[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:13

Dank je! Ik kijk wel erg serieus geloof ik, laten we dat maar op concentratie houden, hihi!

Lekker donker is ze inderdaad, maar ze was ook wel lekker vies, haha!

flettie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:26

Morguh dames en heer,

Zo te lezen hebben jullie allemaal een druk weekend gehad. Tinkerrit van Lien is bij iedereen goed bevallen en de foto's die ik tot nu toe heb gezien zien er ook goed uit! Jij maakt ook al van die mooie foto's Debo

@ SR: hopelijk wordt het paardje snel weer beter en ben jij daardoor weer van die gevoelens af. Lijkt me toch wel een aparte gewaarwording hoor om de pijn en ziektegevoelens van een ander mens of dier te voelen

@ yarka: leuke foto's van jou en Cody! Ziet er goed uit hoor. Paste het zadel nog een beetje?

@ Irish_lady: heb je nog meer foto's van die mooie vent van je?

@ Jellie: wat lief dat kaartje van Fenno Wel erg jammer dat je niet meer met hem kan springen maar gelukkig kun je hem af en toe nog pakken om even rond te hobbelen.

@ Leon: geef Snow maar een dikke knuffel en smakkerd van ons!

@ Maya: mmm.... jij hebt dus een puberende Dewi onder je kont gehad? Pfff, ben blij dat ik daar een klein beetje vanaf ben wat Fayette betreft. Sterkte en meer tips kan ik je niet geven want mijns inziens doe je al het goed en reageer je juist op haar stressreacties.

@ Koetje: hihihi, komische foto van Willem zeg Succes morgen met de KWPN-er van je vriend. Willem rijdt hem er vast wel uit!

Wij zijn van het weekend ook weer eens lekker druk geweest.
Het begon al met vrijdag dat we extra mee-eters hadden in de vorm van Michelle en mijn paps. Mijn paps was er namelijk omdat hij samen met Roy diens auto had afgesleept. Dat stomme kreng (net 6 jaar oud) had namelijk donderdag opeens de geest gegeven. Na onderzoek bij de garage bleek dat de dieselpomp kapot was en dat grapje ging ons, volgens de garage, 2000 euro kosten Roy is donderdagavond gelijk maar even bij ons buurman langs gaan (die ook bij een garage/dealer werkt) en hij kon het wel goedkoper doen. Maar dan nog... gaat het ons aardig wat centjes kosten Wij hebben iig nu compleet genoeg van die auto. Dit is al de 3e dure reparatie binnen krap 1.5 jaar en dat voor een auto van 6 jaar oud We gaan dus nu wel mooi op zoek naar een andere (trek)auto en doen deze zsm weg! Iemand nog behoefte aan een Opel Vectra, luxe uitvoering, 6 jaar oud en zo'n 250.000 km?

Zaterdag boodschappies gedaan, huisje schoon gemaakt en 's avonds feest van (andere) buurvrouw gehad. Die was 50 geworden dus met het gevolg dat we zondag dus een beetje erg brak waren
Zondag nog wel met Flettekind gereden. Weer zonder zadel want ik begin nu de smaak te pakken te krijgen
Ow, Jellie: dit is trouwens een olifantenpoot
Afbeelding
een soortement van keukentrapje met wieltjes. Is nogal handig want ik heb een keuken met erg hoge kasten en ben zelf maar klein van stuk

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:41

Het zadel paste iig nog wel. Wel zo handig, haha!
Alleen denk ik dat ik er voor het dressuurmatig rijden 'normale' beugels aan ga doen. Deze zijn wel lekker voor een buitenritje of zo, maar wel wat lastig met het dressuren straks.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:46

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:00

Goedemorgen!!

Zit ziek thuis vandaag. Ik had gehoopt over te slaan, maar helaas...

Flet, ik rijd meestal zonder zadel op Lisje, vind ik lekkerder dan met... Alleen als ik echt (alleen) de brug over ga vind ik het veiliger met zadel, dus tja, dan maar met he...

Als Lisje dalijk het rijden echt niet leuk meer vind gaat ze lekker voor de kar en zodra dat niet meer gaat gaan we het Parellien weer eens oppakken... Er is zo veel wat je nog met je paardje kan doen!!

Zo'n olifantenpoot hadden we op mijn vorige stal ook, was wel handig hoor!!

yarka, leuke foto's!!! Mooi he, voor het eerst op je eigen knollie...

