[TI] Extreem gevaarlijke tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:14

stalnijmegen schreef:
Je moet dan niet zo met je laten solle demolenhoek,
dan moet je haar vandaag nog oplade en erheen rijden.

juist idd en hiermee is volgens mij alles wel gezegd...je laat gewoon met je sollen en je ben enorm besluiteloos idd wat iedereen zegt dan wil je dr niet dan in eens weer wel dan weer niet want je vader wil dr weg hebben dan in ene is er weer een blij puntje dus ze blijft en nu moet ze opeens weer weg.

ik denk dat de verkoper van het paard ook zoiets op een gegeven moment heeft van make up your mind want ik weet niet wat je wil waarom zou hij dan blijven wachten op 1 persoon die een paard bij hem gekocht heeft en totaal niet weet wat ze wil?
dan zegt hij ook op een gegeven moment van zoek t maar ff een tijdje uit.

en als je zogezegd voor de tinker gekozen heb dan is het ook jou verantwoordelijkheid om gewoon de merrie een goed tehuis of gewoon een snelle eind aan dr leven te geven zodat andere mensen niet opgezadeld worden met dezelfde rompslomp..

DeMolenhoek schreef:
De allermachtige bokt weet uiteraard waar we nu mee bezig zijn. Wij hebben zeeën van tijd, geld en geduld, daarom dat we het zo lang laten aanslepen. Wij zijn de slechtste mensen die er bestaan voor onze paarden. Ik weet genoeg. Ik verdien ze duidelijk niet. Ik hoop dat het slotje, waar ik naar heb gevraagd, snel komt.

nee wij proberen hier tips te geven omdat jij hier enorm besluitloos over komt en volgens mij een tikkeltje overdrijft >;) als de merrie daadwerkelijk zo verschrikkelijk is als jij beweert dat ze is had jij haar allang al opgeladen en bij de betreffende verkoper afgezet en niet er om heen blijven draaien...
en anders had je haar zelf een enkeltje slager kunnen geven en niet proberen andere mensen op te willen zadelen met een tinker met een kronkel
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 16-10-12 11:21, in het totaal 2 keer bewerkt

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:16

Ik heb ook even het hele verhaal gelezen.. Ik vind inderdaad dat je een besluit moet nemen.. Of je overdrijft je verhaal nogal en valt het allemaal wel mee.. of je weet indd niet hoe hier mee om is te gaan.. Als ik een paard zou kopen die ik opeens niet meer uit de wei kan halen en die gewoon een kronkel in ze kop heeft dan sta ik die zelfde dag nog terug op het erf bij de oude eigenaar en wilt ie hem niet aannemen nou dan is er vast een mooi gras veldje in ze tuin en knapt ie zelf de boel maar op..

_Naomii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:17

DeMolenhoek schreef:
De allermachtige bokt weet uiteraard waar we nu mee bezig zijn. Wij hebben zeeën van tijd, geld en geduld, daarom dat we het zo lang laten aanslepen. Wij zijn de slechtste mensen die er bestaan voor onze paarden. Ik weet genoeg. Ik verdien ze duidelijk niet. Ik hoop dat het slotje, waar ik naar heb gevraagd, snel komt.

Dit is ook een nogal overdreven reactie.. Neem je verantwoording voor je zelf de mensen om je heen die je helpen je paarden en voor het paard dat niet helemaal oke is.. Dan kan je bokt wel de schuld nemen maar uit je reacties te merken heb je je zelf hier in gedraaid dat mensen zo op je gaan reageren.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:19

Je moet bij deze handelaar duidelijk eens flink op je strepen gaan staan.
Inladen en naar daar rijden en eisen dat hij maar plaats maakt.
Als hij dat niet doet, zeg je gewoon dat je 300 euro per maand stallingskosten aanrekent dan.
Hij moet ze terugnemen, dat hij geen plaats heeft is jouw probleem niet.
Je zit nog in de periode dat hij het moet terugnemen bij zo'n gebrek.

Niet wachten tot ze 1 van je paarden blijvend verwond. :)

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:26

Is er bij dieren niet een wet " op verborgen gebreken" ?
Die was er wel toen ik jaren geleden een pup kocht, als die binnen een jaar iets bleek te mankeren, kon ie terug naar de fokker en/of geld terug.
Dit was toendertijd voor alle dieren, tot aan het aankoopbedrag.

Ik zou eens naar een advocaat stappen en navragen hoe dit nu zit.

Het heeft niet zoveel zin om schuldigen aan te wijzen, wie het wel of niet goed heeft gedaan.
Molenhoek heeft gedaan wat in haar vermogen lag. Meer dan dat, kun je niet doen.

Misschien ligt er nog een mogelijkheid bij stalnijmegen?
Zij/hij weet iig waar ze aan begint.

pfffff, wel een wijze les in waar koop je je paard en welke afspraken maak je.

