[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 23:10

ik blijf bezig met mijn dames.vannacht is kyona waarschijnlijk weer aan het ''spelen" geweest met ruana.vanmorgen zaten er bloedvlekken op beide achterbenen van ruana.ze heeft geen zichbare wondjes op haar benen.waarschijnlijk heeft ze met het spelen met haar hoefjes iets geraakt in de mond van ruana.dat heeft gebloed en ruana heeft liggen bijten aan haar been.ja daar komen vlekken van.misterie opgelost dus.
ruana begint het een beetje zat te worden.ze is superaanhankelijk de laatste paar dagen naar mij toe.eigenlijk wil ze aandacht hebben van iedereen die voorbij komt,maar als ik kom dan is het hek van de dam.oooo baasje kom je eindelijk?
valt niet mee een gek klein ding aan mijn zij wat zo loopt te springen.bevrijd me alstjeblieft even van die druktemaker.
kyona is nu 10 weekjes oud.goh wat wordt die flink zeg.ze wordt wel bijna zeker groter als moeder.morgen gaan we ze weer even scheiden,en ga ik weer een paar rondjes in de bak lopen met ruana.daar zal ze wel blij mee zijn.dan wordt kyona even in de gaten gehouden door een ander!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:34

Ha,ha Ellie,heeeeeel herkenbaar.Hier waren de tinkermoeders er af en toe ook zat van,maar ik had het voordeel dat er 3 veulens rondliepen en ik moeders met gemak ff uit het land kon halen,het kroost vermaakte zich wel met elkaar :D

Heb een tijdje weinig van me laten horen,maar het is hier gewoon erg hectisch geweest.
Natuurlijk hadden we de Noordlaarder Bokaal vorige week,wat echt heeeeeeeel *\o/* gezellig was.
Ondanks alle nattigheid die eraan vooraf ging was het op de dag zelf prima te doen,ons land heeft het wonderlijk goed overleefd,er is nu al niks meer van te zien,terwijl ze toch echt met menwagens door het land hebben gecrosst /3 .
Kortom een hele succesvolle dag,dochterlief is met Madeliefje 2e geworden bij de pony's BB,ze deden het allebei super,zelfs Madelief had redelijk goed in de gaten waar ze haar voetjes neerzette,knappe meisjes :j

Helaas ook minder goed nieuws,onze 4 jarige Odjus heeft artrose in haar kogel,opgelopen doordat ze als enter met haar voet vast heeft gezeten in de hooiruif.
De tinker van nog iemand bij mij op stal heeft ook artrose,dus we hebben de dames nu samen op dieet gezet en ze krijgen een supplement waar uiteraard glucose in zit en nog 2 essentiele bestandsdelen waar ik de naam maar niet van kan onthouden...
Volgens Francoise van de dierenkliniek in Winsum moet dit fantastisch helpen en kan ik haar volgend voorjaar waarschijnlijk gewoon beleren :(:) We zullen zien,ik merk wel dat afvallen haar zeker al goed heeft gedaan,al is ze het er zelf helemaal niet mee eens :(

Door alle drukte,zeker met de jonge paardjes kom ik helaas niet genoeg aan mijn schat Mel toe,dus heb ik bokker Lotte gevraagd of zij zin en tijd had om lekker met Mel het bos in te gaan(haar tinkertje Luna staat ook bij ons op stal).
Vandaag zijn ze voor het eerst samen op pad geweest en het ging prima!Maar nou is Mel natuurlijk ook superpaard <3 Ik hoop dat ze samen nog veel plezier hebben,ik kan er zelf ook enorm van genieten als ik met Mel op pad ben.