Die bakken, mag ik vragen wat je daar ongeveer voor kwijt was? Ik vind het weiland momenteel zo'n zooitje worden, en als het een keer flink waait, waait al het kuil weg voor ze het op kunnen eten, vandaar dat ik ook al aan bakken zat te denken, maar het plaatje niet helemaal compleet kreeg. Speciekuipen zijn zo licht dat ook die met een flinke windvlaag weg zijn, zeker als ze leeg gegeten zijn. Een steen er in werkt wel (hebben we ook bij de waterbakken) maar is niet echt handig natuurlijk...

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:09

Citaat:
Roos, de zalf heb ik nog niet gevonden. Ze hadden wel andere spullen van dat merk bij de tuinen in Dordrecht. Ik probeer t vanaaf in de buurtsuper. Die hebben ook errug veel!

Dat ging toch om Calendula zalf/creme? Die is hier gewoon bij drogist en apotheek te koop.

WenK, beterschap! Speciekuip met steen erin werkt prima, als je niet een eigenwijze vent hebt die elke keer maar weer die steen eruit haalt en niet meer terug doet.... *Kijkt naar de slaapkamer waar die bewuste vent nog ligt te ronken*

Leuke foto's Yarka!

Pfffffff krijg die collega toch niet helemaal uit mijn hoofd hoor. Vandaag is ze vrij, maar morgen moet ik 2 1/2 uur lang alleen met haar in de kamer zijn, en ik zie daar toch wel tegenop. Nou ja, da's morgen pas. Nu eerst haren kammen, schoenen aan en honden wakker maken om naar de peerdjes toe te gaan.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:24

FK, naar van die paint ook zeg, gelukkig hebben die dingen hem wel gered, hoop dat dat bij reza ook gebeurd
morgen met die collega werken dus, probeer je toch af te sluiten voor haar op de een of andere manier, weet het ook niet hoor, ik zou er ook tegenop zien denk ik hihi

IL, leuke rohan foto
en gezellig huisje zo te zien, dit was het nieuws aan het kijken

yarka, leuke foto's van de eerste keer op cody
jullie zijn een leuke combi succes verder hoor!

koetje, nu nog ff niks gehoord van t paardje
de da zal de eigenaresse deze ochtend bellen dus hoop dat wij dan ook wat horen

marcella, had er ff overheen gelezen maar fijn dat je fjordebeestje flink opknapt nu die niet van alles door elkaar te snoepen krijgt meer

flettie, t is ook raar allemaal, vroeger dacht ik ook altijd dat ik zelf ziek was zeg maar, maar is dus vaak van wat anders geweest, ik kan het nu denk ik ook wel redelijk van me af zetten, ik voel de pijn dus wel, maar bij mij is het niet blijfend of echt dat ik zelf moet gaan liggen zeg maar...
balen van de auto zeg, al die rekeningen steeds is echt 10x niks
zondag lekker brakjes hihi maar wel lekker zonder zadel gehobbeld weer, leuk hoor, vraagt wel om foto's!!! *leest verder en ziet je topic al, leuke foto's hoor*

wenk, beterschap hoor!

nog ff niks van t peerdje gehoord, denk veel aan haar maar voel me zelf even goed, hoop dat dat een goed teken is....

net lekker een dik uur met de doggies gewandeld, enorm veel andere honden tegen gekomen voor de verandering, tala ging lekker met ze spelen maar kwam mooi bij me terug ook, heerlijk dus

zo maar ff strijken, stofzuigen, douchen en dan naar de paarden haha
en dan maar ff uurtje liggen denk ik
vannacht eigenlijk bijna geen oog dicht gedaan, achja, val nog niet om hihi
zo eerst een lekker met figje aan de gang want ik schaam me wel een beetje hoor haha, arm dier

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:25

Citaat:
Die bakken, mag ik vragen wat je daar ongeveer voor kwijt was? Ik vind het weiland momenteel zo'n zooitje worden, en als het een keer flink waait, waait al het kuil weg voor ze het op kunnen eten, vandaar dat ik ook al aan bakken zat te denken, maar het plaatje niet helemaal compleet kreeg. Speciekuipen zijn zo licht dat ook die met een flinke windvlaag weg zijn, zeker als ze leeg gegeten zijn. Een steen er in werkt wel (hebben we ook bij de waterbakken) maar is niet echt handig natuurlijk...

