[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:37

@ lot,die onderste is duidelijk..
Diaz is vooral niet dik.. ik denk dat dat ook veel doet?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 12:41

Misschien, Luna is iig wel dik :=
Maar dat geeft niet vind ik, zolang ze in de groei is. Ze is momenteel erg hard aan het groeien, maar valt hierdoor nu niet in gelukkig, als je ze de hele tijd -netniettedun- heb staan gebeurd dat wel, zo zag ik ook met Kyra ;(

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:53

Welkom Saartje.

Big mack is leuk.

Grace heeft ook witte benen voor en een zwart-witte hoef.
Omdat het zulk lekker weer was hebben we een rondje buiten gedaan, maar grave vond duidelijk dat we wat langzaam gingen en zette eff wat tandjes bij, ondeugend haha. Ach ik kan het hebben en was wel eff leuk met de wind door de manen!
Grace was trouwens erg braaf bij de tandarts :-)

Lot, vind Luna wel mooi zo en nog zo lekker in de groei:-)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 12:32

Welkom Saartje,wat een scheet!

Volgens mij heeft iedereen hier idd een of meerdere tinkers/verzorgtinkers.

Lotte,leuk dat zwarte beentje!Heb ik nog nooit gezien.

Saartje,wat zijn je plannen in de toekomst?Rijden,mennen?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:10

Ik heb ook een tinker en ik wil even jullie advies. ik weet het even niet meer

Ik heb Jack gekocht als 3 jarige. Volgens de verkoper zou hij 1.44 zijn. Ik denk dat is mooi dan groeit hij nog 3 tot 4 cm en dat is een mooie maat. Hij stond 170 kilometer bij ons vandaan dus ik heb hem laten keuren en hem toen dit goed was opgehaald.
Thuis bleek hij maar1,37 te zijn. Dat scheelt dus nogal wat. Ook was zijn moeder geen volle tinker, maar een tinker x welsh cob en hij is dus ook niet zo breed als een "echte" tinker.
Ik heb hem laten inrijden en laten betuigen en nu is hij 4 jaar en 1.143.
Ik ben 1.72 dus iedereen zegt dat het net of eigenlijk net niet kan.
Nu dus mijn grote dilemma.
Zal ik Jack verkopen en toch gaan voor een iets grotere tinker. nu is hij nog jong en kan ik hem waarschijnlijk toch wel goed verkopen of hem houden en het commentaar van iedereen maar voor lief nemen.
Hierbij een foto van mezelf op Jack
Afbeelding

Afbeelding

wat zouden jullie doen?

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:14

Ik vind het niet storend, is net wat je zelf vindt. En voor betuigen is geen maat dus dat kan altijd

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:17

Voor de kar is het inderdaad geen probleem
Afbeelding

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:22

Nogmaals, ik vind het niet storend. Heb nu zelf een merrie vanhooguit 1.45 en zelf 1,71. Het kan hoor. Verder gaat ze voornamelijk voor de kar en wilde juist daarom een kleine maat.
Kijk goed wat je zelf vind en wilt, dat is het belangijkste

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 21:44

Heb je wedstrijd ambities? Voor t oog is het niet helemaal mooi, maar idd niet storend. Hij ziet er niet uit alsof ie der last van heeft en ziet er prachtig uit voor de kar. Ik zou zon mooie poon niet wegdoen!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 22:13

Joh,als je je goed bij hem voelt zou ik me er absoluut niet aan storen wat een ander zegt,ik neem aan dat je weet wat je aan hem hebt.
Ik vind het niet echt misstaan hoor en voor de kar maakt het idd helemaal niet uit,dus als de klik er is zou ik hem niet wegdoen. :D

Vandaag heerlijk op buitenrit geweest met en aantal stalgenootjes.Mel zoals altijd braaf,Maddox deed het geweldig op zijn eerste buitenritje,Bo kon ook de rust erin houden,Jessie wou graag hard maar mocht helaas niet(We haden niet het idee dat we dat moesten doen met Maddox erbij)en Tina was gister net bij ons aan gekomen op stal en vandaag al op buitenrit....

Een heerlijk rustig stapritje dus,genieten! :j

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 23:42

@Kailonne,ik heb je al vaker op de foto gezien met mooie Jack..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik iedere x denk dat Jack een kleine pony lijkt met jou erop!
Ik denk dat je Jack absoluut niet schaad of in de weg zit maar ik vindt het voor het oog niet mooi!
Er zijn altijd mensen die het beter weten maar het draait eigelijk alleen om wat jij wilt...
Voel jij je prettig op hem dan zou ik hem vooral lekker houden!!!

