[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:25

Nou potverdikkie ik zit in de lappenmand -O-
Gisteravond met de wandeling van Luna is ze op mijn voet gaan staan en even blijven staan %)
We namen een andere wandel route en alles ging goed, wel wat wielrenners die onverstoord langs je scheuren -:(- 8)7 rare lui.
Dat vond ze ook niet zo leuk maar dat ging wel goed.
Toen een andere weggetje in en toen ging het mis want toen kwam er een groot langbouw voertuig langs en die reed ook nogal hard voorbij totdat hij zag dat Luna schrok, toen minderde hij vaart. Luna's ogen waren heel groot ;(
Toen weer verder maar ja toen was alles ineens eng natuurlijk :+ en toen zag ik voor mij weer een groot voertuig aankomen dus ik dacht van nee he . . . dus wij een laantje in en wachten tot hij voorbij kwam, ik wilde omdraaien zodat ze het kon zien maar ja toen ging Luna op mijn voet staan en bleef ook staan want ze had haar aandacht er niet bij.
Poeh, mn voet meteen helemaal opgezwollen en pijn, heb wel even potje zitten janken :o
Maar ja we waren nog niet bij de weide dus hup weer verder, schoen uit gedaan en voorbij het enge ding gelopen want die was stil blijven staan en dat ging prima. Toen nog een klein stukje en we waren bij de weide. Arme Luna helemaal gestressd, zag het in haar ogen. Even voetjes gedaan en weer terug in de weide gezet. Even snel een kus van haar maar ik moest ervandoor want wist wel dat ik even langs dokterspost moest gaan. Mijn vriend had ze al gebeld. Maar ja ze vonden het eerst nog niet zo nodig 8)7 Toen weer bellen en toch maar aangedrongen, nou bij gratie mocht ik komen :roll:
Naar Groningen om half elf. Toen door naar ziekenhuis voor foto's, maar niks gebroken. Wel zwaar gekneusd en opgezwollen, net een olifant voet pff.
Dus nu drukverband er om en 5 dagen laten zitten en pootje omhoog...
Ik baal er zo van, meer vanwege het feit dat ik nu niet echt wat met Luna kan doen. We gaan wel gewoon heen en dan gaan we poetsen en tutten want die arme schat, het zat gisteren niet mee. Probeerden we wat nieuws, gaat er gelijk van alles mis; druk verkeer, wielrenners die niet oppassen, enge hoekjes in tuinen enzovoort :=
Wel braaf dat ze bij me bleef en niet wegrende ofzo. Maar juist als ze onzeker is gaat ze heel dicht op me lopen, ze zoekt steun denk ik.
Dus ik was al bezig met haar dan wat van me afduwen en dat ze meer op haar eigen benen loopt, maar ja dat was dus ook de reden dat ze dus op mn voet is gaan staan. Ze was te dicht op me.
Dus vind het nog zieliger voor Luna dan voor mij haha. Heb wel vervroegd vakantie nu, maandag had ik zomer vakantie, maar nu hoop ik dat het snel hersteld en dat we weer wandelingetjes kunnen gaan maken want ik voel me best wel ;( _-:( -O-

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 09:44

fayem89 schreef:
oke jaa verstandig om het gewoon even aan te kijken.. en veranderd de situatie niet.. kan je altijd nog weg.
het is zonde, heeft hij geen wormen??? flinke vitamine spuit wil ook nog wel eens helpen.

succes

Zit al een vitamine spuit in ga hem nu ontwormen hopen dat het over gaat. Maar hij stata bij zo'n dominante shet in die hem gewoon niet laat eten van het hooi. Zag gister dat de staleigenaar alles op een hoop gooide. Heb gevraagd of ie het wil verspreiden hoop dat dat gaat helpen. Zal vandaag weer op Amigo gaan rijden kijken of het wil misschien gedraagt hij zich beter zonder publiek :=

Juulxx

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:51

jackytje! wat heb jij een mooi filmpje gemaakt zeg! wauw.. je kan echt zien dat jullie bij elkaar horen..<3

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 10:55

Magica; sterkte met je voet. En inderdaad al lekker vakantie. Het is nu geen straf om lekker te zitten met een boekie in de tuin :D

Gisteren weer lekker bij Jack geweest. Degene die hem tijdens mijn vakantie gaat rijden heeft hem gereden Hij was weer superbraaf en hij doet zo zijn best. Langs de rijbak waren de veulens de hele tijd op en neer aan het racen in volle galop en Jack geeft geen krimp. Die blijft lekker doen wat je van hem vraagt. Wat een poepie is het toch.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:08

ahhh beterschap jes! wat vervelend. ja ook in enge situaties moeten ze respect voor je ruimte houden.
had je gewone shoenen aan of slippers

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:14

Om eerlijk te zijn, ik had gewone schoenen aan, soort balerina's enne tjah dom dom dom van mij, volgende keer weer gewoon mn bergschoenen aan. Maar ook als ik die aan had gehad was het wel ff mis gegaan omdat ze er zo lang op bleef staan met vol gewicht pfff. Maar ja weer een ervaring rijker uiteraard haha. En het belangrijkste, heb er wel van geleerd