misschien een tip

bij van cranenbroek (www.vancranenbroek.nl) verkopen ze hele grote speciekuipen,wij hebben al eens gedacht dat die erg handig zouden kunnen zijn om hooi .ed in het weiland uit te voeren.
laagje beton onderin storten (kunnen eigenwijze mannen er ook niet zomaar een twee drie uittillen )na droging krijgen je paarden hem dan niet meer omver,volgens mij kosten ze iets van 20 euro.....
bij dezelfde zaak verkopen ze ook schrikdraadmateriaal,kruiwagens,mestvorken enzovoorts !
Laatst bijgewerkt door desillies op 21-11-05 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:31

fjordkootje schreef:
WenK, beterschap! Speciekuip met steen erin werkt prima, als je niet een eigenwijze vent hebt die elke keer maar weer die steen eruit haalt en niet meer terug doet.... *Kijkt naar de slaapkamer waar die bewuste vent nog ligt te ronken*

Hmmm en als je een pooooony hebt staan die met lege kuipen probeert te gooien? De waterbakken zijn nooit echt leeg dus daar blijft ie wel van af, maar o wee als je een emmer in het land achter laat, die word heel het land door geslingerd... Heel leuk om te zien, maar minder handig...

Komt vast goed morgen hoor...

Roos, ik duim heel hard voor het paardje....

Flettie, balen van die auto zeg!!
mijn tufje heeft ook regelmatig kleine reparaties, maar niet zo duur als bij jullie en die van mij is 16 jaar oud...

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:36

Vanavond mag ik idd weer Flettie!

WenK schreef:
yarka, leuke foto's!!! Mooi he, voor het eerst op je eigen knollie...

Echt heel erg bijzonder voor het eerst op je pard rijden.

Ik heb die bakken (3 stuks) toen voor ik geloof 45 euro gekocht.
Dit was wel een koopje, ik geloof dat ze 'normaal' voor zo'n 35 euro per stuk te koop zijn. Even zoeken is de moeite waard.
Deze werken echt perfect hoor, wel onderin gaatjes boren zodat het water weg kan. Deze krijgen ze niet zo makkelijk van de plaats, al weet Cody de bak nog wel eens om te keren en midden in de bak te slepen. Maar dit doet ze niet zo heel vaak hoor, af en toe maar. Clown is het ook.

Dank voor je compliment Roos. Leuk om te horen dat het een combi lijkt, ik op Cody.

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:50

Leuke foto's gezien van Yarka eerste keer op Cody, ziet er goed uit hoor ! Ziet er nog wel wat gespannen uit maar dat zou ik ook hebben, je weet toch niet wat je moet verwachten hé ! Cody ziet er puik uit. Vind jullie ook een mooie combi vormen.
Die bakken voor het hooi zijn inderdaad wel érrug mooi en handig !

Leuke foto's ook van Fayette, ze krijgt al een mooi buikje. Keeva is al wat dikker maar die is dan ook al vaker moeder geworden. Ben nu wel extra blij met m'n Barefoot, die is voor Keeva nu ook ideaal natuurlijk. Dat zware westernzadel leg ik er nu toch minder graag op. Toen ze drachtig was van Kyara reed ik zelfs zonder zadel in het bos, maar weet niet of ik dat nu nog zou durven

Roos, hoop dat het paardje van de pensionklant opknapt. Ziektebeeld is precies hetzelfde als waar ons vorige paardje aan overleden is ... (niet om je nog verdrietiger te maken hoor . Die had uiteindelijk een darmtorsie, en eigenlijk vergiftigen ze zichzelf dan. Omdat de darminhoud niet meer verder naar achter kan, schuift hij uiteindelijk terug naar voren, waardoor het paard zichzelf met z'n eigen darmsappen vergiftigd. Was echt een drama, dat paardje zag je met de minuut verslechteren. Is uiteindelijk bij ons in de wei ingeslapen, zooo verdrietig. Wordt weer verdrietig als ik dit lees, is zo'n ellende om een paardje zo te zien vechten. Hopelijk loopt het voor dit dier goed af.

