[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:18

Ga dan zo dadelijk zien.

Verdict van de rijles is dat ze sommige dingen dus anders aanpakken. Zoals ik heb geleerd voor het economische dat terugschakelen en indien nodig dan nog remmen beter is maar hun zeggen dus eerst afremmen tot je merkt dat de auto moeite krijgt en dan pas terugschakelen. In mijn ogen een stuk minder economisch maar goed als hun dat willen mij prima :P. Zo nog wat puntjes maar pas mij dan gewoon aan blijkbaar wil het examencentrum het ook zo dus dan doe ik het maar zo.

Nientsje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:25

Succes met de zoektocht Dott :D

Naawhh wat lief Maartje <3

Hihi ik heb daar geen kaas van gegeten Lor, dus ik zou niet weten wat het beste is :P

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:34

Dank jullie wel. Woody doet het super. Vanmorgen heel rustig wat grondwerk gedaan. Voornamelijk het aaien en accepteren van de carrotstick. En het wijken voor druk op de achterhand.

Daarna met Storm naar de roundpen. Had verwacht dat hij nogal wat energie had opgebouwd, maar was erg braaf. Kon ze ook goed uit elkaar halen. En ook normaal bij elkaar zetten.

Nu opzoek naar een zadel voor Woody.

Ik ga straks even de foto's van feike bekijken. Is fijner op de laptop.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:47

draaakje schreef:
Super foto's!

Vandaag Khaleesi en Aika betrapt, die waren elkaar uitgebreid aan het poetsen, zo'n leuk gezicht :D

Aika toch maar houden dan :p

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 19:51

Als ik nog een geld boompje kan bemachtigen in de tussentijd ;) Ze is echt onwijs leuk. Maar ik heb echt met mezelf afgesproken dat ik een goed huisje voor haar ga zoeken als ze lekker wat aangekomen is. Anders wordt de paarden verzameling wel erg groot :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 20:24

Vandaag het zadel eens op Guess gelegd puur om eens te kijken hoe zoiets ligt :P Guess is dikker dan Bones maar het knelde niet onder de schouder. Natuurlijk niet echt vergelijkbaar allemaal maar 3 weken wachten duurt zo lang *zucht* ik wil het weten :') Zadelpasser wilde iig wel komen kijken als Bones terug is en kan het bij haar ook als nodig is laten opvullen, heeeeel benieuwd dus.

Nietsje ik vroeg me af aangezien jij de setjes expert bent hier, waar ik creme kleurige dekjes kan uithalen zonder logo's of tekst erop! BR heeft mooie maar die wat ik zoek zijn denk ik oude modellen :( Dus weet niet of ze nog verkrijgbaar zijn... En ik zoek een niet TE duur cognac hoofdstel. Ik heb denk ik eentje gevonden maar heb nog geen reactie gehad... Wel al een mooie cognac frontriem gekocht met 3 rijtjes gouden steentjes, echt een mooie <3 Maar pfoe wat is het moeilijk gelijke kleuren uit te halen!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:36

Ik ben geen setjes expert hoor := koop gewoon wat ik leuk vind :+
Is er geen QHP pad in die kleur? Die pads kun je oa op de sites van Divoza en Epplejeck vinden.

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:53

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:57

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:00

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:19

Die goude kan ik hier in de ruitershop krijgen, maar wilde ff doorkijken voor creme eerst.
Ik heb nu eentje gezien die ik denk ik wel ga bestellen, eentje van BR.
Die Eskadron is ook mooi wel!

Ben inmiddels uit welk hoofdstel het wordt :') Nu hoop ik dat de kleur niet te veel afwijkt van de foto want anders matcht het nog niet...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 00:24

Je kan ook eens op http://www.padd.fr/ moest daar het geen staan dat je zoekt wil ik er wel achtergaan en opzenden... :). Is niet zo héél ver van mij vandaan (ps. Je kan de site naar Engels vertalen onder het groot logo staat een vlaggetje die Engels aangeeft).

