[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VandeMol

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:05

Van Divoza , gewoon een Pagony model , maar die kleur past precies bij haar 2 blauwe ogen !

De rest van de manen zullen ook nog wel weer bijgroeien , waren aangevreten geweest door andere paarden !

Die manentop is echt ongelooflijk hoor ! daar is menig andere Tinker nog jaloers op , hahahah

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:06

ze is knappo

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:10

Wou dat Amigo eens zo'n voorpluk ging kweken! (Mijn shet heeft een mega bos)

Kwam er vandaag achter dat mijn shet aan het wisselen is van de tandjes. Laat van de week de dierenarts komen hij blijft achter in gewicht terwijl de andere shets wel normaal op gewicht zijn. Dus denk dat ik bloed laat trekken. Heeft iemand hier ook ervaring met dectomax als ontwormingsmiddel? Mijn shet is hier voordat ik hem kocht mee ontwormd en lees nu overal dat dit een flink nasty middelte is.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:16

Tinky heeft ook wel zo'n voorpluk! :D
Afbeelding
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:20

tinkie is echgt een mooi zwaantje aan t worden :+:
Jaron zijn voorpluk is 52cm, komt net op de neusriem

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:37

Kom ik ana met Miggs zijn voorpluk(je)

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:45

Snackie schreef:
tinkie is echgt een mooi zwaantje aan t worden :+:

Jazeker! Volgend jaar doe ik mee aan een keuring. Hopen dat ze terug een STER en 1ste premie haalt, aangezien ze dit al eens gedaan heeft :) Volgend jaar gebeurt er heel wat trouwens, ga ook een week of weekend naar zee. Daar zal ze op een privé dressuurstalletje staan, hopelijk kan ze daar 24/7 op de wei, want ik durf haar écht niet in een stal op te sluiten, die keren dat ze koliek kreeg stond ze namelijk op stal.. Ik hoop als ze daar staat eens een lesje te kunnen meepikken en de instructrice er eens op te laten rijden. Puur om te zien of er meer in haar zit, zou haar énorm graag wat zachter kunnen rijden, want nu is ze echt een baksteen... Je krijgt haar niet aan de teugel (ik kan niet aan de teugel rijden, maar vriendin heeft het eens geprobeerd) de laatste keer begon ze lichtjes te zakken en contact te zoeken, dus ik denk dat we er met oefening wel komen ;) Nog een van mijn doelen is om een simpel dressuurwedstrijdje te rijden (gewoon brevetje oid) en een klein parcoursje af te leggen. Eigenlijk liever dat laatste, maar je kan niet gaan springen zonder de basis.

Edit;
Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:52

basis is belangrijk. als ze een harde mond heeft moet je beginnen met loslaten. zodra je zwaar in je hand word denken aan loslaten. figuren rijden. met lichte druk. met zware druk zullen ze het nooit correct gaan doen. de ontspanning moet zelf komen.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:55

Wauw die is veranderd! Tinky word echt knap!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:00

Snackie schreef:
basis is belangrijk. als ze een harde mond heeft moet je beginnen met loslaten. zodra je zwaar in je hand word denken aan loslaten. figuren rijden. met lichte druk. met zware druk zullen ze het nooit correct gaan doen. de ontspanning moet zelf komen.

Klopt wel, en ik denk dat als ik er aan werk het wel mogelijk is. Maar heb hier gewoon geen plaats :n Weiland is geen optie, is nergens vlak noch groot genoeg. Ik kan op een veld ergens rijden, maar vertrouw haar echt nog niet genoeg als het echt op bakwerk aankomt. Als ik moet toegeven, ben ik ook harder geworden met mijn hand omdat ze niet luistert anders. En dàt moet ik juist afleren, ik moet weer leren met zit te werken.

Ik zou zeggen, ik ga naar de plaatselijke manege. Maar daar zet ik serieus geen voet meer binnen! (Heb er nog gereden, wil er echt nooit meer naartoe, en als ik een voet binnen zet word ik helemaal vies bekeken >;) ) Plus dan ook dat ik de instructie daar echt niet goed vind, ik heb echt iemand nodig die vooral mij corrigeert en me helpt, niet iemand die me loopt af te zeiken want dan loopt het helemaal mis. De laatste keer dat ik met Tinky in de bak reed ging ze gewoon in het midden van de piste of aan de uitgang stilstaan. Dan mocht je meppen en doen, ze zette geen stap vooruit. Koppig als wat. Met iemand erbij ging het beter, maar dan liep ze te plakken en nogal volgerig te doen.

Kortom, ze is een SUPER buitenrijd paard, en ik rijd dan ook veel beter op een ander paard dan op haar (Dit is jammer genoeg waar.. Heb genoeg mensen die zeggen dat mijn zit en houding erg goed zijn als ik intensief rijd, maar dat is niet zo bij Tinky.. Je kan haar gewoon niet met je pinken sturen oid) Maar soms heb ik zoiets van; Had ik maar een goed doorgereden paard gekocht, dan kon ik nu gewoon eens een lesje pakken.. :x

Edit; Ze heeft ook een tijd vluchtgedrag vertoond op buitenrit, dit bleek doordat ze puur pijn had..(= haken op de tanden) Misschien had ze dit ook toen vorige zomer. Moet wel zeggen dat een irritant veulen er ook voor gezorgd heeft.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:16

weet je, het ligt nooit aan het paard. zoek de fouten bij jezelf.
Je paard doet dingen anders, omdat je zelf niet duidelijk bent.

