Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik ben in ieder geval nog niet zover.
maar goed leuk is dat niet....
. Nouja, als het helpt, zou ik het ook doen hoor. Groeit vanzelf weer aan.
.
.
Morgen en dinsdag heeft hij in elk geval even rust idd. 

) Enfin. Toen steeg ik dus weer terug op, met doel gewoon lekker verder te rijden. Ik dacht, dit was gewoon even omdat ze verrast was en maakte me nog geen zorgen. Komt me daar een potje omhoog. En daar schrok ik van, want dat ben ik totaal niet gewend. Hoe bang ze ook is, ze draait normaal alleen rond en gaat niet steigeren. Dus toen weer rustig been aangelegd en zeg maar dat het goed was, maar toch zo heel paniekerig. De rest van de rit ben ik ook alleen maar bezig geweest met gerust stellen. Overal waren spoken, maar toen ze er in galop vandoor spurtte en ik in eerste instantie wou terugvragen, toen knalde ze erdoor. Dus toen dmv met stem zeggen dat ze braaf is en hoo en easy maar, daar galoppeerde ze wel wat rustiger en beheerster door. Maar dat was volgens mij ook wel wat dwarsigheid, van ik wil lopen, en zodra jij mij terugvraagt, dan word ik bang want ik weet wel dat ik "stout" ben, en dan ga jij mij op mijn donder geven, dus ik loop liever gewoon door...Maya schreef:Fjordkootje wat bedoel je precies? Die dingen die ook te zien waren op die foto van Yarka? Geloof dat je die standaard kan kopen. Zelf voer ik liever gedoseerd een paar plakken ipv dat ze onbeperkt kunnen eten.
Maya schreef:Ik heb werkelijk waar een rot-rit achter de rug... Dewi was zo aan het klöten en klieren en etteren en dit en dat en en
Ineens heeft madam besloten dat auto's levensgevaarlijk zijn. Dat als ik wil afstijgen om haar tot rust te krijgen, zij helemaal in elkaar getrimd wordt. Het commando Ho betekent tegenwoordig keihard alle kanten op draaien, met pirouettes, zijwaarts achterwaarts wijken. Als ik om een rustig drafje vraag, dan gaan we vanzelfsprekend in een keiharde galop, ik kan niet aan de teugels zitten want dan flipt ze. Ik vroeg dus op de stemcommando easy (kalmer tempo maar wel zelfde gang) en hohoo... om dr af te remmen. Kütknol ging alleen maar harder, en dat op een redelijk onoverzichtelijke weg. Dus heb gebeden dat er niks aan zou komen, want ik kon niet in de berm omdat die kapot gereden was. Uiteindelijk schrok ze van een boomwortel in de weg, dus een licht verhogingkje, sprong ze daaroverheen, en toen was ze ineens weer tot zinnen en kon ik haar tot stap krijgen. Ik heb ruim de helft van de rit gewandeld en de andere helft erop gezeten. Ik kan ook niet normaal afstijgen, en aaargh... ben het zo beu met dr.
Ze was gewoon verkeersmak voor auto's, vanaf begin af aan. Afstijgen was ook geen probleem, niet dat ik dat heel vaak deed. Stemcommando's begreep ze anders ook... Bah!
Bij mij een van de reden dat ik 's winters niet meer buitenrijd tenzij het een rustig stapritje word, maar zodra ik ga draven is het bingo. En daarna helemaal geen rust meer in de reet.
erg voor dr ook hoor...
*
hihi
beterschapjes
kreupel dus, maargoed wat je zegt, hij heeft dat niet eerder gehad, dus hoop dat het snel over is...
haha erg sterkt punt van meMaya schreef:Marcella, maar ik kan alleen buitenrijden. En ik heb wel een paard om er het hele jaar mee bezig te kunnen zijn...

Citaat:nu gaan we er zo weer heen, heb buikpijn, ben misselijk en heb een hele droge mond en ben bang dat dat van haar is, zo werd ik vannacht ook wakker
fjordkootje schreef:Maya schreef:Fjordkootje wat bedoel je precies? Die dingen die ook te zien waren op die foto van Yarka? Geloof dat je die standaard kan kopen. Zelf voer ik liever gedoseerd een paar plakken ipv dat ze onbeperkt kunnen eten.
Ja, die bedoel ik. Nu geef ik degene die buiten staat een volle speciekuip, maar die gooien ze om en soms komt die onder het schrikdraad terecht en dan kan diegene geen hooi meer eten. Ik zal eens kijken op agradi.nl.