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 06:56

Gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt. Ik.vind het wel kunnen, zeker qua gewicht en.voor de kar is tie helemaal leuk! Zelf ben ik 1,71 en Gracey 1,49. Ook niet erg groot.
Dit zijn wij weer in het zonnetje Afbeelding

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:54

tinkerplein schreef:
Joh,als je je goed bij hem voelt zou ik me er absoluut niet aan storen wat een ander zegt,ik neem aan dat je weet wat je aan hem hebt.
Ik vind het niet echt misstaan hoor en voor de kar maakt het idd helemaal niet uit,dus als de klik er is zou ik hem niet wegdoen. :D

Vandaag heerlijk op buitenrit geweest met en aantal stalgenootjes.Mel zoals altijd braaf,Maddox deed het geweldig op zijn eerste buitenritje,Bo kon ook de rust erin houden,Jessie wou graag hard maar mocht helaas niet(We haden niet het idee dat we dat moesten doen met Maddox erbij)en Tina was gister net bij ons aan gekomen op stal en vandaag al op buitenrit....

Een heerlijk rustig stapritje dus,genieten! :j

Ben ik et mee eens. Bovendien groeien ze nog wel door, hoor, Madelief is nu 4.5 en ik heb het idee dat ze dit jaar weer een stuk de lucht in geschoten is.. Nou is dat wel een groot verschil, ( Ze is ongeveer 1,63 en groeit vast nog wel een stuk door) maar een beetje groeien ze sowieso nog wel.
Ik heb ook op Mel gereden van Carolien (tinkerplein ;) ) ik ben 1.78m en Mel is rond de 1,48, Carolien? Misstond volgens mij ook niet hoor! Dus lekker houden die prachtpony :)

Fijn dat de buitenrit goed ging Carolien, had t al gehoord van Lindi :) Had je Bo ook mee? ik dacht dat Nica op Mads reed :) die vergeet je te vermelden!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 10:00

Jack valt me ook altijd op als klein ponyje zijnde tussen de enorme paarden in het fototopic

Net Diaz eigenlijk ;) smalletjes 1.43 (al zeggen veel dat ze kleiner is? )
Ik ben zelf 1.65 maar daarintegen wat dikker. En ook net een twijfelgeval volgens veel mensen.

Ik denk dat als je helemaal in love bent met Jack het echt geen probleem is!
Wil je voor het 'mooie' gaan, dan kan je altijd kijken wat je doet ;)

Ik zit zelf te denken, dat als het mogelijk is, ik uiteindelijk naast Diaz een tank-formaat tinker wil ;p Dan kan mijn zoontje op Diaz, en ik op de tank hihi.
Maar Diaz gaat NO WAY weg hier ;) maar dat is natuurlijk ook net wat je ambities zijn e.d.

Shaartje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 11:42

De vader van Mack is Tosca en de moeder is Micky. Wat ik met Mack wil gaan doen weet ik nog niet? Een tinker is helemaal nieuw voor me. Wat doen jullie zoal met jullie tinkers? Zijn er hier ook mensen die met hun tinker in de sport rijden?
Zoiezo wil ik met Mack naar de keuring..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 12:38

eindelijk weer een paar "verse" foto's gemaakt van de dames.eind van de week gaat kyona verhuizen naar een nieuw tinkermaatje (ehm volwassen merrie).Ik zal haar echt wel gaan missen,maar een beetje opvoeding kan ze wel gebruiken.

Afbeelding
ik had m'n dames 1 dag niet gezien en schrok van ruana

Afbeelding
in tegenstelling tot kyona die groeit als een bink

(kyona haar ogen zijn niet zichtbaar helaas,die vallen net weg bij de draad)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 13:38

Die is wel erg leeggetrokken zeg :wow: :\

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 14:44

Succes met het afscheid nemen Ellie. Mag je haar wel bezoeken? Ruana heeft idd wel flink ingeleverd zeg.

Hier zijn de dames vooral bezig hun winterhjas aan te maken. Vooral Elsa heeft al flink wat haar. Mijn KWPN merrie gaat de eerste winter buiten beleven hoop ik, en dat met haar 19 jaar. Heb voor de zekerheid al wel een deken klaarliggen, maar het lijkt tot nog toe wel goed te gaan. Mijn shet Anna is ziek, waarschijnlijk een virus, dus die staat nu bij de koeien binnen. Wel in een apart strohok uiteraard :P. Ze had een temp van steeds rond de 36 C, maar het lijkt nu weer wat beter te gaan, en ze eet weer hgelukkig.

