. Balen van de zomerexceem. Rot hé, als je paardjes wat mankeren, daar kun je je zelf ook zo kl*te van voelen ...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Balen van de zomerexceem. Rot hé, als je paardjes wat mankeren, daar kun je je zelf ook zo kl*te van voelen ...

Ik hoop dat je gauw een oplossing hebt!
Leuk!

BuBBLeGuM schreef:hey chr1s haha ja kloptWat doe jij hier dan??
Lang geleden dat ik jou gezien heb, welke winkel werk je dan??
(vroeger bij elkaar op de manegeles gerden:) )
is het zulk lekker weer bij jullie? hier niet..oww joyce zit in spanje dus
toe maar weer
Heb trouwens mooie foto's voorbij zien komen en een brave shania op film
Pff ik haat ziggo, heb gister weer gebeld voor tv aansluiting en internet, hadden ze ons gewoon neit int systeem gezet, en dus kunnen wij de aankomende 10 dagen nog geen tv kijken, en niet internetten. en daar baal ik van
Vanavond weer lekker frummelen bij mn tinkies, daar heb ik zin in

Sita_ schreef:
He wat balen van Bannie Marleen..
Ik denk ook echt dat een deken inderdaad de enige optie is om het draagzaam voor hem te maken.. Voeding etc. lijkt me geen invloed hebben, de mugjes enzo waar het meestal door komt kijken daar immers niet naar..Ik hoop dat je gauw een oplossing hebt!

Onze shet heeft er stukken meer last van als ze op rijk land staat. Juist omdat het vaak sobere rassen zijn, die overvoerd worden. Zelfs als je ze alleen maar op het land hebt staan en niet bijvoerd, is dat nog teveel. Daardoor treed er een zekere overgevoeligheid op, die weer een allergische reactie op die mugjes triggert. Eén doffe ellende 

Marleen ja grr klinkt ook wel erg chago
maarja idd wat dan uhm .... Mirbanka vind ik best leuk klinken
en zijn er geen kenmerken in je omgeving voor stalnaam?? Uden is bv van vroeger uit kersenstad ook wel Ceres genoemd daarom heet "onze" pensionstal zo

maar dit komt ook omdat alles wat schuurt in de zomer op zomerexceem geschoven wordt terwijl dus lang niet altijd de gevoeligheid voor de vliegjes de (hoofd) oorzaak is, maar het dus vaak een verstoring in afvoer van afvalstoffen e.d. is, waarbij voeding dus HEEL veel invloed kan hebben
maar nu hebben ze toch wel hele fijne luzerne http://www.subli.nl/nieuwsdetail.php?id=22
.
(omdat het de huid "helpt"), maar idd vaak wassen/ smeren e.d. heeft allemaal geen nut
_janet_
Berdien
teuntje schrikken zeg...
Chr1s late reactie
--> Goh wist niet dat kantoor thuis zo groot was
en nu passen alle mappen en boeken enzo weer op de plank
grid schreef:Minder gras (kaal land/ stripbegrazing/ meer op zand enz enz ...), geen voordroog maar stug (géén 1ste snee) Hooi of dus luzerne op oliebasis dan wel en dus niét met melasse stofvrij gemaakt ...![]()
Normaal ben ik eigenlijk niet zo'n fan van Sublimaar nu hebben ze toch wel hele fijne luzerne http://www.subli.nl/nieuwsdetail.php?id=22

grid schreef:en natuurlijk opletten met brok/ melasse e.d. maar ze hebben WEL de vitaminen en mineralen nodig!!! Die helpen juist afvalstoffen afvoeren en huid mooi houden e.d. dus denk bv aan summerfitkoeken als "krachtvoer" http://www.pavo.nl/origin.html
grid schreef:Bij subli hebben ze nu trouwens ook iets nieuws tegen zomerexceem ontwikkeld heb alleen nog geen ervaringen gehoord ...
http://www.subli.nl/downloads/Informati ... ebsite.pdf

maar dan moet het wel HEEL kort zijn en dat is ook nooit goed ivm zandkoliek
dan kan er beter helemaal geen gras staan... nee gras moet wel minstens een grasmatje zijn
heb ik idd niet goed omschreven
had beter kort ipv kaal kunnen schrijven
MAAR helaas zie ik in Nederland bijna nooit weilanden die zó doorgeschoten zijn en moet je dus ook de ruimte hebben om gras 1st ZO lang te laten groeien voor ze erop mogen en dan ook weer vroeg eraf da's op de vele beperkte plekken denk ik niet reeel
dus dan moet je toch gaan naar stripbegrazing of gewoon minder op gras ...
of het moet al 10 jr niet opnieuw gezaaid zijn en ook al jaren niet bemest enzo
of je moet dus echt voor anders SOORT grassen gaan da's misschien ook wel een oplossing
(maar helaas zijn daarvan vaak de grasmatten niet zo sterk = sneller kapot lopen enzo)
meen je dat nu van die olien dat wist ik niet
--> maaruh ivm de keurmerken is het toch verplicht om de herkomst te weten hoe kan dat dan in dit geval niet bekend zijn

natuurlijk ook aan eigenaresse (hoe heet ze ook alweer
) van Anouk
ze is dol blij!! 
daarom noemde ik LordJ = annique in LOZ angelique
wist wel dat er een angelique op bokt zat