[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 21:16

Ja klopt Draakje daar houden we rekening mee, volgens mij is die niet zwaar bevangen maar is het verkeerd staan op zijn hoeven die meespeelt meer... die stond 10cm te lang en dat moet zich nu corrigeren eerst. Dacht inderdaad al aan de 2 kleintjes die jij opvangt (nu was nog maar 1 he nu ? ) :j .

Die moet niet vol gemanierd zijn hoor direct maar wel genoeg dat je 'm kan verhuizen, kans op een baasje heeft die wel in mijn ogen :j . Maar klopt als die te veel pijn heeft dan is een spuitje toch beter dat weet ik, ga een dier dat nooit pijnvrij kan zijn ook zijn leven niet redden.

Kan net zo goed dat ik binnen enkele dagen merk dat het een zaak zonder einde is dan ga ik zelf ook wel zeggen van "laat 'm maar gaan" maar als er wat mee te doen valt dat die wat in de hand komt en dus verhuist kan worden dan steek ik er ook mijn moeite wel in.

draaakje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:03

Groot gelijk, als je de mogelijkheid hebt zou ik dat ook zeker doen!

Klopt, we hebben Aika nu nog hier, die had ook van die enorm lange voeten. Nu staat ze super netjes op haar hoefjes, maar wil heel even aankijken hoe het blijft gaan voor ze naar een nieuw huisje gaat. Wil zeker weten dat ze hier gezond weg gaan :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:38

Heb zeker voor de zomermaanden de mogelijkheid om 'm te helpen en in het ergste geval gaat het stro terug op de zolder boven Jack zijn stal en is de plek waar dat nu ligt een extra stal.... maar ga straks dan kijken voor het filmpje online te pleuren en eens oordelen vragen rond zijn stappen. Ook gaat die net zo goed online en ik en die andere blijven doorzoeken naar een nieuw huisje in eerste instantie, in het ergste geval weet waar ik aan begin en weet ook als ik geen nieuwe plek vindt ik ermee blijf zitten maar het zei zo dan.

Is erg he dat ze die hoeven zo lang laten worden, zeker voor die gewrichten en pezen en dergelijke een hele klap als ze dan terug correct worden gezet.

Heb vreselijk geslapen, al van 5u wakker (terwijl ik mag uitslapen) en echt moe maar in slaap raken terug ho maar :( .

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:11

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 13:54

Wat zonde Lor, dat t diertje er zo bijstond en wat goed van je dat je de zorg voor hem op je neemt!

Wat is Woody een leukie!!! *\o/*

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:10

https://www.dropbox.com/s/lw8vdiadqcibt ... 6.mp4?dl=0

filmpje van hoe de kleine prutst stapt, de eerste 30seconden is genoeg om een duidelijk beeld te hebben. :j De avond ervoor had die zijn pijnstilling niet opgegeten( hadden 'm in confituur gedropt maar die wilde het niet), gisteren heb ik het ingespoten dus benieuwd hoe die loopt vanavond...

En nu naar je topic kijken chimello :D .

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 17:46

Arm dier. Kun je hem niet in het natte zand zetten tegen de pijn? En van het gras op ouder hooi?

Hoeven moet de hoefsmid ook echt stapje voor stapje doen, anders krijgen de pezen inderdaad een klap.

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:21

chazie topic!!! Super leuk. Wat een haarballetje is het nog hahaaa. Knap ding hoor.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 18:27

Ja volgens mij zijn de hoeven veel te hard bijgewerkt geweest in 1x.... hoorde dat na mijn uitspraak er over dat ze eerst veel te lang waren. Ik wil hem zo snel mogelijk van dat gras af en naar hier zodat ik af en toe daags ze ook eens in water kan zetten hebben gisteren hem in 1 van de uitloopstallen (met aarde/zand zonder echt gras op) daar proberen te steken maar die ging direct onder de draad door vanaf wij richting de uitgang van de weide liepen jammer genoeg (vast geen goede stroom) dus zit nu toch op gras, kunnen even niet anders tot die verhuis klaar is.

Heb nog niks gehoord maar normaal ga ik na 20u richting daar, zij heeft de sleutel anders had ik al eerder geweest. :+

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:35

Arm shetje, ik snap sommige mensen echt niet :N

Chazie is zo leuk <3

Feike had vandaag lekker vrij en morgen heeft hij ook vrij :)
Morgen is het namelijk klusdag op stal, gevolgd door een BBQ :D
Ik heb vandaag 60 muffins (3 verschillende smaken) en een grote pan met macaronisalade gemaakt voor mee naar stal :+

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:57

Oh lekker, muffins vooral en zo veel ook nog! Ik heb alleen een koude redbull :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:19

Afbeelding

Afbeelding
Ik smelt echt van Sansa <3

Beetje veel spam maar kan het niet laten :o

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:53

Sansa is ook om te smelten :D !

