[TI] Tinkerdagen 5 t/m 7 juni 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gilbey

Re: Tinkerdagen 5 t/m 7 juni 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:06

Dees, dat scheurtje in het bot doet idd heel heftig pijn, daardoor wist ik ook meteen dat er meer fout was bij mijn pols toendertijd.
Komt goed meis.

En over het rijden kan ik niets zeggen, ik was er niet.

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:29

Ik vond het leuk je weer te zien Dees, en echt respect dat je bent gestopt met de cross toen het veel te zwaar voor je werd.

Ik mag wel beginnen met oefenen voor het relaisspringen voor volgend jaar, als jij geblesseerd al zo goed rijdt :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:47

roosa schreef:
Ik ga iets zeggen.
Wat mis overkomt als niet aardig maar zo bedoel ik het niet.
Maar tis meer een vraag omdat ik het niet begrijp.

Waarom als je paard al zo druk is, waarom heb je dan wiel sporen om?

Je komt niet over als niet aardig hoor :), ik snap de vraag.

Ik gebruik sporen allereerst voor de verfijning. Als ik alleen mijn kuit gebruik snapt Gil bij b.v. het wijken niet altijd meteen wat ik bedoel en dan kan hij heel narrig worden en nog drukker. Daarnaast is Gil nogal een geval apart en kan ik niet met zweep rijden, dus voor het geval dat hij last krijgt van zijn buien (omhoog komen etc) heb ik dan in ieder geval mijn sporen nog ipv mijn zweep om hem naar voren te kunnen drukken.
En mbt wielsporen, wielsporen zijn een stuk vriendelijker dan knop sporen zolang je er mee over het paard rolt. Als je ze er in drukt zijn ze scherper dan een knopspoortje. Ik kan Gil niet rijden met een knopspoortje, daar loopt hij zelf niet fijn mee en daar ben je ook altijd streng mee zeg maar.. En met deze sporen kan ik gewoon duidelijker zijn. Ik heb zeg maar een alternatief achter de hand voor als het mis gaat :).
Dus een vriendelijke versie en een minder vriendelijke versie. Gil loopt er heel fijn voor.

(Mijn bijrijdster rijd zonder sporen en bij haar is hij dus vaak heel druk en vervelend omdat hij niet goed snapt wat ze jou van hem vraagt, als ik haar de sporen om doe dan zie je Gil gewoon rustiger worden )

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:58

Junia schreef:
Ik vond het leuk je weer te zien Dees, en echt respect dat je bent gestopt met de cross toen het veel te zwaar voor je werd.

Ik mag wel beginnen met oefenen voor het relaisspringen voor volgend jaar, als jij geblesseerd al zo goed rijdt :o

Ah dat valt wel mee hoor :o

Ik heb gewoon het geluk met zo'n snel en goed paard mbt het springen en de cross... Het enige wat ik hoef te doen (en mag doen van hem :+ ) is zitten en sturen :') zodra ik meer doe wordt hij boos :').

Bedankt Carolina!

En Ingrid idd, ik kneus nog liever mijn ribben dan dit (al mag ik dat van steef niet hardop zeggen, want dan verzoek ik de goden volgens hem :+)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:03

Was het relaisspringen trouwens echt 60cm? Toen ik erop zat was ik daarvan overtuigd, maar nu zie ik de foto's terug en vraag ik me af of het geen 40 is geweest... :o

remco1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 14:20

we hebben een geweldig weekend gehad met heel mooi weer en een koude nacht..brrr. dees ik vind het knap dat je nog gaat rijden met je blessure je hebt je er goed doorheen geslagen. en carolina jij hebt het super gedaan met je mooie kanjer jinx. mariska en miep het was erg fijn en gezellig dat jullie erbij waren..ondanks de lach en de traan is het een geslaagd weekend geworden. ik ben op een andere manier gaan rijden met remco en heb les een les van evy gehad en het weekend kwam eigelijk te snel maar het voelde wel goed vond ik.. op naar de volgende editie in september dan gaan we voor de wp. :j