Maaike, mijn bijrijder, reed eerst in de paddock op jaron, slangevoltes alles, ging prima, op een pad van 2 meter breed kun je gebroken lijnen rijden hoor, voltes draaien alles. Zal je vertellen dat ik jaron beleerd heb, de eerste keer in t weiland,en de 2e keer al langs de weg? ik had ook niks.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:23

Veel bijgelezen, Jack heeft een lange voorpluk.

Nou ben vandaag naar iemand geweest voor foto's van der 3paarden te maken, was leuk! Ook eens op de grootste gaan zitten (en wss de kleinste), is even wat anders.

Morgen naar Jack.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:23

Ik ben ook gewoon opzoek naar een goede instructrice. Die hier op stal lesgeeft zijn er twee de ene laat je alles op de volte doen en die andere ligt er uit en die geeft voor mijn idee niet echt geweldig les. Ik loop ook tegen bepaalde dingen aan hoor! Linkergalop heeft ie veel moeite mee en als hij iets moeilijk vind gaat ie rennen. Ook de aanleuning in de draf en galop moet nog komen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:27

Snackie schreef:
weet je, het ligt nooit aan het paard. zoek de fouten bij jezelf.
Je paard doet dingen anders, omdat je zelf niet duidelijk bent.

Ik kan niet oordelen om het feit dat moest ik nu in een bak rijden het beter zou gaan. Maar sommige dingen doet ze niet enkel bij mij en zijn andere mensen het met me eens ;) Het is me trouwens al gezegd dat ze nooit is doorgereden geweest, sterker noch, naar 't schijnt hebben ze er gewoon eens een zadel opgegooid en gewoon weggereden.. Dàt noem ik eigenlijk niet 100% zadelmak.

Aan de andere kant; Aangezien het feit dat ze niet goed is doorgereden, zou het wel logisch zijn dat ze me niet snapt. Ik denk dat ze het gewoon niet begrijpt wat ik bedoel. Het sturen en stoppen zit er alles behalve goed in. Net als in galop aanspringen. Als ik mijn been naar achter leg om een galopsprong te vragen zou ze niet in galop gaan, omdat ze het niet snapt..

Toch bedankt Andrea, voor die reactie, heb nu eindelijk eens doorgedacht en heb dus de mogelijke oorzaak; miscommunicatie. Ik zou eigenlijk nooit zo teleurgesteld op haar moeten zijn, ze kan er niets aan doen.. Nuja, denk dat ik gewoon even door ga met rustig buitenritje rijden en proberen te ontspannen. (Gooi regelmatig teugels eens los, maar dan ziet mevrouw haar kans om zich plots om te draaien of een oprit op te lopen :') )

Goed, ik wou sowieso bitloos uitproberen. Wie weet reageert ze daar beter op, want de laatste keer dat een vriendin met haar met een touwhalster reed stopte ze vrijwel meteen voor de druk. Terwijl je met bit echt al veel moeite moet doen om een ophouding te maken. Echter reageert ze weer slecht met een gewoon touwhalster..

Kortom, ik probeer haar alles zo comfortabel mogelijk te maken, ga zelf overgaan naar boomloos. Deels voor mijzelf maar vooral voor haar. Het zadel dat ze nu heeft vind ik niet fijn liggen en het is echt helemaal kapot aan het gaan (Gat in de kussens waardoor alle vulling eruitkomt, zweetbladen scheuren, het 'zwart' van het zadel gaat eraf ,..)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:57

ze is iig ingereden, anders zou je er nu niet zo mee rondrijden.
Jaron wil er ook wel tussenuit piepen hoor, dat is gewoon kwestie van aan leren voelen wanneer je het kan doen.
paardrijden is niet makkelijk.
Miscommunicatie - elkaar niet begrijpen, jij bent niet duidelijk genoeg. Dus zoek een oplossing, die jij begrijpt, dan kun je het tinky leren? eigenlijk doet ze alles hardstikke braaf. en het zal misschien nooit een dressuur topper worden op deze manier, maar jullie hebben zoveel schik samen, en dat telt nog veel meer.

Bij jaron is de aanleuning ook niet perfect, maar doordat we hem loslaten zakt hij zelf. kost ook veel training hoor, maar dat is het leuke van paardrijden. Hij vliegt ook nog uit de bocht, we longeren hem te weinig, anders zou hij daar al sneller sterker in worden.

Echter aan het eind van de les rijden we wel zo : (dit is dan mijn bijrijder en dat is nog ,.. net zoals bij mij.. nog lange niet perfect)
Afbeelding

Maakt niets uit, het gaat erom dat hij zakken willen, stofzuigen.. zakken vanuit de schoft, ipv in de 3e of 4e wervel

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:12

Ingereden wel, doorgereden niet. Er is nooit echt een duidelijke rem of stuur opgezet. ;) Het klopt dat we nooit dressuurwonders zullen worden, en dat is dan ook heel logisch, maar zou toch ooit eens iets willen bereiken samen.