Succes Carina, en sterkte nog even met de laatste loodjes!

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:01

succes ellie

net met max een buitenritje gemaakt die was alleen vlotter dan geplant door alle obstakels hihi tinkiie was opeen tankie gewoorden :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 17:32

oeff de reacties vallen me mee,ik had verwacht dat ik zou worden aangevallen.ruana krijgt ook al een winterjassie,dus eigenlijk is het nog ietsjes erger.poetsen vindt ze op het moment dus niet zo lekker.
vandaag de rekening van het paspoort binnen gekregen.snel betalen zodat ze het kunnen versturen.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:26

Dus max ging lekker hard? Hihi. Herken het wel hoor. Grace is ook behoorlijk pittig buiten qua snelheid, maar ik kan het hebben. Vind het wel leuk. Met name met het windje erbij is ineens alles iets enger. Maar verder gedraagd Grace zich erg goed en kunnen we ook wel met los teugeltje rijden buiten hoor. Ze zet met name in het begin hard in en erna vindt ze ontspannen waggelen toch ook wel lekker.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 18:27

ohh ja vergeten te vermelden * en heeft niets met tinkers te maken* vorige week woensdag mijn nieuwe auto(tje) opgehaald !! Ben helemaal gelukkig!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:36

Ha,ha,lekker rondcrossen.......

Succes met het afscheid Ellie,lekker veel knuffelen met Ruana

Irene,Mel is idd 1.48m
En Maddy was al eerder met Nica en kaya en Mirakel op buitenrit geweest.
Toen wij gingen wou Nica graag nog een x mee,op Bo dus /3

Verder hoop ik dat iedereen met volle teugen heeft kunnen genieten van het mooie weer dit weekend en natuurlijk ook vandaag.

Vandaag ben ik weer met draak Diablo bezig geweest,ben m aan het longeren geweest en hij was uitzonderlijk braaf,stiekum denk ik wel eens dat ie toch nog een echte Tinker is :j

bianca23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 19:55

hoi alle bokkkers,
ik lees sinds kort met jullie mee en sinds een 2 weken ben ik de trotse eigenaar van mijn kanjer job.
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 71db000fdc
hierboven als het lukt de link naar facebook daar staan een paar foto's van job.
als dat niet gelukt is staat de goede link op het forum onder het is officieel.

zal me eerst voorstellen ik ben bianca en 24jaar sinds ik een jaar of 6 was ben ik al gek op paarden elke week braaf naar de manege.
heb eindelijk altijd paard gereden met korte tussenpozen niet heb namelijk zelf een bedrijf en weinig tijd en veel onderweg in het buitenland.
maar zocht toch naar een fijne leuke hobby en dat was en bleef paardrijden, nu ben ik echt een recreatie ruiter en boscrosser en ben ik op zoek gegaan naar een leuk ras.
en dat duurde niet lang toen kwam ik bij de tinker uit!!
en nu sinds 2 weekjes heb ik me super stoere job hij doet het super en heb al veel plezier met hem, enge dingen kent hij volgens mij niet.....
en in de wei spelen met zijn vriendjes vindt hij wel leuk maar het liefst doet hij toch echt ETEN..
geen verrassing denk ik.

jullie zullen me niet elke dag horen aangezien ik in het buitenland niet vaak internet heb, maar ik lees wel gezellig mee.
groetjes bianca

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 20:00

dat knuffelen komt wel goed tinkerplein.Ik heb het idee dat ruana het afscheid van kyona heel nuchter ondergaat,ze vindt het ook niet erg als ze een half uurtje met mij gaat stappen zonder dat kyona er bij is.
de komende weekjes zal het programma bestaan uit 2 a 3 keer per week buiten een ronde aan de hand lopen.pas over een weekje of 3 weer enkele minuten longeren erbij doen.en langzaam opbouwen.
bovendien wil ik even kijken wat de bult op haar rug gaat doen(bultje op haar ruggewervel,net buiten het zadelgebied.die ontdekte ik een paar weken geleden.hoogstwaarschijnlijk schade van kyona haar gespring tegen ruana .Ruana heeft er overigens geen last van.