Auto's .... waarom kosten die dingen altijd zoveel geld. Heb mijn Saxootje vanmorgen ook al bij de garage afgeleverd, uitlaat was kapot ... voelde me net zo'n *** piep *** zoals ik nu rondreed, in zo'n herriebak ... Gelukkig belden ze me net van de garage, wordt vandaag nog gemaakt, en de monteur was zo vriendelijk om de bedrijfskorting die we via ons bedrijf altijd krijgen (en die ik vergeten was te vermelden ) alvast te verrekenen.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 10:55

Goedemorgen,

Ik hoop dat iedereen een prettig weekend heeft gehad.

Ik heb snel alles door gelezen,weer leuke berichtjes als mindere,maar ja dat krijg je met zo'n grote groep,hoord bij het leven,(zeggen ze dan,maar valt niet altijd mee ),maar voor wie het nodig heeft veel !

Ik heb zelf een rustig weekend gehad,door de vele regen was de bak zeiknat dus dan kan je niet veel doen,macho gisteren laten rennen/spelen met een grote schimmel,dat werd dus veel galopperen,hij had er zin in !
Daarna buiten gezellig uitgewandeld om op adem te komen,doordat het zulk slecht weer was,staat macho 's nachts weer op stal,maar overdag buiten dus heeft hij het nog niet slecht.

Van het weekend heeft mijn digitale camera het begeven,ineens kapot,ik baal als een stekker,hij was net 2 jaar oud !
Ik heb al op internet lopen snuffelen voor een nieuwe,maar een nadeel is dat mijn oude geheugenkaart waarschijnlijk niet in een nieuwe kan dus dat word ook een nieuwe geheugenkaart kopen.
Welk merk hebben jullie ?
Het liefst onder de E150,00,ik heb al goede gezien rond die prijs met 4 miljoen pixels en ook optisch zoomen dat schijnt ook belangerijk te zijn !?

Ik ben echt een fotofreak,dus gauw een nieuwe kopen,gebruik mijn verjaardagsgeld wel, dan ga ik voor de mencursus sparen dat duurt nog even !

Yarka: echt een schatje !

Mijn scooter gaat straks voor een winterbeurt weg,mijn voorlampen deden het ineens niet meer en ik rijd 'sochtends en 's avonds in het donker dus dat is wel belangerijk !
Ben beniuewd wat dat weer gaat kosten ?

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:07

Wordt wel een beetje verlegen hoor van al die complimenten....
Wel erg fijn om te horen allemaal. Bedankt!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:18

Yarka: Ik weet nog heel goed hoe bijzonder ik het vond om voor de eerste keer op Lisje te zitten. Zo mooi... Zo'n sterk dier dat je voldoende vertrouwd om je op z'n rug te laten...

Is toch nog vrij duur vind ik... Ik kijk wel even verder, voorlopig krijgen ze nog kuil op de grond, maar het word er zo smerig van....

Balen van je scooter Jacky, en dan ook je camera nog! Ik heb een samsung geloof ik, fijn cameraatje. Optische zoom is idd fijner dan digitale zoom. Digitale zoom kun je ook met je pc doen, bij optische zoom word het scherper.

Oei Keeva, dat klinkt niet goed...

Lisje heeft ook al heeeeeeel veel buik... Heb alleen geen foto's op de pc, alleen op mijn telefoon...

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 11:21

Even een klein berichtje tussendoor! Lot en ik hebben het plan op gevat om zo veel mogelijk cobs/tinkers bij elkaar te krijgen voor een megastrandrit! Zoals ze met ijslanders doen, maar dan alleen voor onze paardjes, is hier animo voor?

jacky2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:22

Kan je die niet op je computer zetten dan ?

Welke samsungtype heb je,ik heb al hele goede samsungs gezien !

Irish Lady:

Altijd interesse in leuke dingen,of ik erdan al aan toe ben is een tweede !

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:27

Lijkt me leuk I-L, maar ik denk dat ik over zou moeten slaan. Haar nu met een grote groep meenemen word denk ik iets te veel. Madam heeft aardig last van de dracht en ik denk dat dat alleen maar erger word. Van het voorjaar zit ik met veulen, dus dan gaat het ook niet.

Jacky, ff kijken.... de Digimax 301. Is nu een jaar, anderhalf jaar oud al. Helaas alleen digitale zoom, was volgens mij nog geen 200 euro toen.

