[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caroline_max

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:08

@Lot; Mijn elsa is een kind van Moonlight van de Gelinden, uit België geloof ik. Er is ook nog een halfzus van haar in nederland die ongeveer van dezelfde leeftijd is.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:31

Hallo allemaal!

Ga eerst eens ff bijlezen,was dit weekend weer zulk heerlijk weer,heb m'n laptop niet veel aan gehad.

Welkom Ellen,leuke Tink!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:36

Ik ben benieuwd hoe hij bevalt Karlijn, laat je het weten?

Welkom Claudia! Ben benieuwd naar nieuwe plaatjes van je dame!
Dat andere topic ligt trouwens ook maar stil te zijn, haha :P

Ik ben benieuwd hoe Bono het zal gaan doen op de keuring, heb je al een idee naar welk stamboek je gaat?
Nu al 1.55... Voor mij wat too much, helemaal met Luna die nu met 2,5 1.47 is. Maar het blijft een plaatje!

Moonlight, yummie, dat is wel mijn type, het is dat hij zo ver weg staat anders was hij op mijn lijstje (die nu wel heeeeeel erg lang aan het worden is) bijgeschreven.

Ik heb de rest van de foto's binnen: [ITP] Hija de la Luna voor de lens van Monica Brouwer [Tinker]
Ik heb er ook een paar van Mel, of ik die mag plaatsen is aan Carolien, of dat kan je natuurlijk ook zelf doen :D

Dan ga ik maar eens kijken of er nog lucht in mijn band te krijgen valt... Drie lekke banden en een ketting geknapt in twee weken, grrrr... Denk dat ik maar weer mijn vouwfietsje moet pakken, om 14.00 hoefsmid voor Luna, hopelijk is ze net zo braaf als vorige keer, de keren daarvoor was ze wat minder braaf, dat liever niet weer. Maar daar ga ik niet vanuit, ze is zo lief en makkelijk de laatste tijd! :)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:44

Oeh, ik ben wel benieuwd naar de foto's van Mel.

Leuke tinkies allemaal!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:13

Moonlight is zeker een knapperd, maa rwel erg klein (1.40 dacht ik). Elsa is inmiddels de 1.45 gepasseerd met nu 19 maanden op de teller haha. Gaat een flinke dame worden vermoed ik:P . De moeder was ook niet zo groot, rond de 1.50 dus we zijn wel heel nieuwsgierig hoe groot ze uiteindelijk zal worden. Ze is wel superlief hoor, dus het maakt verder niet uit haha. Ze mist nu wel een pluk uit de manen, dankzij ons veulen die daaraan geknabbeld heeft -:(-

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:46

@ Lot.. HEERLIJK!!

Afbeelding

:D
Afbeelding

hoe vinden jullie dat het past? (zowel op mij als Diaz..)

@ Caroline... OEHWW een kleintje! Ik ben benueuwd!!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:57

Ik kan de pommel niet zien natuurlijk... wat voor maat is het? niet dat ik vind dat jij dik bent, maar voor t comfort miss een maatje groter?? Durf t bijna niet te zeggen !

Op haar lijkt ie verder wel goed te liggen!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:08

Dat is dan wel een verassing Caroline, ik ben benieuwd. Ik ben ook niet van het groot hoor, of nou ja, ik was altijd van het hoe groter hoe beter, maar begin daar behoorlijk hard op terug te komen. Ik heb liever een lekkere ronde, in verhouding staande, cob. En die heb je ook wel wat groter, zo heb ik een tijdje verzorgd bij mensen die een NL kampioen Cobmerries hebben, die meet zo'n 1.56. Prachtig dier om te zien (mist alleen de vlekken :P ), maar qua zitten heb ik ze toch liever tot 1.50 ongeveer.

Karlijn, ik vind het veruit de beste die ik tot nu toe bij jullie gezien heb! Als je ergens voor wil gaan en dan uit de westernkant zou ik voor deze gaan. Tenminste, als hij jullie lekker zit. Buiten dat blijf ik erbij dat Diaz nog heel erg guppie is en je er beter nog helemaal geen zadel op kan leggen, maar die keuze is aan jou...

Hier hoefsmid voor Luna gehad. Ze was braaf, toen ze een praam op had. Ze heeft eerst een kans zonder gehad maar die goed verknald met steigeren en slaan met de voorbenen (niet in onze richting hoor, gewoon boosheid). Heb nu mooi mn beide bovenbenen blauw van haar hoeven en een schaafplek op mn arm. Maar het is haar vergeven, alles moet geleerd worden he. Als het knopje omgaat met praam kan het daarna ook wel zonder mag ik hopen...