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:16

wat fijn dat jack zo braaf is heidy!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 11:17

oehh dan snap ik wel dat je poot goed dik is.
al doende leert men. nu heb je een goed excuus.om dr op te gaan zitten iig haha

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:33

pff balen Magica! Moest wel even aan dinsdag denken, had gewone gympen aan, heb de meest rare sprongen gemaakt om Spocks zijn voeten te ontwijken, maar goed dat ik alleen was haha! Hoop dat jou voet snel weer beter wordt!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 12:42

Mira283 schreef:
Zit al een vitamine spuit in ga hem nu ontwormen hopen dat het over gaat. Maar hij stata bij zo'n dominante shet in die hem gewoon niet laat eten van het hooi. Zag gister dat de staleigenaar alles op een hoop gooide. Heb gevraagd of ie het wil verspreiden hoop dat dat gaat helpen. Zal vandaag weer op Amigo gaan rijden kijken of het wil misschien gedraagt hij zich beter zonder publiek :=

jaa daar kan ook de oorzaak inzitten.. dat die ander hem gewoon niet laat eten, of alleen restjes..
hier sprijd ik ook altijd het hooi uit. Vaak gooi ik het op drie verschillende plekken ook al zijn ze met zijn tweeen, puur zodat ze nog eens kunnen wisselen.

hopelijk voelt de kleine zich snel beter!! :j succes met rijden vandaag!!!

Jess, beterschap ik ben ook al drie teen-nagels verloren in mn paardenleventje bleggg, gewoon met dichte schoenen aan, dus dat wilt ook niks zeggen, dan moet je echt stalenneuzen hebben... hahah

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 13:00

en dat is zelfs gevaarlijk. want als ze er dan op gaan staan kunnen je tenen klem komen en zo zelfs erafgeknepen worde

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 14:58

Zere tenen voor Jessica.. volgens mij heeft iedereen die met paarden omgaat dat wel eens gehad hihi.. ik iig vaak genoeg! Beterschap hoor!
fijn dat t zo goed gaat met Jack en zijn bijrijder :)

Hier verder niks boeiends.. vind t veel te warm mag zeker 5 graden koeler van mij!

Miesemuisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:52

nou, van mij mag het inderdaad ook wel afkoelen, kan ik nog even naar spock toe, eigenaar belde of ik hem wilde invlechten met die warmte nu, dus dat gaan we maar ff doen!

maar wel pas om 8 uur ofzo 8-)

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 17:54

gelukkig zijn mijn voeten dan nog nooit afgekneld, heb ik al heel vaak geluk gehad hahaha...
ik hou ze toch trouw aan hoor, :o ze beschermen mijn voeten beter dan gewone schoenen of sandalen.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 18:49

Tinky was stout vandaag :P (Pad was heel erg hobbelig, Tinky heeft de neiging als ze denkt dat het pad onveilig is te gaan bokken oid.. Ik ben het niet dat erop zit trouwens, is mijn vriendin. Ze had helemaal niks, we lagen wel in een deuk van het lachen haha!)

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:08

Oh oh stoute Tinky haha maar gelukkig is alles goed afgelopen. Nou het is me niet helemaal gelukt om me kalm te houden dus gevolg is twee keer vallen met krukken dus nu ook zere billen pff naja eigen schuld dan haha. Lees dat er dus al meerderen dit hebben meegemaakt en zelfs nagels eraf, ieew auw das ook pijnlijk zeg! Verder wilde ik vanmiddag wel naar Luna en Lotte wou mee, maar het ging even niet meer, had me al veels te moe gemaakt met mn gesjouw op krukken dus tjah balen en ben de hele dag al narig en boos. Grrr hoop dat dat gevoel snel weg is hoor!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 21:43

Hihi, achja, Tink heeft toch soms ook haar stoute momenten :P Voor de rest was ze wel erg braaf. Meestal doet ze wat lastiger alleen..

Heb net 100botten hooi lopen te zeulen, pff.. Wàt een werk! Maar nu kunnen we wel even voort tot de winter :) Het was heel slim van me om dit in een shortje te doen.. men benen branden.. :roll:

Heb vandaag wel een leuke dag gehad, ben naar het recreatief domein gegaan met een vriendin, we hebben op surfbikes gezeten en in de vijver geplonsd :D Omdat we niet vielen zijn we eruit eindelijk zelf in gesprongen haha. Erop kruipen is wel nog niet zo simpel hoor, lag daar op die plank als een gestrande walrus }:0

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 00:06

Knapperd, wat doet hij dat braaf!!

zonder zadel, aan een halstertje, :+: een mijlpaal voor mij, incl een stukje draven. ben zooo trots!!
Afbeelding

paanie :+:
Afbeelding

Met zijn fan
Afbeelding

En mn dekje gepimpt door anne_mieke88 op bokt, kost maar een tientje,en ziet er super uit.
Ik kom goed voor de dag op de tinkerdagen :D
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 02:24

Terug heel veel bijgelezen, ook van Tinky die stout was (grappig filmpje wel).
En Jaron met halstertje zonder zadel er op:)
En nog veel meer.

