[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:21

leuk joh ilona.
lijk me wel wat met zo'n hele groep op pad hoor.
maar eerst wil ik wat meer ervaring hebben met whisper voor ik aan zoiets begin.
en ik wil in het nieuwe jaar eens voor een trailer gaan sparen.
dan kan je teminsten gaan en staan waar je wil.

ik heb wel intresse om naar de hengstenn keuring in januari te gaan.
dus dan kom ik ook wel veel mensen van hier tegen lijk me echt gezellig

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:22

Mooi zo, Leon = nu echt v'lieft! Gefeliciteerd! Leuk dat het ook tussen JP en Snowdon klikt!

POLLO

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:27

De hengstenkeuring zijn wij ook ik en Leonoor met Baggio.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 00:31

leuk nou ik hoop wel te kunnen komen hoor.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 08:53

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 09:14

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 10:57

Zo te horen hebben jullie een enorm leuke en gezellige dag gehad, volgend jaar als je het weer organiseerd en ik geen familie feest heb dan wil ik ook echt graag mee,

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:06

Leuk verslag en gave foto's desillies!!

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:28

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:50

Pollo leuk verslag! En Lien ik ga jouw verslag en foto's zo kijken Hoe vond jij om het allemaal te organiseren nu achteraf bezien? Komt er dus een vervolg...?

Hier is het nu mistig... *not amused*

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:53

Maya schreef:
hier is het nu mistig... *not amused*

waar is hier maya?????

hier in delft is de lucht blauw en er schijnt een zonnetje.
dus ga ik zo me lekker douche en naar me vriendinnetje op stal toe.
als ik het zo zie ga ik lekker buiten rijden.
de bak staat toch onderwater.
maarja nog 6 dagen en dan gaan we over naar haar nieuwe stal

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 11:57

Zuiden van Zeeland

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:11

spetter, leuk dat jullie groepje de eerste prijs had gewonnen, lekker de mannen eens tuk genomen!

FK, de parafine komt pas vandaag aan op de plek van de verstopping...

yarka, leuke foto's
mooie dames hoor

maya, leuke foto's

grid, leuk die foto van sayla met dat kleine grietje

IJ, super foto

peetorlan, lekker genoten van je beessie dus, super hoor zo door de stad enzo!

jellie, was je alweer kwijt maar zie dat je dr nu weer bent

leon, super hoor van JP!!!

desillies, leuk verslag, super foto's

zo niet veel tijd om bij te lezen, paardje verslechterd enorm
vannacht werd ik wakker, zelf heel ziek, buikpijn, loeiheet, misselijk
ik naar beneden was mn moeder al naar stal, ik ook weer erheen, was de da dus alweer geweest, nog meer spuiten en noem maar op
daar werd ze rustig van dus 5 uur zou de eigenaresse weer terug gaan
wij ff naar bed, enorms lecht geslapen, pijnstiller genomen voor mn knieen, kon zowat niet meer lopen, nachtmerries gehad en zie nu dus heel slecht
vanochtend was het weer heel erg, ik sliep nog van de pijnstiller maar ze hebben weer een hele tijd met dr gelopen en telkens komt dr een beetje poep
nu gaan we er zo weer heen, heb buikpijn, ben misselijk en heb een hele droge mond en ben bang dat dat van haar is, zo werd ik vannacht ook wakker
ook heeft ze al 2 dagen bijna niks gedronken, erg slecht gevoel dus....

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:29

Goedemorgen!

Koetje fijn dat t bevalt dat Willem geschoren is!

Ik wil ook niet dat er zomaar anderen op Flan rijden. Ik zit er ook niet op te wachten om er van die kinderen op te laten. Anders blijven ze je maar volgen in de hoop dat ze er nog eens op mogen. Of zoals bij een stalgenootje eens gebeurde, ze gaan ze ongevraagd uit de box halen en poetsen….