Nou,iedereen weer op de hoogte,hoe gaat het bij jullie allemaal?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:36

Ik post hier eigenlijk ook niet meer......waarom geen idee.
Zit meer in andere topics eigenlijk

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:39

heeey hoi _Patrick_,da's al een tijdje geleden,hoe is het met je stoere mannen?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:41

Uhhh eentje goed de ander slecht zal ff stukje quote

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:43

_Patrick_ schreef:
Uhhh eentje goed de ander slecht zal ff stukje quote

_Patrick_ schreef:
Peet bedankt dat je alvast een berichtje heb gezet voor me dat Patrick mee naar huis is dankje daarvoor :*

Hier komt een een update over Patrick.......
Vanmorgen zijn we vertrokken naar Gent met de trailer.
Daar aangekomen zijn we eerst naar Patje gegaan natuurlijk <3 ik floot zachtjes en zijn koppie ging gelijk omhoog oren helemaal naar voren he daar zijn ze <3 ik de box in en hij legde gelijk zijn hoofd in me armen <3 <3 <3

We hebben nog met de arts gesproken......
Voor de maagzweren is hij terug gezet op de medicatie, ze hebben weer een scopie gemaakt van zijn maag waar toch nog de zweren goed op te zien zijn wel in genezende stadium.
De koliek is toch nog een nasleep van alles(buiten de aantasting van de zenuwen)dat heeft toch nog tijd nodig.

Patrick zijn zenuwen zijn aangetast/beschadigd vanuit zijn ruggenmerg naar zijn achterbeen.
Daar is niets aan te doen |( hij kan nog als licht recreatie paard gebruikt worden en aangespannen voor een lichte wagen.
Houdt in dat hij geen "zwaar" werk mag gaan doen, strandrit zwaar zand e.d. lange ritten horen daar ook bij.
Het kan zijn dat hij stabiel blijft of hij gaat in de toekomst verslechteren |(
Hij is nu nog te goed om hem in te laten slapen.
Over 6 maanden gaan ze opnieuw een test doen om te kijken hoe het dan is.
Tenzij hij in die tijd natuurlijk verslechterd.

Hoe hij er aan komt zullen we nooit een antwoord op krijgen dat valt niet te achterhalen/onderzoeken helaas.
Het is geen Ataxie, wat ik zelf dus dacht maar Ataxie is anders.

Patrick staat nu op rust, gaan langzaam opbouwen om hem weer op de wei te kunnen laten.
Hij mag 3x per dag een kwartiertje grazen en dat langzaam opbouwen.

Er gaan bij ons heel veel dingen door ons hoofd, komen steeds nieuwe vragen in ons op die we ook nog gaan vragen.
Ook gaan er dingen door ons hoofd hoe we verder willen met Hidalgo.....ik heb zelf niets met Hidalgo :o ik hou van hem maar een band of iets is er niet tussen ons is er nooit geweest en zal ook niet komen.....met in gedachte dat Patrick waarschijnlijk in de toekomst gaat verslechteren zit er in me gedachte om een paardje erbij te nemen waar ik zelf wel wat mee heb en Hidalgo eventueel te verkopen.....
Maar dat zijn dingen die door ons hoofd gaan maar Patrick is prioriteit 1!!!

Heel veel dingen waar wij van droomde zijn in een klap gewoon weggevaagd |( |( |( dat doet heel veel pijn, maar het belangrijkste voor ons is om Patrick nog zo fijn mogelijk leven te kunnen geven zolang het kan.
Al is het alleen maar als maatje en om het gras kort te houden dat geeft niet we houden zoveel van Patrick dat we dat hem gunnen zolang hij maar geen pijn heeft of heel slecht gaat worden in zijn beweging.
We hebben heel wat tranen gelaten en nog |( |( |( maar toch een paar woorden die ze dan zeggen over hem weer in een andere kliniek dat doet je toch wat <3 <3 <3 dat ze nog nooit zo'n brave rustige 3 jarige hengst hebben meegemaakt.
Ze hebben hem tussen de merries onderzocht behandeld en gedaan en heel was heel braaf hinnikte wel wat maar heel respectvol naar de mensen toe.
Het bevestigd toch weer wat een super karakter hij dan heeft <3 <3 <3 en toch doet het pijn waarom hem het allemaal moet overkomen |( |( |( |( |(

Ik wil iedereen heel erg bedanken voor de pb's lieve berichtjes en steun die ik hier krijgt :* :* :* :* dat doet me ook heel goed :* :*

