[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:27

Wauw respect hoor Janine! Echt waar wat een paard al voor iemand kan betekenen. Echt waar diep respect en een jong paard kan ook ouder zijn dan ze lijken en de klik is er sowieso wel als ik de foto en het filmpje zie. Kunnen sommige mensen nog wel wat van leren ;)

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:01

ik vind het ook echt knap. Petje af en wat een leuk dier :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:10

Hey Jess hoe is het met Vlinder?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 19:04

Welkom Janine! Zoals je al wist heb ik ook énorm veel respect voor jou! Zeker voor je doorzettingsvermogen! Er zouden meer mensen zoals jou moeten zijn met zo veel wilskracht. Ik heb genoten van je filmpje en het ziet er al erg goed uit vind ik :) Ik heb dan ook niet echt een verbeterspuntje, enkel dat hij soms nét wat sneller mag doorstappen, maar aangezien het de eerste keer is dat je de proef oefent, komt dat wel helemaal in orde denk ik :D Jullie zijn een erg leuk stel.

Heb wel één vraagje, rijd je bewust met westernzadel? Is dit omdat je dan meer steun hebt of..? Ga je straks in Rio dan ook met westernzadel rijden? (Hah, dat zijn al 3 vragen, sorry!)

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:21

Wauw Janine , petje af hoor wat jij doet en kan met je paard.
Veel oefenen , dan gaat het helemaal goed komen !

Als de klik er is ( en die is er zoals je beschrijft ) dan komt de rest ook wel !

Zal je blijven volgen ! Je bent super !

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 21:44

Iedereen bedankt voor het stemmen(bokt-veulenverkiezing) op Aslan die dat gedaan hebben!
Als iemand nog niet gestemd heeft, wil je dan stemmen op ons lieve mannetje?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:50

Ik ga nog kijken voor te stemmen :).

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 01:46

Mira283 schreef:
Hey Jess hoe is het met Vlinder?

Met Vlinder gaat alles heel goed. Ze staat nog lekker 24/7 buiten. Altijd als ik naar de wei kom en ze ziet me, komt ze meteen :)
Volgende week wordt ze 2,5. Van de week zal ik even nieuwe foto's maken en plaatsen. Heb nu eindelijk een weekje vakantie.
Ben echt nog superblij met d'r en we horen gewoon bij elkaar, althans zo voelt het nu al :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 01:57

Hier wel wat plaatjes van vorige week

de 15e wordt ze 2,5 :)
Afbeelding

Even kroelen
Afbeelding

Afbeelding

puppekind
Afbeelding

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:52

Oh wauw ze is echt heel knap! En wat een leuke aftekeningen heeft ze zeg! <3

Wat is haar afstamming?

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:08

AHhhhhhhhhhhh die 2e foto <3

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 10:43

Lieve Vlinder!
Gijs is 10 dagen jonger, die wordt de 25ste 2,5.
Wat is er eigenlijk met Gracey gebeurt, hoor er nooit meer iets over? Of heb ik iets gemist? (mag ook via pb).
Bah ik heb helemaal geen zin.. moet echt aan m'n scriptie schrijven maar dat is zo bleeeeehhh, even mezelf een schop onder m'n kont geven!

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:07

Hallo allemaal!
Ben weer terug van weggeweest, dit door de switch van opleiding en de duur van de opleiding!

Ik ga vanavond even bijlezen!!!!

*doeteendansje *\o/* *

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:59

Wauw die is knap geworden en had haar zeker ouder geschat als ik de foto's zo zie!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:45

Snackie schreef:
Die van mij is ook echt af en toe een bulldozer hoor. Hoe meer ik ga trekken. Hoe sterker dat ie word

hier ook. Ze wordt echt boos als ik ga trekken. Bereik ik echt helemaal niks mee

chimello schreef:
Ik woon in een nors boerendorp, zelfs al hadden ze kritiek op m'n rijstijl zouden ze het nog niet zeggen haha.
Ik rij sowieso toch bijna alleen buiten en altijd alleen (alleen buiten rijden is saai!) dus zo vaak rij ik niet meer.
Maar lijkt me inderdaad vervelend. Gewoon niet op letten verder. Ik stond niet graag op een manege vanwege die kliekjes enzo maar nu ik alleen sta is het ook weer saai... Drama :+

Ik heb ook lange tijd altijd alleen gereden. Dat ben je op gegeven moment ook wel zat.
Nu doe ik beide, en zo vind ik het prima. Vind het best wel eens lekker om alleen op pad te gaan :)

Jackytje schreef:
Jaa vertel!