Roos, jullie hebben een mooie bak zeg! Gaat nog niet goed met het paardje

Haha, cindy, die kerels hebben jullie goed beetgenomen

Maya, leuk om zo de zadels te testen

Yarka, wat een leuke foto’s. Gezellig stel zo bij elkaar

Leuke foto van dat kleine meisje op Sayla!

IJ, leuke foto van Shathu en Reilly!

Peetorlan, gaaf dat ze zo braaf is in de stad.

Leon, wat gaaf dat het weer zo goed ging En Jp er ook nog opgezeten

Pollo, jammer dat leonoor ziek was. Jij had wel mazzel dat je daardoor mee kon. Leuk verslag!

Verder heel veel foto’s van die rit gezien. Mooi zeg!

Heb een druk weekend achter de rug.

Vrijdagmorgen werd ik iets te laat wakker naar mijn zin. Eerst naar de winkels geraced om boodschappen te doen. Snel een pizza op en toen samen met Jan even naar Flan. Ze stond al ietsjes op haar achterhoef. We hebben haar voet weer in de sunil gezet en ook de sokken weer geweekt. De hoef zelf werd niet warm oid.

Daarna ben ik naar Papendrecht geraced. Daar was mijn vriendin uit Frankrijk bij haar ouders aan t logeren. We zijn toen met de waterbus naar Dordrecht gegaan. Eerst even gezellig geluched bij de V&D daarna lekker gaan shoppen. Ben thuis gekomen met zwart truitje van stuka met zo’n heksenmuts en een leuke gehaakte sjaal jammer genoeg geen laarzen oid kunnen scoren. Nog even een bakkie gedaan en naar huis gereden. In de file

Daarna weer snel naar Flan gegaan. Weer haar hoef en sokken gedaan. Ze stond nu weer steeds op de achterhoef. Het badderen had ze al minder zin in.
Toen we haar sokken weer goed droog hadden mocht ze haar stal weer in. Wij hebben ons thuis snel omgekleed en zijn naar een verjaardag gegaan van een andere vriend & vriendin. Afgesproken om samen een x bij snowworld te gaan skiën

Zaterdagmorgen naar stal gegaan. Hing een zakje aan de deur van Fenno. Er zat een lieve kaart in van Sorry, dat we niet meer samen kunnen springen. Maar dat hij hoopte dat we toch af en toe samen een ritje konden maken ondanks zijn beperkingen. Echt zoooo lief, kreeg een brok in mijn keel. Ik zag t baasje van Fenno nog en die heb ik even bedankt. Samen zaten we nog even in tranen Hij liep niet zo goed dacht ze en zat er even door heen. S’avonds zou er nog iemand komen kijken.

We hadden Flan weer behandeld met sunil maar nu liep ze best goed. We gingen buiten even het erf op en neer en je zag er niets meer aan!

Daarna zijn we naar venendaal gegaan naar Lettys winkeltje. Wat hebben ze daar veel! Ik heb een paar wintermenhandschoenen (ca, 74,-- ) gekocht en nog een paar rijhandschoenen voor de winter en nog een handwarmertje . Jan heeft daar nieuwe bruine MH’s gekocht, die waren daar afgeprijsd. Jammer genoeg hadden ze mijn maat niet. Ze kon ze wel bestellen maar dan betaalde ik t volle pond. Wel goed geholpen daar. Nog even in het bos gewandeld. Was de hondenriem vergeten dus met wat creabea een ander soort riem gemaakt. Helaas mogen honden bijna nergens meer los
Daarna nog naar ruitersport Bos in Scherpenzeel gegaan. Jan heeft daar een wedstrijdoutfit gekocht Die kan op 9 dec. dus ook poepiechique

Thuis lekker aan de andijvie gezeten. En weer naar stal. Een vrouw vroeg al of dat witte ponietje dood was. Wij wisten van niets. Maar nu lag er wel een dik zeil in een box. Daaronder lag dus een ponietje. Die was gisterenavond blijkbaar heel ziek geworden en uiteindelijk overleden. Het diertje was dacht ik al 30+ maar wel heel triest. Vorige week deed ie zelfs nog mee met de wedstrijd.

