[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 20:51

foto's en een kleine update...

Afbeelding
kyona kan inmiddels bij de drinkgelegenheid,ze is nu bijna 9 weekjes oud.

Afbeelding
hier is ze een beetje boos omdat ik haar stoor bij het eten,mama zou alles maar alleen opeten dat kan niet.

Vandaag is kyona verkocht,aan iemand in wijchen.die is er erg blij mee.Ze heeft al een kruising tinker,en er staan meer pony's en paarden bij.helemaal geweldig dus.bovendien zijn er een paar paarden die erg moederlijk zijn ,dus dat komt wel in orde.
Het meisje(ehm jongedame)komt voorlopig regelmatig kijken en helpen met poetsen.Kyona had vandaag haar uiterste best gedaan om smerig te worden.helemaal onder de zand en modderblub.ze kon dus flink aan de gang.
zo kan ze haar nieuwe baasje vast leren kennen!
met ruana gaat het best wel goed.ze liet de vreemde gewoon toe in haar kooi bij de kleine.nou ja,er lag voldoende hooi.
ondertussen is er al een keer geprobeerd wat ze doet met een tondeuse,van het geluid werd ze al gek,dus dat wordt trainen,trainen en nog eens trainen.overigens kan ik sinds een week haar benen redelijk goed oppakken zonder aan de sokken te trekken!
Ik ben dus erg blij. *D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:18

:)) :j :D Dat is goed nieuws Ellie,een hele zorg minder toch?
Leuk dat de jongedame nu ook al komt om te helpen met Kyona.

elliecuijk

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 22:52

absoluut een zorg minder tinkerplein,Ik heb nu het gevoel alsof mijn kop leeg is vanavond.heel raar,maar nu weet ik wel dat ik een goede beslissing heb genomen.
Het voelde vandaag ook gewoon steeds beter terwijl ze er waren

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:11

:D Dat is fijn om te horen Ellie.

Hier zijn we druk aan het oefenen voor de Noordlaarderbokaal as zondag.
ik hoop wel op een beetje redelijk weer.
Kost toch wel veel energie hoor,zo'n dag organiseren,ik zal blij zijn als het zondag is en de boel begint.
Ben benieuwd hoe onze bonte vlekkenparade het gaat doen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:49

Goed natuurlijk :) en zo niet, dan hebben we sowieso een leuke dag gehad! :)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 20:28

:):) Da's waar ~~}>

Hoop dat het wel wat droger wordt |( ,het is aardig nat hier........

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 03:55

Hoi allemaal :wave:

Ben een tijdje stil geweest, maar wel steeds mee gelezen.

Noordlaarder bokaal komt dichtbij. Doen jullie het bij huis of op het gras in de zomerweide? Duim voor jullie dat de boel wat opdroogt... Kom misschien ook nog wel even kijken, al moet ik de nacht daarvoor wel werken tot 03.00, en de volgende middag weer om 17.00 beginnen... Ach, ik zie wel...

Welkom terug Hilde en Mara. Hoe is het met jullie paardjes?

En hoe is het met jou en Grace Jes, nog steeds zo aan het genieten? En met Heidy en Jack net zo?

Ellie, ik weet dat je niet hebt gekozen voor Kyona, en best wel wat commentaar op hebt gehad na die tijd wat je niet verdient hebt. Maar denk aub in het belang van Kyona, die kan er niks aan doen dat ze "ongewenst" is. Omdat ik zie dat Ruana helaas ook erg invalt (wat ook niet bevordelijk is voor haar eigen groei) zou ik zeggen, haal Kyona er vanaf dat ze vier maanden is voor overdag bij weg, zet Ruana dan lekker in het gras en Kyona met een maatje apart. Dan 's nachts weer bij mams, zodat ze geestelijk en lichamelijk nog wel het nodige van mams krijgt. Helemaal afspenen zou ik mee wachten tot zeker na de vijf maanden, een half jaar is nog beter. Ze lijken van buiten al zo groot en sterk, maar van binnen zijn het nog echte babies hoor. Het voorstel wat ik doe gebruikt een kennis van mij ook indien de merrie invalt, werkt prima, uier is te doen.

