[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 09:50

Ik heb soms achter het behang plak momemten... Maar goed verder is ie heel lief

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:16

Mijn mini Tinky is gearriveerd :D :D Mét rood halstertje, net als haar echte halster :) Moeder is er héél blij mee. Ga waarschijnlijk ook de shetjes laten namaken!
Afbeelding
Tinky vond het anders wel vreemd hoor :+ "Die lijkt op mij :oo " dacht ze waarschijnlijk.. :P

Er komt trouwens vandaag een meisje uit Leiden hierheen. :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:21

mooi is die geworden zeg!
Echt gaaf! en veel plezier!!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 10:27

baby-amigo is om op te vreten :)
echt gaaf die repaint van tinkie.. heb zelf de Schleigh beeldjes van het tinkerveulen en de tinkerhengst hier staan. Het tinkerveulen lijkt zo al sprekend op Gijs maar die hengst ga ik zelf misschien nog eens een keer mee aan de freubel haha.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:02

ik wil ook een mini paard!! :D vind ze zo grappig!!! ga toch eens opzoek of iemand ze in NL ook maakt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 14:56

mijn vriend wil er 2 in de tuin. wel echte. nou.. ikke niet

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 15:35

Hihi, mijn man wil Diaz in de tuin.. (niet deze tuin) en ik geef hem gelijk!!

Vanavond condeleance van mijn opa, en vrijdag begrafenis, ik hoop dat daarna mijn migraine weg is!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 16:08

sterkte meis.

wij hebben een tuin van 18m diep. daar ga ik geen ponys inzetten. ooit als we een boerderij hebben vind ik het anders

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 16:36

ja precies, dat bedoel ik dus ;) bij het boerderijtje :j

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 17:32

haha ik ben blij dat ze bij mijn ouders thuis staan.. is heeerlijk...
in onze tuin passen ze ook niet, die is ook maar 16m diep! haha...

en een mini... jaa mochten we na shakiro geen tink meer nemen, dan koop ik er minis bij... puur voor de fun

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:11

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:27

Mijn vriend wou Gijs al in de schuur zetten :+ gelukkig niet serieus haha.
Ik zat ff naar oude Milo (papa van Gijs) foto's te zoeken op bokt en wat lijkt Gijs op z'n paps zeg...
Laatst bijgewerkt door balance op 13-08-12 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Copyright; foto verwijderd

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 18:53

zijn papa heeft wel veeeel snor hihi.
leuk dat je die fotos hebt

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:07

Gijs is leuk!

Sterkte Karlijn

Ik hoef geen paard aan huis. Ik kan 5 min fietsen en dan ben ik er. Heb dan al dat geregel er ook niet bij. Betaal 200 en daar zit alles bij. Wormenkuren, in en uit de wei halen, voer/hooi/kuil, mesten/strooisel Ik hoef alleen te knuffelen en rijden haha

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:46

Nog steeds in mee-lees-modus hier haha, en even een ego post hier :o
Ik kan nog steeds zeer weinig, en wat baal ik daar van -O-
Hele planning om elke dag lekker te gaan wandelen met Luna enzo, loopt helemaal in de soep.
En denk dat zo langzamerhand mn hele vakantie gespendeerd gaat worden aan "revalideren" _-:( |o -:(-

Leuke foto's van Gijs en zn papa :-)

En mini Tinky is gearriveerd, en die is erg mooi geworden!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:32

Knappe Gijsje!! idd net paps

mn knappe krullebol mocht vandaag na maanden niets te hebben gedaan (op rondje fietsen na) weer eens aan het werk.
En dat deed hij best braaf! alleen vind hij rechts om nog lastig, ook omdat hij dan constand afgeleid is.. dus daar werken we rustig aan.
:D

van de week
Afbeelding

Afbeelding

Vandaag;

Afbeelding

Afbeelding

en los een showtje geven, dat kan meneer wel..

Afbeelding

samen met ouwe sjaak..
Afbeelding

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 22:53

zo daar kwam marilyn net voorbij! :+: Denzel is knap zo rasta :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:05

Hoi iedereen!

Het kan zijn dat Tinky binnen 2 weken op dit moment aan zee staat.. Mijn moeder was er mee eens, mijn vader wil niet meewerken omdat 'je hier ook lessen kan rijden in de manege :roll: ' (Moeder zei nog tegen hem in't Vlaams; 'Die lessen trekken op niks!')

Anderzijds, de bezorgdheid valt te snappen. Heb er uiteraard uitgebreid met mijn moeder over gepraat en ergens gaf ze me gelijk; Tinky is niet goed genoeg doorgereden. Ze heeft zelf - alle mensen trouwens die overigens op haar reden - ook problemen om haar tegen te houden, ... Het probleem is, dat we nogal laat zijn. Alle B&B's zijn haast volgeboekt, hotels zijn te duur en kan niet gewoon maar één nachtje, camping kan, maar kleine kans dat het ook voor 1 nacht kan. Ikzelf overnacht bij een vriendin op haar appartement aan zee.. Mijn moeder wilt de eerste dag meekomen, om te kijken hoe het gaat en hoe Tinky reageert op de nieuwe omgeving. Daarom wouden ze dus ook een nachtje blijven.

Als ze haar staat is het de bedoeling om elke dag een lesje te rijden en uit te stappen in de polders of aan het strand, voor de rest lekker weiland op, tutten, eventueel eens longeren. De lessen zouden maar een halfuurtje duren (Zal voldoende zijn voor haar)

Ik hoop zo hard dat het doorgaat.. Heb altijd al gezegd dat ik op het strand wou rijden, liefst op mijn eigen droompaardje :) Alhoewel ik helemaal niet weet wat haar reactie gaat zijn :P (Heb wel al ideeën om haar te doen wennen en alles rustig aan te pakken)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:09

waarom probeer je het anders niet eens bij lenoor kaat? die is zo goed met paarden,en staat ook aan zee?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:29

Snackie schreef:
waarom probeer je het anders niet eens bij lenoor kaat? die is zo goed met paarden,en staat ook aan zee?