Flan was erg druk. We hebben nu de sokken met betadineshampoo gewassen. Ze reageerde nu op sommige plekjes erg gevoelig. Dit was de laatste x dat we die sok gewassen hebben. Nog een paar x de gang over gelopen en ze liep goed.

We denken dat het toch komt door wat kleine plekjes mok. Er iets iig nog geen zweertje naar boven gegaan. Na het weken liep ze steeds wat beter.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:58

Ben ik ook weer 'ns

Jellie, fijn dat het beter gaat met Flan. En lekker geshopt, toe maar ! Wel lief van het baasje van Fenno, kan me voorstellen dat je wel even volschoot.

Ik laat ook niet "iedereen" op Keeva rijden, maar mensen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze weten waar ze mee bezig zijn, mogen best een keertje testen. Waar ik wel een hekel aan heb, is als het dochtertje van m'n zus op Keeva rijdt, en dan met haar benen drijft en zo snel Keeva dan iets harder gaat, als een gek aan de teugels gaat hangen. Dan gaan bij mij echt m'n haren overeind staan

Lien, leuke rit geweest dus. Super foto's heb ik voorbij zien komen, en wat leuk dat je die hesjes gemaakt had ! Zul je nog veel werk mee gehad hebben ! Maar het zag er wel heel leuk uit, al die gele ruiters ! Blijft toch altijd mooi hé, zo'n groep tinkers bij elkaar. Ik wil toch graag nog 'ns mee met zo'n rit, maar het is altijd zo ver weg, en ik ben afhankelijk van manlief of vriendin om me te brengen, heb zelf geen E-rijbewijs. Ik heb er wel 'ns over gedacht om het te halen, maar het is zo loeiduur, en voor die paar keer per jaar dat ik het dan gebruik ...

Hé toch Roos, wat een ellende met dat paardje (is dat het paard van je moeder waar je het over had, sorry, heb niet alles teruggelezen). Zo typisch dat jij je dan ook zo brak voelt, sommige mensen hebben dat hé, dat ze pijn van anderen voelen. Kan ik me bij jou wel iets bij voorstellen. Hopelijk knapt hij (zij) snel op, en jij dan ook !

Leon verliefd, super joh, lekker van genieten hé !! Klinkt wel als een topgozer, zeker als hij ook zo goed met Snowdon overweg kan.

Prachtige foto van Shathu, Annemarie. Wat is het toch een scheet hé ! Gaat het met Indy samen ook goed ?

Vrijdag heb ik m'n Barefoot zadel binnengekregen. Was nog even schrikken want de fles Nubuck-spray die ik erbij besteld had, was kapot gebarsten ... . Gelukkig voornamelijk in de doos getrokken en niét in het zadel. Zag er verder prima uit allemaal. Gauw even het zadel in elkaar geklust, maar hadden (zichzelf uitnodigend ) bezoek dit weekend, dus nog helemaal geen tijd gehad om er 'ns rustig mee te gaan hobbyen.

We hebben nu trouwens ook een computer beneden in de kamer staan, dus deze winter kan ik lekker warm Bokken 's avonds . Ik zit een meter naast de houtkachel, hééérlijk !

Edit : Huh ? Lia Fail van Jean (Gipsy Spirit) te koop op MP ? Jean ?
Laatst bijgewerkt door Keeva op 20-11-05 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 12:59

leuke foto's van die rit, echt mooi al die paarden bij elkaar!

vandaag ben ik met onze nieuwe stal kat sanka (die overigens groter is als onze hond (lhasa apso) in het bos een stukje gaan wandelen, hij kan namelijk aan een riempje lopen.
straks mag hij natuurlijk gewoon los, maar nu moet hij nog even aan de omgeving wennen zodat hij staks weet waar hij woont.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:10

Hallo allemaal!!

