[TI] [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: [HK] Deel 6, Waar ons hart vol van is,stromen de monden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:20

goeiemorgen! Wat een lieve Belgische Roodsnoetjes allemaal!! Superschattig zo met zijn allen aan de wandel!

Peet, mooie veulenkudde!!

Zo, ik heb even aan comaslapen gedaan.. Scrhok me net de blubber, toen mijn kat van mijn kussen afsprong en ik ontdekte dat vriendje al naar beneden was Clown

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:28

jeetje peet, wat is DIE gegroeit, de laatste keer dat ik haar gezien heb was ze nog zo klein, kon ze net wat grasjes meepikken. Helemaal nou je die mensen er naast ziet kan je een beetje zien hoe groot ze is. Dat belooft wat Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 12:56

Ik ben de foto's van het schaatsen aan het uploaden, moet ze dan nog even bewerken.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:03

zoo leuke foto's mweer! lekker op stap met de shetten :0 wat schattig Haha!

Mooie fotobom van dianne Haha!

Leuk die groep waar serada in staat Haha! wat een tankie wordt dat Haha!

Sita ben beniuwd naar je foto's van de neiuwe aanwinsten!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:14

Ben een hoop mooie (winterse) fotos tegen gekomen.

Whis die is ziekkig dus voor haar een knuffel Lachen

Leon aan het stunten met een sleetje, gelukkig is het goed afgelopen Lachen

Sita heeft twee nieuwe pooownies en daar ben ik erg benieuwd naar.

Heb zelf een lekker weekend gehad. Zaterdag mijn eerste grondwerkles met Lotje gehad.
Zijn begonnen met het volgen en stoppen (weet even de term niet meer) Ze had verschrikkelijk veel energie omdat ze vanwege de vorst niet naar buiten kon van de week helaas Verdrietig
Maar na een paar keer begon ze het een beetje door te krijgen en ging het een stuk beter Lachen Volgende week weer les Lachen Hebben haar even voor een uurtje in de roundpenn gezet.
Daarna even met mijn mini merrie en een vriendin en een stalgenoot+paard een stuk langs het water (nou ja ijs) wezen wandelen. Keet liep lekker te stuiteren Lachen en vond het toch wel raar hoor, schaatsers op het ijs.
Daarna Lotje weer terug gebracht naar stal en nog even geoefend, ging al best goed, moet eht zelf ook nog leren.

Voor de rest ben ik zaterdag naar amsterdam geweest om te shoppen.

Zondag kwam ik op stal met het idee dat ik Lotje maar moest gaan voorzien van een speciekuip omdat haar waterbakje het neit helemaal meer deed wegens vorst (zaterdag nog een beetje) Inmiddels was ie er dus al mee opgehouden en was ze al voorzien van een emmer water.
Lotje kennende gaat ze daarmee gooien als ie bijna leeg is dus nu hebben Lotje en Keetje van watervoorziening gewisseld: Keetje een grote emmer en Lotje de speciekuip.
Maar de waterslang was ook bevroren Scheve mond dus moesten met een klein emmertje in de keuken de grote emmers vullen en zo alle paarden en de koeien water geven Scheve mond Clown

Daarna bij mijn tante op het bouwterrein een erwtensoepfeestje gehouden Lachen erg gezellig Lachen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:18

hmm vervelend he dat alles bevriest.. Is bij ons ook zo, even snel voeren zit er neit meer in, tenzij we de dag ervoor van alles hebben gevuld met water (jerrycans en voertonnen etc) dan wilhet nog Haha!

Fijne les gehad met Lotje dus!!

Ben werken!! Doei!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:21

Werk ze!

Ja fijne les gehad Lachen is voor mij een onbekend terrein (het grondwerken enzo) maar denk dat ik het wel onder de knie ga krijgen Lachen en Lotje ook wel. Ze leert best snel maar heeft de concentratie van een poffertje.

Hoop dat het deze week flink gaat dooien (sorry voor de schaatsliefhebberts) en dat de leidingen ook weer ontdooien. en de grond ook want dan kan de boer eindelijk de nieuwe paddocks af gaan maken Lachen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:42

hoop met je mee Knipoog
Fijn dat de les zo leuk was!

wilde vandaag een stapritje proberen met kyaan, sneeuw is aan het smelten dus dacht kan wel.
Nou ik liep net met de honden, grond is nog keihard en ik let even niet op en smak, daar lag TK.
onze bud kwam verbaast aangelopen van hey das leuk,vrouwtje gaat mee rollebollen en vertrok in wilde vaart om vervolgens terug te komen en op het vrouwtje te springen Clown
oef, moest er zelf wel smakelijk im lachen, maar ga toch maar voorlopig nog niet rijden met dit weer Knipoog

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 13:49

tk haha die gekke bullen. Het zijn ook van de lol broeken.

Lotje heeft grondwerk les. Leuk zeg, van wie krijg je dat als ik dat mag vragen?
Wat balen dat de waterleidingen zijn bevriest, gelukkig gaat het nu wel dooien.

Ik baal er wel een beetje van dat het gaat dooien, nu kan ik niet meer schaatsen.
Ik vond het helemaal niet zo erg om water te sjouwen enzo.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:00

Zaterdag bij ons voor op de vaart

Wilco en Anne (mijn zusje)
Afbeelding

Afbeelding

Co en ik
Afbeelding

Foto's van gisteren

Bervroren Blokzijl
Afbeelding

Anne en ik
Afbeelding

Het giethoornse meer
Afbeelding

Afbeelding

sfeer plaatje
Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:00

Heb je een PB gestuurt met de naam, dat zet ik liever niet op bokt wegens prive redenen Knipoog

En tja, ik geef niet zoveel om schaatsen en zou graag zien dat de paardjes weer naar buiten kunnen. dus van mij mag het gaan dooien Lachen het heeft nu lang genoeg geduurt.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:04

iemand van bokt lotje?

