Snackie schreef:weet je, het ligt nooit aan het paard. zoek de fouten bij jezelf.
Je paard doet dingen anders, omdat je zelf niet duidelijk bent.
Ik kan niet oordelen om het feit dat moest ik nu in een bak rijden het beter zou gaan. Maar sommige dingen doet ze niet enkel bij mij en zijn andere mensen het met me eens
Het is me trouwens al gezegd dat ze nooit is doorgereden geweest, sterker noch, naar 't schijnt hebben ze er gewoon eens een zadel opgegooid en gewoon weggereden.. Dàt noem ik eigenlijk niet 100% zadelmak.
Aan de andere kant; Aangezien het feit dat ze niet goed is doorgereden, zou het wel logisch zijn dat ze me niet snapt. Ik denk dat ze het gewoon niet begrijpt wat ik bedoel. Het sturen en stoppen zit er alles behalve goed in. Net als in galop aanspringen. Als ik mijn been naar achter leg om een galopsprong te vragen zou ze niet in galop gaan, omdat ze het niet snapt..
Toch bedankt Andrea, voor die reactie, heb nu eindelijk eens doorgedacht en heb dus de mogelijke oorzaak; miscommunicatie. Ik zou eigenlijk nooit zo teleurgesteld op haar moeten zijn, ze kan er niets aan doen.. Nuja, denk dat ik gewoon even door ga met rustig buitenritje rijden en proberen te ontspannen. (Gooi regelmatig teugels eens los, maar dan ziet mevrouw haar kans om zich plots om te draaien of een oprit op te lopen
)
Goed, ik wou sowieso bitloos uitproberen. Wie weet reageert ze daar beter op, want de laatste keer dat een vriendin met haar met een touwhalster reed stopte ze vrijwel meteen voor de druk. Terwijl je met bit echt al veel moeite moet doen om een ophouding te maken. Echter reageert ze weer slecht met een gewoon touwhalster..
Kortom, ik probeer haar alles zo comfortabel mogelijk te maken, ga zelf overgaan naar boomloos. Deels voor mijzelf maar vooral voor haar. Het zadel dat ze nu heeft vind ik niet fijn liggen en het is echt helemaal kapot aan het gaan (Gat in de kussens waardoor alle vulling eruitkomt, zweetbladen scheuren, het 'zwart' van het zadel gaat eraf ,..)