[TI] [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keeva

Re: [HK]Deel 5. Op naar Deel 6! Met ons tinkergeklets!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:39

Marleen, Ach gut . Balen van de zomerexceem. Rot hé, als je paardjes wat mankeren, daar kun je je zelf ook zo kl*te van voelen ... Ach gut

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 20:41

Doei!

He wat balen van Bannie Marleen..
Ik denk ook echt dat een deken inderdaad de enige optie is om het draagzaam voor hem te maken.. Voeding etc. lijkt me geen invloed hebben, de mugjes enzo waar het meestal door komt kijken daar immers niet naar.. Lachen Ik hoop dat je gauw een oplossing hebt!

Gaaf nieuwe naam Janet! Haha! Leuk!

Vanavond heerlijk gereden op Speedy Gonzales (Shan).. *LOL*
Ze had dr behoorlijk de snee in, eigenlijk was ze té voorwaarts en ga daarom dus voortal even longeren. Ze is goed terug te nemen hoor, maar het is voor mede stalgenootjes zo lastig.. Knipoog
Het was wat aan het schemeren en dr zat iets heel engs in de bosjes, ook dat was natuurlijk een aanleiding om er zo hard mogelijk langs de zoefen.. Huilen van het lachen
Morgen maar weer verder oefenen.. Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:02

lekker gereden sita, wat een heerlijk paardje is shan

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:18

BuBBLeGuM schreef:
hey chr1s haha ja klopt Lachen Wat doe jij hier dan?? Lachen Lang geleden dat ik jou gezien heb, welke winkel werk je dan??
(vroeger bij elkaar op de manegeles gerden:) )

is het zulk lekker weer bij jullie? hier niet.. Boos! oww joyce zit in spanje dus Lachen toe maar weer Haha!

Heb trouwens mooie foto's voorbij zien komen en een brave shania op film Lachen

Pff ik haat ziggo, heb gister weer gebeld voor tv aansluiting en internet, hadden ze ons gewoon neit int systeem gezet, en dus kunnen wij de aankomende 10 dagen nog geen tv kijken, en niet internetten. en daar baal ik van Clown

Vanavond weer lekker frummelen bij mn tinkies, daar heb ik zin in Lachen

lekker late reactie Tong uitsteken
dag iedereen trouwens Vork
Maar ik werk nu in meppel in fotowinkel
wat doe jij nu zoal?

groetjes

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 21:35

Avondddddddd Haha!

Ohh het touwhalster staat zoo mooi Lovers Lovers Lovers Lovers
Hey Janet nieuwe naam!
Oh Marleen, klote Ach gut
Sita lekker gereden Haha!

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:02

Sita_ schreef:
Doei!

He wat balen van Bannie Marleen..
Ik denk ook echt dat een deken inderdaad de enige optie is om het draagzaam voor hem te maken.. Voeding etc. lijkt me geen invloed hebben, de mugjes enzo waar het meestal door komt kijken daar immers niet naar.. Lachen Ik hoop dat je gauw een oplossing hebt!

Voeding heeft wel degelijk (bewezen) een grote invloed hoor! Maar uiteraard blijft het zo dat hij allergisch is voor die rotmugjes, en dat kan ik niet meer over doen gaan. Maar kan de omstandigheden voor hem wel zo gunstig mogelijk maken.
Hij ziet er nu nog mooi uit hoor, manen zijn vrij dik bij hem, dus echt niet helemaal weg, staart ook niet, maar het is al wel goed te zien en voelen... en meestal wordt het natuurlijk alleen maar erger.

En met smeerseltjes enz. ga ik echt niet beginnen, geloof ik ook niet in. Verzachtend misschien, maar geen oplossing. We hadden vroeger thuis twee eczeemfjorden, was echt een ramp! Zoveel geprobeerd! Maar idd, vooral al die zalfjes/spraytjes enz., helpen natuurlijk niet.