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 22:51

Ik ben er stil van |( ,wat vind ik dit onzettend naar,heb er gewoon geen woorden voor en ik kan jullie alleen maar sterkte wensen

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:00

Dankje

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-11 23:22

patrick,ik had al gereageerd op je nieuwe topic;Hopen dat patrick straks nog lekker bereden kan worden,en zonder pijn.

even een nieuwe update over mijn dames;het gaat met beide dames best wel goed.kyona groeit zo hard dat ik gelukkig niet meer krom hoef te staan bij het poetsen,heerlijk dat scheelt weer een pijnlijke rug.ze eet lekker met de pot mee en is errug druk.constant tegen mams op springen.het verbaast de stalhouder dat ruana nog geen wonden er van krijgt.Kyona is ontzettend lomp(maar ja dat hoort bij de leeftijd)
ruana heeft inmiddels geen echte sokken meer.het meeste heb ik er af geknipt,de rest moet met de tondeuse.daar wachten we even mee totdat kyona is gespeend want ruana wordt gek als de tondeuse maar in de buurt komt.Veel teveel kans op ongelukken.
Het besef dat kyona al snel gaat verhuizen komt steeds meer in mijn gedachten.Eerlijk gezegd gruwel ik daar van,maar ik weet dat ik een goede keuze heb gemaakt.maar t komt zo snel dichtbij.zoals het nu gaat wordt het half oktober.(o jee daar komt het commetaar)Ik weet dat het eigenlijk beter is het veulen langer te laten blijven bij moeders,maar ruana raakt nu flink ingevallen.Ik zie het niet eens meer,maar gister kreeg ik de reactie van iemand die ik niet zo vaak zievan ik ben er wel van geschrokken,je kunt zien dat ruana flink inlevert.
maar ook eindelijk goed nieuws,vanaf vandaag kunnen ze op gras .de weide is geprepareerd en heeft nu een paar losse weides waarop de twee kunnen staan.gras staat wel niet zo hoog maar t begin is er!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 02:00

:wave:

Prachtige foto's van Jack gezien, fijn dat jij en je man zo genieten Heidy.
Wat leuk dat je al meerdere bijrijdsters hebt gehad waar je tevreden over bent. Ik probeer het zelf ook zo leuk en goed mogelijk te doen, al staat genieten (ook voor het paard) wel voorop bij mij. Heb bij een aantal eigenaren gereden waar ik nog steeds wel contact mee heb, erg leuk. Helaas ook een gedeelte waar ik een minder leuk gevoel aan over heb gehouden. Wat dat betreft ben ik best kritisch; als een eigenaar in mijn ogen niet goed voor zijn paard is kan ik me daar maar moeilijk bij neer leggen. Een van de redenen dat Luna er gekomen is :)

Hihih Barbara, jouw paardje was bijna van mij geweest idd :=
Maar heb (inmiddels ;) ) geen spijt hoor dat het toch Luna is geworden, alleen qua lengte mag de jouwe wel wat afstaan hoor.

Sorry Caroline, ik had je nog niet eerder opgemerkt :o
Heb je foto's van je paardjes? Al oog op een geschikte opfok?

Jes en Grace ook nog steeds samen aan het genieten, leuk! Grace wordt ook nog steeds steeds mooier <3
Over Luna en uitzwaren, momenteel vooral uitdikken :+ Maar ze wordt wel een stukje zwaarder idd. Enerzijds vind ik het geweldig, anderzijds baal ik, meestal zijn ze dan in de hoogte wel klaar met de groeispurts, en daarvan zou Luna er best nog eentje richting de 1.50 mogen krijgen :o Maar wie weet... Ik heb de laatste week wel het idee dat ze iets de hoogte in is gegaan... Ben me alleen momenteel erg aan het verdiepen in groei, groeischijven, belasting van lichaamsdelen op bepaalde leeftijden etc. en las dat de laatste groeischijven in de benen rond 2,5 jaar sluiten, dus helaas, de kans is klein (ze is van begin april 2009).

