[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:46

Hihihi, dit is leuk: Après Ski Spel

Fayette heeft als veulen/jong paard ook regelmatig dekjes, handdoeken, etc. op haar rug gehad. Toen ze eenmaal bij Cynthia weer terug op stal stond hebben we ook wel eens voor de gein een zadel op haar rug gelegd. Net zoals WenK omschrijft. Het ene paard wordt afgezadeld en dan even op Fayette leggen. Met Hercules doe ik op het moment hetzelfde. Oke, ik leg niet Fayette d'r zadel op hem maar wel allerlei handdoeken, zadeldekjes, longeerlijnen, etc. etc.

Ik hoop ook dat Fayette niet al te fel zal zijn als Beeb eenmaal geboren is. Ik zou graag zien dat Hercules er namelijk gewoon bij kan. Dan kunnen Hercules en Beeb met elkaar spelen. En vooral met het oog op naar de opfok brengen: dan kan ik Hercules meenemen samen met Beeb in plaats van Fayette met Beeb

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:02

SuperRoos schreef:
marcella, had er ff overheen gelezen maar fijn dat je fjordebeestje flink opknapt nu die niet van alles door elkaar te snoepen krijgt meer

Denk dat die hele lieve fjord van me iets te lief kan kijken en dus een beetje te veel bij elkaar bietste. Maar hij heeft het er nu wel af en toe moeilijk mee dat hij niet meer zoveel krijgt.

Bedankt Jellie ben ook weer beretrots op die pony van me.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:04

Ik denk dat het gewoon een kwestie zal zijn van wennen Flet. Voordeel is dat Fayette hem al kent. Met een paar dagen denk ik dat ie er wel bij mag hoor...

Leuk dat jullie dat ook zo hebben gedaan. Ik denk dat het heel goed is voor het vertrouwen van het veulen. Als je hem tijdens het inrijden ineens met alles confronteerd is dat een behoorlijke schok. Puk heeft als veulen ook vaak zat op mamma's bitje gesabbelt. Waarom niet? Zolang je het niet dwingt en er niets van vraagt kan het imo geen kwaad...

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:18

WenK schreef:
Ik denk dat het gewoon een kwestie zal zijn van wennen Flet. Voordeel is dat Fayette hem al kent. Met een paar dagen denk ik dat ie er wel bij mag hoor...

Leuk dat jullie dat ook zo hebben gedaan. Ik denk dat het heel goed is voor het vertrouwen van het veulen. Als je hem tijdens het inrijden ineens met alles confronteerd is dat een behoorlijke schok. Puk heeft als veulen ook vaak zat op mamma's bitje gesabbelt. Waarom niet? Zolang je het niet dwingt en er niets van vraagt kan het imo geen kwaad...

Hier reageer ik even op Weet niet of Fayette op de wei of in een stal gaat bevallen?
Haifa is namelijk dit jaar op de wei bevallen met 3 merries en 3 veulens erbij, ze stonden er in een kringetje omheen. Aanvankelijk probeerde ik ze aan de kant te houden, maar dat bleek helemaal niet nodig.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:47

Goedemiddag!

Flet, hihi weet nu eindelijk wat een olifantspoot is! Ook nog last van mee-eters gehad Gezellig hoor! Balen van de auto Ook nog lekker gefeest

Wenk, beterschap

FK, ja idd zalf met calendula van weleda. Balen dat je nog zo met die collega zit. mss valt t wel mee….

Roos, ik hoop dat t een goed teken is dat je je nu zo voelt! Fijn gewandeld

Keeva, netjes van die monteur! Oeh, niet zo leuk dat die mevrouw t nou niet zo goed aan (heeft ge)pakt met haar tinkerveulen.