Lees ook over boomloos. Ik ga voor Luna sparen voor een zwarte Cherokee. Al wil ik hem eerst nog eens proberen, ik heb er pas een enkele keer op gezeten, en was toen drukker met het paard uit de sloot houden dan met het zadel. Vraag me wel af, dat VPS is om de druk te verdelen toch? Is dat nou echt merkbaar? En waarom zijn de oudere zadels zonder VPS nog in omloop als dat niet zo goed blijkt te zijn, of overdrijf ik de boel nou? Het komt op mij over als niet goed gevulde kussens, die zadels zonder VPS?

Welkom Chantal :D Post nog eens wat plaatjes van je knappe grut? Want ze zijn echt stuk voor stuk prachtig. Ik zie in het koppie van Chanoeka behoorlijk wat wat ik bij Luna ook zie, grappig. http://i214.photobucket.com/albums/cc28 ... G_5018.jpg & http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TLHYURE6.jpg (Ff door de verwijde neusgaten van Luna heen kijken, ze had nogal gerend. Die net iets langere onderlip ivt de bovenlip lijkt Chanoeka ook te hebben? Die witte hoek op de onderlip onder hun zwarte bovenlip hebben ze ook beiden)

:wave: Cathryn, hoe is het daar? En met jullie pipowagen, heeft Jayney er al kennis mee mogen maken?

Welkom Vende! Ismael is leuk!! <3 Las ergens dat je ook DZP hebt gedaan, ben wel benieuwd of je nog bezig bent?

Lees ook wat over namen, haha. Wat een geluk heb ik, ik kocht een twenter met de naam Abbi, uit de opfok, dus ach, dat half jaartje dat die naam in haar richting werd genoemd. Vond het een niet zo'n mooie naam om het zacht uit te drukken en ook vrij voor de hand liggend voor een Tinker. Hija de la Luna vond ik veel leuker, en madam is op papier -- genoemd, dus gaat de rest van haar leven gewoon door als Luna. Kreeg de dag dat ze bij mij kwam nog meer betekenis, erg leuk.

Welkom Sophie!

En een caroline_max uit GR die opduikt, vertel eens wat over jezelf en de paardjes die in maart bij je zijn gekomen, zijn dat ook Tinkers?

tinkerplein schreef:
Ha,ha de namen van onze paardjes houden ons wel bezig.Een van mijn merries heet Krallissi Rakli(betekent zoiets als dochter van de zigeunerkoningin)Tsja,wat maak je daar van?Het is meestal Kral of zoals mijn zoontje zegt:Kralliballi. :j

Prachtig, ik wou dat ik zo creatief was met namen. Gelukkig heb ik nog een aantal jaar om vindingrijk te worden.
Bij mij zou de roepnaam denk ik Sissi geworden zijn.

Mooie Diaz gezien, ze ziet er echt top uit, mijn complimenten! En zie dat de manen ook goed gaat tot zover, erg fijn!
Wil je alleen wel mee geven... Wees voorzichtig met erop gaan zitten en zadels erop leggen (helemaal de western, wat figuurgevoelige-zadels). Op papier mag ze dan wel drie zijn, als ik haar zie zie ik eigenlijk niet zo heel veel verschil met Luna, welke 10 maanden jonger is. Gezien haar ouders (pa was een extreme laatbloeier, die groeide na zijn vierde nog 10 cm!) en zus verwacht ik eigenlijk nog wel dat ze behoorlijk gaat veranderen. Mocht het wel van binnen wat kwaads doen wat later tevoorschijn komt dan ga je jezelf zo hard voor je hoofd slaan... Wil je niks opleggen en vind het top hoe je met haar bezig bent en voor en om haar denkt, wil alleen dat je je er heel bewust van bent.

Irene gesolliciteerd, aangenomen?

:wave: Barbara, kom je ook gezellig mee kletsen? Ik zou het wel leuk vinden, heb toch een zwak voor jouw paardje :D

