[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:14

Soms heb jezelf gewoon even een dikke schop van jezelf onder je kont nodig heb ik ook wel eens... Goed bezig Jolandaa_! En als ik me niet goed voel dan weet mijn shet meestal wel wat te doen dat ik wel MOET lachen.

O my god wat heb ik een zwijn van een paard... Die was gister grijs van de modder heel fijn. En in de regen alle paarden van de kudde waar ze staat naar binnen gehaald stuk voor stuk zeiknat geregend. Emira was blij met dr kuil en warme box maar ze heeft amper een wintervacht is geen dikke teddybeer. Mijn shet wou ook naar binnen die stond heel zielig te hinneken hij weet precies welke snaar hij moet raken maar hij moest buiten blijven de schat. Vandaag maar even goed maken met een leuke training.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:14

Janine je bent wie je bent en jij bent ook maar een mens, ook al heb je een beperking daarom ben je niet minder waard voor ons als kletsgenootje met als grote paardenliefde een tinker :).

Dat met het westernzadel klinkt wel logisch al ik er zo over nadenk, nogmaals succes! :).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:23

En zitten ook mensen in het topic zonder tinker. Ik onder andere maar ik blijf hier gewoon kletsen is te gezellig!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:31

Jee.. dochter van de eigenaresse heeft een nieuw zadel gekregen. Haar oude past op Mary en is meteen nagekeken door de zadelmaker. Dat betekend dat ik dit zadel niet meer hoef te delen :')
Het is neit van mij maar ik vind het wel vervelend dat het zadel voor 3 paarden gebruikt word en niet iedereen hetzelfde er mee om gaat. Ik ben best wel zuinig en ben dan bang dat iemand anders 't sloopt en ik de schuld ervan zou krijgen. Maar nu is 't opgelost.

Dana doet het trouwens goed bij de jongens. 2x een half uur les op de donderdag. en iedere maandag rijd er een klein meisje op. Krijgt les van de dochter van de eigenaresse. Nu willen ze Mary gaan pakken omdat dana net te groot is en Mary ook beter door loopt :P

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:41

donnar schreef:
Ja tuurlijk, leuk! Heb je een foto van haar?

Ik heb er wel een maar geen idee hoe ik die op bokt krijg.. :7 Ik ga proberen een groot gedeelte bij te lezen! Zijn hier meer bokkers uit Zuid-Limburg?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:44

ik gebruik imageshack.us (wel even accountje aanmaken dan kan je altijd je foto's nog wissen. )

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:46

Tinypic kan je ook gebruiken

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:49

Iemand ervaring in grondwerk?

Ik wil wat 'anders' doen met dana dan alleen rijden. Meer een band krijgen en bijv ook lekker te kunnen gaan wandelen. meer inzicht in haar te krijgen en mijzelf en mijn lichaamstaal. Ik heb destijds parellig gevolgd maar die vrouw komt niet aan huis. Op marktplaats staan verschillende advertenties. Sommige best prijzig. 30,- voor een uur excl auto kosten.
Ik hoef niet iedere week les, maar wil wel iets anders erbij gaan doen en er zelf aan werken. wie heeft een suggestie

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:53

OP youtube staan veel filmpjes van Parelli! Echt een aanrader. Zelf kijk ik de filmpjes en pak er dingetjes uit die ik dan gebruik voor dr

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 17:37

Jup! Ik volg nu lessen grondwerk :) Heel interessant. Al zijn we helemaal nog niet ver. Tinky gaat nu wel achteruit als ik het vraag, terwijl ze daarvoor gewoon bleef staan. Werpt bij mij echt wel zijn vruchten af.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:42

Heb met Emi ook veel geduld moet hebben wou ik haar bij het longeren weg sturen ze denderde anders gewoon over mij heen. Door wat parelli dingetjes is ze al eens tuk makkelijker

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:44

Ik wil ook gaan grondlessen om aan vertrouwensband te werken en omdat ze nog zo groen is :) Lessen zijn alleen indd erg prijzig..

Laserwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 17:56

Snackie wat een goede vraag. Hoe type ik. Met een lasertje aan mijn werkbril, dus met mijn hoofd. Op een speciaal toetsenbord (Lucy) wijs ik met de laser letters aan en na 0,08 seconden wordt die letter dan geactiveerd. Ik haal ongeveer 60 "aanslagen" per minuut. Verder heb ik zelf een voetmuis bedacht, waarvan iedereen zij dat kan niet, dus wel. Ik werk er nu al 15 jaar prima mee. Buiten het paardrijden maak ik ook 3d ontwerpen en print die uit met mijn 3d-printer. Oja, ik ben ook nog gewoon moeder van een zoon van 10. Hij is super lief, kom niet aan mamma!
Mijn motto is: "Waar en wil is, is een weg. Zo niet leg ik hem aan."

Iemand nog tips om de mestproductie te verminderen? Dat is echt niet normaal! Een halve kruiwagen per dag! Hij eet ook al zijn stro op, terwijl hij 3x VEEL kuil krijgt en 3x 1/4 bix. Tips zijn welkom.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:12

Tja Janine, mister Summer is natuurlijk wel een tinker he!
Troy van mij is net zo'n smeerkont en vreet ook zijn halve stal leeg terwijl hij meer dan genoeg kuil krijgt.

Wat een super tinker die Mister Summer van jou diep respect voor jullie beiden.

Mag ik vragen hoe oud hij is en waar hij vandaan komt, puur interesse hoor ;)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:18

Janine heb ook zon zwijn enige wat helpt bij die van mij is oppotten en dan een a twee keer in de winter de stal helemaal uitmestten

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:24

Ja de mijne heeft ook 1 kruiwagen per dag.
Mest je ook zelf?