Leuke foto's janet, ziet er gezellig uit bij jullie!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:16

huh?
Het is niemand van bokt. Maar wordt nogal lastig gevallen dus sommige dingen moet ik echt voor me houden.
Jammer maar helaas

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:28

begrijpelijk, wel erg vervelend voor je! Ach gut

pffff, verveel me... wou dat de grond onbevroren was en de sneeuw weg Haha!
helaas....

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 14:35

Hier ligt gelukkig geen sneeuw, maar de grond wordt nu wel nat door de dooi.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:28

Dromen O Janet wat een heerlijke foto's veel schaatsplezier gehad zo te zien! Die 1ste van Blokzijl is net een kerstkaart als ook de laatste foto Cool

TK Ach gut pff dat was ff schrikken ... maar daarom durf ik dus juist als het gaat dooien ff een tijdje niet over de sneeuw enzo want idd juist dan wordt het glad Ach gut
en de tijd dat de bovenlaag al ontdooid is maar de onderlaag nog hard is is ook erg vervelend Scheve mond

Sita ben benieuwd naar jullie ukkies Cool

Evelli fijn grondwerkles gehad met Lotje Sigaar wel balen dat ze nu niet buiten kan Ach gut

Het was vanochtend 15 graden warmer dan vrijdag Clown (+5 tegenover -10), maar met die wind erbij vond ik het vanochtend toch ook nog érg fris BRRRR...
Hier begin ik het gras nu weer te zien aan de randen toch wel jammer No Cheer dat witte heeft nog wel iets Dromen en omdat ze nu ook regen voorspellen zie ik alles alweer blub worden Verdrietig

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 15:57

Grid op die foto van blokzijl, zie je het "beroemde" restaurant Kaatje bij de Sluis (donker grijze gebouw aan de rechter kant) Het witte gebouw aan de linker kant is het hotel van Jaatje bij de sluis.

Inderdaad het wordt nu weer vies nat.

Heb net de staart van Ziggy onder handen genomen. Heb er flink wat CM in gedaan, en alle vieze klitten eruit gehaald.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:12

@Janet, was jij één van die gekken die zo nodig naar BLokzijl en Giethoorn meost om te schaatsen? Vork
Wij stonden bij Zwartsluis nog in de file, moesten even naar opa en oma... Leuk al die schaatsers Clown

Ik heb nog niet 1 voet op het ijs gezet, vind er niks aan, drukte om een beetje bevroren water Vork

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:13

Hier dooit het trouwens Ja GELUKKIG!! Haha!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:16

Ik ben trouwens vrijdagavond naar Zwolle international geweest, de eerste keer dat ik ging en daadwerkelijk moest betalen Vork mijn moeder werkte eerder als financieel manager bij de Ijsselhallen en toen ging ik altijd via de achteringang Tong uitsteken alle dagen was ik er wel bij, helaas dat wil nu niet meer.

Was niet zo heel veel an vrijdag, wel mooie paarden gezien (en wat een hittepetit kouwe kak lui Misselijk)

Woensdag gaan we weer naar de mooiste tuigpaardavond, vriendlief krijgt 50% korting.... Die is op de klompen Vork

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:42

Brrrr koud hier op kantoor Scheve mond

Leuke fotos, jamemr dat je niet meer gratis naar binnen kon.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:53

cp112 schreef:
@Janet, was jij één van die gekken die zo nodig naar BLokzijl en Giethoorn meost om te schaatsen? Vork
Wij stonden bij Zwartsluis nog in de file, moesten even naar opa en oma... Leuk al die schaatsers Clown

Ik heb nog niet 1 voet op het ijs gezet, vind er niks aan, drukte om een beetje bevroren water Vork

Ik woon in blokzijl Clown Dus ik had alle recht om in MIJN eigen dorp te schaatsen Tong uitsteken
Blokzijl zelf was afgezet, niemand kon erin. Behalve wij natuurlijk. Veel pakeer plek in het dorp zelf, dus wij konden mooi dichtbij het ijs parkeren.

Er was een gezamelijke tocht van Blokzijl en Giethoorn, de dorpen tocht.
Je kon op verschillende plekken opstappen, overal was het chaos. Dus stuurde ze iedereen naar Blokzijl.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:54

Oh ok Tong uitsteken haha, het stond 'smorgens al vanaf de afrit bij Zwolle (lichtmis) vast, helemaal totaan bij zwartsluis, niet normaal meer Clown

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:55

inderdaad, op beltschutsloot, de ronduite, dwarsgracht en sintjansklooster was het gekke boel.

Heel veel mensen waren helemaal gek in de kop door de ijspret, altijd leuk om te zien.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:57

tussen hasselt en Zwartsluis zijn wij mooi de parralelweg opgegaan, waren binnen 100 meter 2 ongelukken, bij 1 stond een suzuki onderaan de dijk ipv erbovenop Vork alles vast leuk om naar te kijken maar niet als je er toevallig langs moet Vork

Ik zag vanmiddag nog mensen op het ijs staan hier... moet er niet aan denken, overal water erop en wakken...