Hier naar de pony geweest eerst even in de weide, wijken voor druk (niet te veel maar die deed het vlot, juist achteruit minder maar is van de pijn dat volgens mij..), voetje geven (2 van de 4 geeft die vlot, op 1 been wil die gaan liggen en 't andere probeert die los te krijgen maar op zich niet slecht), daarna meegepakt uit zijn weide en een klein blokje om gedaan. Halverwege 't touw eens aan de andere gegeven en dat ging ook prima ook toen we een auto tegenkwam die zette 'm even van "wow wat is dat" maar kwam direct terug mee, is echt een doodbraaf beestje en die liep zéér vlot mee vanaf die uit zijn weide was en genoot er echt duidelijk enorm van... die wilde ook zijn weide niet direct in toen we terug waren (geef 'm is ongelijk). Pijnstiller heeft zij ingespoten dus is top, is handig om elkaar te hebben :j .

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 10:46

Ooh Sansa :D

leuk zo'n BBQ met de hele stal :j

super dat het zo goed ging met de pony :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:54

Afbeelding
Raad eens wie er vandaag op Bones heeft "gereden"??? :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:56

Top *\o/* .

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:03

Sansa is echt een prachtveulen <3

Fijn dat het goed ging met de pony Lor!

JIJ!! Wat gaaf zeg :D
Bones is echt schitterend! <3

Zoo de klusdag zit er weer op.
We hebben een boel gedaan met z'n allen en daarna afgesloten met een heerlijke BBQ :D
We hebben nu ook een crosshindernis!!
Een boomstam :D Deze ligt in de grote paddock, voor iedereen die er maar overheen wil springen :D
Feike is er al overheen geweest :):)
Nu nog een x met mij :=
Afbeelding

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:17

Jaaa ik, ik heb zelfs een paar rondjes gedraafd! *\o/*

Stoer die "hindernis" ik weet niet of mijne daar overheen gaan dus probeer het liever niet :') Maar als Feike erover heen gaat, knap hoor. Nu jij nog *D

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:35

Gaaf zeg!! :D

Feike vliegt er zo overheen, vandeweek ga ik het onder het zadel proberen :D

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:06

Even een stilte van mijn kant. Deze week heel onverwacht een huisje wezen bezichtigen en ik ga verhuizen! *\o/*
Dit weekend vlieg ik naar Turkije en daarna zal ik aan het klussen zijn.. Dus misschien reageer ik tussendoor nog en anders ben ik weer terug vanuit m'n nieuwe huisje! :):)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:07

Twee keer lekker! Fijne vakantie :D En gefeliciteerd met je huis!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:10

Nog op zich is niet een enorm hoge boomstam, lijkt ook niet mega breed ? Heb al hoger gesprongen hoop dat er in het bos toch nog wat ligt... Wil terug is springen. Morgen is het paarden wijding hier als mijn ma mij op tijd naar Jack brengt doe ik mee :) .

Kregen hun vitaminen ook cup zijn staart terug gewassen en Finn laten kennismaken met de tuinslang. Zijn beentjes afgespoeld tot die rustig was en dan gestopt. :
Afbeelding

Knappe Finn <3
Afbeelding

*Kreeg vandaag bericht dat die gene vandaag met haar vriend met de pony is gaan wandelen en het terug super ging. Morgen ga ik terug in de avond, denk dat we 'm in de loop van volgende week kunnen verzetten. Gaat allemaal enorm vlot :).
Laatst bijgewerkt door Lori op 27-06-15 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:11

Proficiat met je huisje :D !

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:18

Gefeliciteerd met je huis Mandy! En een hele fijne vakantie :D

Is inderdaad niet een mega hoge boomstam, maar het is weer eens wat anders dan een standaard hindernis :) En aangezien een oefencross met Feike me heel gaaf lijkt, is dit wel leuk als begin :)
Met Feike heb ik ook al hoger gesprongen dan die boomstam :j

Gaat inderdaad vlot met de pony!
Knappe Cup en Finn, vind Finn zijn kleurtje heel gaaf :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 01:16

Is een kleurtje/aftekening die je niet in ieder dorp ziet :D .

Ja als start zeker goed ben zelf ook gestart vorig jaar in Limburg met enkele boomstammetjes van een cm of 10/15 maximum 30, een water hindernis en een op- en afsprong.