Leuke foto's van de rit zeg! Ziet er erg leuk uit, wat een boel genietende gezichten!!!

Roos, wat erg van dat paardje zeg.. Sterkte...

Jellie, fijn dat het beter lijkt te gaan met Flan. Mooi ook van het baasje van Fenno, kan me voorstellen dat je daar vol van schiet...

Gister lekker boscross rondje gedaan met de bolle, vond ze wel leuk, maar we moesten maar wel rustig aan doen vond ze... Tot we bijna thuis waren en er een paard & wagen achter haar aan reed, toen kregen we het hele scala aan piaffe/passage, galop op de plek etc. Toch raar, als ze zelf voor de kar loopt is er niets aan de hand, maar als een ander paard met wagen achterop komt is het dood eng. Laten kijken heeft ook geen zin, ze blijft springen en stuiteren dan...

We zouden Lisje vandaag weer voor de kar zetten, maar ik werd vannacht gesmst dat het toch niet ging lukken, dus maar weer eens naar de rijvereniging geweest, weer ff wat dingetjes doorgenomen, erg leuk altijd om te voelen hoe ze toch vooruit blijft gaan. De schouderbinnenwaarts is steeds meer bevestigd, wijken gaat steeds makkelijker en zelfs de travers begint ze te begrijpen. Achterwaarts is en blijft voor haar 1 van de makkelijkste oefeningen.. Daarna nog even lekker door het bos uit gedraaft en gegalopeerd en door het dorp terug naar huis gestapt. Al met al toch een heerlijk ritje vandaag...

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 13:23

Keeva, dat is minder dat die fles kapot was gegaan.... Heb je ze nog een berichtje gestuurd? Gelukkig dat t zadel er niet onder te leiden heeft gehad. Bah, onaangekondigd bezoek Hopelijk heb je er vandaag tijd voor!

Wenk, mss is dat omdat als ze zelf voor de wagen staat, ze oogkleppen op heeft en het niet ziet en t nu wel kan zien? Iig ook lekker gereden

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 14:19

Zeker weten I-J, die bakken zijn echt super.
Gaatjes er onderin geboord zodat het water weg kan en gaan met die banaan Hihi!
Ik wil niet anders hoor. Plus dat je niet zo'n zooitje op de grond krijgt.

Bij ons is het gisteren en vandaag trouwens ook erg mistig en koud (3 graden overdag)
Op zich niet zo heel erg hoor, het is veeeeeeeeeeeel beter dan regen.

Vanmorgen voor het eerst echt gereden op Cody, echt erg gaaf.
Was wel spannend, maar ging super goed. Ben erg trots op d'r.
Er zijn een paar foto's gemaakt, alleen heb ik nu het toestel even niet bij de hand, dus die houden jullie tegoed.

Veel leuke foto's voorbij zien komen.

Iemand hart van ned. nog gezien gisteravond?
Daar zou de tinkerfarm in komen hoorde ik.
Ik heb het zelf helaas gemist. Wel super balen van de zadels zeg!

Leuk verslag van de rit Pollo.
Jullie hebben wel genoten volgens mij.
Zal zo de foto's en het verslag van Des nog even bekijken.

Iedereen bedankt voor de leuke reacties op mijn 'veestapel' !

Met Flan gaat het ook goed lees ik? Super!
Ik zou ook een brok in de keel gehad hebben als ik zo'n kaartje zou krijgen.
Wat sneu van dat ponietje.

Allemaal nog een fijne zondag, ik ga weer verder!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 14:34

Haai piepeltjes,

heb even snel bijgelezen, maar weet niet eens meer waarop te reageren. Komt ook omdat ik steeds doorverwezen wordt naar andere foto's, verhaaltjes enzo... Blond he...

