Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Patrick_ schreef:Uhhh eentje goed de ander slecht zal ff stukje quote
_Patrick_ schreef:Peet bedankt dat je alvast een berichtje heb gezet voor me dat Patrick mee naar huis is dankje daarvoor![]()
Hier komt een een update over Patrick.......
Vanmorgen zijn we vertrokken naar Gent met de trailer.
Daar aangekomen zijn we eerst naar Patje gegaan natuurlijkik floot zachtjes en zijn koppie ging gelijk omhoog oren helemaal naar voren he daar zijn ze
ik de box in en hij legde gelijk zijn hoofd in me armen
![]()
![]()
![]()
We hebben nog met de arts gesproken......
Voor de maagzweren is hij terug gezet op de medicatie, ze hebben weer een scopie gemaakt van zijn maag waar toch nog de zweren goed op te zien zijn wel in genezende stadium.
De koliek is toch nog een nasleep van alles(buiten de aantasting van de zenuwen)dat heeft toch nog tijd nodig.
Patrick zijn zenuwen zijn aangetast/beschadigd vanuit zijn ruggenmerg naar zijn achterbeen.
Daar is niets aan te doenhij kan nog als licht recreatie paard gebruikt worden en aangespannen voor een lichte wagen.
Houdt in dat hij geen "zwaar" werk mag gaan doen, strandrit zwaar zand e.d. lange ritten horen daar ook bij.
Het kan zijn dat hij stabiel blijft of hij gaat in de toekomst verslechteren![]()
Hij is nu nog te goed om hem in te laten slapen.
Over 6 maanden gaan ze opnieuw een test doen om te kijken hoe het dan is.
Tenzij hij in die tijd natuurlijk verslechterd.
Hoe hij er aan komt zullen we nooit een antwoord op krijgen dat valt niet te achterhalen/onderzoeken helaas.
Het is geen Ataxie, wat ik zelf dus dacht maar Ataxie is anders.
Patrick staat nu op rust, gaan langzaam opbouwen om hem weer op de wei te kunnen laten.
Hij mag 3x per dag een kwartiertje grazen en dat langzaam opbouwen.
Er gaan bij ons heel veel dingen door ons hoofd, komen steeds nieuwe vragen in ons op die we ook nog gaan vragen.
Ook gaan er dingen door ons hoofd hoe we verder willen met Hidalgo.....ik heb zelf niets met Hidalgoik hou van hem maar een band of iets is er niet tussen ons is er nooit geweest en zal ook niet komen.....met in gedachte dat Patrick waarschijnlijk in de toekomst gaat verslechteren zit er in me gedachte om een paardje erbij te nemen waar ik zelf wel wat mee heb en Hidalgo eventueel te verkopen.....
Maar dat zijn dingen die door ons hoofd gaan maar Patrick is prioriteit 1!!!
Heel veel dingen waar wij van droomde zijn in een klap gewoon weggevaagd![]()
![]()
dat doet heel veel pijn, maar het belangrijkste voor ons is om Patrick nog zo fijn mogelijk leven te kunnen geven zolang het kan.
Al is het alleen maar als maatje en om het gras kort te houden dat geeft niet we houden zoveel van Patrick dat we dat hem gunnen zolang hij maar geen pijn heeft of heel slecht gaat worden in zijn beweging.
We hebben heel wat tranen gelaten en nog![]()
![]()
maar toch een paar woorden die ze dan zeggen over hem weer in een andere kliniek dat doet je toch wat
![]()
![]()
dat ze nog nooit zo'n brave rustige 3 jarige hengst hebben meegemaakt.
Ze hebben hem tussen de merries onderzocht behandeld en gedaan en heel was heel braaf hinnikte wel wat maar heel respectvol naar de mensen toe.
Het bevestigd toch weer wat een super karakter hij dan heeft![]()
![]()
en toch doet het pijn waarom hem het allemaal moet overkomen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de pb's lieve berichtjes en steun die ik hier krijgt![]()
![]()
![]()
dat doet me ook heel goed
![]()