[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:30

Ahhh das wel schattig die voetjes zo. Mag ik vragen waarom je dat gedaan hebt? heeft dat te maken met de mok/hoefzweer ofzo? Sorry hoor, heb van alles gemist de laatste tijd...

Tinkermuts

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:35

Haha, wat een gekke pootjes heeft Flan zo, maar als het helpt, wel fijn dat het de goede kant weer opgaat met haar,
Verder wel bijgelezen, maar ben te brak om overal op te reageren, ik heb echt een giga kater, gisteren veels te veel boswandeling gedronken, was als een oliebol, als ik nu aan boswandeling denk word ik beroerd
eigen schuld dikke bult

allemaal een leuke avond toegewenst en oh ja, wat een geweldige foto's van de strandrit, jullie hebben een super dag gehad zo te zien.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:37

Dat klopt wenk. Naar alle waarschijnlijkheid had ze of last van de mok (wat niet zo erg was, dus eigenlijk niet verwacht omdat ze daar nooit opkreupelde) of van een hoefzweer. We hebben toen beide dingen 'aangepakt'. En om die reden dus ook de sokken een stuk eraf en uitgedund. Anders zou ik dat nooit gedaan hebben hoor...

TMuts, hihi een kater... niet zo fijn! je kunt beter een boswandeling MAKEN... effe lekker leegworden met dit weer

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:45

* ik val weer even tussendoor *

Ik weet een hele mooi ZWARTE tinker hengst te koop. Wordt aan komend voorjaar 2. GITZWART met 1 klein kolletje.
Hij is al mega groot. Ik dacht dat iemand hier op zoek was.. Maar ik kan het ook mis hebben.

naja ik dacht ik meld het even, ( weet niet of het mag overigens. maar weet de persoon niet meer wie wat zocht)

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:46

Oh auw TM! Ik ben gister wel weer eens uit geweest, maar heb het bij 1 wodka red bull gelaten en verder gewoon red bulletjes gedronken..

Heb net met de hondjes idd wel een lekkere boswandeling geMAAKT...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:51

Ohja, een stalgenoot heeft een opvangkatje van een paar maandjes. Soort Felixkatje, vd reclame. Ze zoekt er een goed huis voor, iemand interesse?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:59

Ik heb werkelijk waar een rot-rit achter de rug... Dewi was zo aan het klöten en klieren en etteren en dit en dat en en

Ineens heeft madam besloten dat auto's levensgevaarlijk zijn. Dat als ik wil afstijgen om haar tot rust te krijgen, zij helemaal in elkaar getrimd wordt. Het commando Ho betekent tegenwoordig keihard alle kanten op draaien, met pirouettes, zijwaarts achterwaarts wijken. Als ik om een rustig drafje vraag, dan gaan we vanzelfsprekend in een keiharde galop, ik kan niet aan de teugels zitten want dan flipt ze. Ik vroeg dus op de stemcommando easy (kalmer tempo maar wel zelfde gang) en hohoo... om dr af te remmen. Kütknol ging alleen maar harder, en dat op een redelijk onoverzichtelijke weg. Dus heb gebeden dat er niks aan zou komen, want ik kon niet in de berm omdat die kapot gereden was. Uiteindelijk schrok ze van een boomwortel in de weg, dus een licht verhogingkje, sprong ze daaroverheen, en toen was ze ineens weer tot zinnen en kon ik haar tot stap krijgen. Ik heb ruim de helft van de rit gewandeld en de andere helft erop gezeten. Ik kan ook niet normaal afstijgen, en aaargh... ben het zo beu met dr.

Ze was gewoon verkeersmak voor auto's, vanaf begin af aan. Afstijgen was ook geen probleem, niet dat ik dat heel vaak deed. Stemcommando's begreep ze anders ook... Bah!

Roos, ik hoop dat het beter gaat met jou...

Jellie, dat was inderdaad erg leuk om het te proberen. Ik heb nl wel vaker op boomloos gezeten, maar nu zat ik dus en op boomloos en op mijn eigen pony. En daar beviel het stukken meer dan op andere paarden

Jij hebt ook lekker geshopt en fijne dag gehad... Toch spijtig van Fenno, leuk ook dat je bij Letty's geslaagd bent Gecondoleerd met pony... hoewel ie oud was, het is toch even schrikken idd... Succes met de mok (of iets anders eventueel...) Spannend dat jullie voor ander huisje gaan kijken!