Ik moet nog ff kijken hoe ik dat op de PC moet zetten, ben ik niet zo handig in...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:43

@ IL: lijkt mij ook leuk maar veels te ver rijden met de trailer. Ik ben de enige hier in huis met een BE rijbewijs en ben niet van plan om 2.5-3 uur heen en zelfde afstand weer terug te rijden. Daarnaast heb ik dezelfde probleempjes als WenK wat betreft dikke buik en later een veulen

WenK schreef:
Flettie, balen van die auto zeg!!
mijn tufje heeft ook regelmatig kleine reparaties, maar niet zo duur als bij jullie en die van mij is 16 jaar oud...

Bij een 16 jarige auto mag dat ook wel Maar deze is dus net 6 jaar oud en oke, al veel gelopen, maar dan nog. Meest frustrerende was eigenlijk dat het bij de Opeldealer al een aantal jaar een bekend probleem was... euhm, wordt het dan niet eens tijd dat daar wat aangedaan wordt?
Vorig jaar toen we hem net een week of 3 hadden en in het Ruhrgebied waren om de trailer op te halen liet ie ons ook al staan: iets met de koeling (die pomp was ook opeens kapot ofzo). Rekening van de garage was toen iets van 500 euro maar je wil niet weten wat het ons aan benzine heeft gekost (mijn vader die uit Enschede naar het Ruhrgebied kwam gereden om die trailer naar huis te brengen, een week later met mijn schoonvader weer heen en terug gereden om de Opel weer op te halen, etc.). Een half jaar later: weer iets kapot a 200-300 euro en nu dit geintje weer Kortom: Opel gaat de deur uit en er komt ook geen Opel meer terug voor in de plaats! (Zijn nu op zoek naar een VW Tzoveel op gas of diesel)
En dat terwijl we het net een week of 2 geleden erover hadden gehad om mijn Peugeot (benzine) te verkopen en een auto op gas terug te kopen. Dan waren we namelijk helemaal goedkoop uitgeweest met een diesel en een gasauto. Voorlopig blijft de Peut in ieder geval

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:48

Haha gek he Flet, ze schelen 1 dag...

Maar das echt balen van die auto, zou ik dan idd weg doen...

Mijn volgende auto word ook een gas of diesel hoor, ik rijd 500 a 600 km per week minimaal, dus benzine is wel een duur geintje...

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 11:58

Nog even spuien ... afgelopen vrijdag kwam er een mevrouw bij ons (ken ik via via), die heeft zelf ook een tinkerveulen, Meagan. Is van april 2004, dus 4 maanden jonger dan Kyara. Nou, die mevrouw wilde wel 'ns kijken hoe dat bij ons ging met de veulens, want Meagan was behoorlijk onhandelbaar. Ze kon haar niet vastzetten, want dan ging ze helemaal door het lint, en hoeven krabben was al helemaal uit den boze. Hoefsmid was nog nooit geweest (!?). Ze stond echt stomverbaasd hoe braaf onze paardjes waren !! Maar als ik haar dan hoorde praten, ze voerde Meagan gewoon onderhoudsbrok (en behoorlijk wat ook !), en snapte maar niet waarom ze haar manen helemaal afschuurde in oktober. Zomerexceem was het dus niet, maar wat kon het dan zijn ? Ik opperde dat het misschien wel een eiwitallergie kon zijn, omdat tinkers heel gevoelig voor eiwitten zijn. Noooooit van gehoord. Ik zei "daarom krijgen tinkers ook vaak mok". En zij "Mok ?? Wat is dat" ? Tjonge jonge, als je dan voor zo'n specifiek ras kiest, kun je je er toch op z'n minst een beetje in verdiepen hé ?!

Ook vroeg ze hoe oud Kyara was. Nou, bijna 2 jaar dus. Oh, zegt ze, dan ga je haar zeker deze winter inrijden. Ikke : "Inrijden ??? Nee hoor, daar wacht ik zeker nog een jaar mee, waarschijnlijk nog wel langer". Nou, ze had bij Meagan al een zadel opgelegd en een hoofdstel met bit ingedaan, en wilde haar binnenkort gaan inrijden .... aaaarrrrggggghhh, daar krijg je het toch koud van !? Heb haar volgens mij gelukkig wel aan haar verstand kunnen peuteren dat ze beter nog een jaar of 2 kon wachten ....

Daar gaan je tenen toch van krommen hé ...