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 15:03

M_D_H schreef:
Zondag toch geprobeerd te starten. Inrijden ging heel fijn, maar oh die eerste proef... Wat heb ik toch een draak van een paard >;) je zag hem denken: 'ik doe het lekker toch niet :+'.
Zelfs de jury zei tegen mij dat hij wel heel erg druk was :').
Gelukkig werd hij de tweede proef een heel stuk rustiger.
En wat was ik verbaasd over mijn punten. De eerste proef 179 :wow: terwijl ik echt vond dat het verlieswaardig was! Snap er nog steeds niks van :').
De tweede proef 176 (eigenlijk 178, maar ik ben 1 keer verkeerd gereden :') ). Dus toch heel netjes gescoord.

Hey Chick, terugkomend op je opmerking zaterdag, in de eerste proef heb je toch echt van me gewonnen :j Meagh was behoorlijk in haar merrie-bui wat resulteerde in de eerste proef 177 punten ;)
(Tweede proef heeft ze zich gelukkig weer herpakt en staan we 2e op de lijst met 185)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:30

Ja Evy, ik snap dat echt niet hoor :').
Ik heb echt die proef waardeloos gereden en Gil zat echt in zijn gebruikelijke ikhebgeenzinindressuurdusvergeethetmaar bui :').
Zo'n beetje net als vroeger, dat we meer in een keiharde draf rond reden als een gecontroleerd proefje stuurde, jullie herinneren je vast nog we het beeld van die proeven :+
(Heb ze trouwens ook nog op beeld staan en gisteren voor de grap even vergeleken, er is geen verschil :+ ).
Dus ik snap die hele punten gewoon echt niet :').
En daarbij... Meagh moet dan wel echt een hele erge bui hebben gehad :+. Want ik blijf er bij, wij hadden gewoon verlies moeten rijden...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:35

Junia schreef:
Was het relaisspringen trouwens echt 60cm? Toen ik erop zat was ik daarvan overtuigd, maar nu zie ik de foto's terug en vraag ik me af of het geen 40 is geweest... :o

Was echt 60 cm :).
Teminste, aan Gil te voelen :).

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:36

remco1999 schreef:
we hebben een geweldig weekend gehad met heel mooi weer en een koude nacht..brrr. dees ik vind het knap dat je nog gaat rijden met je blessure je hebt je er goed doorheen geslagen. en carolina jij hebt het super gedaan met je mooie kanjer jinx. mariska en miep het was erg fijn en gezellig dat jullie erbij waren..ondanks de lach en de traan is het een geslaagd weekend geworden. ik ben op een andere manier gaan rijden met remco en heb les een les van evy gehad en het weekend kwam eigelijk te snel maar het voelde wel goed vond ik.. op naar de volgende editie in september dan gaan we voor de wp. :j

Thanks Monique!

Dit was idd wel het Leusden van de tranen he?
Maar gelukkig kunnen we dat altijd delen met onze tinkerfamilie <3

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 18:38

Hehe als naar been schoppen, staken en boos kijken onder erge bui valt... :Y)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 18:47

guppekop schreef:
Hehe als naar been schoppen, staken en boos kijken onder erge bui valt... :Y)

Hmm dan ga je wel die kant op ja :+.

Nog een stapje verder is omhoog komen en dat soort gedrag...
En nog weer een stapje verder je jezelf op de jury wagen laten vallen :') maar dan val je onder de categorie bbq materiaal :') _O-

carolina1278

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:08

remco1999 schreef:

Die wp komt vast goed Monique! Lekker lessen bij Evy en sperriempje wat strakker en jullie knallen door de baan in september!

tinkie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:32

*\o/* *\o/* wij zijn er in de September editie ook weer bij *\o/* *\o/*
met onze Kanjer Rockstar <3 <3 <3