Gemmeke

Re: Extreem gevaarlijke tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:39

Zou het helpen om haar een kalmeringsmiddel te geven en toch op stal te zetten? Gewoon ter bescherming van je andere paarden. Dan maar full time sloom...en toch meer druk op de handelaar.

Wat gaat hij eigenlijk met haar doen, niet dat het jou wat aangaat, maar als ze naar hem toe gaat en vervolgens door naar de slacht, dan maar meteen naar de slacht.

Ik zou het jammer vinden als dit topic op slot gaat.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:44

Wie er nog medelijden heeft met dit paard...... ik :j
Dit paard wordt niet begrepen heeft daardoor enorm veel (en terecht) frustratie.
Ik denk niet dat dit paard hopeloos is...alleen ze moet de juiste aanpak krijgen.
Het is dat ik er al twee heb en afhankelijk ben van pensionstallen waardoor een derde echt niet haalbaar is financieel, maar anders was ze ook hier welkom geweest.
Er zijn meerdere bokkers die hulp hebben aangeboden... TS, waarom ga je daar in hemelsnaam niet op in?? Alleen omdat je dan minder of geen geld voor haar krijgt?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:46

nynckel,
ts heeft best een bedrag voor dit dier betaald, en ik snap haar dat ze daar het liefst zoveel mogelijk van terug ziet, en daarvoor moet ze echt bij de verkoper/handelaar zijn.

het dier is hier welkom, maar ook voor ons zou het een "gok" zijn, en ik heb geen geldboompje in de tuin staan die zo een "gokje"wil wagen voor het bedrag wat TS heeft betaald, sorry

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:51

Krijg zo'n dubbel gevoel..... aan de ene kant denk ik.... terug naar de handelaar er mee... aan de andere kant heb ik inderdaad medelijden met het beestje en denk ik.... toe.... doe d'r naar een Bokker die het ook wil proberen met d'r..

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 12:05

Een mening die afwijkt van haar mening is duidelijk niet gewenst.
Ik blijf hier nu ook weg voor ik dingen ga zeggen die ik beter niet had kunnen zeggen.

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:05

@deMolenhoek laat stalnijmegen aub dat paard van je ophalen en geef haar die kans :j
doe je oog kleppen af, van die handelaar kan je echt niet van op aan die gaat jouw echt geen ander paard of geld terug geven!!
tuurlijk is het rot dat je je geld kwijt bent maar dit schiet niet op zo op deze manier en bij jouw word de situatie alleen maar erger op het moment en niemand zit er op te wachten dat er iets ernstig gaat gebeuren.
ben je wel je geld kwijt maar een hele zorg minder die nu niet goed gaat komen zo.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:13

Ja maar "fraske" zou jij dan meer dan 1000,- zomaar weg geven?Lijkt mij de minmale prijs die TS betaald heeft?
Je probeert dat toch terug te krijgen? vooral in deze tijd kan iedereen het geld goed gebruiken.
Ik begrijp jou stelling wel,liever het geld kwijt dan een hoop problemen hebben.Vele kiezen daar ook voor,maar niet iedereen.En dat is hun recht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:33

Ik snap ts wel hoor, niet iedereen heeft een geldboom in zn tuin dus een beetje respectvol reageren mag best, want dit is inderdaad typisch bokt.
Iedereen weet het weer beter en zou alles er voor over hebben en ts heeft ook echt wel gevoel hoor, is voor haar ook een machteloze situatie, je verwacht een paard te kunnen kopen voor je eigen plezier wat uiteindelijk een verborgen gebrek heeft.
Ja en ts wou deze merrie helpen maar er zijn grenzen, en die grens is bereikt.
De handelaar hoort het gewoon netjes af te handelen want hij probeert er onderuit te komen, dus ben het wel eens met sommige dat ts echt actie moet ondernemen dat of de handelaar de merrie terug neemt en ze er een ander voor terug krijgt of dat de handelaar een deel vergoed en de merrie naar de slager gaat.

Ik hoop oprecht dat er snel een oplossing komt voor ts en de merrie rust kan krijgen en ts een leuke tinker kan kopen.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 13:45

stalnijmegen schreef:
nynckel,
ts heeft best een bedrag voor dit dier betaald, en ik snap haar dat ze daar het liefst zoveel mogelijk van terug ziet, en daarvoor moet ze echt bij de verkoper/handelaar zijn.

het dier is hier welkom, maar ook voor ons zou het een "gok" zijn, en ik heb geen geldboompje in de tuin staan die zo een "gokje"wil wagen voor het bedrag wat TS heeft betaald, sorry

Snap het.
Triest, voor het paard, voor TS.
Voor het paard duim ik dat de beste oplossing voor haar komt, wat deze ook is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:02

DeMolenhoek schreef:
Hij heeft me al enkele aangeboden. Volwassen, niet volwassen etc. Maar dus geen tinker hé.