Hier net nogal geschrokken. Tinky had kolieksymptonen. Direct met haar lopen stappen, maar ze deed echt niet normaal. Uiteindelijk de DA gebelt en hij denkt dat het door wormen kwam, aangezien die nu actief zijn. Hij zei ook dat ze wel degelijk krampen had, maar haar darmen oké waren. Ze heeft wel een buscopanspuitje gekregen en is nog eens ontwormt geweest.

Fijn dat het goed is afgelopen!

SIEMxFUNNY schreef:
Goed bezig Jess! Is het de jongenman die je via de app had gestuurd ? :D

Kaat: fijn dat Tinky weer wat opknapt.

Over koliek gesproken. Even een ego bericht. Mijn meid had vandaag haar jubileum. Precies een jaar geleden werd ze geopereerd.
Kort filmpje van vandaag. Mooie regenboog liet zich zien <3
http://www.youtube.com/watch?v=4jaKRJW_ ... e=youtu.be

Leuk filmpje :)

hetlevenwint schreef:
Is maar goed dat het allemaal goed is gekomen met Kee. Herinner der nog steeds als klein dropje :~ .

Owja groot nieuws ik heb eindelijk werk gevonden. Werk nu in een bistro vrij simpel werk borden afspoelen/even door het water halen en ze in de machinale vaatwasser zetten (afdrogen wel met de hand). Ook maar 1dag in de week wat ook mooi meegenomen is :D . En als ik blijf verdienen als nu verdiend dat nog niet slecht voor het geen ik moet doen ook.

werk is werk toch! Je moet ergens beginnen :) Dus super fijn dat je aan de slag kan

Jess_vH schreef:
Hier wel wat plaatjes van vorige week

de 15e wordt ze 2,5 :)
[ Afbeelding ]

Even kroelen
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

puppekind
[ Afbeelding ]

wat een knapperd zeg!!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:45

@mira Ach, niets van aantrekken. Ik vind een shet altijd schattig ongeacht hoe oud de eigenaar is. Mijn hoefsmid had ook een leuke waar ze zelfs nog mee reed.

@donnar Spannend, ik zou graag wel eens een menles mee willen maken. Heel vroeger had ik een verzorgpony die communies reed voor kindertjes dat was m'n enige men ervaring :') Jammer dat het zo stroef ging wel maar komt vast wel goed!

@janine Ik heb geen verstand van de paralympics, echt geen idee maar het lijkt me dat het goed gaat en als jij je tevreden voelt is dat toch super. En ik duim ook voor je! En leeftijd maakt niets uit voor een paard vind ik, de ene is veel braver dan de ander ongeacht de leeftijd en tinkers zijn super paarden dus heel veel plezier met je tinker :)

Vandaag eens de hele horde binnen gehaald, even de beentjes op laten drogen en dan weer parafine olie erdoorheen halen. Mijn luxe merries hebben al zo weinig sok wil niet dat de modder ze alles afneemt :+ Onze nieuwe merrie kwam op ons afrennen van haal me hier vandaan, ik wil niet in de modder staan… Ze is echt uitgekookt.

oh en @lepel, ben echt benieuwd wat je krijgt komende zomer! Spannende combinaties! Ik kijk zelf al erg uit naar wat onze hengst ons achter twee jaar gaat geven maar wat duurt wachten toch lang. Enige stiekeme voorkeur van je veulens?