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:48

Ja, echt zo superleuk!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:09

tinkie45 schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*
Jaaah!! Ik vind het zo leuk dat het halfbroertje van Dunla naar jullie toe gaat :j
Heb hem altijd al een ontzettend leuke pony gevonden die een perfecte aanvulling op mijn Tinkerbestand zou zijn geweest <3 Maar ja, iets met geld en tijd en familie Lenten die hem niet persé kwijt moest enzo :D ;)

Lekker de komende weken aan elkaar wennen en dan in september weer knallen met je nieuwe topper!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:17

tinkie45 schreef:

:D je verdiend een super lieve Tinker, en ik geloof heilig dat Rocky je onwijs gelukkig gaat maken!
Heerlijk dat je in de toekomst er gewoon weer bij gaat zijn!

tinkie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:17

flettie schreef:
tinkie45 schreef:

*\o/* *\o/* *\o/*
Jaaah!! Ik vind het zo leuk dat het halfbroertje van Dunla naar jullie toe gaat :j
Heb hem altijd al een ontzettend leuke pony gevonden die een perfecte aanvulling op mijn Tinkerbestand zou zijn geweest <3 Maar ja, iets met geld en tijd en familie Lenten die hem niet persé kwijt moest enzo :D ;)

Lekker de komende weken aan elkaar wennen en dan in september weer knallen met je nieuwe topper!

ja we zijn echt heel blij om hem bij ons te mogen hebben vanaf morgen avond :j
kan niet wachten <3 <3

tinkie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:18

Lowara schreef:
tinkie45 schreef:

:D je verdiend een super lieve Tinker, en ik geloof heilig dat Rocky je onwijs gelukkig gaat maken!
Heerlijk dat je in de toekomst er gewoon weer bij gaat zijn!

Gaat zeker iedere editie weer gebeuren en de andere wedstrijden *\o/* *\o/*

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:27

Wat geweldig!
Echt super leuk.
Heel veel geluk met deze kanjer!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 22:57

Vind het zo leuk!
Het is jullie echt gegund en Rocky is een toppony!
Een opvallende verschijning waar ik zelf ook al wat jaartjes van gecharmeerd ben.
Hij krijgt een top huisje bij jullie!

remco1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:23

carolina1278 schreef:
remco1999 schreef:

Die wp komt vast goed Monique! Lekker lessen bij Evy en sperriempje wat strakker en jullie knallen door de baan in september!

dank je wel carolina voor de lieve woorden!

destiny88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 23:24

Jaa echt super blij! had zo'n goed gevoel bij Rocky het weekend toen ik erop zat! Kan niet wachten tot hij morgenavond bij ons staat en we kunnen gaan trainen. We gaan weer lekker aan de gang met hem en we gaan eens kijken hoe ver we samen kunnen komen

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 05:47

ik heb September ook in mn agenda gezet, dax was zo braaf dat we drie dagen wel moeten aandurven.

destiny88 van harte en veel geluk met rockstar

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 08:13

Leuk!
Daxje 3 dagen erbij

Hier moet er nog even flink geoefend worden.
Aanleuning moet stiller.
Tandarts is onderweg.
En ze moet zich echt een beetje leren ontspannen.
Halsje moet ze leren laten vallen.
Hoe blij ik was dat ik haar in een rustig drafje een beetje kon rondsturen.
Dat werd flink afgestraft, ze moest meer naar voren.
We begonnen met echt hele lage punten.
In de 160.
Maar kon me in al het commentaar vinden.
Is gewoon de waarheid en thats it.
Maar gaandeweg kwamen er meer punten bij.
En zelfs een winstpuntje.
Zo makkelijk als ze thuis aanspringt in galop zo.n moeite had ze in leusden.
Toch een teken van slappe baby benen.

Maar tis haar allemaal vergeven.
Ben ape trots op de net 4 jarige pup.
Laatst bijgewerkt door roosa op 10-06-15 08:20, in het totaal 1 keer bewerkt