me eindelijk aansluiten bij de bonte paarden bende! Ben weer op de bonte merrie geklommen met zadel. Wat een heerlijk paardje ook met rijden. Dus twee rijpaarden nu wat ben ik blij!!!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 00:10

Nou dat is echt rot van je zweetbladen :( . Zo he halve dierentuin inderdaad :D

Mira@ Leuk dat je nog een rijpaard ter beschikking hebt nu :j .

Hier Finn deze keer de volledige doop gegeven.. vorige keer had ik gewerkt met zijn benen afspoelen gewoon, deze keer overgegaan op helemaal. In het begin wat draaien en toen stil staan, eerst nog gespannen maar die begon zich ook gewoon te ontspannen :D . Cup zijn achterste en staart ook terug gedaan (meneer had wat last van zijn darmen gehad zag ik) maar Cup is daar allemaal niet meer van onder de indruk :) .

Vanavond naar de pony geweest ga weinig zeggen maar wat vinden jullie van 'm kwa lopen ?
Filmpje 1 is op het gras: https://www.dropbox.com/s/ss4v9woh8c0im ... 6.mp4?dl=0
Filmpje 2 is op het harde: https://www.dropbox.com/s/mgf7otstm72ae ... 7.mp4?dl=0

Ik wil enkel meegeven dat die op de weide sowieso nooit enthousiast is behalve als die de weide uit mag en het dus richting de poort gaat... en op zijn ene achterbeen loopt die onregelmatig/trekt die wat maar voor de rest ?

Verder ga er morgen terug naartoe en kan zeggen dat ze nu met DA contact heeft om "hakkie takkie weg zakkie" ;) . Als alles goed is gaan de ballen er af :+ . Ik heb geen moeite met hengsten en hormonaal gedrag corrigeren maar zij wil 'm eventueel houden na de zomer en durft dat minder. Ze doet het wel hoor al beter maar de reflexen zitten er nog niet in. Heb verder zeker geen klagen van de inzet. In de weide steken blijft een puntje waarop die durft te gaan duwen en bij corrigeren steigeren ik heb daar terug aan gewerkt en kon na 10minuten met een los touwtje er naast lopend de weide in, zonder dat die begon te duwen *\o/* . Bij het terugsteken na de filmpjes haar laten doen en was die ook terug braaf, hopelijk morgen terug :) .

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 00:39

Vind hem wel een beetje stijf lopen... En dat been achter, zal wel een patella luxatie zijn. Een losse knie in de volksmond. Pip heeft het aan beide achterbenen en is volgens de dierenarts met veel overgangen en achterstappen te verbeteren het gaat nooit meer over. Maar als de dierenarts er toch is om hem te ontmannen kun je dat ook meteen vragen denk ik?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 01:03

Had ik al gedacht zelf ook, aangezien Cup 't ook heeft aan het hetzelfde been (de losse knie) en ik de zelfde reactie kreeg bij zijn hoef willen opheffen (willen los schoppen). Maar verder die loopt misschien nog wat stijf maar is pas sinds dinsdag in behandeling voor bevangenheid (vorige dinsdag wel te verstaan), iets zegt mij dat die eerder licht bevangen was en het meer de eerste tekenen waren OF nawerk van zijn hoeven die tot voor kort nog te lang waren .... :).

Nu als DA er is laat ik der sowieso nog eens oordelen, tegen dan (hopelijk volgende week al maar ga het zien met pech langer) staat die niet meer op pijnstilling dus is die zeker niet daardoor beïnvloed :).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 01:08

Ik vind hem net als de haf die ik rijd die is ook bevangen geweest en die loopt op onregelmatige ondergronden ook zo. Daar moest ik meteen aan denken. Maar dat de deierenarts er naar kijkt moet geen probleem zijn

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 07:07

Wow, dat is inderdaad meer een dierentuin dan een dierenwinkel!

Jeetje, dat is wel heel erg balen van je chaps zeg...

Ben benieuwt wat de dierenarts er van zegt. Hij loopt nu zo op pijnstilling?
Is het niet mogelijk heb ik een natte zand paddock te zetten met hooi?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:40

Ja ik baal dr ook heel erg van.

Wat fijn dat je nu een rijpaardje erbij hebt Mira!

Finn en Cup onder de douche :)
Ik kan je filmpje nu niet zien op mijn telefoon, maar als ik het niet vergeet kijk ik nog wel even met mn laptop vanavond ofzo.

Ik heb Feike gisteren ook even onder de douche gezet, even afkoelen. Hij zweette behoorlijk, arm dier. Normaal gesproken vind hij douchen niet leuk en beweegt hij altijd wel met iets van "ik wil nieet" maar nu verroerde hij geen vin en slaakte hij een diepe zucht, haha ja die koude straal was volgens mij erg welkom :=

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:11

Ja ik douche zac met dit weer ook. Eerste beetje water was gewoon warm gister :o

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:29

Ja erg heh :=
Het water ging er koud op maar kwam er warm weer af :P

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:59

Nou hebben net een gesprek gehad over de pony met die gene. Besloten de pijnstilling stop te zetten, de DA wordt opgebeld en gaan dus afgaan op de opinie van de DA. Hebben dan 2 meningen gehoord van verschillende DA's. Indien deze vindt dat die in de toekomst er kan raken zonder pijn dan castreren we hem en wordt er direct bloed afgenomen om te kijken voor tekorten en dergelijke. Als die volgens de DA niet meer pijnvrij gaat raken dan laten we hem gaan... kwestie van geen leven onnodig rekken.

Ben benieuwd hoe die morgen en overmorgen al loopt zonder de pijnstilling. :j Indien die gecastreerd wordt komt die enkele dagen daarna naar hier en dan werken we aan de eventuele tekorten, afvallen en opvoeding :j .

Hier heeft de pony ook een douche gekregen (lees: die is daarna in de modder gaan rollen) maar 't deed 'm op zich wel deugd en de pony's hier hebben gisteren al eentje gekregen omdat Cup zijn staart moest worden gewassen. Ga ze niet dagelijks afspoelen, kwestie van hun natuurlijke laag niet verstoren.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 00:08

Leuk al die dieren :j

hoop dat het pony'tje zonder pijn verder kan.. :(:)

Hier gisterenavond toen het al iets koeler was de opnames gedaan voor dat filmpje, meneer was echter enorm kittig, maar wat wil je een eindje verderop een andere hengst die roept, dazen die je bijten en allemaal mensen die op jou staan te kijken zonder verstand van paarden... Maar gelukkig bleef hij goed bij mij en is het gelukt :j een foto van een gsm, stoere kerel <3
Afbeelding

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 07:37

Gave foto!!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 10:53

jeetje wat een hoop dieren in die winkel!
Gaaf Claudia!

Gijs gister ook even onder de douche gedaan. Volgens mij had ie geen last van de hitte, was niet bezweet, ook niet onder de manen en had er super zin in, dus ook maar even meegenomen de longeercircel in met het idee van 2 rondjes draven en klaar, nou hartstikke stout en de turbo deed het ook goed (was wel na 18 uur, dus werd al koeler).
Hij heeft van mijn vriendje een liksteen gekregen, nou dat was een hit! Nu verliezen ze natuurlijk ook veel zouten met zweten, dus wel zo fijn als ie dat dan zelf weer kan aanvullen.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:17

super van Gijs, Cas laat ik nu gewoon met rust, die wil echt niet bewegen nu, maar ik geef hem ook geen ongelijk :)

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 11:22

Hahaha TurboGijs.

Ik heb vanmorgen (vroeg) wel ff met Zac gereden. Hij was geloof ik een beetje beledigd :')