Feike wil ook niet in het water? Ik ben met Storm naar de vijver gereden en daar met met Wendy (lesgeefter) afgesproken. Daar het zadel en hoofdstel eraf (wel kaptoom aan) en met wat grondwerk Storm in het water gekregen. Koste nog geen 10 min hahaaa. Nu kan ik er ook gewoon doorrijden. Hij blijft het spannend vinden, maar doet het wel en vind het ook niet meer eng.
Gaaf Dott, zelf op je knapperd gereden. Moet een geweldig gevoel zijn geweest.
Kwam ook nog een snelle ego post tegen hahaaa, super stoer zo met dat tuig erop. En ego posten mag hier hahaaaa.
En even naar turkey en dan verhuizen. Komt een leuke en drukke tijd voor je aan. Geniet er maar lekker van.
En tja.... die cape..... echt heel leuk.!!! Ziet er goed uit.
Zaterdag was het bij ons kids tinker knuffeldag hahaaa. Ik had Storm en Woody uit de wei gehaald en die meiden hadden nogal snel uitgemaakt wie welk paardje ging poetsen. Silvy pakte Storm en Tessa Woody. Toen bij Woody het zadel (wat niet goed past) erop en enkele rondjes gestapt met omste beurt de meiden erop. Terwijl stond Storm rustig te grazen in het midden van het rondje met een van de meiden op zijn rug. Hoe leuk kan het zijn. Vanmiddag komt Wendy even een zadel na kijken. Denk dat ik voor Woody een leuk buitenkansje kwa zadel heb gevonden, maar ben dan zo'n twijfel kont of het wel goed ligt dat ik even Wendy haar mening wil weten. Duimen jullie mee?
O ja, het weer..... Ze praten van over de 35 graden tegen het weekend. Daar zit ik toch echt niet op te wachten. Straks even kijken of ik de schuilstal wat donkerder kan maken en vast wat sproeiers in de wei zetten.
Mijn god. Praat me niet over het weer.. ik stop met functioneren bij alles boven de 27 graden en vind ook niet dat Zac dan wat hoeft te doen, dus krijgt ie weer vakantie behalve wat wandelen en afspuiten/rollen. Haha.
Ik stop al met functioneren vanaf 24 graden ongeveer.... en die 34/35 graden die ze uitgeven voor woensdag en dergelijke is voor mij echt enorm afzien. . Voor Jack ook trouwens....
Boven de 20 graden functioneer ik ook niet meer... En dan is pip gewoon vrij en spoel hem alleen maar af dan. Hier een wielerronde voor stal langs nou ik kon er niet bij komen. Heb buiten al een bloedhekel aan wielrenners...
Haha ik vind het boven de 25 graden ook echt verschrikkelijk! bleeeeh. Dan heb ik helemaal nergens zin meer in. Moet dan ook echt opletten dat ik voldoende eet en drink, want als het echt heet is heb ik ook totaal geen trek meer.
Met Gijs nog nooit bij echt water in de buurt geweest, maar plassen in de bak vind ie reuze lollig om in de stampen. Ook met afspuiten wil ie tegenwoordig wel eens met zijn voorbeen in de waterstraal gaan maaien, denk dat ie zee of een meertje echt reuze leuk zou vinden.
Kan niet slapen met zulk weer bah Succes met zadelpassen! Ik ben ook zo benieuwd naar Bones en het passen maar moet nog ff geduld hebben. Ik heb alweer gedroomd over het zadel hahaha niet normaal man.
We hebben het erop gelegd ja, hij zei lag goed, maar dat hij dacht dat er achter wat bijgevuld kon worden. En ik heb voor de zekerheid nog gevraagd of het dan dus de moeite was de zadelpasser te laten komen en hij vond van wel. Ik had helaas m'n singel nog niet binnen die is besteld dus we hebben wel niet aangesingeld.
