[TI] [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 06:43

Bah al die nare treinverhalen :oo
Gelukkig heb ik geen trein in de nabije omgeving, eng zeg!

Fijn dat je de omheining af hebt! Nu hopen dat de kleine dondersteen er achter blijft haha. Ze klinkt wel als een enorme schat <3
Als je een dagje mij wilt aflossen op de praktijk, graag := hihi
Over het vliegendeken; het stikt hier, tussen de buien door nog steeds van de dazen. Heb daarnaast ook nog niet de tijd gehad om hem af te doen. Staleigenaresse heeft hem nu maar afgehaald, nu die naar de gallemiezen is.

Nou wifi gaat weer uit en ik ga naar de bus. Kan niet wachten tot het kwart over 6 is haha WEEKEND!

draaakje

Re: [HK]LGVIIII - Harig en bont, draven we topic #4 samen rond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 07:15

Gecondoleerd Mira..

Ja hoor Lotte, je bent welkom om te komen werken ;)

Brrr, treinen, lijkt me dood eng... Maar die hebben we hier ook niet, dus zijn ze niet gewend. Straaljagers kennen ze dan weer wel.
(in de buurt van vliegbasis Volkel komen die nogal eens over)

Wellicht is als winterdeken zo'n newzeeland/hengsten deken een optie?
http://www.horseshopinternational.nl/vo ... aland.html
Die zijn heel stug en sterk. Evt. over een andere deken heen die wat soepeler is?

Ik ben blij dat ze hier geen dekens om hebben :)

Jane2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 08:42

Mira, gecondoleerd. Heel veel sterkte de komende tijd. Het zal een pittige tijd worden met veel verdriet, maar gelukkig heb je ook nog veel mooie herinneringen en die blijven. Sterkte. Ook voor de rest van je familie.

Caily, hahaaa. Silvy en ik zijn geen match. Silvy is van het roze. En ik ben van rustige kleuren. Vind het vaak al bont genoeg bij een bont paard. Maar ieder zijn eigen smaak. Ze mocht wel geen roze cap of eentje met paardjes erop ofzo. Nu heeft ze een zwarte met bling van HH en kan ze er nog jaren mee doen. Vind de cap te duur om een nieuwe aan te schaffen omdat ze de kleur niet meer leuk vind als ze ouder word. Rijbroek is niet zo prijzig en daar groeit ze weer uit.

Half september laat ik Storm een jacht/deken model scheren. En dan krijgt hij ook weer gelijk zijn deken op. Wil het nu nog een beetje uitstellen. Dit is de eerste winter dat hij ook 24/7 buiten blijft. Maar dan wel met een deken op. Ben nog een beetje zoekende hoe dat zal gaan/moeten. Dus als iemand wijze tips heeft, hoor ik ze heel graag.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 08:56

Nientje, marktplaats is de uitkomst…. En nog een voordeel elk jaar een nieuw kleurtje en zo… nooit saai weer dezelfde deken als vorig jaar op en zo ;)

Sandra, die Thorowgoods zijn fijne zadels he! Ik ben al tijdje op jacht naar de dressuur variant in T6

Mira, gecondoleerd, veel sterkte ook voor familie!

Fijn dat met lady goed ging!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:59

Jack scheren begin ik niet aan (mag ook niet van thuis uit) maar hoop zoals ieder jaar dat hij in het voorjaar sneller uit zijn vacht is dan het jaar ervoor. Was dit jaar al sneller hoop volgend jaar terug iets sneller. Aan zijn buik begint hij terug al redelijk lengte in zijn haren te krijgen en aan zijn baard ook kan hem terug meenemen zonder halster aan zijn baard :') .