Ellie, het spijt me, maar ik ga even een beetje bot zijn. Ik snap dat je een beetje onervaren in het diepe gegooid bent, maar je schrijft dat je Kyona rond half oktober gaat spenen. Het is/was jouw paardje, daar hebben wij niks mee te maken, dus al leveren wij "commentaar" zoals jij dat dan noemt, tegen houden zullen wij je niet. De dingen die hier gezegd zijn zijn niet bedoeld als commentaar, enkel als goede raad, dat je geen dingen doet uit onwetendheid, ten koste van je paardjes. Persoonlijk ben ik van mening dat als Ruana zo invalt door Kyona dat je dan niet Kyona eraf moet halen, maar Ruana beter moet gaan voeren, kan dat niet op de stal waar je nu staat, dan maar verhuizen (eventueel tijdelijk) . Dat is mijn mening, bedoel het niet lelijk, maar misschien zet het je aan het denken....

Carolien nogal druk geweest, fijn dat het land niet kapot gereden is. En nogmaals fijn dat je een leuke dag hebt gehad en Nica zo goed gereden heeft met Madelief! Hopelijk loopt Odjus binnenkort weer helemaal goed en kan ze komend voorjaar met mams mee naar buiten.

:(:) voor Marja, hoe was het vandaag met Patrick?

Zoals Carolien al schreef mag ik op haar Mel rijden, ik voel me zeer vereerd dat ze haar paardje aan mij toe vertrouwd.
Ik merk wel dat Mel en ik een beetje aan elkaar moeten wennen, maar naar mate we elkaar wat beter kennen en meer kilometers gemaakt hebben komt dat vast wel goed. Ze is in ieder geval geweldig leuk buiten, braaf maar voorwaarts, heerlijk <3 En het mooiste is misschien nog wel dat ze het zelf duidelijk ook leuk vindt!

Met Luna gaat ook super! Ik ben afgelopen weekend met haar alleen een rondje het bos in geweest, dat ging super! Ze schrok alleen van twee Ijslanders die toen we elkaar gepasseerd hadden ineens in tolt over gingen, met ijzers op een hard zandpad klonk dat nogal vreemd. Gelukkig kon ik in reflex (met dank aan Thigor :+ ) haar hoofd naar me toe trekken, en toen stond ze zo stil. Verder geniet ze vooral van het Hollandse en mannelijke welvaren, wei met 2 andere merrie's en 6 ruinen, hihih. Hier nog wat plaatjes van Luna: [ITP] Hija de la Luna
Ik heb soms het idee een tijdbommetje te hebben ipv een paard, eens in de zoveel tijd ontploft ze, dan loopt ik met haar terug naar de wei, begint ze te dribbelen, en als ik haar dan los klik gaat ze helemaal los :=

Afgelopen vrijdag afscheid genomen van Thigor, moeilijk hoor. Doordat ik zoveel troubles met hem heb gehad maar uiteindelijk echt alles kon uithalen heeft hij een heel speciaal plekje in mijn hart. Ik heb zoveel van en met hem geleerd... Vond pas een berichtje van de nieuwe eigenaresse in mijn inbox, dat vind ik wel erg tof, ze vind het niet vervelend contact te houden en ik ben ook welkom om hem nog eens op te zoeken :)

Thigje
Afbeelding

Mooie Mel
Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk lieve Luna
Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 07:42

Ik snap dat je zegt beter voeren lot,ik was eerlijk gezegd als bang voor deze reacties.Maar ruana krijgt de hele dag door eten.daarmee bedoel ik de hele dag door hooi,5 kg brokken per dag en ze staat nu op het gras(wel niet zo hoog,maar wel goed om weer aan te wennen)tevens krijgt ze nog steeds de opkikker.