*Oke nu ego post, zoals hier wel eens wordt gezegd*

Vandaag naar het strand geweest ondanks de mist, nou m'n vader z'n plan was geen plan (= had beter thuis gebleven). Had die gezegd van we gaan naar daar, ging die dan niet (was speciaal mee geweest omdat het daar mooi is om te fotograferen)... leuk. Ben nu nog maar een uur maximum thuis, ging normaal vroeg op om een grote toer te doen deze ochtend (zie uur) maar ben bijna zeker dat dat niet meer gaat lukken (tegen dat ik slaap en terug op ben is het weer bakken). Lekker zeg -O- .

Vanmiddag ook nog de foto's van de shet van een vriendin verder bewerken en uploaden (ben op haar shet gaan oefenen, heb meestal paarden van ooghoogte voor de lens).

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:29

fayem89 schreef:
Mira283 schreef:

jaa daar kan ook de oorzaak inzitten.. dat die ander hem gewoon niet laat eten, of alleen restjes..
hier sprijd ik ook altijd het hooi uit. Vaak gooi ik het op drie verschillende plekken ook al zijn ze met zijn tweeen, puur zodat ze nog eens kunnen wisselen.

hopelijk voelt de kleine zich snel beter!! :j succes met rijden vandaag!!!

Jess, beterschap ik ben ook al drie teen-nagels verloren in mn paardenleventje bleggg, gewoon met dichte schoenen aan, dus dat wilt ook niks zeggen, dan moet je echt stalenneuzen hebben... hahah

Heb gister het goede voorbeeld gegeven en 6 hoopje hooi gemaakt en nu kon hij rustig eten. Hoop dat de staleigenaar dit oppakt.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:57

Mijn Kaydee staat in de weide... wat een bonk van een Tinker als je Karlijn gewend bent , hahahahha

Ik zal even een foto downloaden en plaatsen !

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:02

Hier is ze dan , de vosbonte !!!!!!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Hier vond het Welshje dat ze NIET :( bij Karlijn mocht komen , hahahahahha

Is trouwens de enige onenigheid gweest , 8-)

Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 22:43

Hoi iedereen :wave:

Mooie weer is voorbij, pff.. Ik had trouwens een vliegendeken voor Tinky gekocht, nou, die doe ik niet meer aan hoor.. Had hem opgedaan (helemaal goed, zelf samen met iemand gedaan) en een halfuurtje later zag ik Tinky ineens zonder deken staan.. Ik dacht, iemand heeft hem afgedaan, maar nee.. Daar lag het deken, in de wei. Had gekeken en er waren (gelukkig) geen beschadigingen aan, enkel klein beetje voering gescheurd.. Maar dan, hoe heeft ze dat in godsnaam uitgekregen? Het is een deken met hals, hals was helemaal dicht (en lag ook nog steeds dicht op de grond! Net als de singels trouwens..) Snap er echt niets van :+

Trouwens, willen jullie een kleine moeite doen om deze foto te liken? ;) http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =1&theater

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 08:58

@Lepel: Fijn dat Kaydee nu bij jullie is :-) en hoop dat Welshje het nu inmiddels ook goed vind dat ze er is ;-) ach het is altijd even wennen natuurlijk. Maar komt vast wel goed dus!

@Jackytje: Tinky kan zo in een show hihi, zoiets had je moeten zien denk ik toen ze hem af deed. Maar wel apart hoor dat de singels nog gewoon dicht waren. En de hals. Zou haast gaan denken dat de deken dan te groot is geweest?

Gisteren met vriendlief naar Luna geweest, kon toch niet zo lang wachten hoor dat mn pootje weer in orde is haha. Na eerst wat instructies (hoe je een halster om moet doen hihi) ging hij de weide in. Ik ging aan de andere kant buiten de weide, de groep afleiden met mijn krukken want die waren natuurlijk mega interessant zodat Johan Luna zo kon meenemen. Dat ging hartstikke goed.
Even gepoetst, en zelfs der hoefjes gedaan (normaal gaat ze dan een beetje klieren bij hem haha). Even getut. Daarna weer de weide in. Zowel Luna als Johan hebben het super goed gedaan! Ben trots op hun!
Tjah en ik kon alleen maar een beetje toekijken, af en toe wat kusjes ontvangen van die lieve Luna en even een kroel geven.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 09:07

Oh , ja hoor , alles is goed gegaan vannacht, Kaydee is nu zelfs een paar tinten lichter geworden , door alle regen ..
Heb gisteren bij Divoza een helderlichtblauw halster besteld met 2 halstertouwen in dezelfde kleur !.
We zouden er wel op kunnen zittten en een beetje rijden , maar zonder hoofdstel en zadel , hahahah... Alleen dus met een halster !
Ik ga dat van de week maar eens uit proberen.
Ze gaat nog wel even naar iemand toe , die haar gaat "beleren"... even zien wat er nog geleerd moet worden.

Maar goed , ik stap zo in de auto richting onze 2 jongens. Heb ze al 4 dagen niet gezien , wel gesproken gelukkig !

Fijn dat het zo goed gaat met Luna !