IL, ik zou graag willen maar met Flan naar het strand is geen succes…

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:13

Leonoor, ik laat Lisje in het land bevallen, maar zal haar denk ik afscheiden van de groep (met misschien 1 ander paardje erbij). Ik weet dat Lisje niet moeilijk is, dus zodra het veulen met mams mee kan lopen mogen ze wat mij betreft bij elkaar. Ik zal alleen moeten kijken of alles bij elkaar komt of dat er 2 groepen ontstaan. De fries zal pas in augustus bevallen, das wel jammer...

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:22

WenK schreef:
ja, maar dat is idd het simpelweg omgaan met je veulen en er lol mee hebben. Natuurlijk moet je dan ook wel een merrie hebben die je dat allemaal toestaat...

Jammer is dan vaak weer dat er rtoch veel mensen zijn die te veel met hun veulen willen doen en heet veulen te veel op mensen richten waardoor het in een kudde minder goed gaat. Hiermee bedoel ik overigens niet dat jij dat doet hoor.

Voelde me ook niet aangesproken of aangevallen hoor . Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wij een redelijk ideale situatie gecreerd hebben voor een veulen om op te groeien. 24/7 buiten met goede schuilstal, een leeftijdsgenootje erbij als speelkameraad en een merrie als "opvoeder", en dan aan huis, zodat we toch regelmatig een aai over die neusjes kunnen geven en 'ns een voetje optillen. Na een half jaar wisselen ze van adres (dus ook meteen trailertraining !), dan gaan ze naar de eigenaar van "ons logeerveulen", en staat ze ook weer aan huis, bij een andere merrie (waardoor Kyara, ons veulen, dus weer even op haar plaats gezet wordt). Het enige wat eraan ontbreekt is "mannelijke" invloed (een ruin erbij dus), maar daar wordt ook aan gewerkt door de eigenaar van ons logeerveulen .

Ik denk dat we beide veulens zo een goede basis meegeven voor hun verdere leventjes.

Keeva is overigens ook in de wei bevallen, met een nieuwsgierige en hondsbrutale shetlander erbij, en 2 mensen (wij dus ). Ze vond het allemaal goed, was wel oplettend wat we allemaal deden bij haar kindje, maar was wel heel gemakkelijk. Dat geeft dus hoop voor het komende veulen ...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:27

Ik denk idd dat dat behoorlijk ideaal is ja...
Ik zette dat er trouwens bij omdat dingen best wel eens verkeerd over kunnen komen op internet he...

Vorige keer is Lisje op stal bevallen. Toen ik aankwam zag ik 2 extra oortjes over de deur heen... Lisje heeft gewacht tot er niemand op het terrein was en heeft de kleine er uit geperst. Het heeft bij elkaar max 4 uur geduurd, toen de boer ging voeren vertoonde ze nog geen verschijnselen ('s ochtends vroeg) en toen ik dus rond 13:00 aankwam stond die kleine al. Dat verwacht ik nu eigenlijk ook. Dat ze een rustig moment opzoekt en 'm snel uitpoept...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:40

keevagirl, wat erg van je vorige paardje zeg, zelfde ziektebeeld dus, hoop echt dat het voor dit beestje niet zo is, het is afwachten, heb nog niks gehoord dat de verstopping loskomt dus zal nog wel niet zo zijn denk ik...
raar van die vrouw van meagan, jammer dat zulke mensen hun paard puur uit onwetendheid 'verpesten'
jij hebt de paardjes zo te horen goed opgevoed, lekker crea en met alles speels kennis gemaakt, super toch, kan je idd trots op zijn!

jacky, balen van je camera
scooter ook al niet meer in orde met die lampen dus, maar wordt alweer gefixt

wenk, wil wel foto's zien van een dikke lisje buik hoor!
wat je met puk hebt gedaan als voorbereidingen op rijden enzo vind ik alleen maar heel creatief, beestje is dan alles gewend al en zal met inrijden eerder aan de goede kant van de hersenhelft blijfen denken zeg maar, dus is dan niet vluchterig, niet heel angstig en niet defensief of agressief

IL, leuk idee met zoveel mogelijk tinkies!