Maar ik heb de passer al gemaild en ik kan een afspraak maken als Bones terug is dus dan weet ik het pas zeker. Ik was er best een beetje van terneergeslagen dat er zo negatief over gepraat werd dus ik ben nu weer een beetje positief Het stond hem zo mooi! Dekje en hoofdstel zijn ook besteld. Nu alleen een bitje (moet echt even zeker de maat hebben) en dan heb ik z'n spullen bij elkaar. Dan moet ik nog mijn eigen rijkleding bij elkaar kopen. Maar nu even eerst geld in wat lessen investeren. Even goede begeleiding zoeken en ik dacht een bijrijder te zoeken voor hem met ervaring die hem een paar keer in de week wilt berijden zodat ik er dan alleen tijdens les op kruip. Maar ik kan pas zoeken als ik zeker weet dat het zadel ook echt past. Dus daarom ben ik extra nerveus
Joh ik heb een prachtig zadel gekocht voor op Milan, zwart met bruin afgewerkt, passend bij zijn hoofdstel. Die ligt bij mij al weken boven over een rekje, omdat ik op dit moment niet rijd met Milan. Pas ik wel van najaar en als het niet goed ligt, gaat het de verkoop weer in.
Ja dat dacht ik ook, kan het altijd weer doorverkopen mocht het niet passen! Maar ik zat eigenlijk op MP naar tekna te zoeken en kwam ineens 6km van huis af dit zadel tegen, medium boom ook nog en beige kniewrongen ik dacht omgggg dit gaat hem ZO mooi staan Ik hoopte op een lichtbruin zadel, anders werd het een donkerbruine tekna. Maar ik kon het niet laten... Heb deze gekocht
Nu het wat afgekoeld was 's avonds toch nog even heerlijk gereden met Jolly Meneer was alleen meer afgeleid vandaag dan gisteren (een tractor die passeerde, auto die stopte en bleef kijken met de kids ) maar bon we zijn dan ook nog maar de 2de dag terug bezig samen en mijn moeder was er ook deze keer niet bij om me tips te geven dus zal ook wel aan mezelf liggen hoor Maar desondanks deed hij het super en heb ik gewoon genoten wat ik nog altijd het belangrijkste vind ik voel dat ik eigenlijk voor mijn eigen rijhouding vaker met Jolly zou moeten rijden, hij is een echte leermeester voor mij! Bij hem moet ik wel met mijn benen rijden en meer letten op mijn houding en dit doe ik bij mijn eigen merrie Dusty veel te weinig naar mijn gevoel omdat ik Dusty enkel recreatief rij.
En zag het op facebook van Jolly . Met zijn leuk oortje!
Hier is net het laatste konijn van het 2de nest vertrokken . Naar een super thuisje ook, meisje heeft haar konijn 8 jaar gehad toen ze het heeft moeten laten gaan, heeft 'm laten cremeren en werd benaderd door haar buurvrouw of ik nog eentje had . Dus nu juist 1'tje gehouden uit het eerste nest maar voor de rest zijn ze allemaal vertrokken. Nu ook geld genoeg van de verkoop om 3 nieuwe rennen te maken (1voor de meiden, 1voor de ventjes en 1 voor mijn andere volle ram).
Morgen ga ik mijn andere voedster laten dekken maar 1x en dan zien als het niks is, is het mij ook prima (was de gene met de vorige keer 1 dood jong) en als het wel wat is mogen ze tegen eind september/begin oktober weg.
Ze zijn een wespennest komen weghalen (nu ja ingespoten met vergif), vast niet vertelt maar ik was naar de pony's aan het kijken en zie opeens Finn struikelen. In eerste instantie riep ik nog "lomp!!" tot die heel raar begon te doen, ik ernaar toe dacht het zal wel een daas zijn... nee wespen dus had die in een nest gaan staan . Pony volledig aan het flippen uiteindelijk de weide en de staldeur opengegooid want Cup had er ook al last van en ik ben ook gestoken dusja