Hier boel veranderingen de afgelopen weken. Thigor is verkocht. Vind het diep van binnen zwaar klote, maar het is zo het beste. Eind deze maand gaat hij naar zijn nieuwe baasje in Zuid-Holland, ik ga waarschijnlijk zaterdag afscheid nemen. Daarnaast heb ik besloten te stoppen met het verzorgen van Kyra, de twentermerrie die ik ken vanaf dat ze vier maanden is, en daarnaast ook nog eens de dochter van "mijn" overleden merrie Lady. Kyra is niet van mij, en ik kan gewoon echt niet met de eigenaar door een deur wat betreft omgang met de paarden. Verder een aardige man die best een boel voor mij gedaan heeft, maar ik kwam daar voor Kyra. Ook Kira en Micky (bijrijdpaardjes van hier vlakbij) blijken te koop te staan, vriendin van mij belde mij dat er een advertentie op mp staat. Heb zelf nog niks van de eigenaren gehoord... Baal wel, had gehoopt een vast paardje te rijden te hebben totdat Luna oud genoeg is, maar dat lijkt dus niet te willen lukken. Ben nu wel goed klaar met het bijrijden, iedere keer weer dat gezeur en die teleurstellingen. Er moet wel een heel mooi aanbod komen wil ik er nog aan beginnen. Tot die tijd doe ik het met af en toe een keertje hobbelen op de Tinks van een vriendin.

Vanmiddag is Drum, een geweldige Tinkerhengst, ingeslapen, verschrikkelijk, maar o zo moedige beslissing van de eigenaresse, diep respect. Hij zal een groot gemis zijn binnen de Tinkerwereld... [VN] Irish Cob / Tinker dekhengst Drumshambo overleden

Vergeet trouwens helemaal te vertellen hoe het met Luna gaat. Dat gaat echt super! Behalve naar stal heb ik nu ook een paar keer een klein blokje om met haar gelopen, heerlijk, en zo braaf. Ben echt megatrots. Geen gesteiger en geweiger meer, gewoon op mij vertrouwen en doorlopen, als iets een beetje spannend is gaat ze aan de veilige kant van mij lopen, haha, voel me vereerd. Vandaag heb ik haar voor het eerst een bitje in gedaan (enkel gebroken bustrens). Heel eerlijk, ik vond het verschrikkelijk, na een kwartier vechten om dat ding uit haar mond te krijgen zag je haar er gewoon moe van worden, erg gefrustreerd was ze (dat is bij haar erg duidelijk, dan gaat ze echt stampvoeten (anders dan schrapen)). Denk niet dat ik het snel weer ga proberen, ik beleer bitloos, en dat doe ze prima. Bitje wou ik dat ze dat kende mocht het ooit nodig zijn (verkoop oid), en voor de keuringen van het NSvT is het verplicht. Tja, mocht het ooit nodig zijn kan ik het altijd dan nog eens aanwennen bij haar, en voor de keuring. Ik ga haar waarschijnlijk over laten schrijven naar het ICS (en daar weeg *oa* ook wel in mee dat je daar vrij bent om met of zonder bit in de keuringsring te verschijnen).

Afbeelding

Afbeelding

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:54

Eeeh Lot, wat is DZP? :o :+ s

Super van je lange bijlees post! Als ik vanavond thuis ben lees ik jouw verhaal ook even, weet ik ook gelijk wie jij bent! :)

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:12

_Lot, ik geniet enorm van Jack. Ik rijd hem onder het zadel en we hebben hem voor de kar beleerd. Mijnm man vindt het mennen helemaal geweldig.
Mijn bijrijder heeft zelf een tinker gekocht en daarmee staan er op onze stal inmiddels al 4 tinkers.
Nadeel is dat ik nu weer op zoek moet naar een bijrijder. Dat is toch altijd moelijk, ik heb nu twee bijrijders gehad en met allebei heel veel geluk gehad. Ze zijn allebei heel leuk en passen goed op onze stal. Ze rijden ook nog allebei op onze stal. De ene rijdt op een fries en de ander heeft dus zelf een tinker.
Gisteren heb ik de eerste foto's van mijn fotoshoot met Jack ontvangen. Hierbij de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben met deze foto's al heel blij en ik krijg er nog veel meer *\o/* *\o/*

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 08:30

@Lot, mijn meisje was bijna van jouw geweest.. hahaha... Maar het gaat super goed met haar.
Ze loopt nu al netjes met een bitje ( ben aan het trainen voor de keuring) en is zo grappig af en toe. Maar een enorme knuffelkont.
We zijn nu dus bezig met training. Over de straat aan het draven en stappen en opstellen enzo. Ze heeft een hoofdstel aan, maar daarover een halster en corrigeer haar aan het halster, maar vraag en en toe ook wat op het bit. Dus dan kan ze daar netjes in de ring met alleen een hoofdstel en zodra we de ring weer uitgaan, dan weer halster. Maar mevrouw is zo sterk dat ze af en toe de neiging heeft om op me te gaan staan of mee te trekken. Maar dat is er nu bijna uit. Weet alleen niet hoe ze gaat reageren als er zoveel paarden samen komen, dus bitje is beter.
Wilde haar staart 2x in de week wassen, maar als we geen warme dag krijgen, dan ga ik haar staart niet nat maken... grrr, hij moet schoner, maar met dit weer gaat dat er dus niet van komen.

