Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Snackie schreef:tinkie is echgt een mooi zwaantje aan t worden
Volgend jaar gebeurt er heel wat trouwens, ga ook een week of weekend naar zee. Daar zal ze op een privé dressuurstalletje staan, hopelijk kan ze daar 24/7 op de wei, want ik durf haar écht niet in een stal op te sluiten, die keren dat ze koliek kreeg stond ze namelijk op stal.. Ik hoop als ze daar staat eens een lesje te kunnen meepikken en de instructrice er eens op te laten rijden. Puur om te zien of er meer in haar zit, zou haar énorm graag wat zachter kunnen rijden, want nu is ze echt een baksteen... Je krijgt haar niet aan de teugel (ik kan niet aan de teugel rijden, maar vriendin heeft het eens geprobeerd) de laatste keer begon ze lichtjes te zakken en contact te zoeken, dus ik denk dat we er met oefening wel komen
Nog een van mijn doelen is om een simpel dressuurwedstrijdje te rijden (gewoon brevetje oid) en een klein parcoursje af te leggen. Eigenlijk liever dat laatste, maar je kan niet gaan springen zonder de basis.
Snackie schreef:basis is belangrijk. als ze een harde mond heeft moet je beginnen met loslaten. zodra je zwaar in je hand word denken aan loslaten. figuren rijden. met lichte druk. met zware druk zullen ze het nooit correct gaan doen. de ontspanning moet zelf komen.
Weiland is geen optie, is nergens vlak noch groot genoeg. Ik kan op een veld ergens rijden, maar vertrouw haar echt nog niet genoeg als het echt op bakwerk aankomt. Als ik moet toegeven, ben ik ook harder geworden met mijn hand omdat ze niet luistert anders. En dàt moet ik juist afleren, ik moet weer leren met zit te werken.
) Plus dan ook dat ik de instructie daar echt niet goed vind, ik heb echt iemand nodig die vooral mij corrigeert en me helpt, niet iemand die me loopt af te zeiken want dan loopt het helemaal mis. De laatste keer dat ik met Tinky in de bak reed ging ze gewoon in het midden van de piste of aan de uitgang stilstaan. Dan mocht je meppen en doen, ze zette geen stap vooruit. Koppig als wat. Met iemand erbij ging het beter, maar dan liep ze te plakken en nogal volgerig te doen.
Snackie schreef:weet je, het ligt nooit aan het paard. zoek de fouten bij jezelf.
Je paard doet dingen anders, omdat je zelf niet duidelijk bent.
Het is me trouwens al gezegd dat ze nooit is doorgereden geweest, sterker noch, naar 't schijnt hebben ze er gewoon eens een zadel opgegooid en gewoon weggereden.. Dàt noem ik eigenlijk niet 100% zadelmak.
)
Het klopt dat we nooit dressuurwonders zullen worden, en dat is dan ook heel logisch, maar zou toch ooit eens iets willen bereiken samen.
Ze kan het wel, want op de Tinkerstal werd ze ook regelmatig gelongeerd, op de kliniek trouwens ook.
)

!!!
.
. Hij begint ook steeds meer te praten over zelf rijlessen nemen en in de toekomst een paardje kopen.....
(ik heb de mest echt dagenlang met handschoenen nageplozen), maar goed we dokteren wel weer verder. Intussen gaat het gelukkig weer een stuk beter. Toevallig mensen die ervaring hebben met tinkers die ineens van 38 graden naar de 40 graden schieten?