@jess wat een mooierd. Ik val altijd zo snel voor kopjes en die van haar is echt knuffelbaar. En een mooie ronde kont ;) altijd mooi.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:19

Thanks allemaal :)
Ben superblij met dr!

Beetje balen alleen van dit weer...

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:33

donnar schreef:
Oh wauw ze is echt heel knap! En wat een leuke aftekeningen heeft ze zeg! <3

Wat is haar afstamming?

Falco Go Go

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:55

Hallo,
Mag ik me hier ook melden? Ik ben gisteren voor de 2de keer naar een 4 jarige tinkermerrie gaan kijken en heb besloten haar te kopen. Ze is ingereden maar nog erg groen en loopt van de koets. Ik hoop dat ze vrijdag twee weken op proef kan komen!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:14

Ja tuurlijk, leuk! Heb je een foto van haar?

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 12:25

haha , nee hoor , geen voorkeur , ben alleen benieuwd of Karlijn er een witte of een palomino uitpoept !

Laserwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:29

Iedereen weer bedankt voor de positieve reacties en tips. Ik ga er zeker op letten dat het tempo gelijk blijft. Doet me goed om zo geaccepteerd te worden.

Om Jackytje haar vragen te beantwoorde:
Ja ik heb heel bewust een westernzadel genomen. Zoals jullie op het filmpje kunnen zien zit ik heel hoog met mijn knieën. Bij een dressuurzadel heb ik altijd ruzie met die kniewrongen. Dan moeten mijn benen te lang en kiep ik voorover.

Ik ben gekeurd om te kijken in welke grade ik qua handicap zit. De keuringsartsen waren allebei verbaast dat ik uberhaubt los op een paard kon zitten. Ik zit dus in grade 1A. Daarnaast kun dispensatie krijgen voor dingen die je niet anders kunt. Ik groet bijv. alleen met mijn hoofd omdat ik de teugel niet zelf kan loslaten en weer pakken.
Zo heb ik ook dispensatie voor een ander soort zadel dan een dressuur zadel. Dus ja met dit zadel ga ik ook naar Rio, als ik goed genoeg wordt bevonden door de bondscoach.

Jullie hebben stuk voor stuk prachtige Tinkers!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:34

Wij zijn niet zo voortrekkerig Janine. Ieder zn ding. En we hebben 1 gemeen, de liefde voor onze tinkies. En dat delen we graag.
Iemand zoals jou onder ons is hardstikke leuk en bewonderingswaardig.

Rio, wat gaaf!!
Als je overigens niet zelf.je teugels kunt pakken, hoe typ je dan

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:57

Jackytje schreef:
Kan goed zijn Ellie. Ze liep de laatste tijd zo te klieren, en vooral sinds ik dus in een dip zit. Kan er helaas weinig aan doen en als je zo'n heftige gevoelens hebt, kan je die echt niet onderdrukken. Heb het al genoeg moeten verbergen o.a. op school, maar dat gaat nu gewoon niet meer. Heb het echt zo'n beetje gehad met alles wat er vroeger is gebeurt etc. En word gewoon ziek van alle dingen die ik rondom mij zie en hoor hoe mensen met elkaar en anderen omgaan.. Zie alles gewoon even niet meer duidelijk. Ik ben bezig met uit de put te klimmen, maar heb de top nog niet bereikt. Ik moet een hoofdstuk afsluiten, en dat hebben ze mij ook gezegd, maar dat lukt niet al te gemakkelijk. Ik moet ook een keuze maken die ik niet wil én kan maken. Is allemaal echt niet leuk, helaas. Maarja 'Dramas, lies, tears! Cheers to the teenage years...' zeker :P

ze voelen het haarfijn aan. Ik zat ook niet zo lekker in m'n vel en juist dan is Dana knuffeliger.
Dana heeft mij destijds ook echt geholpen bij het verdriet van m'n ex toen 't uit ging. Net of dana begreep dat ze weer op de 1e plek kwam na altijd 2es te zijn geweest.