Afbeelding
Sam a.k.a Stinker van de week, 2,5 jarige leeftijd...

Afbeelding
Stinker op 5 maanden oud.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 11:23

@Lot; ik was er al hoor, alleen een tijdje stil geweest haha.

Maar goed, ik ben 27 en heb (met mijn partner) een melkveebedrijf vlakbij Friesland. Van oorsprong ben ik een fries, mijn vriend komt bij Utrecht vandaan. We hebben hier 160 melkkoeien, het jongvee staat bij mij schoonouders (in Utrecht dus....). We hebben zo'n 100 hectare land, dus daar kon best een stukje af voor een paard vond ik. Dat kon wel, maar dan geen merrie, want hij zag het al gebeuren dat er dan veulens kwamen die ik niet meer wilde wegdoen :') . Maar goed, inmiddels zijn we zover dat we 4 merrie's hebben (een shetlander van 10, Tinker van 1,5 jaar, een KWPN van 19 en haar veulen van nu 3 maanden). Mijn vriend, week als hij is haha, wil perse het veulen houden, dus die blijft. Ze gaat wel een winter in de opfok waarschijnlijk, zodat ik de moeder kan herstarten.

Zowel mijn vriend, mijn vader én mijn schoonvader zijn dol op de dames, misschien nog wel erger dan ik :D

Jack is echt een knapperd zeg wauw! Ik zal vanmiddag ook even foto's zoeken, maar moet nu eerst pannenkoken bakken voor vriendlief *\o/*

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:55

lot:inmiddels is ruana toch wel iets aan het bijkomen.Niet geweldig veel,maar als je het om de paar dagen vergelijkt zie je t beter worden.Ze krijgt genoeg te eten,en daar geniet ze volop van.
kyona is dus inmiddels verkocht,maar zal half oktober,eind oktober worden gespeend.dat bekijken we in die tijd.ook de nieuwe eigenaren zeggen,neem de tijd er maar voor wij wachten wel.Zij hebben zelf een kruising tinker die ooit een veulen heeft gehad(weet niet precies hoelang geleden)was toen nog van een andere en die heeft hem veel te vroeg gespeend.meneer wilde persee weer rijden.
Ze is wel erg moederlijk,dus die zal het niet erg vinden als er jong grut komt!
maar daarom zeggen hun ook dat ik niet te overhaast moet doen,ze komen toch regelmatig kijken naar kyona.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:30

Zo,het is hier weer actief!

hey Lot,wat banketstaaf dat die twee Tinks te koop staan,zeker nu ze er een tweede bij hadden gekocht?Heb je al enig vermoeden waarom ze verkocht worden?
De Noordlaarderbokaal is bij ons huis,hoop idd dat het lan nog wat indroogt.... :j

Kailonne,wat is Jack schoon zeg!

oh ja Lot,je had het over de barefoot cherokee,die heb ik ook,zonder vps.Ik heb ook de cherokee met vps gehad,maar die beviel mij minder goed,had het idee dat hij hoger lag en daardoor naar voren gleed.Ik heb m met iemand geruild voor een Torsion,ook een heel fijn zadel.
Maar ikzelf zweer dus bij mijn barefoot cherokee zonder vps.Als het zover is mag je wel een x passen hoor..

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:59

ben blij dat ik op tijd thuis was van de paarden.er was hier in de buurt een heuse aardbeving.gets wat eng zeg..
kyona wordt een echte rebel.springt veel tegen ruana op en die begint dat een beetje zat te worden.dan loopt ze weg van kyona en gaat ergens anders haar ding doen.
de stalhouder vertelde dat ruana hoorde dat ik er aan kwam.ze begon luid te hinneken en toen ze me zag rende ze naar het hek;he he baasje kom je me eindelijk redden??
ben benieuwd hoe de paarden dat gerommel hebben aanvaardt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:00

Meestal reageren paarden pas als het echt heftig is.
Heeft Kyona nog een ander speelmaatje of staat ze apart met mama?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:19

apart met mama,de andere veulens zijn al gespeend(geboren in maart en april)anders was t een mooie oplossing geweest op twee merrie met veulens bij elkaar te zetten!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:20

Ja, scheelt inderdaad behoorlijk veel. Wij hebben op stal merrie met veulen uiteindelijk in de ruinengroep gezet, zodat de jongeman met de grote mannen kon spelen en dat ging super.
Mogen die andere veulens er niet bij?