Keevagirl, geniet van je westernbarefoot! Krijg je nog wel een nieuwe nubuckspray of?

Chubby, heerlijk om te lezen dat je zo genoten hebt!

En dat was het wel weer zo te lezen

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:10

Ai Maya wat een ellende dat ze zo deed Hopelijk volgende x beter
De pony was al wel een jaar of 30 als ik t goed heb... ze hebben er wel tot t einde plezier aan gehad, dat is wel mooi

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:27

Maya, vervelend dat je ritje niet zo lekker ging...

Jellie, Flan dr sokken zien dr wel apart uit zo afgeknipt mja, als het nodig is dan moet het maar...blon dr sokken zijn dr ook helemaal afgegaan, en het heeft wel geholpen

Inlagenrit is leuk geweest dus mooie foto's gezien ook

Verder leuk nieuwtje, er is een nieuwe aanwinst op stal
een hengstveulentje van 6 maanden, driekleur, geen tinker, eerder een mengelmoesje van van alles geloof ik, wel best luxe
Heell euk beestje is het! Er staat wel foto op marktplaats, maar ik weet niet of ik die hier dan op mag zetten, zal de advertentie wel even opzoekenbont veulen
sorry als het niet mag zo!

Afbeelding
Dit is iig zn vader!

ga nu weer verder, ff eten en daarna nog een essay schrijven voor engels...ben al op dehelft, moest 2000 woorden, mar was halverwege ff inspiratieloos

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:31

Ingrid, leuk diertje zeg! Zijn vader mag er ook wel wezen. Succes met je essay!

Hmm, ik ben nu hutspot aan het brouwen. Sinds we thuis zijn staan de sudderlapjes op.. oh, heb zo'n trek

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:40

Mensen, ik leef nog....
De hele week heb ik me een beetje raar gevoeld, wel ziek maar ook weer niet.
Vreemd gevoel in m'n hoofd gehad waardoor ik me heel suf voelde, soms ook echt steken waardoor ik duizelig werd.
Het is ook nog niet helemaal over maar wel minder.
Ook nog niet alles bijgelezen omdat ik me niet kon concentreren.

Vandaag dan toch een drukke dag gehad, Myrthe had wedstrijd.
Het is goed gegaan, ik geloof dat ze er zelf een topic over gemaakt heeft op VvdD.
Mo is gewoon nog steeds Mo, hoewel ik haar weinig heb gezien de laatste tijd.
Wannes had de neiging om verkouden te worden hoorde ik, heb hem zelf nog niet horen hoesten.
Wel voerde ik al af en toe wat kruiden dus misschien heeft dat hem behoed voor erger.
Straks nog even Dewie een deken op en weer m'n bed in, ik ben nu op.

POLLO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:41

Citaat:

Pollo, jammer dat leonoor ziek was. Jij had wel mazzel dat je daardoor mee kon. Leuk verslag!

Ik had meegegaan ipv Coydog samen met Leonoor en dan op mijn eigen paard Paledo.
Nu dat Leo ziek was heb ik besloten om op Baggio te gaan er is nog iemand van onze stal meegegaan met een tinker.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:42

Coydog, balen dat je niet helemaal lekker bent Ik ga eens op zoek naar het topic. Iig leuk dat het zo goed ging! Hopelijk niets met Wanagi aan de hand. Beterschap hoor!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:48

Maya : Ellendig ritje dus Hoop voor je dat ze snel weer normaal gaat doen. Soms hebben ze wel eens van de periodes dat je ze met alle liefde van de wereld achter het behang zou willen plakken.

Coydog : Beterschap Wanagi ook misschien klein beetje ziek Denk aan jezelf he ? Weltrusten !
Ik ga even het topic zoeken.

Hondje is eindelijk kaal , ziet er nu nog niet uit. Heb alleen z'n lijf en pootjes gedaan. Mams mag z'n koppie en staart doen.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:07

áan alle zieken paardjes een dikke knuf van ons.

en maya zo heeft whis ook haar dagen hoor.