Kerry_Tinker schreef:
Mijn kleine lieve (soms wat eigenwijze :o ) Kerry is vandaag precies 1 jaar bij mij! *\o/* Dat betekend extra wortels en een filmpje uiteraard!

Ik reed Kerry in de zomer om de dag. Samen de bossen in voor urenlange ritten, hij is het afgelopen jaar echt een spierbundel geworden. De komende periode ga ik minder rijden omdat ik vanwege mijn reuma helaas met vochtig en koud weer zelf niet goed uit de voeten kan. Nu gaan we samen (met les uiteraard) in deze periode het grondwerken oppakken. We hebben al wel wat dingetjes gedaan, maar verder is het helemaal nieuw voor me. Ben erg benieuwd!

[ Video ]

mooi zeg :j

Jackytje schreef:
MY GOD!! Ik sta op de cover van de sprookjes-agenda *\o/* Ik ben super blij! :D En die foto... Jeetje!
[ Afbeelding ]
Mensen die een agenda willen bestellen kunnen mij pb'en, dan zeg ik wat je moet doen. Is een agenda vol met paarden, allemaal bitloos en allemaal in sprookjes thema.

wauw! :oo

jorretje schreef:
Gewoon doen Kaat, leuk!
Fijn dat Jack zo'n mooie vacht heeft dit jaar!
Gijs heeft ook alweer een wintervachtje, niet heel dik, maar wat langer dan zijn zomervachtje. Hij zat ook heerlijk onder de modder, gelukkig was het droog dus kan het er zo af borstelen.
Kan nu wel zeggen dat Gijs functioneel hengst is.. De stalhoudster vertelde me dat ie af en toe ehhh 'kwakt'. En inderdaad ik was wat spullen aan het opruimen, loop terug, Gijs half in dromenland een 'kwak' ieeewhl. Gelukkig stond ik er ver genoeg af haha. Nouja hij moet het ergens laten..

Haha

tinkerplein schreef:
Hoera!
Pearse is vandaag gearriveerd!
Hij kan het prima vinden met Blue Boy.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik vind die kleur echt gaaf zeg :j

tinkerplein schreef:
Hoera!
Pearse is vandaag gearriveerd!
Hij kan het prima vinden met Blue Boy.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik vind die kleur echt gaaf zeg :j

Kerry_Tinker schreef:
Kerry is er wel gevoelig voor, maar ik geef maar heel zelden een schreeuw. Hij moet wel weten dat er dan echt wat aan de hand is...;)

Ohw die Tinky , lekker eigenwijs zo. Ik leef wel met je mee kaat, zou me ook bezwaard voelen als hij zo loopt te stunten .. Oh oh..
Maar mijn rij-prestaties zijn dan ook direct gevolg van de hoeveelheid toeschouwers. Wij rijden dus heeeeeel vaak alleen (Ahum). Ik ben om die reden al geen geschikt wedstrijd materiaal ;)

Ik geef wel eens een schreeuw. Als ze het bijvoorbeeld vertikt in galop aan te springen. Schreeuw is effectiever dan de zweep. Soms word ik er ook wel eens moe van dat ik zo vaak bij moet tikken. En dan doe ik ff een EEEH, of SKIETOP. En dan doet mevrouw het wel..

Ik krijg op stal wel eens adviezen, maar dat vind ik ook fijn. Het is geen kwpn, maar soms ziet iemand het van de grond wel beter. Een jaar geleden op de ponyclub bleef een toeschouwer maar commentaar geven. Dana vond alles nog een beetje spannend en liep niet 'in de krul'. Wilde ik ook niet. En die man bleef maar bezig. Had gevraagd of hij er op wilde en het dan wilde doen. Toen was ie stil..
Prima als je commentaar geeft maar als je het beter kan dan doe dat ook maar.

jorretje schreef:
Oh Tinky, wat een boef!
Gijs is meestal niet zo heel smerig (geen poep/piesplekken), wel wat modder, maar hij staat ook buiten.
Ik hou zijn manen en staart netjes bij, kam ze regelmatig uit met cowboy magic (ben er echt fan van!), en dan antibijt erin (heb een van zijn vriendjes er een pluk uit zien trekken, dus blijf het er maar preventief in doen).