Dat is me toch wat te ver.. De belgische kust is vanaf hier al 1.30uur rijden := Naar Zeeland is alweer 2uur.. Ook ken ik Leonoor zelf niet (Niet dat ik geen vertrouwen in haar heb hoor! Maar om direct een paard daar te stallen.. Kortom, dat appartement is er allemaal in de buurt van de stal waar ik zou gaan) Trouwens, voor de nieuwsgierige, dit word het; http://www.jo-zonnekeyn.be/

Ben er al vaak geweest, eigenaaresse is super vriendelijk! Heb lessen gezien,... Kortom, ik weet hoe het daar is en ik heb ook vertrouwen in haar.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:44

Of het dan 1.5 of 2u is dat maakt dan weinig verschil denk ik?
En persoonlijk denk ik dat je meer aan haar begeleiding zou hebben dan manege lesjes? Al kan dat goed uitpakken natuurlijk. ik zeg niet wat je wel of niet moet doen. ik geef t alleen als tip mee.

Maar je meot idd doen waar je zelf vertrouwen in hebt :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:57

Snackie schreef:
Of het dan 1.5 of 2u is dat maakt dan weinig verschil denk ik?
En persoonlijk denk ik dat je meer aan haar begeleiding zou hebben dan manege lesjes? Al kan dat goed uitpakken natuurlijk. ik zeg niet wat je wel of niet moet doen. ik geef t alleen als tip mee.

Maar je meot idd doen waar je zelf vertrouwen in hebt :j

Tuurlijk! Durf zeker te wedden dat ze een goede instructrice is. Maar deze instructrice waarnaar ik naartoe wil is ook niet op een manege en weet goed wat ze doet (Nogmaals, ik durf te wedden dat Leonoor ook goed is! Maar heb nooit contact met haar gehad oid)

1 en een half uur en 2 uur maakt voor een paard wel meer verschil als voor ons denk ik.. Kortom, àls er iets gebeurd, heb ik toch liever dat ik in thuisland ben.. Ik weet niet hoe het allemaal zit stel dat je een ongeval in het buitenland hebt oid, maar vermoed dat het niet fijn zal zijn :n

Persoonlijk vind ik idd vertrouwen erg belangrijk. Ikzelf heb het deels ook wat moeilijk om Tinky op verplaatsing te zetten mits haar 'koliekgevoeligheid' oid. Maar aan de andere kant, als men het niet probeer, ga je het nooit weten.. Kortom, als je op tijd bij haar koliek bent en rustig stapt is het zo over. Toen ze naar de kliniek moest was ze echt al in een verschrikkelijke staat, véél te mager, geen kracht nog puf en dan met dat veulen aan de voet,.. Begrijp 100% waarom ze er zo moeilijk bovenop geraakte. Nu is ze een pak sterker, gezond, goed in haar vel, alert en ze heeft wel wat reserve vetjes :P

Toch bedankt voor de tip hoor, Andrea! Ik zal nog eens nadenken, ook al is de kans groot dat ik toch naar Jo ga. (Zijzelf krijgt begeleiding van Claudia Fassaert die vandaag Olympische Spelen dressuur reed en 7de werd met 71%, Claudia zelf heeft een stal in mijn dorp, maar dan nog, momenteel zit zij in Londen en de komende dagen zal ze het druk genoeg hebben)

Trouwens, het is nog niet eens zeker of het doorgaat.. Zoals ik al zei deed mijn vader een beetje .... (Hij heeft niet echt verstand van paarden, dus begrijp hem anderzijds wel ;) ) Ook ligt het aan mijn vriendin of het allemaal gaat, zij heeft de trailer oid. Dus ik hang van hen af.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 00:08

Kaat vanaf dat ik mijn kaart voor de trein heb (10ritten) kom ik denk zoizo wel eens naar jou toe :D.
Zou wel willen komen als (nou ja als het lukt om daar naar toe te gaan) je met Tinky in training bent daar ook, weet nog niet of dat zou lukken.

Leonoor is in mijn ogen goed, heb nog gekeken voor mijn vorige tinker daar te laten doorleren maar was ver en omdat die "klik" er tussen ons niet was...

Van veulen tot nu, heb alleen foto's van m'n vorig paard vaan 6maand oud veulen tot 9jarig paard.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 09:46

Kaat, ik hoop dat het door mag gaan van je vader. Als ik het goed begrijp wil je Tinky dan daar op training zetten? Of heb ik het niet goed?

En wat is het een knapperd die Denzel! En het ziet er zo ontspannen uit aan de longeerlijn!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 12:25

Magica schreef:
Kaat, ik hoop dat het door mag gaan van je vader. Als ik het goed begrijp wil je Tinky dan daar op training zetten? Of heb ik het niet goed?

Dat klopt, het is de bedoeling om haar door te rijden en op het strand te gaan rijden..

Alleen denk ik jammer genoeg dat het niet gaat doorgaan.. We zijn te laat begonnen met plannen, we vinden NOOIT nog een hotel en/of B&B met plaats.. Kortom was mijn vader ook tegen want 'stel dat er iets gebeurd zitten wij +100km verder en kunnen we niet meteen komen'. Ik begrijp zijn standpunt VOLKOMEN! Maar anderzijds was ik echt enorm teleurgesteld.. Vrees dat het nog een jaar wachten word. *zucht*