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:36

Een aardbeving? waar woon je dan?
Bij ons op stal staat ook een tinkerveulen die pas eind juli geboren is. Die staat straks dus lekker de hele dag op stal met mama. Die mama zal dat gespring etc ook wel beu worden.

Ik had de sokken van Jack 3 keer gewassen :P wat een werk.

Heb ff een vraag aan jullie. Jack heeft hoog in zijn sokken plekken zitten. In de sokken ziiten dan ook allemaal vlokjes net huidvet. Is dat ook een soort mok of zou dat mijt zijn?
Jack vind het niet fijn als ik eraan kom.

vandaag voor het eerst gesprongen met Jack. In het begin snapte hij er niets van, maar uiteindelijk sprong hij wel over 40 hele cm (kruisje) *\o/* *\o/*

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 22:40

Hoe oud is Jack nu?

En is dat geen rasp wat hij heeft op zijn benen?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:54

die andere twee zijn hengstjes en staan inmiddels bij een jaarling hengst samen leonoor.dus dat lijkt me niet verstandig,om ruana en de kleine erbij te zetten.
ik woon in cuijk kailonne.t was best wel een forse dreun,dacht ff dat er een auto tegen t huis reed,ik hoorde ook vanalles rommelen bij de buurman,dus wat daar gebeurde?mijn stoel schudde onder mijn lichaam,echt heel raar.
in vianen hebben ze het ook flink gevoeld,het hele huis stond te schudden.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:25

lastig Ellie. Mijn veulen is ook wel wat opdringerig naar mams, maar ik heb mijn tinkerjaarling er bij gezet (ook merrie), en die let er wel op haha. Ze speelt nu ook veel met de tinker, dus het is voor alle partijen wel leuk volgens mij.

@Kailonne; Ik geef mijn tinker elke 4-6 weken een pipet Advatage over de rug, dat werkt er goed tegen mijt. Ze heeft er in het voorjaar een keer helemaal ondergezeten, en toen ben ik ermee begonnen. (heel vies; binnen 5 minuten was ze helemaal gespikkeld van de dood mijten brrr). Sindsdien heeft ze geen last meer, zie haar ook niet schuren meer of iets en de sokken groeien lekker door. Mijn DA kwam later met hetzelfde idee, dus het lijkt mij dat het geen kwaad kan. Ze krijgt nu 2 pipetten voor honden tot 25 kg, verdeelt over de hals en rug.

Hier is het nu droog, maar vanmiddag voorspellen ze regen grrr. Ik heb vanmiddag rijles buiten.....

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:30

Jack is nu vier jaar.
Waar kan ik die pipetten Advatage kopen?

Wat is rasp dan?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:40

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 18:59

Hallo allemaal!

Het is even stil rondom mij geweest, maar niets ernstigs. Stond er gewoon even niet bij stil en heb veel gewerkt.

@ Lot: Luna zwaart nu ook meer uit he? Mooie dame hoor! Blijf de ogen erg mooi vinden <3

@Kailonne: wat is jack toch een leukerd! Mooie foto's zijn er gemaakt zeg!

Nou Lot om je vraag te beantwoorden ;-)
Het gaat super met ons. Les zo eens per 2 weken 3 kwartier en het gaat super. Ze begint echt goed aan het been te raken en raak er steeds meer van overtuigd hoe intelligent ze eigenlijk is.
Vanmiddag even een rondje buiten gereden met Grace en met de staleigenaresse en dr kwpner. Moesten wel eff bijbenen haha.
Ik zal binnenkort wel weer even wat fotootjes maken. Ik doe de tinker van een vriendin van mij er ook een lang weekend bij gezien zij een lang weekendje weg is. Die is een stuk groter! Gelukkig staat ze bij mij op stal dus sla ik twee "Koetjes" in 1 klap.

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:49

Hier is haar lief hoofdje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag wat balkjes gelopen en ze tilt echt netjes dr benen gelijkmatig op!