Hij moet een vergelijkbaar product aanbieden, in dit geval dus een Tinker die braaf is en geschikt voor de fokkerij (dat wilde je toch?).
Kan hij dat niet bieden dan krijg je je geld terug, als hij geen vergelijkbaar product heeft is dat de volgende stap.

Ik denk dat hij je nu gewoon aan het lijntje blijft houden tot je er zat van bent of accoord gaat met een regeling die hem beter uitkomt. Dus ik zou mijn poot even stijf houden en er vaart achter zetten want hoe langer je wacht hoe zwakker je positie wordt.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:56

De molenhoek , je had toch ook iets van een kort geding aangespannen , hoe is dat afgelopen , ... of heb ik daar overheen gelezen ?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:06

Ik begrijp ts heel goed hoor, je "geeft" toch niet even zomaar over de 1000 eurie weg omdat iemand het beest er wel weer bovenop krijgt. TS wil het niet dus aanbieden het paard gratis over te nemen hebben geen zin lijkt me.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:45

wie waar zegt gratis overnemen??
Ik weet wat TS ervoor betaald heeft, en kan me voorstellen dat ze dat terug wilt, het is geen pakje boter

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:24

Dus als ik het goed begrijp stalnijmegen, ben jij bereid het aankoopbedrag aan TS te betalen en deze merrie een goed huis te bieden?

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:32

stalnijmegen schreef:

goed lezen is een kunst... O:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:51

Silence schreef:
Wie er nog medelijden heeft met dit paard...... ik :j

Er zijn meerdere bokkers die hulp hebben aangeboden... TS, waarom ga je daar in hemelsnaam niet op in?? Alleen omdat je dan minder of geen geld voor haar krijgt?

Ik ook. Maar ook met de TS. En ik begrijp erg goed dat ze daar niet op in gaat.
Niet iedereen dat zich dat zomaar veroorloven.

TS: ik hoop dat er snel een oplossing komt. Ik zou nogmaals contact met de handelaar opnemen.
Als er dadelijk echt iets gebeurd met een van de andere paarden kun je het jezelf ook niet vergeven.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 22:10

Nee maar ze zal toch ergens iets moeten laten vallen.
Ze wil van het paard af, maar moet wel kost wat kost een hoop geld ervoor hebben.
Dat kan niet allebei en daar zal ze realistisch in moeten worden.
De markt ligt al op z'n gat, laat staan voor een paard als Jessica.
Daar gaan mensen echt niet dermate veel geld voor betalen als ze daar ook een paard zonder problemen voor kunnen hebben.
En zolang ts niet standvastiger wordt naar de handelaar zal ze daar ook niet ver mee komen.
Ik snap de ts ook wel, maar ze moet wel realistisch blijven en niet het onmogelijke willen.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 12:34

De enige van wie ze het totaal bedrag ( ev. in een ander paard ) terug kan krijgen is van de handelaar.
Je kunt dit paard niet meer voor de volle mep verkopen.
Irreeel, ik weet niet of dat zo is...maar dan zal ze wel hard moeten spelen.

Maar misschien wil ze niet dat er paardenbiefstuk van wordt gemaakt?

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-12 23:58

Als het dier haar been gebroken had was het geld ook weg.
Als de dood het beste is dan geef haar dat.
Jammer dat het geld weer de reden is dat er zo door gemodderd wordt.
Laat het dier gaan, terug naar de handelaar of dood.
Bij jullie is er in ieder geval geen plaats voor haar en dat voelt ze nu helemaal. Vandaar de nog heftigere acties van deze dame en die kunnen nog erger worden.
Dier heeft misschien een kronkel maar ze blijft de gave houden die paarden hebben namelijk de menselijke spiegel.
Succes met alles en sta achter je keuze en laat je niet afschepen door de handelaar...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-12 00:19

Myrddin schreef:
Jammer dat het geld weer de reden is dat er zo door gemodderd wordt.

Met alle respect maar ik vind niet dat je kunt oordelen over beweegredenen van een ander.
Zo'n uitspraak is makkelijk gedaan als je zelf geen zorgen hebt over een paar honderd meer of minder.
Voor sommigen betekend het maanden of jaren sparen voor ze eindelijk kunnen denken aan een paard, het is nogal een teleurstelling als blijkt dat je de kas van de handelaar zit te spekken en zelf met een slachtpaard zit opgescheept.

En al zou ik miljonair zijn dan nog zou ik mijn geld terug willen, het is gewoon een principekwestie. Ik geloof namelijk niet dat de handelaar er niet van geweten heeft en nu hij het te horen krijgt heeft hij ook geen enkele haast het probleem op te lossen.