Maar als ik Jaron zie denk ik van; Die is vooruit gegaan! Terwijl ik dat niet echt van Tinky kan zeggen. Tuurlijk zijn er geweldig leuke momentjes en ze is echt een schat, maar ik wil eens iets meer, een uitdaging! Iets waar ik aan kan werken. En dat wil ik dus doen met Tinky. Ik wil de hulpen verfijnen en verbeteren om het voor ons beide een hoop duidelijker te maken. Ik wil niet in haar mond hoeven trekken om haar te doen stoppen, want dat hààt ik enorm en heb er altijd achteraf enorm veel spijt van dat ik dat heb moeten doen..

Longeren kan ze, maar enkel in een gesloten ruimte, dus gewoon in het weiland lukt niet. Anders loopt ze met men voeten te spelen en wilt ze naar de andere paarden toe :P Ze kan het wel, want op de Tinkerstal werd ze ook regelmatig gelongeerd, op de kliniek trouwens ook.

Denk wel dat ik een bitloos hoofdstel ga bestellen (kan een bit aangehangen worden moest het niet zo goed lukken :) )

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:18

Wat een leuk filmpje Andrea,vraag me af of er meer dames zijn van wie hun vriend/partner echt betrokken is bij haar\zijn tink.
Die van mij zit al jaren in de paarden,dus ik heb t getroffen,sterker nog,nadat ik Bo gekocht had,wilde hij perse Krallissi erbij kopen,hi,hi,en dat ging van kwaad tot erger,we hebben er nu dus 9 :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:22

9? zo dan lekkerrr

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:23

O ja,de lange voorpluk,bij Mel hangt ie tot over haar neus,zit op deze foto in de vlecht,maar is echt een hele mooie volle...

Afbeelding

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:28

Wie wil er wat haar doneren voor Amigo zijn voorpluk := ?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:29

Ikke wel hoor,haar genoeg hier! /3

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 23:52

Hihi ja echt een mooie kleur halster :P en wat leuk dat de wandeling zo goed ging :-) ook al waren de schaapjes eng, dat komt wel goed :-)

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:15

Hallo iedereen,

Met schaamrood op mijn kaken meld ik me nu dan eindelijk. Had ik toch een paar weken geleden beloofd om alles bij te lezen, maar ik hield er even geen rekening mee dat wij een dierenpension hebben en dat wij het nu superdruk hebben door de zomervakantie. Hierbij dus sorry _/-\o_ !!!

De afgelopen twee dagen heb ik zowaar bij kunnen houden hier, ik ga dus weer een poging wagen om weer eens deel te nemen aan dit topic O:) .

Karlijn: Heel veel sterkte met het verlies van je opa...en wat word Diaz een plaatje

Tinky en Jaron mogen er ook zeker zijn.

Magica: Gefeliciteerd met Luna, fijn om te zien dat ze zo goed terecht komt!

Voorpluk zit er gelukkig ook op bij Caitlynn en een mooie lengte (hoe lang in centimeters? geen idee). Helaas heeft ze een stuk manen verschrikkelijk ingekort dus op dat stukje is ze nu net een punker >;)

Mijn vriend is ook erg betrokken bij het stalleven, hij gaat zowat elke dag mee naar stal en weet ook dat Cait bij mij op nr. 1 staat. Hij heeft hier gelukkig ook geen problemen mee <3. Hij begint ook steeds meer te praten over zelf rijlessen nemen en in de toekomst een paardje kopen.....

Caitlynn heeft intussen voor de tweede keer flinke koorts gehad. De vorige keer kwam dit door de wormen, deze keer zegt de dierenarts dat het hier waarschijnlijk ook door komt, maar daar ben ik zelf niet helemaal zeker van. Ik heb namelijk na 1 1/2 spuit equest geen worm gevonden :roll: (ik heb de mest echt dagenlang met handschoenen nageplozen), maar goed we dokteren wel weer verder. Intussen gaat het gelukkig weer een stuk beter. Toevallig mensen die ervaring hebben met tinkers die ineens van 38 graden naar de 40 graden schieten?

Nou ik ga nou maar eens naar mijn bed, want denk dat vriendje anders gaat zeuren dat Bokt voortaan zeker op nummer 2 komt :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:20

arme cait. misschien heeft het zin om verder te kijke dan de wormen? helpt een bloedonderzoek of iets niet? is ze nu al fitter?
en.leuk dat je er weer even bent!

slaap lekker!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 00:26

Weet iemand hoe dit kan komen: Ik probeer in een gesprek op msn (van hotmail) te zorgen dat mijn gesprekspartner mij kan horen, dit lukt niet.... maar als ik geluid opneem op msn via een speciale knop kan zij die opname met mijn stem wel horen (microfoon werkt dus). Je hebt een schuifbalk om het geluid omhoog te zetten maar dat lukt niet, om die schuifbalk te gebruiken..