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 00:44

Ik ga eens kijken :D
Die wat ik mooi vond vindt m'n moeder maar niets ahhh weer zoeken

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 13:09

net men punten gekregen.. 1 herexamen.. maar daar vreesde ik eigenlijk al voor, gaat over de wetten en decreten in België ivm het onderwijs..
Maar ben blij dat het er maar 1 is, nu moet het me gewoon lukken in Augustus en dan kan ik zonder problemen mijn laatste jaar starten :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:44

Hier ook gehoord dat mijn ene vak in zelfstudie dat ze mij niet doorlaten, jammer maar helaas. Nu gewoon herdoen dan maar dan zelf in de les (dit jaar ging dat niet want de uren kwamen niet uit) en ja daarmee gedaan dan maar.

Maar verder zit ik nog met een kwestie er is mij een mini-shet aangeboden geweest, gratis. Enkel 't verhaal er is pony heeft daar jaren gestaan, niks meegedaan tot de eigenaar overleed en de boel de verkoop in ging. Iemand die daar af en toe passeerde heeft aan de alarmbel getrokken dat die ziek was (zoon heeft er geen verstand van). Uiteindelijk DA bijgeweest en staat nu op pijnstillers, was dus bevangen. Dier is véél te dik ook en heeft totaal geen opvoeding gehad (ben gaan kijken). Nu dus aan het zien of ik een thuis kan vinden ervoor of niet. Hebben nu geregeld dat we binnen kunnen, 't meisje zelf (nu ja jonge vrouw) heeft de sleutel dan spreken we af om aan zijn opvoeding te werken met dat ik ervaring heb met hengsten + opvoeden en zei niet.

Dier loopt momenteel niet echt kreupel maar erg voorzichtig maar dat ligt niet enkel aan het bevangen zijn maar ook aan dat zijn hoeven tot een maand geleden veel te lang waren waardoor die niet meer correct op zijn benen staat, dat is nu aan het bijtrekken maar zal natuurlijk nog even duren. Is gaan 'm dan online zetten en zien of we geen thuisje vinden ervoor is eigenlijk kwestie van correct bekappen en laten afvallen en de opvoeding (die pakt het wel snel op heb al even wijken voor druk gedaan en na enkele keren ging dat al beter).... nu in 't ergste geval komt die tijdelijk naar hier dat we hier verder zoeken en die hier dan op de uitloop staat met hooi en veel gaan wandelen zodat die begint af te vallen...

Moet ook weer bij mij terecht komen dit :') . Is wel een mooi dier moet ik zeggen dat wel en zit wel potentieel is eenmaal die terug correct staat en wat kilo's kwijt is en ook een maatje heeft, die staat daar alleen we liepen weg en direct achter ons aan... arm dier ;( .

Hier een foto

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lori op 25-06-15 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:45

Ik ben nu heel benieuwd naar dat hoofdstel chimello :D

Heh balen dat je een her moet doen Claudia -O-
Maar inderdaad, gelukkig is het er "maar" 1 ;)

Ik heb vandaag, sinds tijden, weer even met Feike door de bak gegalopeerd, we hadden les en gingen weer een poging wagen. En zowaar hij heeft niet gebokt!! Ik helemaal happy :):)

En ik heb mijn ava en profiel opgefrist :D
Feike neusie ava is nu Feike vlekkie ava :D

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:24

Ik zag het op fb Lor, moeilijk dit maar hoop dat hij opknapt :(:)

Tis geen spectaculair hoofdstel :P Gewoon simpel maar wel cognac!
Feike begint echt volwassen te worden he, lief en luisteren <<)

Heb wat foto's gemaakt vandaag en nog wat van twee weken? terug die ik vergeten was... Hopelijk zit er wat goeds tussen :)

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:43

Ja ga er aan werken maar ik zoek op zich ook een nieuw thuis ervoor. Ga hopelijk morgen avond terug even langs, zien dat die zijn pijnstiller binnen heeft, even hier door de zooi rommelen achter een halster of touwhalster die goed past en dan maar al even kleine dingen leren. Zal stapje voor stapje zijn dacht zelf wijken voor druk te doen, niet te veel dat die 't kan verwerken nog natuurlijk.