flettie, balen hoor zo'n auto die je laat staan

indezz, back van brak zijn hihi en nu werken dus, ahh

marcella, hihi hij voelt zich alsof ie op strafkamp met een flink dieet is dus, ahhh ff wennen moet ie, hij zal zelf ook wel merken dat ie beter in zn vel gaat zitten

leonoor, leuke avater heb je weer!

jellie, flink aan het werk weer denk ik...

net terug van figje, had vanaf 9 uur al lekker buiten gestaan, benen helemaal onder de blub, heb het maar even afgespoten, ff flink gepoetst ook, vooral omdat ik 4 dagen niet echt tijd aan hem had besteed maar meer aan t zieke beestje
denk dat ie nu lekker ligt te slapen op stal, had flink lopen spelen met crisje
vanaaf ff lekker rijden en verder genieten maar
ga nu liggen weer, vannacht erg slecht geslapen dus en lijkt nu of ik ff instort van alle inspanningen hihi
welteruste!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:47

haha ik zal van de week wel even de digi weer meenemen... Dan zal ik even vergelijkfoto's plaatsen.

Dat is ook waarom ik dat soort dingen deed. Ik ben er dan ook niet op tegen om jonge dieren overal kennis mee te laten maken, wel om ze ermee te laten werken...

Maar dat vind ik ook met dingen als "je paard trainen". Een kennis van mij had daar een mooie uitspraak over. Als je leuk en goed met je paard om wilt gaan train je hem niet, je speelt met hem en gaat samen dingen ondernemen... Vond ik wel heel mooi van hem....

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:55

Leonoor schreef:
WenK schreef:

Hier reageer ik even op Weet niet of Fayette op de wei of in een stal gaat bevallen?
Haifa is namelijk dit jaar op de wei bevallen met 3 merries en 3 veulens erbij, ze stonden er in een kringetje omheen. Aanvankelijk probeerde ik ze aan de kant te houden, maar dat bleek helemaal niet nodig.

Het is de bedoeling dat Fayette in stal gaat bevallen maar voor hetzelfde geld poept mevrouw het veulen overdag op de wei eruit
Ik denk dat het op zich wel los zal lopen. Fayette en Hercules zijn vanaf het begin af aan de beste vriendjes geweest. Echt ruzie hebben ze nog nooit gehad. Hercules wordt de laatste tijd wel wat vaker op zijn plek gezet door Fayette maar niet op een gemene manier. Gewoon een keer goed de oren in de nek en haar tanden laten zien, soms een (redelijke) zachte beet in zijn nek en meneer begint gelijk weer onderdanig naar haar te kauwen. En als het niet gaat... tja, dan heb ik alvast een leuk logeerplekje voor Herc geregeld. Namelijk gezellig op de wei samen met de paardjes van Cynthia/lowara

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 14:59

WenK schreef:
Het heeft bij elkaar max 4 uur geduurd

Silas heeft er indertijd 30 minuten over gedaan om geboren te worden en te gaan staan 's Morgens om 8 uur nog niks te zien en iets over half 9 stond meneer naast Beel. Zij had ook gewacht tot ze alleen was. Waarschijnlijk heeft ze haar weeën weg staan puffen toen ze me zag komen en is ze daarna weer vrolijk verder gegaan met bevallen. Ook Balou heeft ze in haar eentje ter wereld gebracht. Petje af voor m'n meisje, hoor.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:00

Haha ja, merries... Ik doe Lisje ook geen Birthalarm om, heeft toch geen zin. Ik zie het wel, ik rijd wel wat vaker langs tegen die tijd en ik denk niet dat ik dan de enige zal zijn die dat doet...

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:22

WenK schreef:
Haha ja, merries... Ik doe Lisje ook geen Birthalarm om, heeft toch geen zin. Ik zie het wel, ik rijd wel wat vaker langs tegen die tijd en ik denk niet dat ik dan de enige zal zijn die dat doet...