Dekens heb een zweetdeken, wil nog zien voor in het najaar voor eentje met nek en dan heeft hij het ander zweetdeken nog die wat krap is voor moest hij nog niet helemaal droog zijn. Mam is van principe van "in de natuur krijgen ze ook geen zweetdeken op" maar ik heb dan zo iets in de natuur hebben ze alle ruimte te bewegen kunnen ze warmte in de kudde vinden en gaan ze hun over het algemeen niet zo nat lopen als dat ze onder het zadel moeten doen volgens mij. Het moment dat je je paard s'morgens nog altijd nat aantreft vind ik niet goed :n . Met die rit van gisteren van 50km heeft hij enkel onder zijn zadel en singel gezweet en was netjes zijn ruggengraat vrij van zweet (mijn dek werkt dus goed onder mijn boomloos) maar in de winter is het na 5/10km al een lekker nat paard :') .

*Kaat beterschap met Boris! Hoop dat alles snel helpt zodat hij zich terug top voelt :(:) . Op het filmpje lijkt het alsof hij fjorden kapsel heeft opeens lagen zijn manen aan de andere kant of heeft die effectief fjordenkapsel nu ? :+

*Mira, hou je vast aan de goede herinneringen :).

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:47

Gecondoleerd Selda!
Lola beetje stout, ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed komt.
Gaaf huis!
tinkerplein hondje verloren, sterkte!
Arme boris!
Lijkt me gaaf om parelli eens van dichtbij mee te maken. Weet er zelf niet van, gebruikt t ook niet, maar een kennis van me wel en haar paard doet het er fantastisch op (zij is ook geweest)

Succes met de wedstrijdjes!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:39

Sandra1984 schreef:
Gecondoleerd Mira. Was ze ziek of echt geheel onverwachts?

Ze heeft een TIA en hersenbloeding gehad en ze was aan de beterende hand. Ze is in haar slaap gestorven heel vredig. Zo lag ze er ook bij gisteren.

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:50

Weer terug van midweekje centerparks, ga straks alles bijlezen.

Gecondoleerd Mira Y;(

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 13:54

Dank jullie wel

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:08

Gecondoleerd Mira!

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:29

Gecondoleerd Mira!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:33

Wat vervelend Mira, gecondoleerd :(:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:17

Gecondoleerd Mira

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:52

Gecondoleerd heel veel sterkte

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:04

gecondoleerd mira Y;(
brr wordt weer errug donker hier.wordt weer een natte boel dus

morgen eerst werken.daarna vlug eten en douchen en daarna daar dierentuin in rhenen.avondopenstellling voor leden van de tros,met optredens van nederlandse artiesten.is van 4 tot 9,dus niet vroeg thuis.wel erg veel zin in!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:01

Ik zat wel te denken aan een New Zealand regendeken, de EJ zou die hebben :j

De meeste dekens heb ik via de boktmarkt of marktplaats Nienke :j

Ik heb verder niet veel te vertellen :=
Weer een lange dag stage gehad maar nu heb ik lekker weekend :D

Nogmaals sterkte Mira, gelukkig is ze vredig gegaan :(:)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:18

Veel sterkte Mira!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:21

Dank jullie wel

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:38

Mira :).

Net gaan wandelen om Jack even los te stappen in zijn spieren na gisteren die 50km. Zusje en mam zijn met kleine Cup meegegaan, hun een 10tal minuutjes samen in de hand gehouden. Ging vrij goed voor een eerste keer :D.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:41

voor haar wel fijn dat ze in dr slaap is gegaan Mira.

tja die treinen boeien hem ook echt geen ruk, vliegtuigen ook niet(ze staan naast de start en landingsbaan van vliegveld seppe) Alleen ben ik zelf doodsbang van treinen. Als ik zelf t spoor over moet steken, zit mijn hart al in mijn keel hahaha. Gelukkig is merc daarvan niet echt van onder de indruk en ik weet op welke tijden de treinen komen.

dekens begin ik niet aan hahaha, hij kan zichzelf al niet helemaal heel houden.