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 22:36

Ik duik me mandje in.
Sterkte Marleen Ach gut
Tot morgen, slaapse.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 22:44

Voeding heeft zeker invloed Ja Onze shet heeft er stukken meer last van als ze op rijk land staat. Juist omdat het vaak sobere rassen zijn, die overvoerd worden. Zelfs als je ze alleen maar op het land hebt staan en niet bijvoerd, is dat nog teveel. Daardoor treed er een zekere overgevoeligheid op, die weer een allergische reactie op die mugjes triggert. Eén doffe ellende Scheve mond

Ik ben ook slapen, morgen weer naar school Clown

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:28

goedemorgen.

Balen van ban marleen, weet ook geen goede oplossing behalve een deken.

Siet: lekker gereden op turbo shan Knipoog

Berdien een heerlijke kus gehad!

Janet: ook leuk je eigen naam Lachen

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:18

goede morgen!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:24

Clown Marleen ja grr klinkt ook wel erg chago Nagelbijten / Gniffelen maarja idd wat dan uhm .... Mirbanka vind ik best leuk klinken Haha! en zijn er geen kenmerken in je omgeving voor stalnaam?? Uden is bv van vroeger uit kersenstad ook wel Ceres genoemd daarom heet "onze" pensionstal zo Haha!

Balen van Banbay Scheve mond

Idd voeding heeft zeker wel invloed *LOL* maar dit komt ook omdat alles wat schuurt in de zomer op zomerexceem geschoven wordt terwijl dus lang niet altijd de gevoeligheid voor de vliegjes de (hoofd) oorzaak is, maar het dus vaak een verstoring in afvoer van afvalstoffen e.d. is, waarbij voeding dus HEEL veel invloed kan hebben Knipoog

Minder gras (kaal land/ stripbegrazing/ meer op zand enz enz ...), geen voordroog maar stug (géén 1ste snee) Hooi of dus luzerne op oliebasis dan wel en dus niét met melasse stofvrij gemaakt ... Knipoog
Normaal ben ik eigenlijk niet zo'n fan van Subli Bloos maar nu hebben ze toch wel hele fijne luzerne http://www.subli.nl/nieuwsdetail.php?id=22

en natuurlijk opletten met brok/ melasse e.d. maar ze hebben WEL de vitaminen en mineralen nodig!!! Die helpen juist afvalstoffen afvoeren en huid mooi houden e.d. dus denk bv aan summerfitkoeken als "krachtvoer" http://www.pavo.nl/origin.html

Bij subli hebben ze nu trouwens ook iets nieuws tegen zomerexceem ontwikkeld heb alleen nog geen ervaringen gehoord ...
http://www.subli.nl/downloads/Informati ... ebsite.pdf

Als het wel aan de vliegjes ligt DAN voor de schemering binnen en na de zonsopgang pas buiten !! en de dekens geven dan idd veel verlichting (en zijn ondertussen ook al stukken goedkoper geworden) en zijn ook van een zeer fijn stofje, beter dan zomer/ vliegendekens e.d. Ja.

en een keer wassen met Kerato (zwavel/teer) shampoo geeft wel ook vaak langere tijd verlichting Ja (omdat het de huid "helpt"), maar idd vaak wassen/ smeren e.d. heeft allemaal geen nut

SUCCES!!

Doei! _janet_ Haha!

Lovers Berdien

Bloos! teuntje schrikken zeg...

Annique Palhi Clown

Nagelbijten / Gniffelen Chr1s late reactie

Sita op Zoef Zoef rondgereden Haha!

