Hier wilde Jack ook niet bij de eerste water hindernis maar bij de 2de dat we tegenkwam wilde die er wel in
.
Hier was het paardenwijding vandaag, nu niet naar het kerk gedoe geweest maar wel de rit. Kwam iets later de rest was al vertrokken maar ondanks dat nog even een galopje gaan trekken ergens en daarna beginnen inhalen. Tegen eind de rit heb ik behalve 3 spannen iedereen ingehaald met Jack. Sinds die op de weide staat in zijn tempo echt enorm verbeterd
.
Meneer had er echt zijn lol in oortjes er op en gaan en constant complimentjes van "amai dat is een mooie" "wow zie die manen" "mo wat een brave die is van niks onder de indruk zo te zien" (had de teugels niet vast, zat half omgekeerd dazen op zijn achterste dood te meppen
< kwam al bloed uit bij sommige). Nu was 23/24km (routeyou zegt 23,3 maar endomondo zegt altijd meer...) en dat afgelegd in een kleine 2u30 tijd
.
Maar blij ook dat Jack die dazen zo niet boeit, moesten even het bos door en liep een groepje voor mij was er een van die paarden helemaal tegendraads aan het doen van de dazen (opeens zijn achterste draaien en opzij springen) terwijl Jack daar gewoon op zijn gemakje voorbij gaat, ik spray 'm niet eens in met iets en hij trekt door zij kleur er énorm veel aan maar is gewoon door het koelbloedige doodbraaf
. Wat hou ik toch van koudbloedjes op zo een moment
.
---
Nu nog de bosrit van 20/25km enkel gaat het volgende week énorm warm worden en zie dat het zelfs s'avonds nog 25 graden is
. Dus enige optie is s'morgens dan maar heb jammer genoeg vervoer nodig naar hem, hopelijk hebben broertje en zusjes nog enkele dagen school zodat ze mij rond 9u s'morgens naar daar kan brengen dan is het nog doenbaar van de hitte.. anders zal het direct een eind wachten zijn want in de middag met zo een hitte gaan rijden vindt ik oneerlijk voor Jack.