Maar:opzich blijft het gewicht wel stabiel,kyona drinkt minder vaak maar wel meer tegelijk.kyona eet ook alles met de pot mee.zelfs het gras bevalt haar wel.
Maar de belangrijkste reden is dat kyona zo lomp is naar ruana,dat het straks echt een keer fout gaat.Ze heeft iedere dag haar rug vol schrammen zitten van kyona's hoeven.Ik ben echt bang dat als ze blijft de rug van ruana beschadigd raakt.lijkt me niet bepaald goed als dat gebeurd.en dan bedoel ik geen schaafwondjes daarmee,die trekken wel weg.ruana corrigeerd kyona op geen enkele manier.dan kan er wel gezegd worden dat zie jij niet want jij bent er niet altijd,ieder paard doet dat op z'n eigen manier,maar zelfs de stalhouder zegt dat ruana een goedzak is die alles maar pikt.

En ja dan kan er wel gezegd worden overgaan naar een andere stal tijdelijk of permanent,maar dat ben ik niet van plan.de stalhouder is een vrouw die zeker weet wat ze doet.ja ook zij is een mens die dingen fout kan hebben,maar ze kijkt ook naar het paard zelf.ik heb het volste vertrouwen in haar.en als er dan meerdere mensen los van elkaar op meerdere tijdstippen mij de zelfde mening toedoen nl kyona kan al snel van ruana af ,wie ben ik dan om daar nog aan te twijfelen?het zijn allen mensen met jaren ervaring.

lot,het is echt geen aanval op jou,nogmaals ik zag de bui al hangen.soms denk ik wel eens,waarom post ik hier nog op bokt,als ik toch enkel kritiek krijg op mijn beslissingen.maar als ik dan besef dat we het allen goed voorhebben met onze dieren.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:18

@Ellie; het is moeilijk hoor, en het blijft natuurlijk jouw beslising. QWij kunnen alleen maar tips geven en misschien dan hoe wij het zouden doen (als het ons paard was). Persoonlijk denk ik dat je erg geholpen zou zijn als je het hooi halveerd, en dan kuil/voordroog erbij gaat voeren. Mijn paard (met veulen van 3 maanden) eet momenteel 3-4 kg merriebrokken, en ze krijgt onbeperkt kuil. In dit geval eet ze in 14 dagen (ongeveer) een pak van 300 kg op. Dat is dus ruim 20 kg kuil per dag! Mijn veulen eet hier trouwnes ook flink van mee, en die smikkeld ook af en toe een brokje op:D

Jammer dat je zo ver weg woont, anders had ik je een pak gebracht. Veel paarden kunnne meer dan 4 kd brok per dag niet verwerken trouwens. Misschien kun je er 4 kg brok van maken en dan wat meusli of slobber erbij geven?

Qua rug heb je wel een punt. Mijn veulen is ook nogal 'wild'en springt ook wel op moeders, maar die stuurt haar dan weg. Mijn tinker (1,5 jaar) is nu het volgende slachtoffer, die laat haar heel lang springen om dan uiteindelijk eens boos te gaan doen. Kan me voorstellen dat je dat eng vindt hoor.

@Lot; ik ben een tijdje wat stiller gewesst, wegens ziekte.
Dit is mijn knappe tinkerdame (inmiddels ruim 1,5). Hier heb ik een shetlandertje bij, en een KWPN merrie met veulen aan de voet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 09:39

leuke tinker caroliene.

wij hebben helaas geen kuilhooi.als kyona niet zo sterk en krachtig was was het natuurlijk ook anders geweest,dan had ze nog wel ff wat langer gebleven.ruana heeft gelukkig niet meer zo'n doorgezakte rug,eerst had ze een rug waar je met wat verbeelding een kommetje van kon maken(ja wat wil je met al dat gewicht in je buik)maar evengoed kun je haar ruggegraad goed voelen en ook die uitsteeksels daarvan soms zien liggen.
zekrijgt overigens al een flink tijdje die 5 kg brokken,maar heb niet het idee dat ze er last van heeft.straks als kyona weg is,gaat ze wel het gras op,maar krijgt ze even wat minder eten zodat de uier kan slinken.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:50

irisvtzant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 16:42

Over een maand mag ik mee praten,

Dan ga ik de tinkerhengst Bono van de Dorushoeve ophalen.