Had je de spasmes al vanaf jongs af aan?

En wat een handige dingen allemaal zeg!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:25

@jess Ja jezus moet het steeds zo regenen als ik net een keer wil rijden?

@lepel Hopen op een palomino dan, dat zijn stiekem de mooiste. Voorkeur van geslacht? Ik wou dat die van mij een merrietje was maar helaas :(

@janine Ik zou ook nooit meer op een engels zadel kunnen zitten, westernzadels zijn heerlijk. Zo'n relaxte zit. Neem het je niet kwalijk :+
En inderdaad, waar een wil is is een weg, dat vind ik een goed motto. Petje af voor je hoor. Doe je iets van grafisch ontwerp als je ontwerpen maakt en 3D print? Uit interesse! Ik heb pas een lezing over 3D printen bijgewoond, doe zelf richting grafisch ontwerp maar dan reclame ontwerp.

@jolanda Je bent actiever dan mij, ik lig nu met de laptop in bed onder de verwarmingen deken :') ik ben zo lui. Goed bezig! Ik wil ook wel hardlopen maar als ik dan aan de deur sta denk ik ineens dat ik ook gewoon thuis kan blijven!

@brudoe Ikke! Wij wonen in Lanaken :)

Gister dus alle paarden op stal gezet, licht aan gelaten en moeder zei ik ga straks nog even kijken dus dan doe ik het licht dan wel uit. Ging ze laat in de avond nog eens terug en bleek dat Charity zich vast gerold had tegen de muur. Meteen geholpen, niets aan de hand. Maar stel je voor dat ze niet zo lang toch nog was gaan kijken... Was wel even schrikken.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:35

Ik doe ook grondwerk, heb 2 lessen in de week. 1Rechtricht/dressuurles en 1 grondwerkles, beide van dezelfde instructrice. (Voor de geïnteresseerde, http://www.equine-belvedere.nl/pages/168355/home.html)

Op dit moment is het nog meer een beetje gehoorzaamheidstraining en rechtrichten, dus goed zijn binnen achterbeen eronder, iets stelling en nageeflijk. Ik zou het wel leuk vinden om eerdaags ook parelli training te gaan doen, is wel goed voor Dublin en mij.

Laserwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:11

@KarinLF Mister Summer heb ik gekocht in gouderak bij Anja. Oorspronkelijk komt hij uit Ierland. Staat in z'n paspoort, daar staat ook geboren in 2008, meer niet. Ik weet dat het weinig info is, maar de klik was vanaf het eerste moment zo bijzonder, dat de rest me eigenlijk gestolen kon worden. Misschien heel naief, maar het pakt goed uit voor mij.

@Mira283 sinds deze week doe ik (mijn hulp) de helft van het stro in een tuinkist en scheppen we elke dag de mest weg en strooien een beetje stro bij. kijken of dat beter werkt. anders staat hij de laatste 2 dagen in z'n eigen urine, dat lijkt me ook niet goed voor zijn hoeven, toch?

@chimello Ja ik ben van oorsprong technischtekenaar. Nu werk ik voor mezelf en bedenk handige dingetjes en print ze zelf uit. In december ga ik daarover een lezing geven. Spannend!

@Snackie Ja hoor ik ben vanaf mijn geboorte al spastisch, ik ben gewoon wie ik ben. Ik zie mezelf ook NIET als "gehandicapt", maar als vrouw met een handicap. snap je het verschil?
En nee, ik kan niet zelf uitmesten. Soms heeft het hebben van een handicap ook voordelen, echt waar! :j _O-

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 20:21

Chimello
geslacht maakt mij niet , wordt toch verkocht , hihih

Ik heb een zieke Kristy gehad , zwaar aan de diarree , goedje gehad van de veearts , en ik had niet het gevoel dat het iets goeds deed bij haar....
Totdat we elders koeien hebben opgehaald en ik weer bij haar ging kijken .
Ze hinnikte eindelijkw eer naar me en lag niet meer .. en als dank een geweldig dikke drol gekregen !

En , ik ga 26 november beginnen met recreatie lessen ! ( Oh , trouwens eerst met Kaydee , daarna kunnen er ook wel andere mee , maar dan moeten die eerst beleerd worden , hihi )
Heb er zo'n zin in !
Eindelijk niet meer het gemoeten van dressuur , want zo'n type ben ik nou eenmaal niet ...
Dus opgegeven bij de rijvereniging en lol gaan hebben tijdens het rijden !

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:40

JanineRomijn schreef:
@Snackie Ja hoor ik ben vanaf mijn geboorte al spastisch, ik ben gewoon wie ik ben. Ik zie mezelf ook NIET als "gehandicapt", maar als vrouw met een handicap. snap je het verschil?
En nee, ik kan niet zelf uitmesten. Soms heeft het hebben van een handicap ook voordelen, echt waar! :j _O-

Ik mis nu zo erg die 'vind ik leuk'-knop. _/-\o_ _/-\o_

Laserwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:13

@Snackie en andere ik heb ook FB, dusss...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:19

Als je er tegen kunt dat alles bij mij geliked en gedeeld word :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:27

Janine,wat een sopertinker en veeln

Laserwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 23:27

@Snacky hoe meer des te beter. Ben naarstig opzoek naar sponsors en/of donateurs. dus hoe meer bekendheid des te groter de kans daarop wordt. Dus deel en like er op los! Maak me gek!