Heb gisteren een héérlijke dag gehad op de rit met Baileys. Wat een heerlijk paardje! Ze zou zó braaf zijn en een zweepje zou ik zeker nodig hebben, want madam schijnt sloom te zijn?! Niet veel van gemerkt: het eerste kwartier heb ik alleen maar 'ho' gezegd en ook daarna hoefde ik m'n been maar aan te leggen om te gáán
Zoals Pollo al schreef zijn Baileys en Baggio echt dikke vriendjes. Heerlijk om die 2 samen te zien ook. En gezellig kunnen beppen over van alles en nog wat. Want al ken je elkaar niet, je hebt door de knollies toch een gespreksonderwerp, waar je úren over kunt kleppen. Was wel blij dat Pollo Baggio goed in de hand had, anders had Leon bijna z'n zin gehad qua foto's
Na de pauze kwamen we aan bij het echte strand. Heerlijk! Lekker in rengalop, zó hard dat Beel bijna over haar eigen benen struikelde... Heen en terug, heen en terug, en dan -als je even wat gas terugneemt en op adem komt in stap- kom je weer een rennend groepje tegen en wilt Baileys toch ook best weer mee.
Uiteraard hebben we ook lekker de sokjes gewassen in het water, wat voelt dat heerlijk ook! In draf spetterend door de branding.
Het laatste uurtje op de terugweg viel Beel dan toch wat terug, ze was ook wel echt moe inmiddels. En ik ook

Esther, dank je nogmaals dat ik je paardje mocht lenen voor deze rit! En Lien, dank je voor het organiseren. Ik heb genoten!

Heb gisteravond ook nog even lekker mijn eigen paardje aandacht gegeven. Vooral staan kroelen eigenlijk. En wat is er nu lekkerder dan gekriebeld worden door 2 mensenhanden: uiteindelijk dus maar óp m'n knollie gaan zitten ( zonder hoofdstel, zonder zadel) om haar schoft en nek aan 2 kanten te kunnen masseren.

Vanmorgen met de hond naar het strandje geweest en daarna met Chub aan de gang. Poging tot dan, want Chub was wederom wat springerig en ik voel me net een houten plank na gisteren (dat je díe spieren allemaal gebruikt zeg).

Dus ik ga het bad maar eens vol laten lopen! Lekker warm, boekje erbij. En dan vanaaf lekker uit eten met Sas (mijn moeder vroeg al of ik vannacht wel thuis kom slapen, volgens mij denkt ze dat ik een vriendje heb )

draaakje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:00

yarka schreef:
Iemand hart van ned. nog gezien gisteravond?
Daar zou de tinkerfarm in komen hoorde ik.
Ik heb het zelf helaas gemist. Wel super balen van de zadels zeg!

ja, heb ik gezien.
ook toen ze het opnamen, reed ik er toevallig langs met syl.
(dus we waren ook op tv .... ik denk kom rijden we snel verder staan we er niet op... wel dus... mn vriendje met zn gesponserde trainings pak... sja...)

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:48

Meld mezelf ook weer

Iedereen heeft gisteren met de Inlagenrit een geweldige dag gehad zo te lezen en te zien.
Als het met Shay volgend jaar beter gaat wil ik zeker ook een keer mee, lange stukken rechtdoor is geen probleem voor d'r , dus dat moet lukken

Koetje : Helemaal in love Leuk voor je hoor !

Chev : Beterschap voor je tante In ieder geval fijn dat ze niet gedotterd hoeft te worden.

Annick : Beterschap voor Damian

Leon : Rijden met Snow gaat dus weer de goeie kant op en jij weer een nieuwe liefde wat ook goed gaat.

Jean : Succes met al het regelwerk

Wenk : Beebje is er nog

Flettie : Zonder zadel rijden Denk dat ik er zo van af zou liggen

Bedankt voor de tip over de tinkercottage , maar ik heb Shay al zoveel poedertjes en pijnstillers gegeven waarvan niets op langere duur resultaat had. Pinstillers werken niet meer en ik heb ander spul gehad (supplement) waar ze een beetje "lusteloos" van werd , dus dat geef ik d'r ook niet meer.
Momenteel heb ik me er gewoon maar bij neergelegd. Waarom door blijven gaan met allerlei poedertjes als het niet meer werkt ? Ik kon van de DA een nog zwaardere pijnstiller krijgen , maar voor wie ben je dan bezig ? Voor je paard of voor je eigen plezier ?