Roy en ik gaan een heel schema opstellen en (halve) dagen vrij nemen van werk. En in die spaarzame uurtjes dat er niemand thuis is charteren we de buren wel om Fayette in de gaten te houden Weten de buren nog niet maar goed...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:38

Pfffffft, zit even wat saaie achtergebleven klusjes te doen

Had Jan een meel gestuurd of hij een afspraak wilde maken met de makelaar.. maar ben bang dat hij t niet gelezen heeft....

Straks boodschappen halen. Iemand nog suggesties om te eten bij succadelapjes. Heb gisteren hutspot op...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:47

Woei morgenmiddag ga ik in t huisje kijken

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:39

Spannend Jellie!!!
Ik heb de reanimatietraining overleefd. Vandaag ook theorie-examen. Na die tijd de vragen door genomen en weet dus al dat ik geslaagd ben.

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 16:45

Heel spannend inderdaad Jellie! Succes!

Spetter ook gefeliciteerd. Gelukkig is het meegevallen.
Doe je dit voor het eerst, gezien je examen?
Ik herhaal elk jaar, maar hoef daarvoor geen examen te doen.

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 16:48

flettie schreef:
WenK schreef:

Roy en ik gaan een heel schema opstellen en (halve) dagen vrij nemen van werk. En in die spaarzame uurtjes dat er niemand thuis is charteren we de buren wel om Fayette in de gaten te houden Weten de buren nog niet maar goed...

Ro liet 1 maand en 3 dagen extra op zich wachten! Be prepared

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:06

irish_lady schreef:
flettie schreef:
Roy en ik gaan een heel schema opstellen en (halve) dagen vrij nemen van werk. En in die spaarzame uurtjes dat er niemand thuis is charteren we de buren wel om Fayette in de gaten te houden
Weten de buren nog niet maar goed...

Ro liet 1 maand en 3 dagen extra op zich wachten! Be prepared

I will let my manager know

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 17:43

#%%$&&@()())*&^%^$$$$#
GVD
mijn nieuwe fles detangler & shine van Cowbys magic blijkt leeg te zijn gelopen in de onderste la van mijn kast!!
daar ben IK al een week of 2 niet meer in geweest,gggggrrrrrrrrrr
25 euro weg,foetsie, naar de maan,als ik nou geld genoeg had....
(slaakt nog een stuk of tig krachttermen)

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:10

Spannend Jellie
Gefeliciteerd Spetter!
yarka, leuk dat je eindelijk op je eigen Cody heb gezeten!!

desillies, dat is flink balen!! Daar gaat je geld dan...

Snow loopt erg duidelijk kreupel linksvoor op het harde, op het zachte in mindere mate. Alleen in draf overigens. Met mij erop en zonder mij erop. We zien/voelen niets, op de altijd al aanwezige mok en rasp na dan... Ik had het idee dat het wel iets erger was dan gisteren.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 21-11-05 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:14

Oeh das balen Des!!

Ik heb tegen mijn baas gezegd dat ik in de periode van 20 april tot begin juni ergens een week vrij neem ivm veulen.

Ik heb net lekker gereden, op een jonge merrie. Erg fijn dier, niet de allermakkelijkste, maar wel lief en eerlijk. Strakkies lekker bedje in en slapie doen...

Balen Leon van Snowdon!! Reageerd hij ook niet op druk op het been?

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:16

Hoe bedoel je precies, wendy?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 18:19

Balen Des! 1 Troost, als ie in de bovenste la lag zat alles er onder.
Leon Misschien heeft hij zich verstapt of zo? Anders effe dierenarts bellen.
Wenk, lekker gereden dus, nu al bedje in? Ikke trouwens ook, maar dan voor de buis. Kan niet op bankje hangen omdat ik geen bank heb op mijn open vloer Dus lekker bed in de zitstand en voor de buis. Heb nergens meer zin in voor vandaag! Ben moe en koppien, vrouwekwaaltje he.