Maar als die dan braaf genoeg is over enkele keren ermee wandelen eens eerst waar er niet echt auto's zijn, daarna waar er wel auto's zijn en eventueel dan naar hier verhuizen. Nu Jack op de weide staat kan die hier wel tijdelijk en zoek ondertussen wel door naar een nieuw huis. Houden op zich zit er niet direct in maar als die zéér braaf zou worden en we vinden niemand dan kan 't desnoods gaan wel moeten wat aanpassingen treffen dan als Jack terug thuiskomt. Maar goed nu stap voor stap, straks ga ik 'm op bokt zetten voor tips en eventueel al eens polsen of niemand interesse heeft.

Ga het dier niet aan zijn lot overlaten dinsdag was de DA erbij en de bedoeling was inslapen, die vrouw heeft dat tegengehouden en beloofd zelf achter een thuis te zoeken. Maar als die daar niet weg is over x aantal tijd (zeker voor september) dan is 't alsnog spuitje hoor. Dus ga mijn best doen 't dier is niet afgeschreven kan prima terug in orde komen volledig zit goed in zijn vel verder enkel nog dat genezen van die slechte hoeven en dan die bevangenheid en ja afvallen maar dat is geen staatsramp..

_Clocloken_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:58

Hoop dat je een leuk baasje vindt Lor, ziet er allesinds een schat uit :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:09

En netjes dat je je de tijd nog voor hem wilt nemen... Veel mensen hadden meteen zoiets gehad van doei paard. Sneu hoor want het paardje kan er zelf niets aan doen :n

Afbeelding
Geen paard maar mijn rode poepie <3

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:16

Wat een knappe baardagame <3 wij hebben er ook 1

Ik lees morgen bij als ik thuis ben!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:25

Heh Lor wat balen dat je niet bent doorgelaten :(:)
En arm Shettie, goed van je dat je hem wilt helpen, zeker een mooi getekend beessie!

Baardagamen zijn echt zo gaaf <3

Ik hoop dat Feike het licht heeft gezien Chimello :=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:40

Vast wel haha!

Ohh Dott ook een keer foto plaatsen van jouwe he <3

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:40

Baardagaam :D <3 .

Ja goh dier kan er inderdaad niet aan doen, nu zie wel hoe het gaat maar ga juist proberen te regelen dat ik de sleutel heb of tenminste een sleutel (nu heeft zei 'm) want ik ben hele dagen thuis en zei moet werken nog. Is iets handiger om er mee te werken als ik niet telkens moet wachten tot zei terug is van der werk. Zeker omdat het opvoeden vooruit moet gaan zodat die kan verhuizen naar hier om dan af te vallen en dergelijke. :)

Nu even aan het zoeken wat ik nog allemaal kan doen om 'm te helpen dan in de toekomst alvast een liksteen geven (die zat al enorm aan mijn handen te likken) en wat vitaminen bijgeven zal ook goed doen. Maar ga daarmee wachten tot die hier kan denk ik want die zoon kent er helemaal niks van zie het nog gebeuren dat die 'm weggooit onder 't mom van "wat doet er een baksteen in de weide" >;) _O- .

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:50

Vergelijkbaar met die 2 kleintjes hier Lori, voor jezelf goed uitrekenen of het kwa financiën haalbaar is om hem op te vangen. (de dierenarts voor pijnstillers en het traject met de hoefsmid beginnen.) Heeft het diertje een chip en paspoort en is hij netjes geënt? Allemaal dingen om rekening mee te houden kwa kosten.
Belangrijkste is dat hij van de pijn af komt voor nu, netjes manieren leren komt daarna wel.
(En eerlijk blijven naar jezelf en het diertje, als hij echt weinig kans heeft op een geschikte baas en hij misschien wel erg lang pijn blijft houden door de bevangenheid is een spuitje misschien niet eens zo raar. Maar ik kan vanaf hier niet oordelen hoe erg bevangen hij is)