Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:
cp112 schreef:Scheren is echt last resort... Anders kan ik volgend jaar hengstenshow, Dekkingen en modelkeuring wel vergeten. Die liever niet. De betadine werkt voor de mok wel goed maar de rasp iets.minder heb ik het idee.
Vanmiddag de droogzetters eens proberen.
Azara71 schreef:Nou heb ik ook een vraagje...
Mijn tinker merrie schuurt elk jaar weer heel erg. Haar manen rukt ze er uit, de boven kant van haar staart. Maar ook boven op haar billen? Haar zit altijd helemaal in de war, en nu heeft ze dus ook weer een schuur wondje onder haar staart ... Ik heb begin juli een bloed test laten doen om te zien of ze allergisch is voor iets maar daar is jammer genoeg niks uit gekomen. Wij hebben van de zomer een Belgische dierenarts bij ons op de camping gehad en die dacht, door dat ze niet allergisch is, aan mijt. Die zou mij de namen van verschillende producten op sturen maar dat heeft ze nooit gedaan jammer genoeg. Ik zou nog wel een keertje bij mijn eigen dierenarts langs gaan maar die adviseert mij nu alleen nog maar om de boel er af te scheren en anti-vliegen er op te smeren maar dat helpt dus niet. Heb ik vorig jaar al geprobeerd ...
Dus toch maar weer terug naar de mijt theorie. Haar sokken zijn ook wat afgeschuurd maar niet extreem veel.
Nu heeft ze ook een zoontje van nu ander half en hij heeft dus helemaal geen sokken meer sinds april en het groeit ook helemaal niet terug. Heb al gekeken maar kan niks ontdekken. Hij schuurt ook een beetje bij zijn staart maar is niet kaal verder. Heeft wel steeds meer schilfers ...
Kan iemand mij adviseren? Ik las dat vlooien shampoo voor honden zou kunnen helpen ? Kan ik dat op manen, staart en sokken doen?
Alvast bedankt