I love cowboy magic. Heerlijk spul.
Staart kom ik niet veel aan. Eens in de zoveel maanden een keer wassen en dan houd ik 't ff bij. Tot ie weer vies is :')
manen altijd op een vlecht. Dana heeft nu een deken dus dat scheelt ook al. Afentoe ene vlek op haar nek maar dat is het dan ook :)

Mira283 schreef:
Ik sta op een pensionstal die wel te doen is op wat kliekjes na. En ja wat moet je met een shetlanders als je 21 bent? Die blikken krijg ik nog wel eens :P. Trek er me niets van aan. Met rijden is dat lastiger en buitenrijden is not done voor paniekstresskip van een KWPNer

Ik rijd op andermans paard. De pensionstal is van hunzelf. Tuurlijk heb je mensen die vaker met elkaar gaan rijden als anderen. maar ik voel me niet buitengesloten. Iedereen is aardig voor elkaar. Ik ben iemand die alleen buiten gaat rijden met mensen die niet gaan crossen. Dus dan beperk ik mezelf hier ook wel in, maar dat is eigen keuze.

_Patrick_ schreef:

gestemd :)

SIEMxFUNNY schreef:
Goed bezig Jess! Is het de jongenman die je via de app had gestuurd ? :D

Kaat: fijn dat Tinky weer wat opknapt.

Over koliek gesproken. Even een ego bericht. Mijn meid had vandaag haar jubileum. Precies een jaar geleden werd ze geopereerd.
Kort filmpje van vandaag. Mooie regenboog liet zich zien <3
[ Video ]

zo op 't filmpje lijkt ze wel wat weg te hebben van Dana :)

JanineRomijn schreef:
Na een paar foto's in rubriek foto waar nogal wat reacties op kwamen die daar misschien toch niet helemaal thuis hoorde, doe ik het maar ff hier.
Ik heb sinds 5 weken mijn eigen Tinker Mister Summer. Met hem ben ik aan het trainen voor de Paralympics in 2016 in Rio. Ik ben behoorlijk spastisch. Vandaag heb ik voor de 4de keer op Mister Summer gereden en voor het eerst ben ik niet vastgehouden. In de grade 1A (klasse) waarin ik geclassificeerd ben mag je enkel in stap. Hier het filmpje van vandaag van de proef die ik moet kunnen bij wedstrijden. Nog lang niet perfect, er moet nog heel veel aan geschaafd worden. Toch ben ik wel een beetje tevreden omdat ik alles zelfstandig heb gedaan. Benieuwd watvoor reacties jullie geven, tips zijn ook welkom!
[ Video ]

wauw, allereerst diep respect. En wat gaaf dat je je vriendje gevonden hebt :j

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 16:00

zo, mijn bloed uitslagen waren allemaal goed. Arts dacht aan een herfstdepressie en daar had ik geen zin in :') mezelf flink achter de vodden gezeten. Ben begonnen met hardlopen. valt nog vies tegen gezien het opbouwen bij mij langzamer gaat door m'n qkoorts die ik gehad heb. Dit wist ik ook niet.

met Dana gaat 't beter. Ze krijgt al enige tijd fenegriek bijgevoerd en dit lijkt te helpen. ze is wat actiever. vandaag meer als een uur naar buiten geweest. Alles is prima maar die enge witte strepen en stippen op de weg :') Ook water is een dilemma maar we hebben dat al overwonnen. mevrouw dacht dat ze kon stampen en dat dan het water weg was. maar het is gelukt. Heerlijk gereden.

Ik rijd nu wel wat minder dan voorheen. Dit bevalt mij ook prima en ik ga veel liever de bossen in. Heerlijk genoten vandaag. Dana is meer knuffeliger en roept me ook vort na als ik even 't zadel haal ofzo