Spetter : Hoe gaat het nu met Dusty ? En heel raar gedroomd Heb ik ook wel eens over een collega van me Goeie grap uitgehaald

Grid : Sayla lijkt inderdaad en stuk breder zo op de foto. En een lekker ritje gemaakt Ben je vandaag nog weg geweest ?

Peetorlan : Een erg brave Whisper dus ! Wat zou jij trots geweest zijn ! Het rijden in de bak ging ook weer beter zag ik !

Roos : Wat erg zeg met dat paard En jij voelt je ook al niet goed, dikke knuffel Wel goed van die -2 kilo hoor !

Jellie : Lekker geshopt dus ! Leuk om je vriendin weer eens te zien
En Flan ook weer de betere kant op Aardig van het baasje van Fenno hoor. Kan me goed voorstellen hoe ze zich voelt.

Verder nog leuke foto's gezien van Yarka , leuk setje zo hoor !

Hier eigenlijk niets te melden , gisteren Shay lekker los gegooid , nog een weekje en dan staat ze "gelukkig" weer thuis. Het is niet fijn om op een pension te staan waar je alles bij de hand hebt en dan niets kunnen doen.

Ik ga zo de hond even scheren , is weer hard nodig. Maar tegen haren zoals die heeft valt niet tegenop te kammen. Een keer uitschudden en de klitten zitten er weer in.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 15:52

Yarka, wat gaaf dat je echt gereden hebt op Cody! foto’s zien we wel verschijnen! Ik heb t niet gezien van de tinkerfarm.

Chub, goed naar je zin gehad. Echt lief dat je Baileys mocht lenen.

Net bij Flanna geweest. Even hoeven uitgekrabd. Ze stond gewoon goed. Ook het weg stappen ging goed. We hebben een paar x het erf op en neer gestapt. Zou lekker zijn als ze altijd in dat tempo zou stappen Was ook erg aan het snorken Ook nog een stukje in draf gedaan en ze liep prima. Vandaag geen voetenbad gedaan of iets met haar sokken. Na een poosje buitenlucht zijn we weer naar stal gegaan. Daar hebben we haar lekker gepoetst. Met de instructrice hebben we afgesproken dat we deze week niet leste met haar. We willen, als t goed blijft gaan, komend weekend kijken of we er weer op kunnen.

Daarna nog langs het huisje gereden, waar ik pas info over heb aangevraagd. T is wel leuk maar kleiner dan we nu hebben. Wel vrijstaand en vlakbij een natuurgebied waar je leuk met de hond kan wandelen. 5 min. verder van stal maar een stuk dichter bij mijn werk. Wel weer verder voor Janneman….. Ik wil toch gaan kijken.

Shayla, zou gaaf zijn als je volgend jaar met die inlagenrit mee zou kunnen. Flan en strand doe ik echt niet... Lekker dat ze bijna naar huis mag. Snap dat gevoel ook Succes met scheren

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:24

Jellie fijn dat Flan weer betr is. Spannend bij een huisje kijken!!!
Leuke verslagen van de strandrit.
Roos wat erg voor dat paardje. Duim nog steeds heel hard hoor!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:28

Ik vind t ook spannend Cindy! We zijn willen hier niet perse weg hoor maar toch altijd kijken naar iets leuks vrijstaands
Ik heb even een paar foto’s door Jan laten maken nu haar sokken eraf zijn. T lijken nu echt net poedelpootjes
Jammer genoeg zijn ze niet zo gemaakt als ik hebben wil. Maar Jan kon niet met Flan lopen vanwege last van schouder/nekgebeuren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding