[TI] [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Re: [HK]Kontengebonk dat is de nieuwe rage Deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:51

Goedemorgen!

Was net op tijd wakker en nog wel ruim voor mijn wekker af zou gaan! Tussen 10 en 12 zou de woningbouw hier zijn voor een klusje, stonden ze om half 9 al aan te bellen terwijl ik in de badkamer stond :+

Mirjam, heb jij vrijdag nog tijd? Wil nog wel eens langskomen hoor, wil toch ook weer naar Himesh, ligt redelijk op de route.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:54

Goedemorgen!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 07:58

ellieellende schreef:
Ik wil niet langs de deur.... ;(
zie allemaal kleine kindjes rondrennen, komt ellen erachteraan.... zie je het al voor je?? hoe verzinnen ze het? dat ze bij de ponyclub gehouden hadden....

Ik zie het al helemaal voor me. Ellen in rijkleding, cap op, zweepje in haar hand en maar aanbellen; "lootje kopen, is for min pooonyclub" :')
Misschien mag je Trea's dochter en Hobje misbruiken, gezellig met z'n allen door Boxtel.

Maar ik zal je redden en ik koop 1 lot!!!!!!! Ja, ja, niks is mij te gek.
PB je rek.nr maar, maak ik het over :D En dan laat maar weten wat mijn nummer is, mag jij mijn bonnetje bewaren :7

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:00

Had je niet gewoon simpelweg nee kunnen zeggen Ellen? :+

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 08:32

Jeuuu al 2 lootjes verkocht!
Thanx Ingrid en Trea!
ehm ze stonden er maandag met de springles al mee te zwaaien, toen ben ik er met Niamh vandoor gescheurd, maar gister met de dressuurles werden we toch weer streng aangesproken dat je een hart moet hebben voor je club.... en dat je dan iig bij je familie en vrienden wat moest gaan verkopen.... ik ga ook echt niet langs de deuren... hihihi

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 09:05

Goeiemorgen :D

Ik ben bijlezen :wave:

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:12

Sodeju, ze zouden hier wat voegwerk komen restaureren.... er ligt nu een hele hoek muur van de schuur uit :+ Ze komen steeds erger verwaarloosde stukken tegen ofzo ... :? Nuja, ze doen maar....

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:17

Straks heb je een nieuwe schuur Leon! Ook mooi! :-)
Je hebt toch vandaag sol. gesprek? hoe laat ook alweer?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:18

half 4.... en mn dag komt maar niet op gang...

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:38

:wave:

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 09:40

Vervelend Marleen :(:)
Maar wat super dat het zo goed gaat met Mirthe 8-)

Leuke hond TK :D Zielig dat ie 'm zo achterlaat... :(:)

Dagmar gister bij oma geweest :Y)

Haha, gekke Henkie :P

mnkortleve schreef:
Resi_lover Persoon heeft haar excuses aangeboden. 8-)

~~}> Haha, mooi zo :')

Leuk Janet, poesje misschien een nieuw huis *D

Arme Chanel, nog niet beter :(:)

Janet, had die Ijslander krijsing ook gezien, maar er staat
"De reden dat ik hem te koop zet is omdat het helaas niet klink met het rijden.
Hij is helaas best onzeker en heeft daar door dus een ruiter nodig die zeker is.
En dat ben ik helaas niet." En maartje wilde geen onzeker paardje toch? :D

Whaha, Ellen, succes met lootjes verkopen :')
:') niet zo aanstellen jij, hier hebben we geen binnenbak, alleen een buiten, soms een beetje koud en nat maargoed :')

Stoute Nico >;)

Mirjam, Cecille woont toch maar 20 minuten van je af? :)

Grit schreef:
Een paraplu is niet eng

>;) Niet eng, weet je hoe en die dingen zijn als er mensen aan komen lopen met z'n ding, dan moet je heel hard (met staart omhoog) door de wei gaan rennen hoor :Y)

Hele hoek uit schuur van Leon :=
Succes straks +:)+

Ik heb vandaag een dagje vrij :z

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:48

Weer veel gekletst ik ga maar eens met de samenvatting van Loïs mee!! hihi.

Gister heb ik voor het eerst les gehad op mn nieuwe dressuurzadel. Hij rijdt echt lekker. ik heb er veel meer steun in waardoor ik stiller kan zitten en dat komt Boncho ook ten goede! Ook maar even met rijlaarzen gereden ipv schoenen en chaps. Even oefenen voor volgend weekend! Dan mogen we aan de bak! zaterdag B-dressuur en zondag A-dressuur en springen!!
Zaterdag en woensdag nog een keer proefjes oefenen....

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:53

De dag is al op gang Leon.... achossie! Heel veel succes vanmiddag alvast!
Kom zelf overigens ook niet echt op gang hoor...

Lekker Lois! dagje vrij!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 09:55

Ook dagje vrij Ellen?

Carola nieuw zadel, al zenuwen voor Leusden ;)

Boncho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:22

Niet echt zenuwen hoor!! Alhoewel..... ben altijd benieuwd hoe Boncho gaat reageren in een vreemde omgeving.... Maar zn vriendin Loony is bij hem! Dat kan ook een nadeel zijn in je proef heb ik ontdekt in mei!! Hij bleef maar gillen naar haar!

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:23

Neuuuu ben wel aan het werk... maar doe er wat langer over om van klant naar klant te rijden omdat ik steeds zit te kletsen hier of op hyves :-)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:43

"Wieder Da" :wave:

Was ontzettend leuk lang weekendje weg :z, maar vond het wel sonde dat ze zoveel nieuwbouw, vooral veel met (spiegel)glas, gebouwd is... :o

en Gister heeft vriend voor 1ste keer op rand van bed gezeten *\o/* ineens veel vooruitgang 8-)
Zondag vond de arts dat ie nog te passief was bij zijn fysio oefeningen (hielp niet zelf mee om bv handen te buigen e.d.)
Maandag heeft vriendin hem dus ff streng toegesproken dat ie toch echt goed moet oefenen }>
Dinsdag waren wij ook weer terug en ik nog ff met arts gepraat ("tolken") en hij kan dus zijn zoontje weer zien als ie naar andere afdeling mag dus dat aan hem verteld en ineens gaat ie dus zo goed vooruit --> Nu weet ie denk ik (weer) waar ie het voor doet!!
Hij is dus ondertussen goed bij en probeert ook terug te praten maar dat kan ie nog steeds niet ivm buis in keel en liplezen zijn we niet zo goed in :o dus erg frusterend voor hem ;( :(:)
Vanmiddag gaan we weer dus ben benieuwd...

*laatste blz*

Ellen moet lootjes verkopen Ingrid ziet haar al in tenue langs de deuren gaan :')

Paraplu is idd eng :j vraag maar aan Say :+

Mirjam Soms is het met paarden met "plaat voor de kop" idd in het begin erg lastig... maar als je er veel en altijd bewust mee bezig bent wordt het vast beter!! Wat Maya zegt idd ook goed idee paard naar voer ipv voer naar paard, door het voer niet af te geven dwing je trouwens ook meteen weer respect af ;)
en idd wellicht makkelijker als veulen eraf is, Succes!

Wat Lucy zegt herken ik trouwens ook :j ze worden zo "vertroeteld" dat de hele relatie verstoord wordt en het van kwaad tot erger gaat :\ en hoe langer dat duurt hoe strenger je daarna moet zijn om het weer af te leren ;(

Hé zie weer plaatje door Denise :wave:

Leon succes vanmiddag!! en haha straks nieuwe schuur *D

:wave: ha Joyce

Boncho lekker op nieuw zadel en met rijlaarzen gereden 8-) en binnenkort naar Leusden wedstrijd :7

Samenvatting lois ook erg handig :D

Chanel nog niet beter :\ :(:)

Janet voor poesje nieuw thuis 8-)

Nico die de grenzen opzoekt >;) :D

Kruising ijsco waar waar (zo zoeken) maar idd best veel ijslanders zijn pittig of onzeker. Het heet ook niet voor niets IJslands vuur ;) al heb je dus ook onverstoorbare/ brave (die wel lekker voorwaarts zijn), maar die zijn dus vaak niet te koop :\ OF alleen voor de hoofdprijs Of nog niet ingereden...
Vriendin en ik zijn af en toe aan het nadenken over een plan hiervoor :z 8-) Vriendin is daarvoor nu ook cursus aan het volgen zodat ze ook het "papiertje" heeft :7

Ellen aan het werk en aan het bokken en hyves waardoor route wat langer duurt :+

O ja Say was dinsdagochtend een grapjas :+
Ze stonden bij de stal en ze hoorde mijn stem dus kwam heel vrolijk aan :+: en toen ik haar geaaid had keek ze me aan en keek vervolgens naar achter naar de wei en toen sprintte ze dus gewoon ineens kei hard naar die wei en ging daar eten en keek soms stiekum naar mij :') _O- leek wel of ze wilde zeggen Hé baasje leuk dat je er weer bent maaruh kijk we hebben weer nieuw stuk gras erbij erg lekker :9 dussuh ik ga eten :Y)

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:48

Ha die Ingrid!

Wat goed om te horen dat het allemaal lekker loopt met jullie vriend en dat je weekendje weg lekker was!
Welkom terug iig!

Gaat weer bij een klantje binnen!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:50

Ha Ingrid!

Dinsdag al terug en nu pas hier, dat kan niet he :P :P :P

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 10:52

rustige ijsjes zijn er gelukkig wel, alleen ben alleen nog maar een paar jonkies tegen gekomen. behalve de merrie die ik nu op het oog heb. 15 jaar, 5 mooie gescheiden gangen en heel braaf, en ook nog eens een leuk kleurtje.
de stal ken je denk ik wel grid, Stonás bij Wijchen in de buurt.

gelukkig gaat het met jullie vriend de goede kant op, en een leuke vakantie gehad :)

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-09 10:52

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:23

:D Y;( Leon zoals je leest genoeg te doen gehad tot vandaag :P en alleen Hi/ Bye zeggen vind ik ook niet leuk dan :o

Hé Lois lijkt wel een kruising fjord grappig :D wel persoonlijk niet mijn smaak :o maar ben (soms) nogal kieskeurig :=

Ja Maartje die ken ik wel al ben ik er nog nooit geweest :o
Klinkt leuk :) wil je dan ook "ijslander" les volgen?
Mijn vriendin heeft daar dus misschien wel tijd voor :)

O ja en denk dat je dat wel weet, maar wil wel nog even meegeven dat bij ijslanders 5 mooi gescheiden gangen niet vanzelfsprekend blijven daar moet je dus wel altijd aan blijven rijden :j dat is wat veel mensen namelijk nogal onderschatten en waardoor mijn vriendin en ik al diverse ijslanders hebben gereden om dit weer "op orde" te krijgen en om dezelfde reden zijn er ook vaak veel ijslanders te koop die dus geen mooi gescheiden gangen (meer) hebben...
Zo heb je ook het lastige dat als je bv veel tölt rijdt/ oefent dat ervoor zorgt dat de draf slechter wordt en omgekeerd ;) ivm het verschil tussen laterale en diagonale gangen. Maar dit vind ik dan eigenlijk ook wel weer het leuke/ de uitdaging bij IJslanders :7

Ben verder benieuwd hoe je de galop vindt van die 5 ganger. Vaak is die heel vlak/ rennerig, maar dat hoeft natuurlijk niet en dan heb je echt mazzel met een 5 ganger met goede gesprongen galop :j

O ja en weet niet of je wil laten keuren? Sommige DA's kunnen namelijk niet zo goed door het laterale heenkijken wat een keuring lastiger maakt :(:) dan is het fijner dat ie gekeurd wordt door iemand die vaker ijslanders ziet/ keurt.
en tot slot is het bij ijslanders bekend dat ze vaak spat ontwikkelen, dus bij een 15 jarige is misschien foto's ook wel verstandig.
Laatst bijgewerkt door grid op 10-09-09 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:31

GRID :D, fijn dat je het zo leuk gehad hebt! En wat een super nieuws van die vriend van jullie jo :):), super! Hoop echt van harte dat het zo goed blijft gaan :)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:34

Ja idd hoop ik ook :j is ondertussen alweer bijna 7 weken verder :oo :(:)

Dadelijk gaan we weer richting Aken dus alvast :evaw:

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-09 11:45

hey grid.!! Leuk dat je er weer bent.!! En goed nieuws van de vriend.!! Helemaal top!

Leon ik duim voor je vanmiddag.!!