Daarna heerlijk met Mel op pad geweest, super. Heb echt genoten van haar en het zomerse weer. Was eigenlijk van plan een galopje te doen en de rest wat meer te draven. Maar madam had andere plannen. Kon haar wel netjes terug halen hoor, maar heb haar daarna als beloning toch nog maar even laten gaan, waarom niet als we daar beiden zo van genieten? Zolang het maar controleerbaar blijft kan er een boel bij mij. En op Mel heb ik nog nooit een seconde het idee gehad dat dat niet zo was :)

Nu lekker avondje vrij. Moet er maar van genieten, hierna vier dagen en een nacht werken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:35

@lot: oef.. das heavy bekappen zo! (Diaz is ook nog lekker pup idd.. ik rij absoluut niet veel, en vooral inrijden e.d komt pas als ik vind dat ze er aan toe is. ik doe lief voor haar hoor! :j <3 )

@iti: hij is echt net aan voor mij.. ik ben benieuwd of een langere/maat groter gaat passen op Diaz

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:41

Ik denk het niet :n en was jij niet aan het afvallen? Verstandig om er nog even mee te wachten :j Is dit de maat 1?
Ach, dat bekappen, het past wel een beetje bij haar zoals ze is. Uitdaging voor mij, daar hou ik van he. En ze slaat/steigert vrij snel, het is haar manier om te laten zien dat ze het ergens niet mee eens is en/of overdonderd is. Ik mag dat wel, zo lekker expliciet.

Ik ga voorlopig met Luna gewoon zo door als ik bezig ben, alleen dan alles iets vaker en steeds langer doen, dus van 10 min lange lijnen opbouwen na 40 (over een vrij lange periode hoor) en van een uurtje mee wandelen opbouwen naar een hele middag. Dan wil ik na de winter eens kijken of het mogelijk is dat ik ipv naast Luna op Luna mee ga met een ervaren paardje naar buiten. Gewoon stukje stappen, zonder zadel etc. Dan in de loop van de tijd een zadeltje kopen en haar daar aan laten wennen, en pas nadat ze vier is geworden wil ik echt gaan rijden of langere ritten maken met meer tempo. Dan zijn alle groeischijven dicht en moet alleen de ruggengraat nog sluiten. Dat is klaar als ze zes is, en mochten we dan nog net zo happy met elkaar zijn als nu, dan wil ik dan misschien wel de sport in. Maargoed, dat duurt nog 4 jaar, dan kan de wereld bij wijze van vergaan zijn, dus dat zien we dan wel weer. Van echt nieuwe dingen is het eerste wat ik wil proberen haar mee te nemen als handpaard naast Mel, maar daarvoor mag ze eerst alleen buiten nog wel wat meer oefenen, en Mel en ik moeten elkaar ook nog iets beter leren kennen.
Laatst bijgewerkt door Caily op 03-10-11 20:46, in het totaal 2 keer bewerkt

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:42

@diaz; het veulen is er al hoor :P Het is een KWPN merrietje van inmiddels bijna 4 maanden. Elsa is de tinker, en nu 19 maanden. Leuk duo, ware het nie tdat de KWPN de manen van Elsa graag eet. Zelfs cri-box helpt niet.

Wat vlekken betreft; Elsa krijgt steeds meer (kleine) vlekjes. Is dat normaal bij tinkers? Toen ze vorig jaar bij mij kwam had ze 2 grote vlekken, 1 voor en 1 op de zij. inmiddels heeft ze een stuk of 10 kleinere vlekjes erbij, en ik zie er (na een wasbeurt) steeds meer.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:45

En als je de manen vlecht Caroline? Die vlekjes... Hmm, geen idee, in de zomer hebben ze er vaak wel meer dan in de winter, en ze groeien natuurlijk, dus kleine vlekjes worden ook groter, maar echt nieuwe vlekken erbij zou ik heel apart vinden. Ik ken wel een lijn bij de arabische paardjes waarvan bekend is dat ze naar mate ze ouder steeds meer witte vlekken op hun zwarte/bruine/voskleurige lijf krijgen, maar dat is heel wat anders lijkt me.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:48

Ik ben al 20 kilo kwijt, en het staat nu al heel lang stil. Ik zou er nog 10 kilo vanaf willen. maar of het lukt?
Ik wil er van uit gaan dat dit het is, verder alleen maar mooi meegenomen.
Zit nu in maat 42.. maat 1 is dit inderdaad, die is officieel tot mt 40.
Hij zit lekker, ik heb nergens last van of iets, maar toch twijfel ik een beetje, ook kwa hoe het eruit ziet ;)

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:50

Ik vind em idd net aan.. maar je paardje groeit ook nog wat he, past vast wel, en anders kan ie altijd nog terug.. ik vind die barefoots zonder VPS sowieso beter op de paardenrug liggen :) Miss kun je idd zo lang beter een tijdelijk zadel nemen.

Lot, een ander vraagje, die paarse longeerzweep, is die van jou? :)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:55

Karlijn, je wilt een zadel voor nu toch? En ik kan je zeggen, nu past de maat 1 net aan, de 2 is vrijwel zeker te lang (wat ik van de foto's en een Diaz uit mijn geheugen kan zeggen), je kan altijd later weer verkopen/ een andere kopen. Persoonlijk zou ik nu voor deze gaan, en ik vind het er prima uit zien hoor! Succes met afvallen verder!