Ik kijk er ontzettend naar uit ! /3

<3

Nog meer tinkers hier die van de hengst Black Shadow komen >?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 21:12

welkom irisvtzant :wave:

Spannend zeg!Nog een maandje wachten......

Hoe oud is hij?Miss ook een foto?

Knappe Maddox

Afbeelding

Nog maar pas onder het zadel,maar zo braaaaaaf!

Afbeelding

En natuurlijk knappe Madelief,voor het eerst voor de kar *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:45

Haaii,, ben ik weer. uiteraard heb ik een foto

Aangezien mijn nieuwe profiel : irisvtzant verandert word ben ik hier even onder mijn oude profiel en zal ik die naam uiteindelijk gaan veranderen in irisvtzant :)

zie hier :

Bono van de Dorushoeve. 3 jaar oud , hengst
Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 13:46

pff... ik ben hier ook VEEL te weinig!

Ik heb mijn bokt-naam veranderd.. aangezien veel mensen mij 'quote' als 'Diaz' (staat natuurlijk ook koeiengroot in m'n ava) en mensen me niet serieus namen in discussies en dachten dat 'Klijntjuh' 14 jaar was..

Nou beter zo toch? ;)

Anyway.. ik heb voor Diaz een tijdelijk 'zadel'.. en ga komende week de barefoot Arizona 'testen'.
Afbeelding

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:00

hallo

Mag ik me hier bij aansluiten?

ik ben ellen ben 21 jaar en verzorg een onwijs lieve tinker genaamd max :D
foto zie topic :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:02

Welkom! Ik ga jouw paard jatten :)) Wat een plaatje <3

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 13:58

:wave:

Het is hier wel een beetje stil, jammer hoor!

Ellie, ik zie het niet als een aanval hoor :) Bij deze, ik heb mijn zegje gedaan, je moet zelf weten wat je daarmee doet. Zelf had ik het anders gedaan, maar ik denk dat er evenveel mensen als meningen zijn. Hoe is het nu met de dames?

Mooi clubje heb je Caroline! Wat is de afstamming van je Tinker?

Super dat Madelief zo braaf is! En onder het zadel ook al, lief karakter!
Mooie foto's, en Maddox al net zo braaf, fijn!

Wauw! Bono is gaaf! Helemaal voor een driejarige. Hoe groot is hij ongeveer? Heel veel geluk met je paardje! Ga je hem ook aanbieden op de hengstenkeuring of ligt je ambitie ergens anders?

Karlijn een nieuwe naam, kort maar krachtig. Om eerlijk te zijn denk ik dat je je avatar ook nog een ander kleurtje moet geven wil je serieus genomen worden :P Hoe is het met Diaz? Nog steeds jeukvrij? Vanwaar een tijdelijk zadel? Eigenlijk vind ik deze wel redelijk goed lijken liggen, heb je een betere foto? Zou er wel een andere pad onder doen :o Arizona schijnt ook weer wat langer te zijn, maar wie weet! En anders gewoon wachten tot de uitgegroeid is met aanschaffen, ik denk dat Diaz nog wel wat gaat groeien. Paps was een extreme laadbloeier. Zus via moeders kant is wel wat kleiner gebleven, maar niet zo compactklein zeg maar. En broertjelief via vaders kant (even oud als Diaz) is ook echt nog een klein guppie, terwijl zijn moeder een mooie cob/vanner was van 1.50, dus daar moet toch ook nog wel wat bij gok ik zo.

Nogmaals welkom Ellen, prachtige Tinker verzorg je!

Luna en ik gaat ook super! Het brengt wel een stukje rust dat er nu geen andere paardjes meer in mn achterhoofd ronddwalen merk ik. En Luna is zo braaf, vertrouwen scheelt een hoop merk ik wel. Afgelopen donderdag ongepland een fotoshoot gehad met haar, was erg leuk! Had haar voor die tijd gewassen, dat kende ze nog niet dus ik was voorbereid op een Luna die door het lint ging, dat kon ze eerder heel goed als we iets vreemds gingen doen. Maar volgens mij is ze het verleerd, haha. Een beentje was even spannend, daarna zuchtte ze een keer diep en stond met een voetje op rust te genieten. Een heerlijk verkoelende massage zal ze wel gedacht hebben. Vrijdag een rondje met haar gewandeld, gaat tegenwoordig ook heerlijk ontspannen, en gisteren even met de lange lijnen in de bak. Dat ging ook netjes, veel beter dan op de wei! Op een kant valt ze wel naar binnen en heeft moeite rechtuit te lopen, maar ach, ze is nog zo jong. Toen ik een longerzweep in de hand had om haar te begrenzen ging het ook al stukken beter!