Gister kantoor thuis opgeruimd en vanmorgen dus hele doos papier op kantoor in container gegooid dus nu is het weer mooi leeg Cool --> Goh wist niet dat kantoor thuis zo groot was Nagelbijten / Gniffelen en nu passen alle mappen en boeken enzo weer op de plank Clown

Nu weer aan de gang Doei! Whoosh!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 09:49

grid schreef:
Minder gras (kaal land/ stripbegrazing/ meer op zand enz enz ...), geen voordroog maar stug (géén 1ste snee) Hooi of dus luzerne op oliebasis dan wel en dus niét met melasse stofvrij gemaakt ... Knipoog
Normaal ben ik eigenlijk niet zo'n fan van Subli Bloos maar nu hebben ze toch wel hele fijne luzerne http://www.subli.nl/nieuwsdetail.php?id=22

Hierin ben ik het niet met je eens. Kort gras, zeker een kaal stuk, heeft ontzettend veel energie, dus fructaan, om maar proberen te groeien. Maar het lukt niet, want elke keer als er een klein stukje aangegroeid is, vreet het paard het weer weg.. het gras gaat hierdoor nóg harder proberen te groeien en krijgt dan ook "stress". Hierdoor slaat het extreem veel fructaan op. Een kaal stuk is hierdoor schadelijker als een stuk met lang uitgegroeid stug gras, waar dus al aren in zitten. Hiervan zou je hem een kleine strook steeds kunnen geven, maar kijk echt donders uit met kort gras!!! Op de schemer momenten kan je hem het beste op stal zetten. Midden overdag en 's nachts zijn er minder mugjes en is het fructaan gehalde van het gras ook het minst hoog. Pas op met temperaturen onder de 19 graden in combinatie met zon, hierdoor slaat het gras als een gek het fructaan op, om vervolgens te kunnen groeien als de temperatuur weer boven de 19 graden uit komt. Als het bewolkt is, is dit risico minder groot, omdat er dan ook een stuk minder fotosynthese in het gras plaats vindt.
De lucerne van Subli bevat inderdaad oliën. Alleen de herkomst van de olie is niet bekend en schijnt niet volledig plantaardig te zijn. Ik weet het fijne er niet van, maar ik geef het niet meer.. Mijn paarden zijn vegetariërs Nagelbijten / Gniffelen

grid schreef:
en natuurlijk opletten met brok/ melasse e.d. maar ze hebben WEL de vitaminen en mineralen nodig!!! Die helpen juist afvalstoffen afvoeren en huid mooi houden e.d. dus denk bv aan summerfitkoeken als "krachtvoer" http://www.pavo.nl/origin.html

Hierin ben ik het ook niet met je eens, want de summerfit koeken bestaan ook voor een groot deel aan de verkeerde vulstoffen. Onder andere echt veel rietmelasse en mais. Bovendien moet een paard ook aan zijn energie komen. Beter kan je voor paarden een vette brok nemen, met weinig eiwit en weinig koolhydraten/zetmeel. Paarden met suiker-klachten zijn vaak al de sobere paarden, die verhoudingsgewijs meer energie halen uit oliën als uit andere energiebronnen.

grid schreef:
Bij subli hebben ze nu trouwens ook iets nieuws tegen zomerexceem ontwikkeld heb alleen nog geen ervaringen gehoord ...
http://www.subli.nl/downloads/Informati ... ebsite.pdf

Het lijkt in mijn ogen als 2 druppels op de Granenmix+, alleen met een extra toevoeging: toevoegmiddel excit semit (geregistreerd onder nummer PDV 111387)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:09

oeioeioei, ik heb zulk geweldig nieuws, maar mag het nog niet vertellen Haha! Haha! Go jij! Go jij! Party!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:09

ben erg benieuwd, wanneer meg je het vertellen...

wat een lap tekst dianne, maar zo leer je altijd wel weer wat.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:11

whieeeeh, tis gewoon zooo fantastisch leuk.... pfffff, wordt een moeilijke mijn bek te houden.... Wanneer ik het mag vertellen, weet ik nog niet haha

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:14

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

BOYAN HEEFT EEN BROERTJE!!!!!!!!!!!!!!!!

Anouk is vannacht bevallen van een prachtig HENGSTveulen. Zijn naam is NAVARINO VAN DE LAAGAKKER, hij is vosbont, heel erg stekelharig en heeft 2 appaloosa ogen!!