Lucy_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:29

Ben weer helemaal bijgelezen, maar heb vanmiddag een borrel teveel op bij vriend, dus ik ga nergens op reageren! Ben als een kanon!
Prettige avond allemaal...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:37

Indezz, ook als een kanon

Ben benieuwd hoe hond eruit ziet Shay

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:48

Het bonte veulen is van marktplaats verwijderd? Zijn paps mag er wel wezen hoor!

Is jullie hondje nog met een speciale reden geschoren, Sandra?

Ik ben wat lichtjes van slag, Snowdon loopt kreupel.... Merkte al enige tijd wel wat, maar nu was het echt duidelijk. Heb even geen idee hoe of wat... Maar dinsdag staat de hoefsmid al op de planning, dus ik wacht dat even af. In die 4 jaar dat ik Snow ken, heeft hij nog nooit ook maar een pas gekreupeld... En wel erg veel gekke dingen gedaan.
Laatst bijgewerkt door snowdon op 20-11-05 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:50

das bale snow.
ik kan je weinig zeggen hier over.
ik weet er nog niet zoveel van.
maar geef hem maar een dikke kus van me

Koetje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:50

haha die Indezz, die zal morgen dan ook wel geen boswandeling willen doen.
Tinkermuts, morgen voel je je vast weer wat beter...............
Sterkte.

Jellie fijn dat het weer wat beter gaat met Flan en maar goed dat het haar er in de winter snel weer aangroeit.
En huisje?????????????????

JP ook verliefd, wat fijn Leon het is je gegund.
Wat vervelend voor Snow........................

Maya volgend ritje maar beter hopelijk............

Coydog doe lekker even rustig aan, beterschap.

Draaaakje op tv geweest heb ik gemist .

Ingrid foto van mp is weg, wel leuke vader

Roos wat naar van dat paardje, hoop echt dat het wat beter gaat en de mest er allemaal uit kan.

Ik heb een heerlijke rit van 4 uur gemaakt, ik ben zijn eten al aan het opvoeren omdat ik anders Rudi volgende week niet kan bijhouden .
Eerst was er niets aan te merken maar op de terugweg ging hij lekker hard, heerlijk de tranen in je ogen en wat een bonk power als ze dan wegschieten geweldig.
Hij zal me vast niet voor joker laten staan bij die kwpn' er hoop ik........

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:52

Ai Leon, wat balen voor je en ook zeker voor Snowdon Kan je niets voelen aan het betreffende been? Warme plekken oid.. Merk je het al in de stap of is t pas met draven zichtbaar? Sterkte hoor!

Roos, ik ben heel benieuwd hoe t nu allemaal gaat

Koetje, hihi hard aan t oefenen met Willem, succes. Straks hebben ze moeite met t bij houden van JULLIE

Edit koetje dit is de link http://www.funda.nl/koop/detail_overzic ... de=normaal
Laatst bijgewerkt door Jellie op 20-11-05 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:54

Jellie: ik voel niets, maar het is voornl bij het draven op het harde..

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 18:59

Balen joh. Zet je hem nu op rust tot de smid komt? Wel rekening met voeren houden (maar daar zal je wel aangedacht hebben) Ik hoop dat t meevalt

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:13

Coydog beterschap! Hopelijk ben je gauw opgeknapt.
Leon, even aanzien wb zijn been, Is het voor of achter?
Koetje, hihi ik zie je al rijden naast de KWPN-er. Ws moet hij bijbenen om Willem bij te houden...
Morgen weer BHV. De laatste dag. Hier zie ik wel wat tegen op. We moeten reanimeren. Ik kan al reanimeren, dus dat is geen probleem. Hoop alleen dat ik mijn emoties in de hand heb. Ik heb gezien dat ze mijn vader aan het reanimeren waren en ben bang dat ik op dat moment effe het moeilijk krijg. Maar niet te veel bij nadenken.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 19:18

Cindy, het lijkt me idd wel even slikken voor je morgen met reanimeren. Bij mijn bhv-curusus vroegen ze er ook naar of iemand er de laatste tijd 'moeilijke ervaringen' mee had. Dan hielden ze dat voor t laatst.
Maar mocht je het ooit kunnen gebruiken om iemand te redden is het natuurlijk wel heel fijn als je mee doet met de oefening. Iig succes!