WenK schreef:ja, maar dat is idd het simpelweg omgaan met je veulen en er lol mee hebben. Natuurlijk moet je dan ook wel een merrie hebben die je dat allemaal toestaat...
Jammer is dan vaak weer dat er rtoch veel mensen zijn die te veel met hun veulen willen doen en heet veulen te veel op mensen richten waardoor het in een kudde minder goed gaat. Hiermee bedoel ik overigens niet dat jij dat doet hoor.
Voelde me ook niet aangesproken of aangevallen hoor
. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat wij een redelijk ideale situatie gecreerd hebben voor een veulen om op te groeien. 24/7 buiten met goede schuilstal, een leeftijdsgenootje erbij als speelkameraad en een merrie als "opvoeder", en dan aan huis, zodat we toch regelmatig een aai over die neusjes kunnen geven en 'ns een voetje optillen. Na een half jaar wisselen ze van adres (dus ook meteen trailertraining !), dan gaan ze naar de eigenaar van "ons logeerveulen", en staat ze ook weer aan huis, bij een andere merrie (waardoor Kyara, ons veulen, dus weer even op haar plaats gezet wordt). Het enige wat eraan ontbreekt is "mannelijke" invloed (een ruin erbij dus), maar daar wordt ook aan gewerkt door de eigenaar van ons logeerveulen
.
Ik denk dat we beide veulens zo een goede basis meegeven voor hun verdere leventjes.
Keeva is overigens ook in de wei bevallen, met een nieuwsgierige en hondsbrutale shetlander erbij, en 2 mensen (wij dus
). Ze vond het allemaal goed, was wel oplettend wat we allemaal deden bij haar kindje, maar was wel heel gemakkelijk. Dat geeft dus hoop voor het komende veulen ...