Hij lijkt als 2 druppels water op Boyan!

*ik mocht het nu dus vertellen*
Laatst bijgewerkt door DianneM op 16-09-08 10:46, in het totaal 3 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:19

Je hebt gelijk wat betreft fructaan Ja maar dan moet het wel HEEL kort zijn en dat is ook nooit goed ivm zandkoliek dan kan er beter helemaal geen gras staan... nee gras moet wel minstens een grasmatje zijn Ja heb ik idd niet goed omschreven Bloos had beter kort ipv kaal kunnen schrijven Vriendjes zijn?
idd afhankelijk van het weer zoals ook hier omschreven staat http://www.hoefnatuurlijk.nl/index_js.h ... tihelp.htm

Maar idd Oud langer gras kan als het echt doorgeschoten is idd minder kwaad Ja MAAR helaas zie ik in Nederland bijna nooit weilanden die zó doorgeschoten zijn en moet je dus ook de ruimte hebben om gras 1st ZO lang te laten groeien voor ze erop mogen en dan ook weer vroeg eraf da's op de vele beperkte plekken denk ik niet reeel dus dan moet je toch gaan naar stripbegrazing of gewoon minder op gras ...
Bovendien helpt het eenzijdige Engels raaigras, wat in de meeste weilanden staat, gewoon niet mee of het moet al 10 jr niet opnieuw gezaaid zijn en ook al jaren niet bemest enzo Knipoog of je moet dus echt voor anders SOORT grassen gaan da's misschien ook wel een oplossing Pling (maar helaas zijn daarvan vaak de grasmatten niet zo sterk = sneller kapot lopen enzo)
Naar mijn idee daarom duss gewoon minder op gras Bloos

Verder weet ik helaas het fijne niet van de ingredienten van de koeken MAAR ik weet wel dat honderden ijslanders er HEEL VEEL BAAT bij hebben Knipoog

Bloos! meen je dat nu van die olien dat wist ik niet --> maaruh ivm de keurmerken is het toch verplicht om de herkomst te weten hoe kan dat dan in dit geval niet bekend zijn Verward

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:21

feli dianne!!!!!!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:24

Wat gaaf Dianne ben zo benieuwd naar de foto's! Misschien krijgt ze wel paps kleur!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:25

Die keurmerken zijn er wel voor mensenvoer, maar nog niet helemaal voor dierenvoer.. Op de zak staat gewoon "natuurlijke oliën"

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:26

ik ga vanmiddag op kraamvisite trouwens Haha!

grid

Ah Leuk GEFELICITEERD Go jij! Go jij! natuurlijk ook aan eigenaresse (hoe heet ze ook alweer Bloos ) van Anouk

en natuurlijk FOTO'SSS Cheese! Cool Pling

DianneM

angelique Haha! ze is dol blij!!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:30

Wat leuk!!! Gefeliciteerd met Boyan zijn zusje!!! Haha!

Weer wat geleerd wbt voeding en eczeem! Ja

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 10:31

Op site van subli staat : Subli® paardenvoerders zijn namelijk niet alleen erg lekker en gezond, maar voldoen tevens aan de keurmerken: GMP+, ISO, SKAL en TrusQ. met link http://www.subli.nl/gmp.html

en bij de omschrijving van de luzerne staat: Luzerne met plantaardige olie: Pure Luzerne zonder bijmengingen en zonder melasse en derhalve een gezond bijvoer. Een deel van het eiwitrijke blad is uitgezeefd en heeft dit product verhoudingsgewijs een laag eiwitgehalte. De sojaolie bindt de fijne delen en zorgt voor gezonde energie.

Dus ik HOOP dan toch dat hun omschrijving gewoon klopt ...

o ja ROFL daarom noemde ik LordJ = annique in LOZ angelique Clown wist wel dat er een angelique op bokt zat Haha!