I-L, leuk idee, maar same problem here ... dikke buik tegen die tijd (nouja, Keeva dan hé ...). Ach, ik kan nog altijd Kyara meenemen, die is tegen die tijd toch ingereden

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:00

Triest dat er nog zulke mensen zijn....
Helaas zijn er teveel van zulke mensen.
Hopelijk heb je haar wat beter bij haar verstand gebracht Keeva!

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:13

Nu al inrijden is idd niet zo'n strak plan...

Wel heb ik ook bij het veulen van Lisje toen ze 1,5 was al spelenderwijs een zadel op gehad. Als zij er tijdens het afzadelen in de stal bijv voor stond (dan was haar eigenaresse haar aan het poetsen) dan legde ik dat zadel uit Lisjes stal op Puk en vandaar af pakte haar eigenaresse het aan en legde het in de kast. Op die manier met je paard omgaan is imo niet verkeerd. Je belast hem nog niet en alles gaat spelenderwijs. Ze leren er echter onbewust al wel van, wat het allemaal alleen maar makkelijker maakt in de toekomst. Zo is Puk ook toen ze een paar dagen oud was al voor het eerst mee geweest op wandeling het dorp in, maakte ze kennis met de honden van een vriendin en zodra ze enigsinds kon staan tilden we haar voetjes op. Alles leuk en kort, maar wel leerzaam. Het is uiteindelijk een heel handzaam paardje geworden wat doordat ze veel in een groep met allerlei verschillende leeftijden heeft gestaan zich ook goed kan handhaven in een kudde met paarden...

Keeva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:27

Dat doen wij ook WenK, spelenderwijs dingen bijbrengen. Honden lopen regelmatig in de wei, bij het borstelen leg ik regelmatig iets op haar rug, hoefsmid tilde haar voetjes al op toen ze 3 weken oud was en timmerde zachtjes met hamertje op haar hoefjes, wassen deden we in de zomer ook al, afspuiten met waterslang, die dingetjes. Maar deze mevrouw deed juist al die dingen NIET, en wilde al wél gaan inrijden.... en dan maar niet snappen waarom haar veulen zo anders was dan het onze ...

Maar ben dan toch ook wel trots op onze veulies hoor, die hebben het in het bolletje allemaal zo netjes op een rijtje. Natuurlijk zijn ze soms lomp en onbevangen, maar ze weten al heel goed wat wel en niet kan en mag. Hoefsmid gaf pas zelfs nog een compliment dat hij ze bijna nooit zo braaf tegenkwam. Dan ben je toch wel trots .

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:32

ja, maar dat is idd het simpelweg omgaan met je veulen en er lol mee hebben. Natuurlijk moet je dan ook wel een merrie hebben die je dat allemaal toestaat...

Jammer is dan vaak weer dat er rtoch veel mensen zijn die te veel met hun veulen willen doen en heet veulen te veel op mensen richten waardoor het in een kudde minder goed gaat. Hiermee bedoel ik overigens niet dat jij dat doet hoor.
Mijn veulen zal dan ook zodra die een beetje stevig op zijn pootjes staat (een paar dagen dus) gewoon de groep in gaan. Word ie sterk van.

Ik begrijp ook wat je bedoelt, mensen hebben paardlief als veulen gekocht, zetten 'm 2 jaar weg en dan komt ie terug en dan willen ze er alles mee, alle geduld is dan weg. Zonde is dat.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 12:38

Sommige zijn echt gek . Heb zoiets al vaker gehoord en als ik hier soms zie hoe mensen met hun paarden omgaan.... Diep triest.....
Meestal adviseer (bij volwassen paarden) dat ze les moeten nemen, want zelf "bakken" ze er dan niks van en dan willen ze bij mij hun paard brengen om het weer handelbaar te krijgen..... Maar het ligt niet aan het paard, maar aan de baas. Dus : lessen!!!

Ben verder weer lekker bij gelezen. Ben ook weer in staat om een goede boswandeling te maken....

Snowdon : fijn dat het goed klikt tussen JP en jullie!!

Fjordkootje : take it easy morgen met die collega.... Altijd blijven lachen, hoe moeilijk dat ook is.... Duim voor je!

Verder mooie foto's gezien en leuke verhalen gelezen. Maya ook weer genoeg mee gemaakt met Dewi....

Ga nu weer verder werken....