Welke van de drie Irene? :Y) Die bak met groene deksel is van mij, dan ligt er een emmer op, ook van mij, en mijn idd paarse zweep staat erachter. In de houder staan er ook twee dus dat leek me niet handig :P Had hem pas bij de wei laten liggen, vd fotoshoot, maar hij is alweer opgeruimd.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:01

jaaaaaaa, die lag bij de wei, Sabrina heeft eenzelfde dus ik vroeg me al af wat die daar deed. De paarse Lammert Haanstra is van mij ;)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:06

@Lot; vlechtjes heb ik geprobeerd, met als resultaat een hap van 10 cm lengte en 20 cm breed van de manen af ;( . Ik heb ze nu eerst even apart staan, en zoek naar een ander smerig middel om het hara af te leren. Cri-box maakte haar niet uit. Ze deed het eerst ook bij moeder, maar die wordt boos. Elsa is echt te lief voor d'r haha.

Die vlekken is echt apart. Ik weet zeker dat ze er vorig jaar nog niet waren. Ik zal ze eens in kaart brengen, en dan volgend jaar weer chekken :P.

@Diaz; Als je nu idd de maat 1 neemt, kun je altijd later de 2 aanschaffen, als Diaz beter uitgegroeid is. Dan wil ik (met een jaar of 1,5) de maat 1 wel van je overnemen :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:07

Haha, ik wist niet dat meer mensen dezelfde hadden, anders had ik wel een ander kleurtje meegenomen :P
Ik heb ook een knoopje in het uiteinde gelegd voor het geval dat.

Apart van die vlekjes, heb je geen foto's? Nu ben ik wel benieuwd...
Balen van de vlechten... Ik ga eens voor je nadenken/-vragen.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:15

@ carolien, ik hoop alleen maar beter in maat 1 te gaan passen hihi _/-\o_

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 09:06

@ Lot.

Ik ben ontzettend blij dat hij wat groter uitvalt ! :)

wat betrefd de keuring, ik heb nog geen idee . zal mijn eerste keer worden dus ben hier echt nog een leek in :)

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:21

Ja, als iemand tips heeft voor iets smerigs om in de manen te doen graag! Ik zal vanmiddag proberen geschikte foto's te maken, moet nu eerst sne lop auto-jacht :P

@Diaz; ok! Maar mocht je toch een andere willen, dan ben ik er voor je arizona maat 1 :D

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:32

@ caroline_max..

Gewoon even goed laten rollen.
Misschien even het zand nat spuiten en dan laten rollen..

Ik ben benieuwd !!!

Jullie kunnen het allemaal al proberen.. ik nog 3 weekjes wachten , Bah !

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:07

carolien,ik heb dat ook bij ruana.dat met die vlekjes die er bij komen.Echt heel vreemd om te zien,want ik weet zeker dat toen haar wintervacht er net af was,er geen vlekjes zaten.Eerst dacht ik dat ik spoken zag,maar ik ben foto's gaan vergelijken en warempel er waren echt kleine vlekkies bijgekomen.eerst vaag maar ze worden steeds echter van kleur.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:56

Hallo allemaal!

Het is weer even geleden, maar het het erg druk met werken, opleiding en alles eromheen, natuurlijk ook Grace. Maar nu is het even wat rustiger :-)

Ik verwelkom de nieuwe tinkermensjes hier!
Enne die Max is echt mooi <3

@Lot: Thanx, ik vind luna ook erg mooi en ze krijgt mooie lange manen!
Verder wil ik Patrick nog sterkte wensen, hoop dat het gauw beter gaat.

Ik heb bijgelezen, maar mijn geheugen laat mij even in de steek. Wss kom ik er nog op terug.

Met Grace en mij gaat het goed. Afgelopen vrijdag is de tandarts geweest en ze was best braaf. Eng mag ze het van mij vinden hoor, ben zelf ook geen held bij de tandarts hihi.
Verder met het rijden gaat het ene keer goed, andere keer hebik een lekkere puber, maar ze is niet gevaarlijk oid, maar meer in de vorm van achteruit lopen als we halthouden, soms niet willen stilstaan bij opstappen. Maar het zijn allemaal kleine goed op te pakken dingetjes. Verder hebben we ter afwisseling ook al balkjes gelopen en ze lijkt dan net een spin haha. Ze tilt heel hoog dr benen op. En 1x een sprongetje gemaakt van 20cm. Was wel grappig. Ze vond er zelf alleen niets leuks aan hahaha

Gepoetste dame
Afbeelding

Mooie billen
Afbeelding

En een geinig moment haha
Afbeelding

Grace is ook niet zo groot hoor. Ze meet net 1.49. Maar ik ben dan wel 1.71, maar het kan nog goed. Zelf groei ik niet meer, eerder krimpen....wordt bijna 30 :o

Verder wacht ik nog met smart op het telefoontje van de dealer dat mijn auto geleverd is.... kan elk moment!

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:41

grace ziet er goed uit!
Hoe oud is ze?

@ Diaz: denk ook dat t zadel momenteel net kan. En idd wat er gezegd wordt, als diaz nog verder uitzwaart zal die optisch ook beter uit zien. Ze is nu nog erg guppy.

had jullie nog een foto van mijn meis beloofd:
Afbeelding

Afbeelding