Mel gaat ook gewoon super! We genieten beide enorm van het naar buiten gaan :)
Ze mocht ook nog even meedoen aan de shoot en liet even zien dat ze een prachtige draf heeft :wow:
Thigor is vorige week opgehaald door zijn nieuwe baasje, waar ik die dagen daarvoor wel leuk contact mee had, helaas sinds hij is opgehaald niks meer gehoord, jammer. Oude eigenaresse ook niks van gehoord, ook jammer. Ga haar maar eens even een berichtje doen, ik zou 29 okt. met haar en haar andere Tinkertje mee naar de hengstenkeuring. Ik vond het wel leuk om haar te helpen met haar jaarlinghengstje, en anders is alleen ook zo alleen. Want ik wil toch eigenlijk wel graag die kant op dan, komen een aantal jonge hengsten die potentieel kandidaat zijn voor Luna in de toekomst...

Alavst een voorproefje van de shoot, de rest krijg ik hopelijk vandaag of anders morgen!
Afbeelding Afbeelding

En dan ga ik nu maar weer eens genieten van het mooie weer op de wei. Vanavond werken, heb er nog niet zo'n zin in. Ben weer veel te veel verwend met een weekend vrij met dit weer, en dan morgen ook weer vrij, heerlijk. Daarna moet ik hard aan de bak, maar dat vergeten we nog even.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:32

ellen wat heb je een mooi tinker om te verzorgen!
lot ,je hebt inderdaad je zegje gedaan,dat snap ik.uiteindelijk is kyona bijna 4 maanden waneer ze gaat verhuizen.het gaat goed met de dames hoor,ik ga nu 1 of 2 keer per week even een stukkie lopen met moeders,en daar geniet ze volop van!van de week voor het eerst met een andere pony samen gelopen buiten op straat.Dat vondt ze geweldig.en maar snuiven omdat ze t mooi vondt.
die 1 ste foto is mooi lot!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:59

@lot.. Ik wil een nieuw filmpje maken eigenlijk ;) zal ik um gelijk niet zo roze doen!

Het is tijdelijk omdat het bijna geen zadel te noemen is.. Eerder een barebackpad haha!
Met deze neopreenpad mooi ruggegraatvrij. Andere pad komt wel bij een ander zadel ;)

Morgen waarschijnlijk de arizona even testen!!!
Ik ben benieuwd wat ze nog groeit ;)

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 22:51

Ik kom me hier ook eens melden.
Zit wel al langer bij ITP en het overige tinker subforum, dus nu maar eens tijd voor deze.

Zal me maar even voorstellen, voor diegene die me nog niet kent.
Ik ben claudia en heb 2 merries.
Fury, mn welshXarabier van 16jaar en energy van 2 lentes jong.
Foto heb ik nu helaas even niet, dus die houden jullie nog te goed.
Verder heb ik nog 2 halve-katers en 2 konijnen.

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 08:37

Hallo Allen :)

Goedemorgen !!..

Bedankt voor jullie reacties, Ik wil bono volgend jaar februari of april was het voorbrengen op de hengstenkeuring, Het is niet mijn bedoleling om te gaan dekken met hem maar ik ben wel heel erg benieuwd hoe ver hij kan komen op een keuring en wat in hem zit.

Hij is nu op t moment 1.55 hoog. naar schatting denk ik dat hij rond de 1.60 zal worden? ( hoop ik )

Ik wil hem met de tijd ook zelf in gaan rijden maar ik begin het 1e halfjaar geduldig met grondwerk .

*\o/*