Ik ben echt superblij met mijn zadel. ik kon kiezen tussen de 6 en de 4. Maar de 6 lag voor geen meter, dus gingen we voor de 4. ik heb wel een vzh. Vind ik zelf fijner zitten

Ik heb zondag les van Leon(snowville) en dan weet ik dat ik daarna niet meer zo bang ben.
Toen ik laatst les had van hem, ben ik zelfs los het bos mee in gegaan. Wel wat onzeker, maar zeker niet bang. Maar toen ik viel was ik eigenlijk niet bang(heb gewoon doorgereden naderhand, tot t te pijn ging doen) maar ik twijfel sindsdien zo aan mijzelf. Niet aan merc, maar aan mijzelf.
Merc kan het wel, die is met mijn bijrijdster ook al alleen naar het bos geweest(het spoor over enzo)

Het enige wat niet goed gaat zijn ezels hahaha. Hij is daar zo verschrikkelijk bang voor dat hij gewoon dwars door je heen wilt. Maar ook daar komen we overheen.

Vandaag was ie ook een stuk rustiger nu hij geen pavo meer krijgt. We hebben heerlijk anderhalf uur getut. Staart uitgekamd en zn sokken gedaan.
Daarna nog even erop gezeten, inmiddels gaat dat alweer zo makkelijk haha. zelfs stil blijven staan als ik erop wil gaat goed. Eerst ging hij vanwege mijn twijfels lopen, nu alleen nog ff als ik met het krukje aankom, maar die kop die hij dan trekt, het is puur om de lolbroek uit te hangen hahaha

wow 50 km! toch niet in 1 dag?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:17

Gecondoleerd mira :(:) :(:)

Andrea.je vroeg naar Diesel,tsja hij is zo'n schat maar is en blijft ons zorgenkindje.
Nadat er Wobbler bij hem was geconstateerd is hij drie keer geopereerd aan zijn linkeroog(cherry eye),dat is nu goed.Maar nu is dus zijn andere oog aan de beurt,hetzelfde verhaal.Dus hij gaat op 1 sept weer onder het mes en laten we hem maar gelijk castreren en dan maar hopen dat hij nooit meer onder narcose hoeft,vindt t zo sneu voor hem :?

Verder zag ik een prachtig huis!Geweldig :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:30

Fijn dat t goed met hem gaat. Jammer van de operaties. Is hij verder wel gezond?

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:47

Wel gezond,maar het is maar de vraag hoe lang hij kan blijven doorlopen met zijn Wobbler syndroom.
Hij kan van het ene op het andere moment verlamd raken,maar hij kan er ook heel oud mee worden.
We staan er maar niet te veel bij stil en laten hem lekker hond zijn.
Opereren kan,maar hij komt dan verlamd uit de operatie en de kans dat het goed komt is 50 procent,een dikke nee dus :(

Maar genoeg gezeurd,vindt t leuk dat het met jou en Jaron zo goed gaat,lekker genieten!

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:50

Balen van die operaties, hopelijk gaat het snel bergopwaarts!

Ohh bahbahbah. Ik gaf mijn ratjes wat lekkers (heb bakjes met gedroogde maden, visjes, sprinkhanen, garnaaltjes etc.) maar bakje viel om dus alles lag op een hoop op mijn tapijt (heb ze in mijn slaapkamer). Dus ik alles weer terugdoen in het bakje, zie ik ineens, op een maad/wormpje, een wit bewegend spikkeltje. Wat blijkt mijn beide bakjes krioelen van de witte spikkeltjes.. ALLEMAAL BEESTJES!!! IIEUWW
Geen idee wat het zijn... heb die plek, waar het gevallen was, stof gezogen en zie ook niks lopen daar (lees; heb op handen en knieen en met zaklamp zitten zoeken) dus hopelijk loopt er nu niks in mn kamer rond.
Natuurlijk kriebelt en jeukt daarna alles, dus ben al onder de douche geweest, schone pyama aan en bed verschoont...

Heb Zooplus (waar ik dat spul altijd bestel) gemaild... hopelijk kunnen ze me wat meer vertellen en een oplossing bieden.

Ow ow ow ik hoop dat er niks rondloopt in mijn kamer en dat ze zich niet gaan vermeerderen... Morgen ga ik iig goed stofzuigen...

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:52

Ieuw!Eng hoor!